Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  118 8758
Silent Hill :S
Men også om du spiller Serious Sam og sitter helt i din egen verden. Du går i høyt siv/gress, så plutseli hører du dvergen med boksehansker å hendene i lufta som roper "AAAAAAAAAAAAAAAA", du hører d bedre å bedre, han nærmer seg men du kan ikke se han, så plutselig er han 2 meter unna deg når du snur deg...DA klikker jeg!
Satt og så på når min storebror spilte resident evil. Fikk ikke sove godt den natten.
Ellers så ble jeg noe skremt av system shock 2 og de første gangene jeg ''spelunket'' i minecraft.

I system shock 2 var det hele atmosfæren som gjorde det. Alt er stille rundt deg så møter du på noe freaky shit i ny og ne. men du vet liksom ikke når eller hvor det skjer.
Mye det samme med minecraft. Driver og surrer rundt i hulene og så hører jeg stønning eller lyden fra en eller annen mob.
The legend of zelda - Majoras mask.
Når man entrer kjelleren i huset på toppen av Ikana cannyon, og den mumien detter utav skapet!
var liten livredd gutt da
Sitat av Halmstad Vis innlegg
Det spillet som har skremt meg mest er vel Diablo 1, men det er noen år siden
Vis hele sitatet...
Det var veldig skummelt til tider spesielt første gang man hører AHH FRESH MEAT
http://www.youtube.com/watch?v=ICvV83ZkD_E
Linking, (amiga 500) i Doom 1
Alan Wake har et noia element over seg som jeg ikke har kjent på kroppen siden Silent Hill serien. Hadde nesten gitt opp skrekk spill frem til dette nå kom på PC. Deilig atmosfære, lite ammo, til tider ganske vansklig.
For å nevne noe jeg synes var creepy med Half-Life 2 var det dete easter egget:
Du går i en gang i en blokk, hvis du går inn på et lite rom der er det en liten tv. Den skrur seg plutselig på også ser man G-man med en kråke på skuldra. Denne musikken skrur seg på samtidig, og spiller en stund til den er ferdig:http://www.youtube.com/watch?v=sxLPnMrEvkM
Creepy.
jeg frika iallefall vanvittig første gang jeg spillte The suffering :P
F.E.A.R - Det første FEAR spillet gjorde meg livredd! Var ikke gamle saken tho^^
Amnesia: The Dark Descent - Spilte dette en stund for ikke lenge siden med noen kompiser... Det var forferdelig!
Dead Space - Synes ikke spillet var fryktelig skummelt, men skvatt til og var litt engstelig på mange steder der ja!
Redead - Half Life 2/Garrys Mod mod.
Har hvertfall fått meg til å røske av et headset og hive det med full kraft inn i en murvegg slik at det knuste.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Duck Tape Vis innlegg
Heisann!

Lurte bare på hvilke spill som ga dere en følelse av paranoia, nervøsitet, fobier, alt! Hvilke spill syntes dere var, tør jeg si, skumle som faen?

Personlig var jeg en stor fan av survival horror, spill som Clock Tower og Silent Hill som satte deg i en skummel situasjon med lite ressurser. Hvilke spill syntes dere var de skumleste som noen gang er laget?

Vis hele sitatet...
amnesia the dark decent
Sitat av ZarXon Vis innlegg
Skyrim om natta er noe av det skumleste jeg noen sinne har opplevd. :/
Vis hele sitatet...
"Wait".... Og vips, der ble det dag igjen. Oi, det har visst blitt litt dårlig vær. Clear skies shout. Ahhhh....
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Spyro til PS1. Slutten av spillet når du løper fra store svarte edderkopper. Hoppa ut av stolen, turte knapt å fullføre !
Resident Evil 1 og 2, samt Phantasmagoria II er de eneste spillene som har klart å skremme meg nevneverdig. Aah, spillgleden var så mye bedre før
Final Doom på PS1 var helt grusomt.
Amnesia til PC var og helt jævlig.
Doom 3 på PC fikk jeg og noen hjertestopp av.

FEAR derimot har jeg aldri blitt redd av. Spilte enern på PC når det kom, alene, no stress.
Noen steder i Half Life og Half Life 2 kjente jeg at jeg fikk kalde gufs nedover ryggen.
Jeg har aldri likt skumle spill ettersom jeg lever meg så veldig inn i spilla når jeg spiller. Har derfor kosa meg med spyro, mario osv og vært fornøyd med det.
Da kan dere jo tenke dere hva som skjedde når jeg skulle ta motet til meg og prøve et horrorspill... Og valgte amnesia the dark decent. Jupp, jeg endte opp i strigråt etter 10 min.
Avinstallert og fortrengt!
Egentlig samme som @gotejds, de der crabsen e skummel:0 Minecraf særlig om natten!
Half Life 2 Mod ved navn Hidden, er sykt skummelt med tanke på at det er ekte folk du spiller med og ikke AI :0
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Noen steder i Half Life og Half Life 2 kjente jeg at jeg fikk kalde gufs nedover ryggen.
Vis hele sitatet...
Da kan jeg anbefale deg Nightmare House 2, en Half Life 2 Episode 2 mod