Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1333
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, usikker på hvordan jeg skal gå frem. En god kompis av meg har vært stoner og røyket weed nesten daglig de siste årene, men han har alltid vært oppegående og ofte hatt måneder med pauser innimellom etc. De siste ukene har jeg blitt bekymret. Vet han har tatt Xanax av og til, men mistenker at han vært daglig på det de siste ukene. Han bor på andre siden av landet, men vi gamer mye WoW og CS sammen.

Den siste uken mistenker jeg det har tatt litt av, merket det på Skype. Han virker alltid veldig trøtt, snakker veldig lite og er veldig slakk/snøvler i stemmen, og virker veldig fjern på en helt annen måte en når han holdt seg til hasj/weed. Svarer sakte, sliter å få med seg ting, virker ikke seg selv. Andre venner merker at noe er off de også. Har spurt han direkte om han er på Xanax, men han sier han bare har røyka.

Jeg er redd for han. Vet ikke hvordan jeg skal gå frem videre. Bør jeg konfrontere han skikkelig direkte? Hvordan burde jeg gå frem for å hjelpe han på en best mulig måte? Alle tips mottas gladelig. Er veldig bekymret.
Det høres ikke helt ut som om det er xanax han går på.
Har brukt det selv og jeg kjenner ikke meg selv i den beskrivelsen du har her.

Dessuten så ville det vært veldig dyrt og gå på xanax over lengere tid med mindre han får det på resept, noe som jeg tviler på.
Sitat av Gladixi Vis innlegg
Det høres ikke helt ut som om det er xanax han går på.
Har brukt det selv og jeg kjenner ikke meg selv i den beskrivelsen du har her.

Dessuten så ville det vært veldig dyrt og gå på xanax over lengere tid med mindre han får det på resept, noe som jeg tviler på.
Vis hele sitatet...
Synes beskrivelsen passer ganske bra på hvordan en person som har tatt en medium stor dose xanor vil oppføre seg. Kan selvsagt være andre ting også f,eks opiater. Men det er uansett vanskelig å være sikker om du bare har snakket med han over internett.

Kokain er også veldig dyrt å gå på over lengre tid. Det betyr ikke at det ikke finnes folk som gjør det.
Det er jo litt vanskelig å for deg å ta en vurdering av dette siden han bor langt unna deg. Hvis antagelsen din stemmer så får du ikke gjort stort da han ønsker å skjule misbruket. Sånne ting som dette bør man ta face to face og det må være en gjensidig tillit for at personen tør å åpne seg til deg.
Jeg hadde spurt ham rett ut, hvis dere er venner så tåles vel det. Ikke så mye du kan gjøre for ham, annet enn å spørre om han trenger hjelp.
Vil han ruse seg på benzo, så ruser han seg på benzo.
Helt jævlige abstinenser på benzo, og de varer lenge. Håper han klarer seg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han virker alltid veldig trøtt, snakker veldig lite og er veldig slakk/snøvler i stemmen, og virker veldig fjern på en helt annen måte en når han holdt seg til hasj/weed. Svarer sakte, sliter å få med seg ting, virker ikke seg selv.
Vis hele sitatet...
Høres ut som meg når jeg har skaffa noe alt for sterk grønt. Røyker brunt til daglig, men når jeg får en haze e.l. blir jeg helt grønnsak. Vil ikke si så mye pga klarer egentlig ikke snakke ordentlig + er ikke så mye fornuftig som kommer ut.
Sitat av Gladixi Vis innlegg
Det høres ikke helt ut som om det er xanax han går på.
Har brukt det selv og jeg kjenner ikke meg selv i den beskrivelsen du har her.

Dessuten så ville det vært veldig dyrt og gå på xanax over lengere tid med mindre han får det på resept, noe som jeg tviler på.
Vis hele sitatet...
Du har gått på xanax selv, men kjenner ikke igjen beskrivelser som: sløv, treg og snøvlete? Da har du nok vært såpass på trynet at du ikke har merket selv hvordan du har vært haha!

Dyrt? øøhh nei?

Til TS:
Syns beskrivelsen din er spot on jeg. Skal litt til å bli sånn av cannabis om man har brukt cannabis daglig i flere år. Men uansett hva det er han bruker så skal det utrolig mye til å klare å snakke han ut av det. Om du maser for mye på han om det greiene der så kommer han bare til å trekke seg mer og mer unna deg, helt til han ikke gidder å ha noe kontakt med deg i det hele tatt. Dessverre, men sånne ting er noe man må finne ut av selv og er kun han som kan gjøre noe med, det fungerer aldri å snakke noen fra å ta rusmidler, særlig om dem ikke er gira på å slutte selv. Det der har jeg prøvd sikkert 100+ ganger selv, ender bare med at dem ikke vil ha noe med meg å gjøre tilslutt, også kommer dem grinende tilbake når dem har rusa seg i stykker.

Du kan jo selvfølgelig prøve deg på å opplyse han om hvor ille de stoffene han driver å tar faktisk er da, bare sånn i tilfelle han ikke viste at det er vanskeligere å gå av xanax enn heroin f.eks. men sånn info går sjeldent hjem hos dem da ting føles så rett og ufarlig i øyeblikket. Lykke til
Sist endret av Alge; 22. oktober 2018 kl. 14:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er mange flere rusmidler som kan gjøre deg trøtt og snøvlete. Kan til og med være det uten rusmidler. Kan for alt du vet være en depresjon, eller at han har gamet lenge uten søvn. Jeg har selv vært deprimert. Da kan man bli apatisk og innesluttet slite med søvn og nervene kan gjøre at du faktisk kan oppfattes som ruset. Hvorfor mistenker du akkurat xanax?
Det kan det mye mulig være. Det er sånn man blir på typiske stuke-doser. Hørtes ut som meg for noen år siden. Cs og WoW også Du får skremme han litt med abstinensene om han fortsetter. Ellers er det svært lite du får gjort.