Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3882
Jeg ble nettopp oppringte av et, jeg tror, 6 sifret nummer, med masse 3 tall.

Det som skjedde, jeg fortet meg for å sjekke opp nummeret på gulesider, da jeg ikke tar ukjente nummre. Så stoppet det å ringe ganske kjapt, så kom det opp en feilmelding, tror jeg(jeg sier tror fordi alt skjedde ganske kjapt), deretter virket det som om den begynte å styre seg selv, og litt etter kom det opp et eller annet som sa jeg skulle skrive pinkode eller noe sånt. Så jeg gjorde det jeg tenkte var best, jeg tok ut batteriet og simkort.

Hva skjedde? Var jeg bare litt paranoid?
Hvordan TLF er det?

Uansett, har mine tvil..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Har du kjøpt telefonen billig av en kompis, så kan det jo være en låse-app som trådde i aksjon.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Hvordan TLF er det?

Uansett, har mine tvil..
Vis hele sitatet...
HTC Desire.
Vell, jeg håper du har rett.

Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Har du kjøpt telefonen billig av en kompis, så kan det jo være en låse-app som trådde i aksjon.
Vis hele sitatet...
Don't worry. Mobilen er kjøpt og betalt i butikk.
Start Opp tlf uten sim og se hva som skjer, sikkert bare software feil!
Har ikke hørt noe om hacking av mobil bare ved å ringe, virker lit rart. Mulig det bare er en software feil, men en kan aldri bli for sikker. : p
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Er nok en liten mix av random drit som ringer deg, paranoia, og litt bug i Andorid sitt OS.

Sjekk opp nummeret på http://www.telefonterror.no og evthttp://www.yellowpages.com/findaperson/phone
Sist endret av Fleff; 18. oktober 2011 kl. 20:57.
Det første som slo meg er at dette er en app utvikler som har lagt inn ondsinnet kode i appen sin som du har innstallert. Grunnen til at han ringte var kanskje for å sjekke om du brukte tlfen din akkurat nå.

Jeg har ikke peil. Det var bare dette som slo meg:P

Sjekk forresten tlf nummeret her: http://telefonterror.no/

Sitat av AUX Vis innlegg
Det første som slo meg er at dette er en app utvikler som har lagt inn ondsinnet kode i appen sin som du har innstallert. Grunnen til at han ringte var kanskje for å sjekke om du brukte tlfen din akkurat nå.

Jeg har ikke peil. Det var bare dette som slo meg:P

Sjekk forresten tlf nummeret her: http://telefonterror.no/
Vis hele sitatet...
Når jeg tenker meg så er dette bare idiotisk. Klarer personen å plante ondsinnet kode på tlf-en din så finnes det andre måter for han å sjekke om du bruker tlf eller ikke.
Har ikke hatt noe trøbbel med telefonen etter jeg slo den på, så regner med at det var som dere sier, software feil.
Sitat av AUX Vis innlegg
Det første som slo meg er at dette er en app utvikler som har lagt inn ondsinnet kode i appen sin som du har innstallert. Grunnen til at han ringte var kanskje for å sjekke om du brukte tlfen din akkurat nå.

Jeg har ikke peil. Det var bare dette som slo meg:P

Sjekk forresten tlf nummeret her: http://telefonterror.no/



Når jeg tenker meg så er dette bare idiotisk. Klarer personen å plante ondsinnet kode på tlf-en din så finnes det andre måter for han å sjekke om du bruker tlf eller ikke.
Vis hele sitatet...
Har faktisk ikke installert en eneste app, så det tror jeg ikke.
Kan det være bluetooth hack? Hadde du bluetooth på?
Sitat av oppned5 Vis innlegg
Kan det være bluetooth hack? Hadde du bluetooth på?
Vis hele sitatet...
Nei. Ikke engang Wi-Fi.
Jeg er en smule paranoid selv, og siden du har såpass lite på tlf din ville jeg bare satt den til fabrikkstandard.. Hadde ihvertfall jeg gjort :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
Seriøst`? er det mulig å være så paranoid og tro at alle er ute etter deg? hva er sjansen for at en utenlandsk hacker skal finne DEG blandt flere millioner telefonabbonement?

Grow up..
Sitat av Snapshoot Vis innlegg
Seriøst`? er det mulig å være så paranoid og tro at alle er ute etter deg? hva er sjansen for at en utenlandsk hacker skal finne DEG blandt flere millioner telefonabbonement?

Grow up..
Vis hele sitatet...
akkurat like stor sjanse som alle andre har. Sjansen er alltid der, og den er like stor for alle.
Sitat av Snapshoot Vis innlegg
Seriøst`? er det mulig å være så paranoid og tro at alle er ute etter deg? hva er sjansen for at en utenlandsk hacker skal finne DEG blandt flere millioner telefonabbonement?

Grow up..
Vis hele sitatet...
Det må være det dummeste jeg har lest på lenge
det er ikke et forsøk på og hacke deg
Den dagen du kan bli hacket av og avslå eit tlf anrop, kan du like godt legge deg ned og dø.
Nei, jeg legger meg flat, jeg har overhodet ikke peiling hvordan og hvorfor. Men det var noe helt nytt som skjedde, og jeg ble en smule paranoid.
Saken er forsåvidt død, så er ingen grunn til å fortsette å poste her.
Det at du plutselig fikk beskjed om at du måtte skrive inn PIN-kode er ofte/alltid (?) resultat av at radioen krasjer (delen av android som tar seg av GSM-kommunikasjon). Dette skjer som følge av softwarefeil; slike feil utløses enten av tilfeldigheter eller for å kunne kjøre ondsinnet kode på systemet.

Uansett fikser du problemet ved å bytte radiodriver, f.eks. ved å installere nyeste oppdatering fra produsenten eller med custom ROM (third-party OS, f.eks. cyanogenmod). Jeg hører det er rikelig å velge imellom, alle med sine mangler og fordeler.

Ja, android er fragmentert så det holder. Men noen folk liker å knote litt
Sist endret av tripflag; 9. november 2011 kl. 10:50. Grunn: dem smileys mon
Sitat av tripflag Vis innlegg
Det at du plutselig fikk beskjed om at du måtte skrive inn PIN-kode er ofte/alltid (?) resultat av at radioen krasjer (delen av android som tar seg av GSM-kommunikasjon). Dette skjer som følge av softwarefeil; slike feil utløses enten av tilfeldigheter eller for å kunne kjøre ondsinnet kode på systemet.

Uansett fikser du problemet ved å bytte radiodriver, f.eks. ved å installere nyeste oppdatering fra produsenten eller med custom ROM (third-party OS, f.eks. cyanogenmod). Jeg hører det er rikelig å velge imellom, alle med sine mangler og fordeler.

Ja, android er fragmentert så det holder. Men noen folk liker å knote litt
Vis hele sitatet...
Så langt det beste svaret, og jeg tror kanskje du er inne på det når du sier at radioen kræsjer.
Det har bare vært et engangstilfelle, og så fort jeg så at jeg måtte skrive inn pin-koden slo jeg av mobilen. Nei, jeg vet igrunn ikke. Men spiller strengt tatt ingen rolle lenger heller, men takk for svaret.