Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3576
Hey hey, jeg fant akkurat et par torrents på et gammel spill jeg spilte iherdig når jeg var ung. Dette måtte jo såklart lastes ned for nostalgien sin skyld.

Jeg gledet meg til å gjennomleve barndommen, men ble skuffet da dette kom opp.. (Har 64-bits windows, men dette burde ikke være noe problem)

Derfor lurer jeg på om det er noen måte å få kjørt dette spillet i Windowsen, eller om de evt er noen emulatorer der ute som kan gjøre dette?

(har gjort litt research, men har ikke kommet fram til noe brukbart)
Sist endret av LarsHalal; 19. februar 2012 kl. 20:39.
dosbox, kanskje.Men du sier jo ikke hvilket spill det er.
Sitat av Grønngèlé Vis innlegg
dosbox, kanskje.Men du sier jo ikke hvilket spill det er.
Vis hele sitatet...
Tar kritikk for det, spillet er Bygg Biler med Mulle Mekk. klasikker
Sist endret av LarsHalal; 19. februar 2012 kl. 21:01.
Sitat av LarsHalal Vis innlegg
Tar kritikk for det, spillet er Bygg Biler med Mulle Mekk. klasikker
Vis hele sitatet...
Elsker det spillet, nostalgi til tusen. Må nesten last det ned selv no, tack så mykje
Kan du ikke bare kjøre det i XP kompabilitetsmodus da?
Mulle mekk ja, trodde det var snakk om Sierra's Kings Quest eller noe jeg.
Ah... fikk det samme problemet da jeg prøvde å laste ned Outlaws for en stund siden Vært utrolig kult å prøvd det igjen
Done, anyway. jeg prøvde å kjøre Mulle mekk bygger båter. siden dette er nyere, tenkte jeg det kanskje fungerte, jeg kjører setup.exe. men ingeting skjer, filen loader litt. men så skjer ingeting.. frustrerende
Søk på bukta etter "Windows XP black edition". Kjør denne i Virtualbox
(Dette er *SÅ LANGT JEG VET* fult lovlig ettersom Windows XP ikke lenger er mulig å anskaffe)

Hvis noen vet om det er lovlig å sende en link til Black edition over PM, vennligst si ifra.
"stjeler" tråden din litt jeg lurer på dette også, har lastet det ne. men hvor kan jeg få tak i virtual pc ? hvordan fungerer det?
Sitat av mrstupideboy Vis innlegg
"stjeler" tråden din litt jeg lurer på dette også, har lastet det ne. men hvor kan jeg få tak i virtual pc ? hvordan fungerer det?
Vis hele sitatet...
Her kan man få tak i en Virtual PC-klient, det fungerer meget lett, men du må ha en installasjonsfil (.ISO eller .IMG)
for å kunne bruke dette.
Det fungerer meget lett, du setter av en mengde RAM og plass, og skrur så på "Pcen", som kjører .ISO filen og lurer den til å tro at det er en egen PC. Som deretter installerer OS-et på en mengde du har avsatt til den virtuelle PCen, som deretter fungerer.
Bruk YouTube.
Sist endret av Freddy_fred5; 19. februar 2012 kl. 22:10.
Jeg fikk instalert det ene spillet. MEN! det skal jo ikke være lett. man må faktisk ha en crack eller CD'en.. i allefall til Bygge Båt. og med tanke på hvor gammel spille er, så er det ikke lett å finne noen crack, jeg fant ingen
Sitat av LarsHalal Vis innlegg
Jeg fikk instalert det ene spillet. MEN! det skal jo ikke være lett. man må faktisk ha en crack eller CD'en.. i allefall til Bygge Båt. og med tanke på hvor gammel spille er, så er det ikke lett å finne noen crack, jeg fant ingen
Vis hele sitatet...
Boot Windows XP Black Edition, fikk alle spillene til å funke her med det ^_^
Nostalgia!
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Boot Windows XP Black Edition, fikk alle spillene til å funke her med det ^_^
Nostalgia!
Vis hele sitatet...
I will try! løser dette også problemene med at jeg må har original CD?
Sist endret av LarsHalal; 19. februar 2012 kl. 22:29.
Sitat av LarsHalal Vis innlegg
I will try! løser dette også problemene med at jeg må har original CD?
Vis hele sitatet...
?
Original CD til XP eller Mulle mekk?

Skal ikke gjøre noen forskjell, men hvis jeg får lov kan jeg sende en PM med link til Black Edition
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
?
Original CD til XP eller Mulle mekk?

Skal ikke gjøre noen forskjell, men hvis jeg får lov kan jeg sende en PM med link til Black Edition
Vis hele sitatet...
Har allerede snart Black Edition nedlastet Men tenkte på CD problemene med tanke på spillene
Bruk Daemon Tools Lite for å kjøre ISO-filen i WinXP. Dette vil gjøre livet lettere.

Men må si takk for meg nå.
Har da installert Virtual Box og Windows XP Black edition! Gleder meg til gode minner med Mulle Mekk! Husker jeg hadde alle spillene!
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Har da installert Virtual Box og Windows XP Black edition! Gleder meg til gode minner med Mulle Mekk! Husker jeg hadde alle spillene!
Vis hele sitatet...
Holder på med det samme! og jeg vet jo hvordan man installerer spill.. men fikk ikke kjørt spille etter det var installert, fordi man trengte original disken.
Sitat av LarsHalal Vis innlegg
Holder på med det samme! og jeg vet jo hvordan man installerer spill.. men fikk ikke kjørt spille etter det var installert, fordi man trengte original disken.
Vis hele sitatet...
Bruk DaemonTools og startopp spillet fra CD'n
Det fungerte vet du! takker for all hjelp her. På tide å kose seg i kveld med barndoms minner!!!
Det er bra, NOSTALGIA HOOOOO!
aktiver alle "sikkerhet" emulatorene i daemon tools lite, så får du fint til å kjøre spillet uten crack fil..
kan si at det finnes cracker der ute, og som går å laste ned ennå. men har ikke lov å linke til dette.