Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1068
Noen som vet hva "wedding announcement" er på norsk?



Er visst et kort eller noe man sender ut etter bryllup til de som ikke var invitert (f.eks bekjente som man ikke er så nære)

Er det noe man gjør i Norge og eller er dette en amerikansk greie?
har vært i min del bryllup, og hatt kjente som har giftet seg uten at jeg har vært invitert, og har bare fått takkekort fra de bryllupene jeg har vært i selv. Er vel mer normalt her at man setter inn en annonse i lokalavisen etter man har giftet seg/fått barn osv.
Facebook er vel en naturlig måte å annonsere noe sånt på?

Hadde personlig sett det på som veldig rart om jeg hadde fått et takkekort til et bryllup jeg ikke engang var invitert i.
Når jeg giftet meg sendte vi takke kort ut til de vi fikk gaver av.
Nå giftet vi oss i utlandet så kun nærmeste familie med forlovere var med. Men å sende takkekort til noen vi i utgangspunktet aldri tatt oss bryet med å invitere ser jeg på som litt merkelig. Må være en amrikansk greie for å skryte av hvor fint og flott vi hadde det men du var ikke invitert.
Du tenker kanskje på selve innbydelsen som er vanlig å sende ut i forkant av bryllup? Det pleier å stå dato for vielsen, om de er invitert til "full pakke" evt. kaffe og kaker. Videre er det vanlig å avslutte med S.U (ber om svar på om de kommer samt ant.) innen en bestemt dato.

I forhold til hva dere gjør etter bryllupet så er takkekort vanlig til de som deltok og ga gaver. Mange velger jo også å publisere et bryllupsbilde feks i lokalavisen. Forresten så kan gjerne bryllupsbildet være på takkekortet også.

Like greit å få gangen i det nå, så går det så mye lettere neste gang du gifter deg
Sist endret av random67489; 29. oktober 2018 kl. 12:52.
Det er rett og slett bare en annonsering for de som ikke ble invitert til selve bryllupet.
Litt som et takkekort på en måte.

Bryllupsmeddelelser deler nyheten om ekteskapet ditt med personer som ikke ble invitert til bryllupet. Mange par sender meldinger til fjerne venner og slektninger som ikke kunne bli invitert på grunn av bryllupsbudsjettbegrensninger, tid eller typen bryllupsseremoni. Det er unødvendig å sende meldinger til gjester som ble invitert til bryllupet, men svarte at de ikke kunne delta.
Dette er ikke en tradisjon her, og vil sannsynligvis kun fremkalle negativative reaksjoner hos mottakerne.