Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4255
hei.

for litt under et døgn siden kjørte jeg hjemover på motorveien. jeg kjørte i høyrefelt, og ser en taxi kjøre forbi meg i venstrefelt. samtidig oppdager jeg en politimann som står med fartskontroll, tenker "faen" og kjører videre. like bortenfor skjer det som skal forandre livet mitt for alltid: jeg blir vinket inn av politiet, mens taxien får kjøre videre som om ingen ting har skjedd. for å gjøre en ting klart: jeg er fullstendig klar over at jeg kjørte for fort, og fortjener absolutt boten på småpene 6500 kroner. det jeg IKKE skjønner, er hvorfor i Hhttp://1.bp.blogspot.com/_GFo2NhVEkEk/SY2a3umfL9I/AAAAAAAACCo/g_22teAI6PQ/s320/gmailpoop.pngLVÆTTE de lar taxisjåføren kjøre videre uten videre? da jeg konfronterer politimannen med dette, får jeg "nå er det deg vi snakker med" sarkastisk slengt i trynet. JA JEG SER JO DET, MEN HVA ER GRUNNEN TIL AT EN TAXISJÅFØR SOM KJØRER FORTERE ENN MEG IKKE SKAL FÅ SAMME BEHANDLING? "ikke tenk på det du". nå sitter jeg her og surmuler for meg selv i mørket, mens denne prinsen av en taxisjåfør sikkert ligger likegyldig og sover, og ofrer ikke dette en TANKE en gang.

er det virkelig slik at taxisjåfører skal kunne gi en lang f i trafikklovene som vi andre må bøye oss etter? skal jeg bli pisket som en gris mens svinet selv går fri?
For det første. Hvordan kan dette forandre livet ditt for alltid? En bot på 6500,-? For det andre, du er jo bare ansvarlig for dine egne handlinger. Du kjørte for fort. Det spiller ingen rolle hvor fort andre kjører.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
uflaks for deg. de kunne ha stoppet taxien like enkelt
De kan bare peke laseren på en bil om gangen. De valgte deg. Kjedelig. Dette er på ingen måte en opplevelse som "endrer livet ditt for alltid" ved mindre du aldri kjører for fort igjen, og da er det bare positivt i grunn.
Dakar liten. Alltid vondt å se at andre har det bedre enn deg. Lumpent at taxisjåføren slapp unna :-(

Verden er urettferdig, hvorfor kaste bort energi på ting du aldri kan få endret? Move on...
Surt at taxien slapp unna, men du kjørte for fort du også og fortjener boten du fikk.
Betal boten og hold deg innenfor fartsgrensen neste gang.

Verden er ikke alltid rettferdig er vel også noe du bør huske i fremtiden.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Du må ikke vedta forelegget. Om du føler deg urettferdig behandlet, så ta det videre. Snakk med en advokat og hør om du har en sak.
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Du må ikke vedta forelegget. Om du føler deg urettferdig behandlet, så ta det videre. Snakk med en advokat og hør om du har en sak.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan han ha en sak? Han kjørte jo for fort?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Du må ikke vedta forelegget. Om du føler deg urettferdig behandlet, så ta det videre. Snakk med en advokat og hør om du har en sak.
Vis hele sitatet...
At andre ikkje vert tekne for eit lovbrot gjer ikkje at du slepp unna.

Fartsovertredelser er sjablongmessige forenkla forelegg, og du skal ha rimelig solid sak før det er poeng i å krangle på det. Og krangler du vert det ikkje forenkla forelegg, men forelegg, som er ein strengare straffereaksjon.

Så vedta det forenkla forelegget, og få saka ut av verda.
Jeg har vært i akkurat samme situasjon, og da var det jeg som slapp unna bota slikt som skjer, og det blir sikkert min tur neste gang.

Kan legge til at dette forvandlet også mitt liv!! (Haha lol)
Selv om jeg føler med deg TS, så er jeg enig i de andre, du kommer desverre ikke langt med dette.
For en uflaks! Og det er latterlig hvor mye man lemper på reglene til taxier. Men jeg tror også dette neppe forandrer livet ditt.

I tillegg, vi har hatt flere tråder om politiet på Nff.. Dette her og lignende episoder er det som allermest gjør at mange dødelige ser på politiet med skepsis.
Selvfølgelig må de gjøre jobben sin og dét forstår jeg godt, men ofte nok prioriterer de såpass feil at det nesten er til å grine av.
Sist endret av aeon_illuminate; 25. desember 2013 kl. 16:38.
Hvis de hadde laseren på deg, hadde de ikke måling på taxien, og kunne derfor ikke straffe han for hastighet.
Game disconnected
pokemon's Avatar
laxzzi og cikey har helt rett, det ville ikke ha noe for seg å stoppe taxien uten måling.
Hvem tror du de har best sak mot?
Deg, som de har en lasermåling av?
Eller taxien som "kjørte fortere enn han vi hadde laseren rettet mot?"
Suck it up, betal og enten hold fartsgrensen heretter eller håp på at karma fungerer neste gang, slik at du slipper unna.
Sitat av Sjanten Vis innlegg
Hvem tror du de har best sak mot?
Deg, som de har en lasermåling av?
Eller taxien som "kjørte fortere enn han vi hadde laseren rettet mot?"
Suck it up, betal og enten hold fartsgrensen heretter eller håp på at karma fungerer neste gang, slik at du slipper unna.
Vis hele sitatet...
Jeg er ganske sikker paa at det ikke er saann karma funker...
Du sier jo selv at du oppdager politimannen med laseren samtidig som taxien kjører forbi deg. Det er mest sannsynlig at du ble "skutt" før du oppdaget han, og derfor lå taxien fortsatt bak deg når fartsmålingen ble gjort. Da har de måling på deg, og ikke på taxien. Da er det jo du som må bli tatt inn.

Du fikk et forelegg på 6500, som betyr at du kjørte minst 30 km/t over fartsgrensen, og da kjørte sannsynligvis taxien så fort at det ville blitt førerkortbeslag. Tror du virkelig ikke at politiet heller hadde ønsket å ta taxisjåføren? Det var helt sikkert en lasermann som irriterte seg litt over at han ikke greide å ta den største fartssynderen.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Du må ikke vedta forelegget. Om du føler deg urettferdig behandlet, så ta det videre. Snakk med en advokat og hør om du har en sak.
Vis hele sitatet...
"Men han gjorde det også" blir nok et ganske jævla elendig forsvar, sånn uten at jeg er advokat.
Svigermors drøm
colabox's Avatar
Jeg ble tatt av å kjøre forbi sivilUP i forbikjøringsfelt sammen med 2 andre biler som jeg kjente. Jeg var den eneste som ble tatt og fikk forelegg på 4900 og 6 prikker. Spurte bare politimannen hvorfor de andre ikke ble stoppt, så svarte han bare: det lønner seg ikke å kjøre først. Nå har jeg lært å holde (ca)fartsgrensene og er takknemlig for det. Ofret ikke en tanke om de andre i ettertid. Tenk på dine egne handlinger istede. Blir du sur hver gang noen kjører forbi deg i 150kmt uten å bli tatt?