Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1990
Anonym bruker
"Kvalm Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg har en skikkelig dårlig dag og kunne trengt lykkefølelsen man får av dette, men er det en dårlig ide å ta det alene når man har en dårlig dag, eller kommer jeg til å føle på lykken selvom? erfaringer?
MDMA kan fint tas alene, du kommer helt sikkert til å kose deg i eget selskap!
"Etter den søte kløe kommer den sure svie" Det er definitivt dumt spør du meg, men det er jo mange faktorer som spiller inn her. Det spørs liksom om du har hatt mange dårlige dager, eller har EN dårlig dag. La oss si du har mista jobben og du popper en knips. Tror du vil du føle litt ekstra på det dagen derpå. Bare et dølt eksempel. Kan jo hende du får en fin "afterflow" og bare får det bra også. Kan gå begge veier - et paradoks. Hva er en dårlig dag for deg da?
Sist endret av leomeo; 28. april 2020 kl. 01:29.
Du lærer jo på kropp og hodet å behandle vanskelige tider med rusmidler, og det kan jo gå riktig ille selv om en alltids føler at en har kontrollen og tar små steg. Dermed vil jeg si at ja, det er en dårlig ide.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg har en skikkelig dårlig dag og kunne trengt lykkefølelsen man får av dette, men er det en dårlig ide å ta det alene når man har en dårlig dag, eller kommer jeg til å føle på lykken selvom? erfaringer?
Vis hele sitatet...
Kommer nok til å nye det enda bedre om du tar det en dag du føler deg bra på kan være en slippery slope om man ikke er forsiktig.
Stay safe
Gå deg en lang tur istedet, og ta en god dusj når du kommer hjem. Det man får av godfølelse idag må du betale tilbake i morgen hvis du dropper nå uansett.
Fysisk eller mentalt? Mentalt skal man være forsiktig med. Ikke fordi at den fysiske risikoen øker, men fordi man «prøver å male over mugg»
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å fjerne dårlige dager med rus istedenfor å feire de gode er ofte begynnelsen på en nedadgående spiral... Med mindre det et enkelttilfelle og du har ekstremt god selvdisiplin.
Ville heller gått en lang tur, jogget litt eller trent styrketrening fremfor rusmidler. Det gir naturlig dopaminutløsning og du vil føle deg bra med god samvittighet. Hvis du er ekstra pissed, kan du ventilere litt med å pushe deg selv ekstra hardt, med f.eks vektmanualer eller heftige sessions med situps, pushups og squats.

Som påpekt er det en dårlig vane å behandle dårlige dager ved å flykte til rus, og du risikerer uansett at morradagen blir enda jævligere pga nedturen fra MDMA'en.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan vi ikke parkere det "jogge-meditere-spise sunt"-flerbruksverktøyet snart, med mindre tråden spesifikt handler om livsstil eller bedring i et lengre perspektiv? Klart det ofte hjelper med gode rutiner, men like klart finnes det tilfeller der dette også kan forverre tilstanden. F.eks. ved at man mislykkes i enda en målsetning eller blir overstimulert og ikke får sove fordi angsten blir forsterket av fysisk aktivitet.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selve rusen kan faktisk hjelpe deg opp, den største utfordringen blir dagen derpå da de kjipe følelsene gjerne kan bli enda sterkere.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Å fjerne dårlige dager med rus istedenfor å feire de gode er ofte begynnelsen på en nedadgående spiral... Med mindre det et enkelttilfelle og du har ekstremt god selvdisiplin.
Vis hele sitatet...
This. Mdma forsterker også følelser så du kan ende opp med å bli helt ekstatisk fra deg også, og ikke nødvendigvis glad.
MDMA flusher serotoninlagrene dine. Så det vil funke til tross for at dagen er rævva. Problemet er bare at på samme måte som at opptur garanteres av å tømme lagrene så garanteres nedturen som følge av de tømte lagrene.

Med andre ord så vil du sannsynligvis fortsette der du slapp dagen derpå, noe som vil føles desto jævligere. Med mindre du har anledning til å adressere årsaken til din opprinnelige nedtur under oppturen, vil du summa summarum sitte igjen med negativ sluttsum.
Sist endret av Tøffetom; 28. april 2020 kl. 21:28.
Kan du se tanken om at det som eventuelt for en liten stund går opp også må gå ned?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan vi ikke parkere det "jogge-meditere-spise sunt"-flerbruksverktøyet snart, med mindre tråden spesifikt handler om livsstil eller bedring i et lengre perspektiv? .
Vis hele sitatet...
Jeg foreslo det som et direkte utløp for kjipe følelser, ikke som et valg av livsstil. Det funker faktisk selv om du gjør det spontant (ikke nødvendigvis som fast rutine hver dag).
Litt unødvendig å skyve det under teppet, da det faktisk er verdt å prøve før man dropper MDMA for å flykte fra følelsene sine.

Og skulle man uansett bestemme seg for å ta det, så er det sikkert ikke dumt å ha tatt en liten treningsøkt først uansett.
har selv hatt en skikkelig, SKIKKELIG dårlig dag, av typen "nå henger jeg meg" og MDMA hjalp den gangen. var ikke alene hele tiden, oppsøkte folk fordi jeg følte det hjalp litt
men den kjipe følelsen ble ikke borte bare litt visket ut der og da
Pass deg for "suicide-tuesday". Google it.

Tok MDMA en gang i en periode hvor jeg var deprimert, for å bli litt mer happy, men det ga backfire... Selvmordstanker i 4-5 døgn etterpå.