Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 7805
Men, hej. "Æ kanj bakæ".

Icebraker..

Så denne mini-artikkelen http://www.dagbladet.no/nyheter/elev...aerer/68469330.

Det er ikke MYE informasjon vi får. Det finnes et filmet intervju med Marit også.https://www.nrk.no/trondelag/_-jeg-s......-1.13592190 Jeg finner ikke filmen inviduelt, kanskje noe andre?, men her er link til siden jeg fant den på. (Bla ned til filmsnuttene kommer, den ligger under "video fra trøndelang" helt til venstre.

I kort kontekst så skal Marit ha fått en kake hos sin elev, mulig for godt sammarbeid.. eller vise versa, hvem vet. Så Marit spiste ett stykke, "de smakte kanskje litt annerledes eller spessielt" utrykker hun og spiser resten av det kakestykket.

15 minutter senere..

Marit beskriver at hun, "følte meg kvalm, tenkte nå får jeg hjerteinfarkt og mangen tanker om tidligere sykdommer kom opp", Marit blir så lagt i sideleie av kollega og nødetat tilkalt.

På sykehuset..

Lege misstenker straks noe muffins (selv om det var brownies!) og tar kontakt med politiet, de blir utført en test og testen indikerer cannabis forgiftning (slenger på litt yellow journalism). Datteren til Marit som for øvrig er sykepleier beskrev at det gikk fint å snakke med Marit, men hun var kvalm.

Det kan se ut på video at Marit har det veldig bra idag, det er vi glad for. Hun ønsket ikke spise slik brownies en gang til ufrivillig.. eller frivillig.

Dette er en grov skisse av informasjonen som ble gitt. Noen som har tanker om dette?
Sist endret av KreativInvidual; 7. juli 2017 kl. 21:20.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Å lure i folk rusmidler er grovt uetisk. Punktum.

Meir er det strengt tatt ikkje å sei om det i mi bok. Å lure i folk rusmidler er grovt overtramp på alle vis.
Noen som har spist slik kake selv, som kan bidra med kunnskap?
Mener det samme som Vidarlo, lurer du i folk rusmidler er det også mye større sannsynlighet for at det skjer noe galt (Om personen da har null erfaring med stoffet og ikke forstår hva som skjer)
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Mener det samme som Vidarlo, lurer du i folk rusmidler er det også mye større sannsynlighet for at det skjer noe galt (Om personen da har null erfaring med stoffet og ikke forstår hva som skjer)
Vis hele sitatet...
Og ikke minst prinsippsaken rundt det å bestemme over sin egen kropp.

Det høres også ut som en typisk cannabisoverdose, hvilket kan være grusomt ubehagelig og skremmende selv når man vet hva som skjer, og at det ikke er farlig.
Sist endret av Relevant; 7. juli 2017 kl. 21:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av KreativInvidual Vis innlegg
Noen som har spist slik kake selv, som kan bidra med kunnskap?
Vis hele sitatet...
Har lite personlig erfaring, men har vært til stede når andre har inntatt edibles mange ganger.

Å lure i uvitende rusmidler er en uting og idioti.
Enda verre er det når de ikke har kunnskap om stoffet de har inntatt, eller vet at de "kun" har inntatt noe relativt ufarlig.

Brownies/muffins og alt annet av edibles som er varmebehandlet er mye sterkere enn vanlig røyking og kan (avhengig av dosen) kjøre den mest hardbarka stoneren ut i verdensrommet.
Jeg har selv sett stonere ligge og sikle etter å ha spist en liten muffins.

Uvitende, og vitende kan ende opp med hjertebank, forvirring, panikkangst, kvalme og oppkast før de til slutt sovner da de ikke klarer mer.
Sist endret av KjemikalieX; 7. juli 2017 kl. 21:52.
Nå syns jeg vi kommer med rikere argument Relevant, bra jobba.

Til hvilken grad tror du hun kan ha vert påvirket, hun beskrev kvalme som symptom, muligens litt angst (generell eller ikke) tenkte på tidligere utfordringer. Datteren sa hun var grei å snakke med.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KreativInvidual Vis innlegg
Til hvilken grad tror du hun kan ha vert påvirket, hun beskrev kvalme som symptom, muligens litt angst (generell eller ikke) tenkte på tidligere utfordringer. Datteren sa hun var grei å snakke med.
Vis hele sitatet...
Du ber folk synse om grad av påvirkning, basert på ein rapport i media, basert på utsagna til ein person som antakeleg aldri har prøvd det rusmiddelet, og dermed ikkje har samanlikningsgrunnlag?!

Kva er det du vil fram til her?
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Har lite personlig erfaring, men har vært til stede når andre har inntatt edibles mange ganger.

Å lure i uvitende rusmidler er en uting og idioti.
Enda verre er det når de ikke har kunnskap om stoffet de har inntatt, eller vet at de "kun" har inntatt noe relativt ufarlig.

Brownies/muffins og alt annet av edibles som er varmebehandlet er mye sterkere enn vanlig røyking og kan (avhengig av dosen) kjøre den mest hardbarka stoneren ut i verdensrommet.
Jeg har selv sett stonere ligge og sikle etter å ha spist en liten muffins.

Uvitende, og vitende kan ende opp med hjertebank, forvirring, panikkangst, kvalme og oppkast før de til slutt sovner da de ikke klarer mer.
Vis hele sitatet...
Jøss, dette er råbra info du kommer med. Håper alle leser dette. Men du sier "edibles som er varmebehandlet, er mye sterkere enn vanlig røyking" Røyk er også "varmebehandlet", det har jo en glo som gjerne er fra 400 til 900 Celsius, Bakeovnen min klarer maks 280 Celcius og jeg baker muffins og browni på rundt 180 om ikke lavere. Bare en morsom observasjon
Tar det ikke mye lengre før edibles kicker inn?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Tenker det var fullstendig idiotisk av eleven å gjøre å hjelper definitivt ikke på å endre ruspolitikken i folk flest øyne.
Det er enkelt og greit sinnsykt dårlig gjort. Personen som har gjort dette fortjener devinitift straff.

At hun kjente det etter 15 minutter virker for meg litt rart, men sånt kan være veldig individuelt. Jeg opplever selv når jeg har laget edibles og de er potente at det kribler i kroppen og jeg begynner å kjenne meg smårar ganske snart etter inntak.
Å dytte i noen rusmidler uten at de har bedt om det er høyst ufint. For alt man vet kan det være farlig også, for redde folk gjør dumme ting.

Jeg lurte i meg selv mdma for noen uker siden, og det var faktisk skikkelig skremmende selv om jeg er erfaren bruker av emma. Jeg plugga (opp bak!) noe jeg trodde var amfetamin, og reagerte umiddelbart på at det ikke virket. Satt meg ned igjen og jobbet, og etter en stund føltes det som om jeg at jeg trengte briller. Alt ble litt uklart og det blir stadig vanskeligere å lese og få gjort unna det jeg skulle gjøre. Svimmel og syk, sånn følte jeg meg. Jeg måtte bare gi opp jobbinga etter en stund, og ble isteden sittende og lure på hva som feilte meg. Slag? Forgiftning? Det tok meg sikkert en halvtime før jeg skjønte hva som hadde skjedd. For jeg kunne jo faktisk vært dødssyk! Når du ikke vet hva som skjer kan virkninger som vanligvis er behagelige plutselig oppleves som alvorlig sykdom.
De første gangene man opplever rus fra cannabis er det jo på en måte en trip i seg selv.

Rett og slett idioti av vedkommende som har gjort noe slikt. Kan umulig være særlig lang i nøtta mtp konsekvenser.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
https://www.leafly.com/news/cannabis...-about-edibles

Der har du infoen du trenger KreativInvidual
Vis hele sitatet...
Det var sikkert med god hensikt slæsken, men det er ikke "infoen jeg trenger"

Jeg tenker litt på hvordan det fremstilles av media og nød etatene involvert. Som Quakecry påpeker "hjelper definitivt ikke på å endre ruspolitikken i folk flest øyne."

Reaksjonene her i innlegget er sterkt preget av, minus-ladde ord (idioti, dårlig gjort, personen fortjener straff, uting, grovt uetisk) og empati for den pårørte (forvirring, uvitenhet, bestemmelse over egen kropp). En intressang observasjon!

Var det noen som synes linkene jeg delte var ladd, negativt, nøytralt eller positivt?
Sist endret av KreativInvidual; 7. juli 2017 kl. 23:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av KreativInvidual Vis innlegg
Det var sikkert med god hensikt slæsken, men det er ikke "infoen jeg trenger"

Jeg tenker litt på hvordan det fremstilles av media og nød etatene involvert. Som Quakecry påpeker "hjelper definitivt ikke på å endre ruspolitikken i folk flest øyne."

Reaksjonene her i innlegget er sterkt preget av, minus-ladde ord (idioti, dårlig gjort, personen fortjener straff, uting, grovt uetisk) og empati for den pårørte (forvirring, uvitenhet, bestemmelse over egen kropp). En intressang observasjon!

Var det noen som synes linkene jeg delte var ladd, negativt, nøytralt eller positivt?
Vis hele sitatet...
Når det gjelder ladning til cannabis, i sammenheng med legaliseringsdebatten skinner det igjennom et tydelig negativt lys på cannabisbrukere, og cannabis som rusmiddel uansett hvor nøytralt det nå enn er skrevet. Dette er fordi det er en sykt kjip handling utført av en representant for cannabismiljøet. I tillegg blir jo også ellers folk avskrekket og får negative tanker om cannabis når en fra deres ''flokk'' sammenlikner symptomene med de vi ser hos folk med alvorlig sykdom. Det har seg slik at det er i all hovedsak negative saker som blir skrevet om i media, og cannabis er langt i fra ett unntak, heller et kroneksempel. Dette fører ikke med seg pro-legaliserings effekter hos ''målgruppen'' som gjerne er de som ikke tilegner seg kunnskap om cannabis bortsett fra igjennom de offentlige mediekanalene.
Jeg har en gang blitt lurt til å spise cannabiskake på en fest. Vedkommende som lagde kaka ventet til alle hadde smakt før han fortalte hva som var i den. Jeg syntes den hadde en merkelig smak, så jeg spiste bare ett stykke. Sannsynligvis var det ikke noen stor dose, da jeg bare fikk litt prikking ned langs ryggraden og en underlig følelse i hele kroppen. Men siden dette var første og eneste gang jeg har fått i meg noen andre rusmidler enn alkohol ante jeg ikke noe om hvor stor dose jeg hadde fått i meg eller hvilken virkning det ville få. Jeg så meg derfor nødt til å avlyse aktiviteten jeg hadde planlagt for neste dag, hvor det var påkrevd å være helt edru.

Ut over prinsippet med å bestemme over egen kropp og hva man vil eller ikke vil innta av kjemikalier har du også aspektet med uforutsette konsekvenser. For eksempel at man kan komme til å lure noen opp i alvorlige vanskeligheter. Til de som lurer i andre rusmidler har jeg følgende budskap: DRIT OG DRA og BRENN I HELVETE!
Veldig flott å lese, som en sammensveiset gjeng! Er helt enig med folka her, eksemplet som vist - er akkurat det samme som å blande piller i drinkene til folk. Og det er, forkastelig - Akkurat samme som episoden vi snakker om
Sist endret av Bruntogblandet; 8. juli 2017 kl. 00:22.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"En jeg kjenner "
De var 2 stk i Amsterdam , gikk å kjøpte seg en hasj kakke på kafé , gikk rundt en time etterpå da de ikke kjente noe , for så å gå tilbake for å kjøpe en til.
Da de ikke kjente noe etter den bestemte de seg for å spise litt å gikk på
resturant.

Da de hadde kommet på resturanten bestemte han seg for å gå på do , plutselig smalt det inn noe så sykt på resturanten. Det begynte å komme time loops , så hånden bevege seg i sakte film , panikk angst til tusen og plutselig hoppet tiden fram å tilbake .
Slet med å tygge , løfte hendene , følte alle så på deg, holdt på å løpe ut midt under maten .
Orker ikke å ta veksle pengene tilbake når de kom på bordet , var for masse ork ��

Det var bare flaks at hotellet var rett ved sidens .
Kom seg opp på hotellet , der begynte ting virkelig å gå rundt , det føltes ut som hjertet hoppet ut av kroppen , tiden stoppet opp , ett minutt føltes som en time .
Han som ikke var dårlig satt på musikk , å det føltes som en sang gikk på replay i en time , akkurat som sangen sto å hakket.
Dette holdt på i 5 timer , den verste terroren du kan tenke deg.
Hadde vurdert å bare hive seg ut av vinduet på hotellet for å få slipp på den terroren , å så det for seg ett par ganger også .
Var akkurat som alle ville ta han.

Alt føltes så sykt virkelig ut, kan ikke beskrives .

Så å lure i folk hasj er utrolig dårlig , ikke bet du hva de tåler og hva psyke de har.
Dette unte han ikke sin verste fiende engang.

For det denne personen vet , så kan hun damen tåle dette enda dårligere , bare tenk panikken når hun hadde alle elever å slikt rundt seg.
Stakkars dame

Når han var å tok det i Amsterdam så spurte han selvsagt ikke om dosen , spiste bare den ene kaken , så når du ikke kjenner noe på over 1 time så tror du selvsagt det er trygt med en til.

Skal folk prøve det så bør det være i trygge omgivelser , å på folk sine egne premisser , tar du for masse så kan du i verste fall ha mange timer med helvete foran deg.

Det burde vert fengsel på å gjøre sånt , du vet aldri hvordan folk takler det , tenk hvordan hun hadde det med alle elevene å alt rundt seg, hva det kan gjøre på psyken. Eller hun hadde satt seg i en bil å kjørt å det hadde skjedd noe .
Ikke bra

Sitter på bussen , Sorry for rotete melding og har liten skrift på mobilen
Hun har faktisk vært læreren min. Trist at folk gjør dette, aldri hyggelig når folk skal lure i dop folk.
Anonym rett over her, drar man til Amster og kjøper kake (hvor man forventer å merke noe) forså at man ikke merker noe med engang å driter seg ut og spiser mer er ikke det samme som å lure noen til å spise det ufrivillig.

kimmy9gga, hvordan var hun som lærer?
Kan jo ha vært en grunn til at elevene gjorde dette.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slæsken. Det var vel mere for å si noe om effekten og hva som kan hende om man får det i seg ,som noen spurte om over her.
Hvordan det føltes og hvor lite kontroll man kan få av å overdose på det om man kan kalle det for det.

så vil tro at effekten vil være desto værre om det er ufrivillig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"En jeg kjenner "
De var 2 stk i Amsterdam , gikk å kjøpte seg en hasj kakke på kafé , gikk rundt en time etterpå da de ikke kjente noe , for så å gå tilbake for å kjøpe en til.
Da de ikke kjente noe etter den bestemte de seg for å spise litt å gikk på
resturant.

Da de hadde kommet på resturanten bestemte han seg for å gå på do , plutselig smalt det inn noe så sykt på resturanten. Det begynte å komme time loops , så hånden bevege seg i sakte film , panikk angst til tusen og plutselig hoppet tiden fram å tilbake .
Slet med å tygge , løfte hendene , følte alle så på deg, holdt på å løpe ut midt under maten .
Orker ikke å ta veksle pengene tilbake når de kom på bordet , var for masse ork ��

Det var bare flaks at hotellet var rett ved sidens .
Kom seg opp på hotellet , der begynte ting virkelig å gå rundt , det føltes ut som hjertet hoppet ut av kroppen , tiden stoppet opp , ett minutt føltes som en time .
Han som ikke var dårlig satt på musikk , å det føltes som en sang gikk på replay i en time , akkurat som sangen sto å hakket.
Dette holdt på i 5 timer , den verste terroren du kan tenke deg.
Hadde vurdert å bare hive seg ut av vinduet på hotellet for å få slipp på den terroren , å så det for seg ett par ganger også .
Var akkurat som alle ville ta han.

Alt føltes så sykt virkelig ut, kan ikke beskrives .

Så å lure i folk hasj er utrolig dårlig , ikke bet du hva de tåler og hva psyke de har.
Dette unte han ikke sin verste fiende engang.

For det denne personen vet , så kan hun damen tåle dette enda dårligere , bare tenk panikken når hun hadde alle elever å slikt rundt seg.
Stakkars dame

Når han var å tok det i Amsterdam så spurte han selvsagt ikke om dosen , spiste bare den ene kaken , så når du ikke kjenner noe på over 1 time så tror du selvsagt det er trygt med en til.

Skal folk prøve det så bør det være i trygge omgivelser , å på folk sine egne premisser , tar du for masse så kan du i verste fall ha mange timer med helvete foran deg.

Det burde vert fengsel på å gjøre sånt , du vet aldri hvordan folk takler det , tenk hvordan hun hadde det med alle elevene å alt rundt seg, hva det kan gjøre på psyken. Eller hun hadde satt seg i en bil å kjørt å det hadde skjedd noe .
Ikke bra

Sitter på bussen , Sorry for rotete melding og har liten skrift på mobilen
Vis hele sitatet...
Hvordan opplever du at han som serverte denne deilige kaken har det og hvor lang fengselstraff skal det være? (la oss si "youre the mayor", velg straff)

Hun beskrev forholdsvis bare kvalme i første omgang før hun kom på sykehuset og nevnte dette med tanker. (uten at de nødvendigvbis hadde tilknyttning).

Historien din om de 2 i amsterdam, handler den om noen som står deg nær? Du sier, "De gikk å kjøpte seg en hasj kakke på kafé , gikk rundt en time etterpå da de ikke kjente noe , for så å gå tilbake for å kjøpe en til.
Da de ikke kjente noe etter den bestemte de seg for å spise litt å gikk på
resturant."
, jeg tenker på tidsaskpektet. Her snakker vi kanskje om rundt 2-3 timer, før det "kicket" ? Marit kjente det etter 15 minutter

Hva tror du er årsaken til dette?

Sitat av Bruntogblandet Vis innlegg
Veldig flott å lese, som en sammensveiset gjeng! Er helt enig med folka her, eksemplet som vist - er akkurat det samme som å blande piller i drinkene til folk. Og det er, forkastelig - Akkurat samme som episoden vi snakker om
Vis hele sitatet...
Vell.. du vet hva dem sier - "Ta aldri imot en kake der korken er av".
Sist endret av KreativInvidual; 8. juli 2017 kl. 08:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ArbeidsledigProletar
Sitat av KreativInvidual Vis innlegg
Hvordan opplever du at han som serverte denne deilige kaken har det og hvor lang fengselstraff skal det være? (la oss si "youre the mayor", velg straff)
Vis hele sitatet...
Hva slags filosofi er det her? Straff er hevn? :P
Labert.

Uansett, vedkommende burde jo rehabiliteres til et punkt hvor han skjønner hvor syk en handling han har gjort. All forskning sier jo i hans forsvar da, at menn generelt sett ikke har alt av konsekvenstenking osv på plass før litt inn i tyveårene, men det her er grovt.

Og 15 minutter? Veldig tom mage da eller? Jeg vet ikke jeg, men 1 - 2 timer før man kjenner det ordentlig er min erfaring. - Egentlig irrelevant om læreren lyver om det der, traumatisk og i tillegg vil jeg tro tidsperspektivet i hukommelsen av den kvelden er mildt sagt forvridd.
Diskuterte denne posten med en slektning som er sjømann. Han sier at ytterste konsekvens for han om noen med vilje lurte ham til å ete hasjkake var at han kunne miste jobben. Han sier han ikke hadde hatt noen vei utenom å anmelde vedkommende så han hadde noe skriftlig å fremlegge ved en mulig positiv narkotest ombord.

Tilbake til mer på tråden. Det er egentlig irrelevant om læreren her merket noe som helst etter 15 minutter eller 4 timer. Å få noen til å innta et narkotisk stoff uten at vet det selv er en krenkende handling. Det er totalt respektløst å gjøre noe slikt, selv om det bare var en prank.
Sitat av KreativInvidual Vis innlegg
Hvordan opplever du at han som serverte denne deilige kaken har det og hvor lang fengselstraff skal det være? (la oss si "youre the mayor", velg straff)

Hun beskrev forholdsvis bare kvalme i første omgang før hun kom på sykehuset og nevnte dette med tanker. (uten at de nødvendigvbis hadde tilknyttning).
Vis hele sitatet...
Har man gjort noe domt fortjener man straff. Han har det sikkert ikke så veldig bra akkurat nå, men det er ofte sånn det blir når man gjør noe idiotisk. Det kalles konsekvenser. Forhåpentligvis gjør han aldri noe så domt igjen og unngår å oppleve de samme konsekvensene flere ganger.

Det er ikke uvanlig at man får mageproblemer av edibles. Noen folk kan ikke ta edibles fordi de spyr eller får diare.

Hadde du spurt alle desse spørsmålene om han hadde gitt henne et glass vann med GHB i?
Denne eleven hadde muligens ikke innsikt i de faktiske konsekvensene denne saken ville få. Vanskelig å se for seg ett positivt utfall uansett syns jeg.
Jeg synes absolutt ikke det er greit å lure i andre rusmidler på den måten men, om jeg skal bli lærer, så vet jeg hvilken skole jeg vil jobbe på
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Denne eleven hadde muligens ikke innsikt i de faktiske konsekvensene denne saken ville få. Vanskelig å se for seg ett positivt utfall uansett syns jeg.
Vis hele sitatet...
Idag skal jeg gjøre noe moro, lage has kake og gir til læreren, alle kommer til å elske det.

VGs var det ikke det, hvis du da ikke forstår at dine handlinger vil ha konsekvenser.... Da vil jeg påstå at duer i trøbbel

Skjønner egentlig ikke hva TS, ønsker her, for dette er en idiotisk handling av en som burde holde seg langt borte fra alt av rusmidler, da han tydeligvis ikke kan se langt i røykskyen sin.
Det er tydelig at trådstarter synes at dette burde vært en positiv opplevelse for alle involverte, men at læreren i sin trangsynhet ødela hele greia, når hun burde vært takknemlig for å motta en gratis dose av verdens beste rusmiddel. Noe sånt?

Jeg lover deg at om noen lurte i deg et ukjent rusmiddel med (for deg) ukjente effekter på jobben din, så hadde du ikke vært særlig høy i hatten. I verste fall kan dette føre til tap av jobb, en diagnose for livet (spesielt om du ikke innser at det er et rusmiddel inne i bildet) og nedsatt livskvalitet. Med tanke på konsekvenser så er dette ca. ekvivalent med å koble ut bremsene på en firmabil som en pøbelstrek.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor er dere hellig overbevist om at TS mener at dette er greit? Han har ikke gjort annet enn å still spørsmål og være nysjerrig... eller er det poster her som har blitt sletta?
Jeg er enig i Dyrets oppfatning. Den generelle tonen fra TS bærer etter min oppfatning preg av at dette ikke er alvorlig og grenser mot festlig.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor er dere hellig overbevist om at TS mener at dette er greit? Han har ikke gjort annet enn å still spørsmål og være nysjerrig... eller er det poster her som har blitt sletta?
Vis hele sitatet...
Når noe moralsk forkastelig skjer er det sport i hvem som kan ha den mest seriøse tonen for å vise hvorvidt man sympatiserer med offeret.

De som reagerer med humor eller likegyldighet blir som regel anklaget for å ikke se alvoret i saken. Hvorvidt dette stemmer vet jeg ikke. Men jeg tror at det finnes noen som gråter innvendig og smiler utvendig.
Ingen poster er slettet Anonym bruker! Interessante tilbakemeldinger, jeg får veldig mye ut av dette!

Til dere med meninger om TS, kjør på, helt supert. Jeg har min mening om dere også

Vi holder oss til tema, som var denne kaken som ble spandert av en elev til en lærer og historien rundt dette. Dersom noen har flere kommentarer vedr. tema er de velkommen.
Må jo ærlig innrømme at når jeg så denne overskriften, trykket inn på artikkelen før denne innlegget ble skrevet så fikk jeg meg en god latter. "Jævla drittunge" haha... Skjønner godt humoren i det han har gjort, og kan også se for meg hvorfor han gjorde det.

Men, på den andre siden av meg som drittunge, så kan jeg selvfølgelig se hvor idiotisk dette er. Nå vet vi ikke om denne frøkna har noe erfaring med rusmidler fra tidligere, men alt for meg sier "NEI!!!". Så for oss som ruser seg så er det sikkert ikke verdens undergang, men tenk om vi ut ifra INGENTING hadde fått skytt en 0.15 med heroin på byen. Ting hadde vagga og vi hadde blitt redde.

Uansett hva slags rusmiddel eller hva det gjør - så er det uetisk å få andre til å innta stoffer på den måten uten at de selv vet hva det er. Uansett om det er en ferdig sprøyte, pepper strødd på pizzaen eller hasj i en kake. Man gjør ikke det med god samvittighet.

Til slutt må jeg bare si jeg har ledd masse av denne saken... Litt for stort for lille Norge at noen med uvitenhet har inntatt thc- som heller ikke hjelper for oss "freakere". Men, når man er litt dum så tar det litt lengre tid.
Sitat av Slæsken Vis innlegg

kimmy9gga, hvordan var hun som lærer?
Kan jo ha vært en grunn til at elevene gjorde dette.
Vis hele sitatet...
Hun var grei hun, hadde ikke hun så ofte som lærer, men av det jeg husker så var hun ikke så nazi. Hun var forresten medie lærer, hun er flink med kamera og fotografering.
Sitat av KreativInvidual Vis innlegg
Ingen poster er slettet Anonym bruker! Interessante tilbakemeldinger, jeg får veldig mye ut av dette!

Til dere med meninger om TS, kjør på, helt supert. Jeg har min mening om dere også

Vi holder oss til tema, som var denne kaken som ble spandert av en elev til en lærer og historien rundt dette. Dersom noen har flere kommentarer vedr. tema er de velkommen.
Vis hele sitatet...
Du legger jo selv opp til reaksjoner på måten du ordlegger deg. Spandert?
Sitat av KreativInvidual Vis innlegg
Hvordan opplever du at han som serverte denne deilige kaken har det og hvor lang fengselstraff skal det være? (la oss si "youre the mayor", velg straff)
Vis hele sitatet...
Ut fra det man kan lese om saken, samt Norges rusmiddel-politikk på det nåværende tidspunkt så burde tre års fengsel være straffen.

Den burde egentlig være på fem år, men eleven får to års strafferabatt siden eleven er under 18 år men likevel over den kriminelle lavalder.

Man vet aldri hvilke handlinger offeret kan utføre i rusen, og man burde strengt tatt få avgjøre selv hvilke stoffer man vil ha i kroppen.

Eleven dømmes til:

3 års ubetinget fengsel.
Og betale oppreisning til læreren på grunn av de påkjenninger hun må ha følt og pådratt seg under rusen.

Retten er hevet!