Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 9062
Til de av dere som røyker/har røyket hasj og/eller marihuana, røyker du den ene over den andre, eller er det hipp som happ? Hva er grunnen bak valget ditt? Er litt interresert i hva folk velger av de to formene for cannabis egentlig. Har det alltid vært sånn eller har du bytta på etter f.eks. hva du får tak i? Ta gjerne med ting som bosted eller sosial gruppering, men det bestemmer man selv.
Har med tilgjengelighet å gjøre for min del, grønt er førstevalget.
Grønt, uten tvil.
Dersom jeg har valget, velger jeg alltid marihuana over hasj. Grunnen er egentlig så enkel som at det smaker/føles bedre, og holder som regel konsekvent bedre kvalitet. For all del, jeg har røkt mye god hasj, men det har vært forferdelig mye dårlig også. Dessverre er jeg i en "sosial gruppering" hvor jeg ikke har så mange røykekompiser og må som regel ta til takke med det som er å få tak i.
Grønt, by far, visst det er tilgjengelig.
God tiljenglighet til begge deler, men velger alltid brunt over grønt. Vet ikke helt hvorfor men føler det gir en bedre rus, og mye fyldigere smak-
Edit: forstår meg ikke helt på hvorfor alle plutselig de senere årene mener grønt er så mye bedre enn brunt, det er ikke min oppfatning, så lenge begge deler er av god kvalitet smeller det bedre med brunt for min del =)
Sist endret av wintip; 30. august 2012 kl. 22:04.
Parkettetterligning
Selvfølgelig er grønt førstevalget. Men det finnes tørketider så da blir det som oftest brunt.
Foretrekker marihuana og hasj sammen, men skal jeg bare ha en av dem velger jeg grønt. Det er mye enklere å behandle og det kan fint røykes rent. Hasj er rett og slett mer stress.
Sist endret av Daybreak; 30. august 2012 kl. 22:05.
Selv foretrekker jeg grønt over brunt, men det hender jeg kommer over noe brunt som jeg foretrekker minst like godt som det grønne jeg får tak i.

Men det er ikke alltid, og grønt får ekstrapoeng fordi det er bedre å rulle imo.
Hasj (indica) hvis jeg slapper av hjemme med film og munch. Mye mindre tankekjør enn marihuana og mer avslappende følelse i kroppen. Mye bedre smak og lukt også av hasj.

Marihuana (sativa) til sosiale sammenkomster og filosofering ute i naturen
Går mye i brunt, siden det rett og slett er enklest å få tak i her i området mitt...
Foretrekker selvfølgelig grønt, men i det siste har jeg fått brunt som lukter grønt og var bedre kvalitet på enn mye annet jeg har røyka.. Så nå gjør det meg ingenting å få en del brunt, så lenge kvaliteten er så god som den er.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Jeg røyker mest gress (har vel bare røyket hasj 3 ganger), grunnet tilgjengelighet. Jeg syns uten tvil at grønt er best, men en gang i blant skulle jeg ønske jeg hadde litt sorting for å bli skikkelig mellow.
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
Generelt sett så liker jeg grønt best, men mine favoritter har riktignok vært hasjtyper som har vært sterkere enn hva grønt potensielt kan bli. F.eks. denne her og andre gode typer fra østen. Også er det jo ganske greit med litt variasjon i ny og ne. ^^
Sist endret av Quadraxis; 30. august 2012 kl. 22:17.
Om det er god hasj velger jeg altid det framfor grønt!
Veit ikke hvorfor, men bare altid likt hasj best alle åra jeg har røyka, ser ikke ut som det kommer til å endre seg heller :P

Har heldigvis såpass bra kontakter på brunt, at jeg slipper å ende opp med noe pøkk uten funk.
Grønt. Røyker jeg brunt, blir jeg bare sykt slapp... det kan jo være digg i ny og ned, men ellers går det kun i grønt.
Tilgjengelighet og kvalitet er stikkord. Middelmådig grønt vrakes
til fordel for brun eller svart kvalitet.

Ellers sier jeg som O. Brumm, ja takk begge deler.

Er forøvrig glad for at cannabis kan forekomme i såpass forskjellige
varianter. Selv den hissigste poten kan man faktisk bli lei av.
Liker begge deler like godt egentlig, så lenge det er kvalitet på produktet.

Men hvis jeg har en periode hvor jeg bare har marihuana, for jeg ofte lyst på hasj, og omvent.


Føler også en femmer med hasj varer mye lengre enn en femmer med marihuana.
Sist endret av 3RD; 30. august 2012 kl. 22:34.
weeden jeg kjøper er somregel sativa dominert haze, jack herer eller lignende så fåretrekker det om jeg vil ha mest mulig psykedelisk high... røyker jeg hasj går det i sort nepal, afghan eller lignende som er digg om jeg vil slappe av
Jeg må bryte trenden å si bønne ass.. Er ikke lenge siden jeg ikke fikk tak i bønne, fordi alle hadde grønt. Jeg trudde jeg sku gå på veggen. Måtte kjøpe grønt hver gang jeg skulle røyke. Etter det har jeg ikke rørt grønt. Hasj er så mye bedre i mitt perspektiv, og her er hvorfor: Bønne lukter herlig. Det er en egen sjarm ved å mekke hasj. Jeg har ekstremt mange gode minner knyttet til mekking av bønne, og røyking av bønne. Hasj gir meg som regel en deiligere rus. Hasj er som regel indica, og det er det jeg liker. På sativa får man ikke samme godrusen, ikke avslappende er det heller.

Nei, jeg må konkludere med at bønne er min favoritt.
Grønt!
Har prøvde 3 forskjellige typer, white window, haze strain også noe annet møkk fra Lakselv, skal si at haze gjorde meg til en zombie uten hjerne, vi satt og gamet black ops zombie under rusen av en huge rullet haze, rusen varte i timer å skal si at de der rundene på zombie gikk i dass, vi sprang rundt en stolpe og flirte så mye at vi fikk pusteproblemer til f, aldri hatt så awesome effekt ut av grønt.

Kan også si at white window var weird (sendt fra amster, samme gjelder haze).
Ble noe ala det samme men mye mere at feks; ps3'en ville spise oss opp å vi måtte leke gjemsel med fjernkontrollen, mens kompisen satt og rullet og lekte gravemaskin på matta, kan også nevne at vi ble fucket opp og mistet både balansen i alt, noe ala som hazen

Lakselv dritten: Vi orket ikke mere en noen jointer, ble bare rart.

Alta kvalitet brunt: Meh bare sløv og dum i hodet, skal si at jeg savner amster greiene
Foretrekker egentlig god hasj fremfor marihuana. Deilig, myk og leire-aktig hasj som lukter himmelsk. Det smaker bedre, det lukter bedre og jeg har mange gode minner i tilknytning hasj. Marihuana er greit det og, men man blir fort lei av det.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Alta kvalitet brunt: Meh bare sløv og dum i hodet, skal si at jeg savner amster greiene
Vis hele sitatet...
Det kommer faktisk skikkelig god hasj til Norge (og skikkelig dårlig), kanskje ikke Alta, men når jeg var en visitt i dammen så fant jeg ikke noe særlig imponerende varer og lengtet hjem, selv ikke manali, parvati og nepalsk charas gjorde susen, mistenker at etterspørselen gjør sitt med kvalitetene som kommer dertil den dag i dag. Weeden var forsåvidt helt okay, god kvalitet absolutt men noe av curingen var ikke alltid helt riktig og jeg følte meg litt snytt mtp. potens.

Jeg sier også ja takk, begge deler, liker ikke helt spørsmålet i utgangspunktet egentlig siden cannabis har et bredt spekter av produkter. En god bom gir en helt unik effekt og det samme gjelder god weed, spesielt når man kan plukke blant strains og velge den som fungerer best til ens planlagte formål. Jeg foretrekker å røyke hasj til morgen og kvelds, og weed på dagtid. Jeg liker å la hasjen klarne ut og kroppen komme seg til igjen før jeg røyker igjen idéelt sett med hasj, siden virkningen på lang sikt blir veldig mye bedre av det. Med weed føler jeg ikke samme trangen, det føles på mange måter mye lettere for systemet å behandle, gjerne grunnet mindre olje og konsentrasjon av virkestoffer som man får i hasj.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Det kommer faktisk skikkelig god hasj til Norge (og skikkelig dårlig), kanskje ikke Alta, men når jeg var en visitt i dammen så fant jeg ikke noe særlig imponerende varer og lengtet hjem, selv ikke manali, parvati og nepalsk charas gjorde susen, mistenker at etterspørselen gjør sitt med kvalitetene som kommer dertil den dag i dag. Weeden var forsåvidt helt okay, god kvalitet absolutt men noe av curingen var ikke alltid helt riktig og jeg følte meg litt snytt mtp. potens.
Vis hele sitatet...
Skal ikke legge skjul på at jeg har fått bra brunt men den rusen er langt ifra grønt, noe som gjør at jeg heller tar meg et glass øl istedenfor
Foretrekker Nepalsk hasj (Charas) framfor alt. For ingen noia. Ingen tankekjør. bare skam god i formen.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Skal ikke legge skjul på at jeg har fått bra brunt men den rusen er langt ifra grønt, noe som gjør at jeg heller tar meg et glass øl istedenfor
Vis hele sitatet...
Lager du hasj av det himla gode gresset, så skal jeg love deg at hasjen treffer deg mye, mye hardere.
Marijuana er et relativt mildt cannabisprodukt.

De aller fleste som har prøvd god hasj (ice-o-lator, god tørrsikt) synes det er bedre enn gress. Rusen er den samme bortsett fra at man ikke røyker plantematerialet (som har null effekt).
Sist endret av sonmarak; 31. august 2012 kl. 01:52.
Finner du først god hasj så er dette å foretrekke (Har du prøvd Ice-O f.eks. vil du nok være enig med meg i dette). Også ganske digg å mikse Ice-O med greens, da blir du ganske kake og utrolig glad. Passer perfekt hvis du skal chille med nære venner
Kan jeg spørre hva Ice-o-lator er for noe?
Sitat av KaiN Vis innlegg
Kan jeg spørre hva Ice-o-lator er for noe?
Vis hele sitatet...
Ekstremt potent hasj, laget på en spesiell måte med nedfrysning osv. Dette gir visst høy THC nivå. Kan leses om her: http://cannabis.wikia.com/wiki/Ice-o-lator

Dog vanskelig å få tak i her til lands, selv om jeg har klart det en gang i blant. I Køben derimot er det veldig lett
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Ekstremt potent hasj, laget på en spesiell måte med nedfrysning osv. Dette gir visst høy THC nivå. Kan leses om her: http://cannabis.wikia.com/wiki/Ice-o-lator

Dog vanskelig å få tak i her til lands, selv om jeg har klart det en gang i blant. I Køben derimot er det veldig lett
Vis hele sitatet...
Okei takker.
Med andre ord ikke syntetisk?
Grønt, helst. Brunt og forsåvidt også svart er å foretrekke, hvis det er bra saker da - men jeg går som regel for det som får meg litt gira mentalt og fysisk og i humør (:
Sitat av KaiN Vis innlegg
Okei takker.
Med andre ord ikke syntetisk?
Vis hele sitatet...
Nei. Titegngngngngng
Grønt fordi:
- lett å rulle
- praktisk å rulle
- lukter godt
- smaker godt
- ikke for sterk rus (varierer)
- rusen går i hodet, ikke kroppen

Ikke hasj fordi:
- stress å rulle
- upraktisk å rulle (mtp. lukt, skitne fingre)
- lukter dritt
- smaker dritt
- tungrus som gjør slapp og dum

IMO, alt hasj mangler, har grønt. Sykt kjedelig å røyke brunt og brekke seg pga. smaken og lukten!
Pluss at jeg vil bli høy, ikke stein.
Hasj er dog fin å variere med iblandt når en bruker vannbong.
Hasj i bong inne.

Mary i joint ute i naturen.

Lukten av grønt blir for mye for min del til og røyke inne,siden det ofte hender at slektninger stikker innom.
Hei. Dette er ett verdig tema å bruke jomfruposten på.

Jeg har hatt samme dealer nå i 1 1/5 år, ene og alene fordi han gir meg prima vare og er en grepa kar.
Han har ofte strains jeg har siklet til på nettet (både brunt og grønt) og det beste av alt er at nesten alltid tar telefonen når jeg ringer.

Min erfaring er at hasj er best i lengden og grønt er fint å veksle med en gang i blandt. Gjerne i litt større sosiale sammenhenger. Jeg personlig liker smaken på hasj bedre og synes det river litt mindre i halsen. Jeg blir også fortere innrøyka på weed.

Men det som er sikkert er at begge deler er drit smud

======== <---- bremsespor
Sist endret av BremsespoR; 31. august 2012 kl. 04:42.
Sitat av Marcel Domini Vis innlegg
Sykt kjedelig å røyke brunt og brekke seg pga. smaken og lukten!
Vis hele sitatet...
Isåfall må du skaffe deg god bønne og lære deg å mekke riktig hasj kan være meget godt i joint om du ikke brenner tobakken / ikke bruker for mye tobakk. Og mekkinga har mye å si på smaken, prøv deg fram, varm opp hasjen og bland den forsiktig inn i tobakken, slik at det ikke blir store klumper. It's gonna be good!
Sitat av Marcel Domini Vis innlegg
IMO, alt hasj mangler, har grønt. Sykt kjedelig å røyke brunt og brekke seg pga. smaken og lukten!
Pluss at jeg vil bli høy, ikke stein.
Hasj er dog fin å variere med iblandt når en bruker vannbong.
Vis hele sitatet...
Trur du har missforstått, du blir ikke stein på grunn av at det er hasj, du blir stein for at hasjen er lagd av en indica-strain cannabisplante. Er hasjen lagd av sativa, blir du høy.
Kommer an på set og setting. Marihuana, Sativa, i godt selskap og ordentlig kraftig indica av hasj før sengetid, eller noe i den duren (da på grunn av sedativ effekt, så klart).
Jeg røyker alltid brunt over grønt. Liker virkelig ikke grønt. Grønt koster mer, og det forsvinner fortere. Jeg kjøper kun grønt hvis det er helt umulig for meg å få tak i brunt, og jeg angrer like bittert hver gang. Sløsing av penger.

Det kan såklart ha noe med at jeg har svært gode connections på brunt i byen. Mens når jeg røyker grønt så blir det litt hipp som happ hvem jeg kjøper av. Venn av en venn, og det greiene der...
Sist endret av Dr. Robert; 31. august 2012 kl. 14:52.
Sitat av Marcel Domini Vis innlegg
Grønt fordi:
- lett å rulle
- praktisk å rulle
- lukter godt
- smaker godt
- ikke for sterk rus (varierer)
- rusen går i hodet, ikke kroppen

Ikke hasj fordi:
- stress å rulle
- upraktisk å rulle (mtp. lukt, skitne fingre)
- lukter dritt
- smaker dritt
- tungrus som gjør slapp og dum

IMO, alt hasj mangler, har grønt. Sykt kjedelig å røyke brunt og brekke seg pga. smaken og lukten!
Pluss at jeg vil bli høy, ikke stein.
Hasj er dog fin å variere med iblandt når en bruker vannbong.
Vis hele sitatet...
Vil faktisk anbefale deg å bytte ut dealern din om du har så dårlig hasj.

Selv mener jeg at ingenting kan måle seg med en skikkelig god bønne, selv ikke pot fra amster. Har røyka mye forskjellig igjennom tidene, men de beste opplevelsene vil jeg si er med hasjen. Greit nokk, pot er digg det, men etter 20g av en strain mister man på en måte lysten og savner seg tilbake til bønna! Slik er det iallefall for meg!

peace out
ser det er mange som har nevnt nepalsk hasj dritgode saker må jeg si
Har røyka så mye grønt og så nå holder jeg meg til god hasj (120 kr/g) og meeget god weed hvis det er tilgjengelig.
røyket nepals sorting i køben og jeg må si at rusen jeg fikk slo alt jeg har smakt av marihuana, jeg ble ikke slapp og sliten, men hodet snurra rundt i RLEen og jeg spacet helt ut og jeg har aldri følt meg så "high" før for å si det sånn
Hasj er tingen nå
Ville valgt weed fremfor hasj.
Av ren nysgjerrighet; hva er den beste weeden man lett får tak i, og hva ligger prisen per/g på?
Grønt, og kun det
Velger klart bra brunt fremfor grønt. Bedre og mer fyldig lukt og smak. Om man ruller riktig slipper man å røyke så hinsides mye for å bli grønn i knollen. Bra brunt er rett og slett bedre enn grønt generelt syntes iallefall jeg.. Om man ikke har særlig med kontakter er "alltid" grønt best, i og med at det som oftest er dyrket i Norge, og dermed ikke blitt blandet litt og litt ut med div drit. Om man bor i Oslo er grønt også lettere å få tak i -om man ikke nøyer seg med pinnehasjen fra Karl Johan, da
Noe man merker fort til i denne tråden er at "brunt/indica-fansen" gir Kp'er til hverandre. What's up with that? Ser dere positive aspekter også ved sativadominert-cannabis, eller ikke?
Sist endret av aeon_illuminate; 31. august 2012 kl. 17:23.
Sitat av Dr. Robert Vis innlegg
Jeg røyker alltid brunt over grønt. Liker virkelig ikke grønt. Grønt koster mer, og det forsvinner fortere. Jeg kjøper kun grønt hvis det er helt umulig for meg å få tak i brunt, og jeg angrer like bittert hver gang. Sløsing av penger.

Det kan såklart ha noe med at jeg har svært gode connections på brunt i byen. Mens når jeg røyker grønt så blir det litt hipp som happ hvem jeg kjøper av. Venn av en venn, og det greiene der...
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på hvor i landet du befinner deg, og ikke minst hvilke kontakter du har. Jeg kjøper bare av ålreite folk som er rettferdige med prisen og kvaliteten. De tester det alltid selv, og hvis det ikke er bra nok velger de rett og slett å ikke selge det.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Noe man merker fort til i denne tråden er at "brunt/indica-fansen" gir Kp'er til hverandre. What's up with that? Ser dere positive aspekter også ved sativadominert-cannabis, eller ikke?
Vis hele sitatet...
Det er fordi det er en overraskende dominans av grønt-elskere her.. what's up with that, lissom..
God hasj fremfor grønt. Det varer lenger og slår hardere synes jeg. De beste strainsa inneholder jo max 25 til rundt 30 % thc(hvis en proff har grodd det). Ikke det at jeg liker thc så veldig, er mere glad i indica type hasj som inneholder masse cbd. Men god hasj kan jo brått inneholde godt over 60% thc. Pluss at det er mye billigere å røyke hasj i lengden.
Sist endret av A-tillah; 31. august 2012 kl. 22:31.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet; hva er den beste weeden man lett får tak i, og hva ligger prisen per/g på?
Vis hele sitatet...
Siden du må spørre om det du spør om blir svaret: det du får kjøpt. Pris er ikke lov til å diskutere på forumet her, men kan si så mye som at det er dyrere enn gull.

Dudeist: Vil anbefale deg å endre/slette innlegget ditt.
Sist endret av Buddapower; 31. august 2012 kl. 22:57.