Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2595
Ja.. Dette er mitt første innlegg her, og eneste grunn til at jeg opprettet bruker. Sitter ganske greit i det for å si det mildt.

Saken er den at jeg før jul meldte meg opp på nettstudier hos akademiet. Meldte meg da opp i fagene biologi 2, kjemi 1, psykologi 1, historie og engelsk. Jobbet med dette en ukes tid før jeg innså at det ble for mye å fullføre på tre måneder. Meldte meg da av engelsk og historie, de tre andre fagene er de jeg har interesse av å ta, og trenger spesielt kjemi 1 videre. Biologi 2 tar jeg mest for interesse, samme med psykologi 1.

Nå for en uke siden kontaktet sonans meg, da jeg hadde signert kontrakt der for et halvt år siden, noe jeg da hadde fått til å glemme. Er vel her kaoset begynte.. Har hos sonans fagene historie, norsk og matte 2p. Har tatt eksamen i norsk (ja, meldte meg opp i feil halvår). Tenkte jeg bare skulle droppe oppmøte i norsken, siden jeg trodde jeg betalte alt i en engangssum forige halvår. Slik var det altså ikke..

Etter flere e-poster frem og tilbake med sonans, valgte jeg å dra på møte hos de. Fant fort ut at jeg ikke ville komme noen vei der, og det å bryte kontrakten er uaktuelt, da det koster like mye som å gå der.

Tilbake til akademiet, som jeg har prøvd å kontakte flere ganger, med lite eller ingen resspons. Har sendt flere e-poster, i den første skrev jeg jo som nevnt tidligere at jeg ønsket å bare ta biologi 2, kjemi 1 og psykologi 1. Responsen fra akademiet var da et spørsmål om jeg ønsket å ta de andre fagene til høsten. Neste e-post jeg sendte skrev jeg at jeg ønsket å ta kun kjemi 1, da jeg fant ut at dette ikke var et fag jeg tok på sonans, og det eneste jeg faktisk trenger for videre utdanning. Har var det ikke mye respons å få. Sendte flere e-poster som forklarte situasjonen, og la til mobilnummer så de kunne kontakte meg når de hadde tid. Siste respons fra de er et slags utklipp av en tidligere e-post som jeg ikke finner igjen, hvor de ber meg "svare på denne e-posten om jeg har noe jeg ønsker å tilføye". Er det slik at de ikke har mulighet til å svare på en e-post om den ikke er et svar på den e-posten de viser til? De vet jo hvem jeg er?

Så, til det virkelige problemet.. Lånekassen. Hadde søkt lån/stipend for dette halvåret hos sonans, og hadde fått innvilget dette. Dere har sikkert forstått at jeg er sånn passe surrete til nå, og jeg hadde selvsagt glemt hele lånet. Får jo ikke stipend til to skoleplasser på en gang, men det er skolepengene som er det største problemet. Har vel til sammen ca. 75000kr å betale, og får betalt under halvparten av dette.

Det som er enda mer frustrerende er at jeg hadde 100% støtte for skoleplassen hos sonans. På en eller annen måte har akademiet klart å sette meg opp på historie, engelsk og psykologi 1. Dette tilsvarer 75% støtte. I tillegg er dette det motsatte av hva jeg skrev til dem at jeg ønsket. Vet at de fikk med seg den e-posten, for den svarte de faktisk på. Hadde de kunnet svare hadde jeg kanskje sluppet alt det styret her. Angrefristen er ute nå, så har ikke retten på min side. Håper bare de er medgjørlige når jeg først får tak i de, så det er mulig å gjøre en slags avtale på det. Vet ikke betingelsene for dette, eller om noen har vært borti noe slikt før.

Så, spørssmålet mitt er ver egentlig det jeg nettopp skrev.. Noen som har vært borti noe slikt som dette før? Eller har tips/råd om hva jeg kan gjøre? Er mildt sagt ubeskrivelig oppgitt over at jeg får til sånt som dette.. Det skulle ikke vært mulig! Men ja.. Håper noen har noe lurt å komme med, ellers er vel løpet kjørt for videre utdanning på en stund :P
Prøve å få kontakt via tlf så fort som mulig, selvfølgelig.
Er en virkelig stor tabbe du har gjort, tror ikke de kommer til og hjelpe deg siden dem har kontrakt etc.
Lykke til uansett da!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
2 0
Haha, vet det var en tabbe ja..

Men nå har det seg sånn at jeg til slutt fikk kontakt med begge skolene. Akademiet valgte å være greie, og satt meg kun opp på Kjemi 1, som jeg ba om

Uansett, takk for svar. Vet ikke hva jeg hadde gjort om begge stod på sitt her :P