Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1314
Hei jeg er gira på et nettbrett, men vil ikke ha noe dyrt fancy da det bare skal brukes som en lettere tilgang til nett når jeg er ute å turnerer med band osv.

Er det noe særlig å kjøpe slik forbrukerelektronikk på finn?
er det sjanser for at folk putter malware og sånt inn for å snappe passord o.l.?
er det en grei sak å evt. rense brettet helt?

takker for svar

edit: jeg hadde håpa på å få nettbrett (type galaxy tab e.l. ikkeno apple), et type etui og tastatur for rundt en 2500. veit ikke om det er realistisk da.
Sist endret av HellToPay; 28. september 2014 kl. 17:30. Grunn: mer info
Sitat av HellToPay Vis innlegg
Hei jeg er gira på et nettbrett, men vil ikke ha noe dyrt fancy da det bare skal brukes som en lettere tilgang til nett når jeg er ute å turnerer med band osv.

Er det noe særlig å kjøpe slik forbrukerelektronikk på finn?
er det sjanser for at folk putter malware og sånt inn for å snappe passord o.l.?
er det en grei sak å evt. rense brettet helt?

takker for svar

edit: jeg hadde håpa på å få nettbrett (type galaxy tab e.l. ikkeno apple), et type etui og tastatur for rundt en 2500. veit ikke om det er realistisk da.
Vis hele sitatet...
Du kan få et ok nytt nettbrett for 2500 kr. Ville heller satsa på å kjøpe etui og tastatur brukt fra finn eller eller ebay.
Du kan nok finne noe bra på Finn.no, men sjekk nypris i forhold til bruktprisen. En annen fordel er om du kjøper den lokalt slik at du kan komme og se på den, slik at du er helt sikker på at den er i god forfatning. Jeg har kjøpt mye fra Finn, og har heldigvis ikke angret på noe kjøp enda.

Det med malware, og annet er ikke noe problem. Gå inn i innstillingene og fabrikkreset den før du gjør noe annet når du får den.
Sist endret av Fuzzybossen; 28. september 2014 kl. 19:05.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Du kan nok finne noe bra på Finn.no, men sjekk nypris i forhold til bruktprisen. En annen fordel er om du kjøper den lokalt slik at du kan komme og se på den, slik at du er helt sikker på at den er i god forfatning. Jeg har kjøpt mye fra Finn, og har heldigvis ikke angret på noe kjøp enda.

Det med malware, og annet er ikke noe problem. Gå inn i innstillingene og fabrikkreset den før du gjør noe annet når du får den.
Vis hele sitatet...
tenkte å ta det lokalt. jeg reiser i morra tidlig så det er helt nødvendig faktisk
Det jeg egentlig tenkte på var om man kunne roote brettet og legge in noe fisk, men fabrikkgjenoppretting annulerer kanskje en rooting også?

Sitat av Ekstase Vis innlegg
Du kan få et ok nytt nettbrett for 2500 kr. Ville heller satsa på å kjøpe etui og tastatur brukt fra finn eller eller ebay.
Vis hele sitatet...
kanskje smart det.
Sist endret av HellToPay; 29. september 2014 kl. 14:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg kjøpte ett Surface 2 64GB med type cover (tastatur) til 3000kr nytt. Det lå ferdig formatert, jeg møtte fyren, ga han penger i hånda og fikk nettbrettet. Har ikke angret ett sekund.

Er tastatur viktig for deg ville jeg gått for ett Surface. Disse kommer med Windows RT (en lettere versjon av Windows) og har den beste støtten for tastatur som finnes. Det kommer også med hele Office 2013 ferdig installert.

http://betanews.com/wp-content/uploads/2013/09/surface-2-keyboard.jpg
Sitat av fatfro Vis innlegg
Jeg kjøpte ett Surface 2 64GB med type cover (tastatur) til 3000kr nytt. Det lå ferdig formatert, jeg møtte fyren, ga han penger i hånda og fikk nettbrettet. Har ikke angret ett sekund.

Er tastatur viktig for deg ville jeg gått for ett Surface. Disse kommer med Windows RT (en lettere versjon av Windows) og har den beste støtten for tastatur som finnes. Det kommer også med hele Office 2013 ferdig installert.
(bilde)
Vis hele sitatet...
Det er viktig å poengtere at disse kun støtter programvare fra Windows store, ikke applikasjoner som lastes ned andre steder. Utvalget på Windows store er minimalt i forhold til de to store konkurrentene: Apple og Android.

Kjøpte et slikt brett på impuls da jeg tenkte det kunne fungere som arbeidsverktøy på dager der jeg ikke har tilgang til pcen. Det brukes nå hovedsakelig til Youtube surfing i sofaen.

Det kan sikkert være bra for noen, men vær klar over hvilke funksjoner brettet tilbyr før du kjøper.
Sist endret av ZELDUR; 29. september 2014 kl. 15:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Det er viktig å poengtere at disse kun støtter programvare fra Windows store, ikke applikasjoner som lastes ned andre steder. Utvalget på Windows store er minimalt i forhold til de to store konkurrentene: Apple og Android.

Kjøpte et slikt brett på impuls da jeg tenkte det kunne fungere som arbeidsverktøy på dager der jeg ikke har tilgang til pcen. Det brukes nå hovedsakelig til Youtube surfing i sofaen.

Det kan sikkert være bra for noen, men vær klar over hvilke funksjoner brettet tilbyr før du kjøper.
Vis hele sitatet...
Kan man kjøre OSX programmer på en iPad? Kan man kjøre Linuxprogrammer på Android? Nei. Det er derfor urettferdig at Windows RT får kritikk for å ikke kjøre .exe programmer.

Windows Storen har alt man trenger, med mindre det er til en unge som er avhengig av hundretusen spill og prompeapps. Hvilke apps er det egentlig du savner for at det skal være ett arbeidsverktøy?
Takk for input! Jeg skal ha et samsungbrett. fikk en tab2 av jobben, men ga den tilbake når jeg slutta og jeg har en s4 jeg er superfornøyd med, så jeg fortsetter i samma sporet tenker jeg.

Jeg har titta litt rundt nå, og har forstått det sånn at tab4 er den nyeste på markedet? men jeg har også sett at det finnes en som heter tab pro, og de koster ca det samme.
hva er ok å betale for tab 2 og tab3 isåfall? ser det er en del tab2 på finn til rundt 2k, er det drøyt?
10.1, ikke 7"
Sist endret av HellToPay; 29. september 2014 kl. 16:40.
ja nemlig. kanskje greiest å bare sjekke butikken først heh. får ta meg en tur ut til ski. takk for hjelpa