Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 6510
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Først og fremst så håper jeg at jeg har fått denne i riktig kategori, var usikker på om den skulle under Rus

Hei alle freaks, håper noen kanskje kan hjelpe meg med dette, eller vet hvem hva jeg kan oppsøke.

Det har seg sånn at jeg har et venstre øyelokk som henger litt mer enn vanlig, det vil si at når jeg begynner å bli brisen så synker det venstre øyelokk enda mer.
Dette fører til at vaktene nesten alltid spør hvor mye jeg har drukket, og det er ikke alltid jeg kommer inn.

I helgen hendte det sammen, jeg ble spurt med en gang vakten så meg. Og når jeg da har drukket en 6`er øl så klarer jeg fint å svare for meg og fortelle hvor mye jeg har drukket.
Kom heldigvis inn..

Men opplever ofte å ikke komme inn, eller bli kastet ut etter jeg har kommet inn..
Jeg drikker meg sjeldent dritings, og har mange ganger snakket med vakten å forklart problemet. Det hender seg at de forstår å lar meg komme inn igjen, men da ut ifra hvordan jeg fører samtalen med at jeg ikke snøvler osv.

Hva kan jeg gjøre?
Ta kontakt med fastlege så du får papirer på det. Papirer pleier å løse det meste, du bør i hvertfall stille sterkere enn alle de andre i køen med noe ala samme unnskyldning.
Har en kompis med et lignende problem, han ser alltid stein ut selvom han ikke røyker, så han har blitt nektet inngang flere steder.
Han dro til legen og fikk papirer på det og det ordnet seg for det meste, fortsatt noen steder som ikke slipper han inn eller som er skeptiske til papirene, men det er nå en løsning.

Noe annet du kan gjøre er jo å møte opp med promillemåler, si du kan blåse og vise dem at ''Hey, se her du! Jeg er visst ikke så full som du mener''
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Noe annet du kan gjøre er jo å møte opp med promillemåler, si du kan blåse og vise dem at ''Hey, se her du! Jeg er visst ikke så full som du mener''
Vis hele sitatet...
Haha.... Alle dørvakters drøm du
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker alle for svar, å dra til legen er noe jeg kommer til å gjøre. Ihvertfall nå når jeg hører andre har gjort dette!
Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Haha.... Alle dørvakters drøm du
Vis hele sitatet...
Det er det vel kanskje ikke, men de burde ha et annet grunnlag enn ''du ser for full ut''.
Har selv blitt nekta inngang helt edru pga jeg var for ''full''.
Har også blitt nekta mer å drikke etter kun 1 øl.

Skal man godta at man er for full når man egentlig ikke er det bare fordi dørvaktene er assholes?
hva slags klær går du med på fylla?
Tror bekledningen har lite å si - jeg går bestandig i skjorter evt dressjakke, og sliter veldig selv. Får røde øyne og ser sløv ut rimelig fort. Røde kinn. store pupiller. Blir nekta inngang eller kastet ut oftere enn ikke dersom jeg drikker mer enn tre øl. Forbannelse det der.
Har du vurdert å operere øyelokket?

Har noe av det samme problemet selv, slipper ikke inn når jeg er edru, null problem etter 2-3 øl. Så ender opp med at jeg bare går på faste steder hver helg.
Får veldig røde øyne selv når jeg drikker, men aldri blitt nektet inn noe sted. Kun politiet som har stussa litt

Konkluderer med at dette har mye å si på personen du møter i døra, hvordan du ter deg, hva slags humør vakta er i og hvordan du prater og oppfører deg generelt. Vaktene har jo en stund på seg til å vurdere deg om du står i køen i noen minutter.

Har venner som har vært stort sett helt edru og tulla litt i køen (bare morsomheter) og ble nektet inngang...
Ta synstest. Kanskje du har noen hoenhinme issues? Etter jeg begynte med briller har jeg aldri blitt nekta/kasta ut. Hadde litt samme problemene som deg før.
Sliter selv med "fylletryne" blir ofte nekta inngang men har begynt og drikke en kopp sterk kaffe rett før vi skal på byen og det har vist hjulpet, men som nevnt, snakk med legen og få avklart hva tilstanden heter på medisinspråket og eventuelt få behandling for det
Jeg har en kompis uten noe obvious som andre kan se som hele tiden blir nektet inngang. Noen ganger er det med det rette, men det er hysterisk morsomt hvor ofte han blir singlet ut. Jeg trodde han overdrev litt, men ved et par anledninger han blitt nektet 100% edru på vei ut, og etter 2 pils. Han tar det med et smil, selv om det kan være irriterende så klart.
Sist endret av Picard; 28. juni 2017 kl. 07:22.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker alle for svar! : )

Tror ikke det er veldig relevant hvilken klær jeg går meg. Jeg kommer ikke i hettegenser og joggebukse :P
Og når det kommer til å stå i kø så er det noe jeg sjeldent har gjort for å komme meg inn på utesteder. Da jeg ikke orker å gå ut når byen er stappfull :P

Skal kontakte fastlege
Jobber selv som dørvakt, har noen med seg papirer fra legen slipper jeg dem inn med mindre jeg hører de snøvler og lignende
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av magnuslfc Vis innlegg
Jobber selv som dørvakt, har noen med seg papirer fra legen slipper jeg dem inn med mindre jeg hører de snøvler og lignende
Vis hele sitatet...
Opplever du at det er mange som kommer med lapper fra legen?

Virker som om dette er et ganske så vanlig problem, med tanke på responsen her inne.
Sitat av magnuslfc Vis innlegg
Jobber selv som dørvakt, har noen med seg papirer fra legen slipper jeg dem inn med mindre jeg hører de snøvler og lignende
Vis hele sitatet...
Jeg føler at jeg blir nektet inngang pga alderen min, og at dere bare sier at jeg er full selvom jeg er edru bare for å ha en gyldig grunn. Hva mener du om det?
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har jobber som dørvakt av og på i 7 år, har man dokumentert "handicap" så slipper man som regel inn.
Men står det at du har sløve øyne og du sjangler mot døra så hjelper det lite og motsatt hvis det står at du har dårlig gange men er super sløv i øya
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Opplever du at det er mange som kommer med lapper fra legen?

Virker som om dette er et ganske så vanlig problem, med tanke på responsen her inne.
Vis hele sitatet...
I tiden min i oslo opplevde jeg det ca hver kveld/ natt
Var også en del som sa det var noe som "feilet" dem men hadde ikke noe dokumentasjon, da tok jeg meg bare en prat med personen for så å avgjøre som normalt...

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg føler at jeg blir nektet inngang pga alderen min, og at dere bare sier at jeg er full selvom jeg er edru bare for å ha en gyldig grunn. Hva mener du om det?
Vis hele sitatet...
Var planen din å være edru hele kvelden da? Jeg vet noen plasser oppererer med at skal du ikke handle noe så får du ikke komme inn.. men er du gammel nok og du ikke er for full så tror jeg du har vært ganske uheldig med hvem som står i døra, synes det høres veldig dårlig ut at de skal nekte deg..
Sist endret av magnuslfc; 28. juni 2017 kl. 10:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg føler at jeg blir nektet inngang pga alderen min, og at dere bare sier at jeg er full selvom jeg er edru bare for å ha en gyldig grunn. Hva mener du om det?
Vis hele sitatet...
It happens.
Har nektet folk inngang for haugevis av grunner der unnskyldningen har vært "du er for full", "vi har gjesteliste", "vi opererer med dresscode"+++
Jo kulere sted jo større sjangs for å få slengt en bullshit unnskyldning i ansiktet om du ikke stemmer overens med klientellet vi er ute etter.
Hei.

Jeg er dørvakt og har jobbet som det i helger de siste 9-10 årene, så derfor føler jeg kan gi klarhet i et par ting.

Først å fremst, så har vi veldig liten tid på sjekking av personer, så når det har seg at du har et øyelokk som henger ganske mye, kan vi nokk være litt kjappe med og komme med en eller annen forklaring på at du er for full til å komme inn, dette må vi gjøre x antall ganger på en kveld, og derfor når folk begynner å diskutere på ting, så har vi rett å slett for liten tid, til å stå å prate med alle hele kvelden, vi skal trossalt ha folk inn for å tjene penger. derfor blir du nokk ganske ofte bare nektet, og fortalt kom tilbake neste helg.

Grunnet til at du blir kastet ut da du er inne på uteplassen, er mest sansynlig at vi som dørvakter inne på steder ikke gidder eller orker å stå oppe å hørre på masse unnskyldninger og bortforklaringer, når musikken er såpass høy. og derfor kan det nokk bli litt raske konklusjoner fra vår side at vi bare sier når du blir geleidet ut, takk for nå, men du er desverre for full eller såv eller blablabla.

Og dere andre som blir nektet adgang, par tips:

1. kle deg som en mann, ikke som en gutt som kommer fra gettoen, gettosmurfer kommer aldri inn.
2. ikke gå sammla hele fotball laget, uteplasser trenger jenter, for rykte penger og gutter som betaler for dem.
3. ha med deg en jente eller to, det hjelper ALTID.
4. ikke vær frekk, idiot eller skal lekesloss i køen.
5. har du ett eller annet handicap som tilsier at du ser full ut, så ja gå til legen å få med deg dokumentasjon, vi er trossalt hyggelige
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Aquatran Vis innlegg
Hei.

Jeg er dørvakt og har jobbet som det i helger de siste 9-10 årene, så derfor føler jeg kan gi klarhet i et par ting.

Først å fremst, så har vi veldig liten tid på sjekking av personer, så når det har seg at du har et øyelokk som henger ganske mye, kan vi nokk være litt kjappe med og komme med en eller annen forklaring på at du er for full til å komme inn, dette må vi gjøre x antall ganger på en kveld, og derfor når folk begynner å diskutere på ting, så har vi rett å slett for liten tid, til å stå å prate med alle hele kvelden, vi skal trossalt ha folk inn for å tjene penger. derfor blir du nokk ganske ofte bare nektet, og fortalt kom tilbake neste helg.

Grunnet til at du blir kastet ut da du er inne på uteplassen, er mest sansynlig at vi som dørvakter inne på steder ikke gidder eller orker å stå oppe å hørre på masse unnskyldninger og bortforklaringer, når musikken er såpass høy. og derfor kan det nokk bli litt raske konklusjoner fra vår side at vi bare sier når du blir geleidet ut, takk for nå, men du er desverre for full eller såv eller blablabla.

Og dere andre som blir nektet adgang, par tips:

1. kle deg som en mann, ikke som en gutt som kommer fra gettoen, gettosmurfer kommer aldri inn.
2. ikke gå sammla hele fotball laget, uteplasser trenger jenter, for rykte penger og gutter som betaler for dem.
3. ha med deg en jente eller to, det hjelper ALTID.
4. ikke vær frekk, idiot eller skal lekesloss i køen.
5. har du ett eller annet handicap som tilsier at du ser full ut, så ja gå til legen å få med deg dokumentasjon, vi er trossalt hyggelige
Vis hele sitatet...
Takker for svaret
De grunnene du ramser opp er jo logiske i seg selv, men ikke alle tenker sånn når de blir nektet adgang.

Jeg blir aldri sur eller viser noe sinne når jeg blir kastet ut, men jeg spør alltid om jeg kan få en sjanse til å forklare hvorfor han eller hun vil kaste meg ut. Og når jeg først får sjansen så slipper jeg som regel inn igjen, men merker da at vaktene følger ekstra nøye med på meg, og jeg blir bedt om å ta meg et glass vann. Disse vaktene liker jeg ekstra godt, og selv om jeg kanskje bare har drukker 2-3øl så tar jeg gledelig et glass vann. Opplever faktisk sjeldent en sint vakt..
Sitat av Aquatran Vis innlegg
Hei.

Jeg er dørvakt og har jobbet som det i helger de siste 9-10 årene, så derfor føler jeg kan gi klarhet i et par ting.

Først å fremst, så har vi veldig liten tid på sjekking av personer, så når det har seg at du har et øyelokk som henger ganske mye, kan vi nokk være litt kjappe med og komme med en eller annen forklaring på at du er for full til å komme inn, dette må vi gjøre x antall ganger på en kveld, og derfor når folk begynner å diskutere på ting, så har vi rett å slett for liten tid, til å stå å prate med alle hele kvelden, vi skal trossalt ha folk inn for å tjene penger. derfor blir du nokk ganske ofte bare nektet, og fortalt kom tilbake neste helg.
Vis hele sitatet...
Så lite tid til å sjekke personer gir dere rett til å skjelle ut personer, true med tilkalling av politi og best av alt, rope ut i køen at ''Nei, du er for full'' eller ''Nei, du er jo kjempe rusa''.
Når man ikke får lov til å forklare seg en gang, hvordan skal man da kunne vise frem papirer på at man har det eller det som gjør at man rett og slett ser slik ut?


Sitat av Aquatran Vis innlegg
Grunnet til at du blir kastet ut da du er inne på uteplassen, er mest sansynlig at vi som dørvakter inne på steder ikke gidder eller orker å stå oppe å hørre på masse unnskyldninger og bortforklaringer, når musikken er såpass høy. og derfor kan det nokk bli litt raske konklusjoner fra vår side at vi bare sier når du blir geleidet ut, takk for nå, men du er desverre for full eller såv eller blablabla.
Vis hele sitatet...
Kanskje på tide dere lærer dere tegn på hva som er for full og hva som ikke er det, så blir det ikke like mye styr, folk kommer med unnskyldninger og forklaringer når de blir kastet bort helt uten grunner, det er helt normalt og en del av det å være menneske.

Sitat av Aquatran Vis innlegg
Og dere andre som blir nektet adgang, par tips:

1. kle deg som en mann, ikke som en gutt som kommer fra gettoen, gettosmurfer kommer aldri inn.
2. ikke gå sammla hele fotball laget, uteplasser trenger jenter, for rykte penger og gutter som betaler for dem.
3. ha med deg en jente eller to, det hjelper ALTID.
4. ikke vær frekk, idiot eller skal lekesloss i køen.
5. har du ett eller annet handicap som tilsier at du ser full ut, så ja gå til legen å få med deg dokumentasjon, vi er trossalt hyggelige
Vis hele sitatet...

1. Du kan kle deg akkurat så pent du bare vil men fortsatt bli nektet adgang, har også sett folk slippe inn med ganske ''ghetto'' klær som du nevner flere steder, selv et tilfelle hvor personen foran meg hadde på seg joggebukse og kom inn, jeg ble nektet fordi jeg manglet belte på jeansen min som var 2 nummer for stor.

2. Selvfølgelig er det noen som gjør dette også, men veldig mange av de som også drar ut gjør dette av helt andre grunner enn damer, skal man betale for å se damer så har man andre alternativer som strippeklubber.

3. Hva om man er en guttegjeng som bare skal ut å kose seg?
Hvorfor skal man trenge å ha med en jente bare for å ta seg et par øl?

4. Du kan stå helt stille i køen og ikke gjøre en bevegelse eller si et ord, fortsatt ikke slippe inn.

5. Ikke en av tingene du skriver ovenfor tilsier at dere er hyggelige.
Ta med dame ja. Det er jo løsningen. Rart jeg ikke tenkte på det selv da.

Nå er det jo det at jeg går ut for å treffe damer. Hadde jeg hatt dame, hadde jeg ikke behøvd å gå ut skjønner du.

Så er det jo det at damer liker meg heller ikke, akkurat som dørvakter ikke liker meg. Catch 22.
Hvis du er edru og ikke slipper inn på et utested er du ganske enkelt ikke kul nok. Desverre.
Sitat av Slæsken Vis innlegg



1. Du kan kle deg akkurat så pent du bare vil men fortsatt bli nektet adgang, har også sett folk slippe inn med ganske ''ghetto'' klær som du nevner flere steder, selv et tilfelle hvor personen foran meg hadde på seg joggebukse og kom inn, jeg ble nektet fordi jeg manglet belte på jeansen min som var 2 nummer for stor.

2. Selvfølgelig er det noen som gjør dette også, men veldig mange av de som også drar ut gjør dette av helt andre grunner enn damer, skal man betale for å se damer så har man andre alternativer som strippeklubber.

3. Hva om man er en guttegjeng som bare skal ut å kose seg?
Hvorfor skal man trenge å ha med en jente bare for å ta seg et par øl?

4. Du kan stå helt stille i køen og ikke gjøre en bevegelse eller si et ord, fortsatt ikke slippe inn.

5. Ikke en av tingene du skriver ovenfor tilsier at dere er hyggelige.
Vis hele sitatet...
Hei.

veldig mye bra punkter her Slæsken.

1. jogge bukse på nattklubb kan jeg nesten ikke tro på en gang, vill tro alle plasser som anser seg som nattklubb har dresskode, for å vise at de er litt mer seriøse/classy en barer.

2. Så klart, men jeg sier det som et tips, ikke noe mer.

3. Fordi en nattklubb som har ratio på 70/30 for gutter, ikke overlever lenge, derfor kan det være mye lettere å slippe inn med jenter. Alle som drar på byen foretrekker å se jenter.

4. Akkurat her har jeg ikke så mye å forklare, men vi er trossalt mennesker vi også, men somsagt så vill vi ha inn mest mulig kunder, derfor kan noen feil vurdere, å bare bortvise folk for kvelde.

5. Nei såklart, vi prøver jo å gjøre livene våre mer innholdsrike med å leke politi
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Så lite tid til å sjekke personer gir dere rett til å skjelle ut personer, true med tilkalling av politi og best av alt, rope ut i køen at ''Nei, du er for full'' eller ''Nei, du er jo kjempe rusa''.
Når man ikke får lov til å forklare seg en gang, hvordan skal man da kunne vise frem papirer på at man har det eller det som gjør at man rett og slett ser slik ut?
Vis hele sitatet...
Vi tilkaller ikke politi uten grunn ass. 99% av alle som er på byen har aldri fått den trusselen før....



Sitat av Slæsken Vis innlegg
Kanskje på tide dere lærer dere tegn på hva som er for full og hva som ikke er det, så blir det ikke like mye styr, folk kommer med unnskyldninger og forklaringer når de blir kastet bort helt uten grunner, det er helt normalt og en del av det å være menneske.
Vis hele sitatet...
Vi kaster aldri ut folk uten grunn. Kanskje grunnen er absurd for deg, men vi går ikke rundt og plukker random folk og bestemmer oss for å kaste ut dem.
Blir du nektet inngang/kastet ut er det garantert en grunn. Om grunnen er at jeg ikke liker trynet ditt kan godt være, men det er ditt problem og ikke mitt.



Sitat av Slæsken Vis innlegg
1. Du kan kle deg akkurat så pent du bare vil men fortsatt bli nektet adgang, har også sett folk slippe inn med ganske ''ghetto'' klær som du nevner flere steder, selv et tilfelle hvor personen foran meg hadde på seg joggebukse og kom inn, jeg ble nektet fordi jeg manglet belte på jeansen min som var 2 nummer for stor.
Vis hele sitatet...
Da er det antagelig en unnskyldning for noe annet. Eventuelt så er det noen som fint kan rocke ghetto get-up bedre enn andre rocker dress.

Sitat av Slæsken Vis innlegg
3. Hva om man er en guttegjeng som bare skal ut å kose seg?
Hvorfor skal man trenge å ha med en jente bare for å ta seg et par øl?
Vis hele sitatet...
Her er det stor forskjell på hvilket utested det dreier seg om og hva slags klientell vi er ute etter. En typisk nattklubb vil ha betenkeligheter med å slippe inn 10gutter en lørdag kveld 01:00 mens pubben nedi gata gjerne tar imot. Og igjen, hva slags folk er dette? Det er så mange variabler at det er umulig å gi noen fasit.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
4. Du kan stå helt stille i køen og ikke gjøre en bevegelse eller si et ord, fortsatt ikke slippe inn.
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
5. Ikke en av tingene du skriver ovenfor tilsier at dere er hyggelige.
Vis hele sitatet...
Jobben vår er ikke å være hyggelige...
Jeg vet dette er veldig vanskelig å forstå, men min jobb er ikke å smile til deg og sørge for at du føler deg velkommen. Jobben min er å passe på at utestedet fortsatt har drift, slipper inn folk så ting går smooth og passe på at ting ikke blir kaos.
Hvis alt går på skinner så kan jeg fint være hyggelig, men det er absolutt ikke førsteprioritet.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av moret Vis innlegg
Blir du nektet inngang/kastet ut er det garantert en grunn. Om grunnen er at jeg ikke liker trynet ditt kan godt være, men det er ditt problem og ikke mitt.
Vis hele sitatet...
Slike folk skulle hatt hodepremie. Vel jo det er ditt problem men det blir mitt, pga du skal oppføre deg som en som nylig kom fra barnehagen.

Å det er ikke noe å legge skjul på at dørvakter tror de er guder, ikke alle men de aller fleste, har selv ikke møtt en som ikke har gud status men nå har jeg ikke reist rundt i Norge på puber/nattklubber.

Husk alltid på at det er en grunn til at du (mener ikke direkte deg) er vakt på en pub/nattklubb
Om det er noen faste steder du liker eller bruker å besøke så kan det være en fordel å bli litt "kjent" med vaktene. Det jeg tenker på da er at du gjør det oppmerksomme på problemet ditt. Kom gjerne tidlig på kvelden, slå av en prat med vakten og la han bli litt kjent med deg igjen. På sikt så vil vaktene kjenne deg igjen og være klar over ditt "problem".
Anonym bruker
"Plaprende Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ta med promilletester på utestedene.
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Om det er noen faste steder du liker eller bruker å besøke så kan det være en fordel å bli litt "kjent" med vaktene. Det jeg tenker på da er at du gjør det oppmerksomme på problemet ditt. Kom gjerne tidlig på kvelden, slå av en prat med vakten og la han bli litt kjent med deg igjen. På sikt så vil vaktene kjenne deg igjen og være klar over ditt "problem".
Vis hele sitatet...
støtter denne, slå av en prat med vaktene så lenge du er 100% i stand til og føre en samtale med en edru person, dette har gitt meg fordeler enkelte steder vi går ofte
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Om det er noen faste steder du liker eller bruker å besøke så kan det være en fordel å bli litt "kjent" med vaktene. Det jeg tenker på da er at du gjør det oppmerksomme på problemet ditt. Kom gjerne tidlig på kvelden, slå av en prat med vakten og la han bli litt kjent med deg igjen. På sikt så vil vaktene kjenne deg igjen og være klar over ditt "problem".
Vis hele sitatet...
Det er nettopp denne metoden jeg bruker. Er godt kjent med dørvaktene på Andys og Johns og slipper alltid inn. Greit å ha et par kjente steder hvor en kan begynne, har jeg først fått en par ol slipper jeg stort sett inn de fleste steder. Pussig nok.
Sist endret av ivar_oslo; 30. juni 2017 kl. 22:49. Grunn: Staveleif