Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1220
Har drukket øl (3-6) hver dag i 2 uker nå. Før kunne jeg bli på latter fullt humør av 1-1.33 liter mens nå må jeg ha 2-2.66 liter for samme nivå. Hvor lenge må jeg vente før toleransen resettes?
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lengre enn man skulle trodd. Kanskje en mnd eller to?

hilsen alkis
Hei

Det er helt normalt å utvikle høyere toleranse for alkohol etter en periode med regelmessig drikking, selv etter noen uker til tre måneder. Du spør om du derfor må drikke mer for å oppnå samme effekt, og om toleransen vil gå ned dersom du legger bort alkoholen en stund. Svaret på begge disse spørsmålene er: ja. Hvor lang tid det tar før toleransen reduseres igjen, er riktignok noe som kan variere litt fra person til person.

Merk for øvrig at det ikke kun er toleranse som avgjør hvor godt du tåler alkohol. Andre faktorer som kan ha betydning inkluderer f.eks. dagsform på det aktuelle tidspunktet, hvor raskt du drikker, hvor sterk drikke det er snakk om, matinntak forutfor drikkingen, hvor uthvilt du er og lignende.

Uansett kan det kanskje være greit å gi kroppen en pause fra alkohol, dersom du har drukket tett nok til å øke toleransen din. Det blir selvfølgelig opp til deg selv å vurdere, men om du reduserer forbruket litt, kan det gi deg en del gevinster rent helsemessig.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har drukket hardt det siste året. Toleransen er skyhøy, da jeg i starten gjerne klarte meg med 6-8 pils, så er vi nå oppe i 16-20.. Bare dritt!
▼ ... over en måned senere ... ▼
gått 6 uker nå kan melde at bare man drikker fort nok så kan man drikke like mange en good stund før man må øke mengden. ikke anbefalt og drikke hver dag da
Anonym bruker
"Sammen Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Første gangen jeg virkelig prøvde å slutte å drekke holdt jeg med edru i 2 måneder før jeg gikk på en skikkelig smell. Var vandt til å drikke mellom 1 og 1,5 liter sprit om dagen.
Når jeg da sprakk å styrta ei halvflaske vodka blei jeg blackout full.

Så 2 mnd resatt meg i hvertfall