Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  170 31378
Hei.

Ville bare informere alle interreserte om at iOS 7 jailbreak er ute nå! Det er en unthetred jailbreak for alle iPhone, iPod touch, iPad og iPad mini fra 7.0 til og med 7.0.4.

Er nettopp ferdig med å jailbreake iPhone 5'en min nå

Last ned fra evasi0n.com

God jul!
Tusen tusen takk!!
Har alltid jailbreaket epleproduktene mine, så dette skal lastes ned
Tenkte å jailbreake min ipad 4 for å kunne spille av flash og lignende.
Er det noe mer nyttig jeg kan få gjort når den er jailbreaket, og er det noe jeg ikke kan få gjort når den er jailbreaket?
Awesome! Tar backup nå og skal jailbreake
Endelig untethered! Nå kan jeg endelig kjøpe ny iPhone!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Kp til deg! Jeg leitet faktisk etter dette selv igår.

Men det ser ut som det meste på Cydia ikke er kompatibelt med 7.0 + ?
Da var min iPhone5s jailbreaket. Kan anbefale Moviebox, Music box, og whoiscalling.
Nesten alle tweaks som bruker MobileSubstrate er ødelagt i iOS 7, det vil si de fleste
Sitat av Quazar Vis innlegg
Nesten alle tweaks som bruker MobileSubstrate er ødelagt i iOS 7, det vil si de fleste
Vis hele sitatet...
Vil fikses fort nå som JB er ute
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Jeg prøver å installere themes og slikt. Dette gjøres da gjennom Winterboard(?) Eller aktiveres derfra, men ingen ting fungerer.
Hvor lang tid skal det ta å boote etter at den er jailbreaket? Prøvde på min ipad mini, og så ut til at alt gikk smertefritt. Stod "Complete!" så skulle den reboote men den ser ut til å være stuck på bootscreen.
KP til deg trauMa! Digger når folk kommer med slike nyheter! Installert <3
Unnskyld meg, nooob spm, men hva hvil dette Jailbreak på slike programvarer gjøre? hva er fordelen?
Phantom funker ikke :/
Sitat av fatfro Vis innlegg
Hvor lang tid skal det ta å boote etter at den er jailbreaket? Prøvde på min ipad mini, og så ut til at alt gikk smertefritt. Stod "Complete!" så skulle den reboote men den ser ut til å være stuck på bootscreen.
Vis hele sitatet...
Fikk du det til? Skjedde med meg og nå, første gang jeg har problemer med Evasi0n :/ Har prøvd å restarte den i DFU mode, men den bare popper tilbake til boot screen..
Sist endret av 295638; 22. desember 2013 kl. 18:07.
Min er stuck på apple logo screenet.. What to do?
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Min er stuck på apple logo screenet.. What to do?
Vis hele sitatet...
Ikke prøv å fiks det med å reboote i dfu mode. Det prøvde jeg å nå vill ikke iPhonen starte igjen :/

Edit: Klarte fikse det nå, måtte gjennopprette telefonen men nå fynker den hvertfall
Som over, jeg måtte gjenopprette fra en backup (viktig!) og gjorde det igjen, og nå funker det! Eneste forskjellen var at jeg fjernet koden for å unlocke den.
Iphonen min er også stuck på apple-skjermen, men den vil ikke reagere med itunes når jeg kobler ladern til dataen, what to do?
Sitat av FOX Vis innlegg
Iphonen min er også stuck på apple-skjermen, men den vil ikke reagere med itunes når jeg kobler ladern til dataen, what to do?
Vis hele sitatet...
To force restore your iPhone, enter DFU mode as shown below:

Connect the device to your computer and launch iTunes
Turn the device off (hold down the power button and home button at the top of the device)
Hold down the sleep/power button and home button together for exactly 10 seconds, then release the power button
Continue to hold down the Home button until a message appears in iTunes telling you an iPod in recover mode has been detected

Så gjenopprett og jailbreak på nytt.
Sitat av fatfro Vis innlegg
To force restore your iPhone, enter DFU mode as shown below:

Connect the device to your computer and launch iTunes
Turn the device off (hold down the power button and home button at the top of the device)
Hold down the sleep/power button and home button together for exactly 10 seconds, then release the power button
Continue to hold down the Home button until a message appears in iTunes telling you an iPod in recover mode has been detected

Så gjenopprett og jailbreak på nytt.
Vis hele sitatet...
Takktakk, : )
Sitat av FOX Vis innlegg
Takktakk, : )
Vis hele sitatet...
Prøv å ikke ha kode når du skal jailbreake på nytt. Jeg hadde det første gang, gikk ikke. Etter å ha gjenopprettet og fjernet koden funket det helt fint
Hvilke tweaks anbefaler dere? Ser at de fleste kule ikke støtter iOS 7
Sitat av 295638 Vis innlegg
Hvilke tweaks anbefaler dere? Ser at de fleste kule ikke støtter iOS 7
Vis hele sitatet...
Er bare å vente på at Cydia blir oppdatert til iOS 7. Så kommer det mer etterhvert.
Som mange av dere sikkert har oppdaget så er det mange ting som ikke funker med iOS 7 ennå. Men det kommer seg. Jeg har fult kjør med juleselskap og god mat, så jeg har ikke fått fulgt opp tråden. Men det er alfa omega å lese readme fila. Der står det b.l.a at man bør slå av passcode for det kan skape problemer. Det glemte jeg å nevne i OP. Men ser ut til at de fleste av dere har fått det til greit!

Bare fint om folk kan komme med tips til tweaks som funker, selv har jeg prøvd ut et par og ingen av de har funket. Men som sagt, når developers kommer med oppdateringer så blir det bra. Ser for meg at man kan gjøre mye kult med control center.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Et lite utdrag fra linken til Dillinger

According to iDownloadBlog's article, it's because of the geohot thing. They had to beat geohot because they wanted the "credit." It's more likely that if geohot released they wouldn't get their million dollars. They didn't even tell saurik that it was being released, nor did they include saurik's iOS 7 version of Cydia. The jailbreak installs an unofficial build of Cydia that works with iOS 7.

So, does the jailbreak work?
Yes, it works, but substrate doesn't, so you can barely do anything.
Sitat av Dillinger Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jøsses. KP til deg. Denne releasen var vist ikke helt uten drama! Blir spennende å følge med i dagene framover.
Fant en liste som forteller hvilken av de viktigeste som virker og ikke:


Working Tweaks:
Pandora Skips
Accelera
[Ac!D]Siri-iOS 7.0+ [Beta] Patched
FireWall iP
Five Icon Dock iOS 7
Flipswitch
GridLock
HiddenSettings7
iCleaner Pro
iFile (registration fails even when connected to Cydia)
iPhone4Parallax
KillBackground7
Mobile Substrate (Must Reinstall after every tweak/cydia app install or reboot)
Mobile Terminal
Movie Box
Music Box
MyFile
NoNewsIsGoodNews
Open
Preference Loader (Must Reinstall after every tweak/cydia app install or reboot)
Poof
Repsring
Sicarius
Speed Intensifier
SwipeToRespring
HarlemShake7
AirDrop Enabler 7.0+
MyWi
WelcomeMe
OverAchiever
Plugication
Software Update Killer
ShakeToUndo Killer
NoStoreButton
NoPasscodeBlock
FakeClockUp
Privacy
Signal 2
Signal Booster (works after crashing on first open)
iTransmission 3
2x2 Folder icons
Accentify
Emphasize
iBlank
IntelliID
My3G
No Percent Sign
NoPowerDown
PkgBackup
Safari Resetter
Pandora Downloader

Semi Working:
Abstergo (Installs, no effect)
Activator (beta): some things don't work it also has a rather annoying message every time you unlock the device.
BytaFont7: you have to move the .app folder to the correct location, and it never resprings to install the font. I have had some people get it to kind of work.
Iconoclasm7: only one icon set works.
Infiniboard (Installs. No effect)
LocalIPStore (Sign into appstore keeps popping up, but some items unlock)
SBSettings (Missing some components, but working, must manually install)
Winterboard: It installs but won't install themes.
Phantom for Snapchat is semi working, crashes when you take a picture though all other functions work correctly.

Not Working:
Flux: Will make your screen blue.
App Sync for iOS 7
Barrel: The tweak puts the Device into safe mode when you swipe the page.
DreamBoard
No Badges
Power Disconnect Chime (got errors trying to install)
SimpleBanners
SmallBanners
Springtomize 2: has no affect on device.
WiFi Booster (got errors trying to install)
Zeppelin: You can manually install this tweak but has no affect on status bar.
Flex (throws an error on start up and breaks. Installs fine though.)
Phantom (Crashes when taking pics, and lots of other errors)
Bridge (crashes on startup)
ShowCase (Stays at lowercase, doesn't have config in settings)
SwipeSelect (Makes deletion/backspace difficult)
PasswordPilot (doesn't autofill)
Nitrous (Cant verify license)
SleepFX (effects dont work)
Purni Pro (no license verification, misc breaks)
NotesTweak (breaks notes app)
Fontswap
Custom lock
Kill Background
Sitat av fatfro Vis innlegg
Prøv å ikke ha kode når du skal jailbreake på nytt. Jeg hadde det første gang, gikk ikke. Etter å ha gjenopprettet og fjernet koden funket det helt fint
Vis hele sitatet...
Grunnen til at mange stopper ved Apple logo under boot, er fordi man har foretatt en oppdatering OTA (via iPhone ikke iTunes). Det den egentlig skal til å gjøre når den stopper opp er å injecte siste del av .deb pakkene. Men den får sansynligvis ikke verified dette av kernel…

Så kort fortalt, har du oppdatert iOS via iPhonen. Koble den til Pcen og fyr opp iTunes, ta bakup og gjennoprett. Etter det skal det gå smertefritt. Det gjør ikke noe om man har passord på telefonen. Det gjør det bare lettere uten, da man slipper å skrive den inn etter hver boot
Sitat av TheWaveable Vis innlegg
Grunnen til at mange stopper ved Apple logo under boot, er fordi man har foretatt en oppdatering OTA (via iPhone ikke iTunes). Det den egentlig skal til å gjøre når den stopper opp er å injecte siste del av .deb pakkene. Men den får sansynligvis ikke verified dette av kernel…

Så kort fortalt, har du oppdatert iOS via iPhonen. Koble den til Pcen og fyr opp iTunes, ta bakup og gjennoprett. Etter det skal det gå smertefritt. Det gjør ikke noe om man har passord på telefonen. Det gjør det bare lettere uten, da man slipper å skrive den inn etter hver boot
Vis hele sitatet...
Dette har du nok mer peiling på enn meg. KP
Noen som har peil på om det har kommet en måte å oppdatere til iOS 7 uten å oppdatere baseband?

Eventuelt noen som veit om apps fra f.eks. cydia som nedgraderer baseband på iphone 4 og som funker på iOS 7?
Noen som vet om/når appsync kommer til ios7?
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Fant en liste som forteller hvilken av de viktigeste som virker og ikke:

Vis hele sitatet...
Bedre og faktisk linke listen da.. : Working Tweaks
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Jeg testet for gøy noen i den listen men de fungerte da ikke.
Jeg er ny til jailbreaking, iPaden min ser ut til å bare reboote mange ganger, er dette normalt?
Sitat av Poverud Vis innlegg
Jeg er ny til jailbreaking, iPaden min ser ut til å bare reboote mange ganger, er dette normalt?
Vis hele sitatet...
Under eller etter install?

Skal reboote under install
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Under eller etter install?

Skal reboote under install
Vis hele sitatet...
Jeg er litt usikker egentlig.. Fordi den står at den var ferdig på evasion..
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Bedre og faktisk linke listen da.. : Working Tweaks
Vis hele sitatet...
Det er det så absolutt ikke og det var ikke der jeg fant den.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Noen som har peil på om det har kommet en måte å oppdatere til iOS 7 uten å oppdatere baseband?

Eventuelt noen som veit om apps fra f.eks. cydia som nedgraderer baseband på iphone 4 og som funker på iOS 7?
Vis hele sitatet...
Da må du sjekke ut om Redsn0w har fått støtte for iPhone 4. Da kan du lage en custom firmware uten baseband upgrade. Jeg har ikke iPhone 4 selv så kan hende du kan gjøre det allerede nå… Ellers så finnes det diverse tjenester som låser opp telefonen. Her finnes det nok mange scammers, men også en god del som faktisk funker. (har testet selv)
Jeg prøvde å jailbreake min iPhone 4.

Alt gikk fint helt til jeg skulle starte Cydia. Når jeg startet Cydia fikk jeg en melding om at Cydia ville lukke seg etter den hadde gjort noe ferdig. Ventet spent, og når den endelig lukket seg så hadde både Cydia og halvparten av appene (instillinger, appstore og lignende) mine forsvunnet, samt at utseende i iOS ble helt rart og ikke sånn som det skal se ut. Prøvde å restarte telefonen, men det var akkurat det samme etter en restart.

Jeg har prøvd å gjenopprette telefonen og jailbreake på nytt, men det samme skjer hver gang.

Noen tips?
Sist endret av burman24; 23. desember 2013 kl. 19:04.
har akkurat jailbreaket og smart som jeg er tok jeg ikke sikkerhetskopi... og nå, når jeg skal slå på telefonen så henger telefonen fast på apple logoen i startup menyen :/ må jeg gjenopprette?
Sitat av kalimmba Vis innlegg
har akkurat jailbreaket og smart som jeg er tok jeg ikke sikkerhetskopi... og nå, når jeg skal slå på telefonen så henger telefonen fast på apple logoen i startup menyen :/ må jeg gjenopprette?
Vis hele sitatet...
Hvis du leser noen poster tilbake vill du se at du må gjennopprette ja
Sitat av 295638 Vis innlegg
Hvis du leser noen poster tilbake vill du se at du må gjennopprette ja
Vis hele sitatet...
Før du jailbreaker så skal man ta backup og gjennopprette for så og starte med jailbreaken.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Før du jailbreaker så skal man ta backup og gjennopprette for så og starte med jailbreaken.
Vis hele sitatet...
Dersom du oppdaterte til iOS 7 via telefonen ja. Dersom du gjor det via iTunes skal ikke det være nødvendig.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Akkurat hva jeg tenkte.... venter litt etter å ha sett hva folk har skrevet i denne tråden.
Jeg har jailbreaket min iphone 5. Og har installert noen ting som det sto at var kompatibel med ios 7! Men de kommer ikke opp i instillinger som vist på bildene som var vist i tweak beskrivelsen! Hva kan jeg gjøre?
Facebook og Instagram appen krasjer etter at jeg har vert inne på appen i ca. 2 sek. Er dette pga jailbreaken tror dere, eller er det bare helt tilfeldig at de to appene har problemer på samme tid? Har dere også problemer med de?

Edit: Nå funker de plutselig igjen Btw, oppdaget at Cydia nå har fått utseende til iOS 7, så kanskje mer og mer tweaks kommer til å fungere nå