Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3175
Hey! Er ca 3 uker uti slutten på hasjrøykingen. Regner 6 uker.
Skal inn i et program via nav for å forhåpentligvis få en jobb etterhvert.
De sier jeg kan begynne å levere prøver, og at jeg får begynne tidligere så lenge verdiene går ned.
Lurer på om en positiv prøve er nok til at lappen ryker?

I tillegg var jeg på fylla for første gang på LENGE i går å klarte såklart å spise 4 blåvalium.
Skal heldigvis snart til tannlegen og lurer da på om valium er fast inventar hos tannlegen? Svært kjipt om jeg får noe annet/ingenting.
Det må foreligge manglende edrulighet og oftest en straffesak eller tre før førerkortbeslag. At du frivillig leverer urinprøve i regi av nav gir selvfølgelig ikke automatisk førerkortbeslag.

Hos tannlegen benyttes oftest xanor
Dra til/ring til fastlegen å si du har tannlegeskrekk. Jeg ringte inn og fikk utskrevet 20 valium uten noe om og men. Har dog ingen rusbruk i sjonalen hos legen.
Legen min er lite hjelpsom. Skal ha urinprøve før han skriver ut noe som helst.
Ringer tannlegen å sier jeg opplever kvalme eller andre bivirkninger av Xanor.
Da bør det vel ordne seg hvis de har det inne.
Ring inn til legen, jeg har somregel altid fått valium, uten om når jeg var liten og di putta i meg ryhypnol produkt
Hasj er jo avkriminalisert nå. Hvordan funker dette med førerkortet?

Blir ikke det å miste retten til å ta førerkortet regnet som straff i seg selv?
Nei, å miste førerkort er ikke en straff. Ved manglende edruelighet fyller man ikke kravene for å ha førerkort.

Nå er vel ikke hasj avkriminalisert helt ennå.
Alkohol er avkriminalisert. Men man mister fortsatt lappen ved å kjøre drita.
Straff i saken: Virkningen skal vektlegges
Ved fastsettelsen av perioden for tap av førerrett skal det legges vekt på den virkningen tap av førerretten antas å få, hvis virkningen vil bli vesentlig verre enn det som normalt kan påregnes. Avgjørende ved vurderingen er likevel hensynet til trafikksikkerheten og eventuelle allmenne hensyn, (lovdata.no).

Her står det at hvis førerkortbeslag rammer tiltalte hardt skal dette vektlegges. Da jeg bor i distriktnorge langt utenfor normal bebyggelse, hvor det ikke går annet en skolebuss er det å ikke ha førerkort umulig.

Så det vil vel si at førerkortbeslag i visse tilfeller er straff. Eller?
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fylkeslege bestemmer hvordan det skal håndteres, noen mener at en gangs bruk av hasj er misbruk og at man dermed mister førerkort eller får utsettelse. Men mulig disse kongene på haugen mister litt makt nå som det er avkriminalisert?
"Fylkesmannen i Rogaland fremholder videre at all bruk av illegale rusmidler, inkludert hasj, er rusmisbruk, og omfattes dermed av førerkortforskriftens helsekrav."
Skal de begynne å skille mellom å være beruset og det å ha røyka for 2dager siden da eller?

Det er jo ikke manglende edruelighet å drikke 2dager i uken. Så hvorfor er det manglende edruelighet å gjøre det med et annet stoff som ikke er straffbart å bruke?
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Lurer på om en positiv prøve er nok til at lappen ryker?
Vis hele sitatet...
Har noen lunde erfaring med dette etter min historie, ønsker ikke å gå inn på detaljer. Som jeg har forstått tar politiet edrueligheten veldig subjektivt, har fått tidligere bot på grunn av cannabis men aldri mistet lappen, imens kompiser har.

Ble dog innkalt til fylkeslegen for 5 år siden med qoute: Vurdering av din førerett etter manglende edruelighet. Kastet brevet å møtte aldri opp, har ikke hørt noen fra dem i ettertid. Om du frykter for din førerett, pleas pleas! Ikke tru at systemet ønsker ditt beste som nav, politiet eller fylkeslegen. De bryr seg om tall å norges lover, så tenk litt. Har du virkelig behov for den pisseprøven?

Evt.. Skaff deg legetime å få tak i valium pga tannlege skrekk. (selv da kan du miste førekortet subjektivt) Dem gir blanke faen i om dopet er lovlige eller ikke, møter du den riktige personen vil du miste føreretten.... Dessverre men sant, selv helge festing er risiko.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Evt.. Skaff deg legetime å få tak i valium pga tannlege skrekk. (selv da kan du miste førekortet subjektivt) Dem gir blanke faen i om dopet er lovlige eller ikke, møter du den riktige personen vil du miste føreretten.... Dessverre men sant, selv helge festing er risiko.
Vis hele sitatet...
Du kan fint få utskrevet eller tilstå bruk av valium uten å miste lappen. Engangsbruk av diazepam/oksazepam/nitrazepam når du ikke er fører i et kjøretøy er uproblematisk.

Snakker vi rivotril, xanax eller tyngre knark skal du naturlig nok miste lappen.
Sist endret av Esoterisk; 21. januar 2018 kl. 23:32.
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurer fortsatt men finner ingen ting om dette

Hvis man går på urinprøver for å bevise edruelighet hos fastlegen. Og har hatt negativ prøve de første 2.5 mnd. Vil ett enkelt THC utslag gjøre at man må begynne på nytt? Eller går det greit om det kun er den ene prøven. Alternativt er jo å utsette prøven ved å si jeg er på reisejobb i opptil en uke og dermed ikke får levert. Eller ta den og enten si til legen at ja, jeg fikk dessverre i meg hasj i helga? Eller si at hæ? Hvordan er det mulig har ikke rørt hasj. Hva er det lureste?
Hei!
Det kommer helt an på legen din. Det kommer ukentlige spørsmål om urinprøver, men ingen av oss har fasit. Er legen din grei kan det gå. Er legen ugrei går det ikke. Vi har ingen fasit.