Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3603
Hvorfor har jeg ikke hørt om dette?! Løpekonkurransen under jorden arrangeres under det noe spesielle navnet Avløpet.
Jobber du i Oslo kommune? hvis ikke, så er vel det grunnen.
Sitat av peerulvulv Vis innlegg
Hvorfor har jeg ikke hørt om dette?! Løpekonkurransen under jorden arrangeres under det noe spesielle navnet Avløpet.
Vis hele sitatet...
Tøft

Visste ikke at veien går såpass langt, hadde vært morsomt å tatt en titt, ikke minst er jeg litt nysgjerrig på hvor veien er anlagt under sentrum, rundt Spikersuppa i sentrum har du først T-banen med Stortinget Stasjon, under Stortinget Stasjon (Som jo er relativt dyp), har du en snuplass/parkering av t-bane vogner, og under der igjen kommer NSBs togtunell. (Personer som går nattevakter blant de parkerte t-banene har kommentert at det er ganske lett å høre når togene går.

Togstasjonen på Nationaltheateret er jo også ganske dyp, med tilhørende biltunnell/evakueringstunell som ender opp i Vika.

Så enten går denne tunellen under alt dette igjen(skeptisk), eller så går den via Vika, eller under Slottet, eller lengre nord. Kan jo være den er koblet sammen med strategiske bygninger mtp evakuering av sentrale personer/bygninger...

Det er en "kjent sak" at det er et større kloakkrenseanlegg langt under Frognerparken, men det finnes nok mer hemmelig der også. I 1984 ble en hemmelig telefonsentral for NATO under Frognerparken sprengt i fillebiter. Den saken ble naturligvis lagt lokk på , for ingen kunne jo få vite at en nazist hadde klart å sprenge et såpass viktig system midt under den kalde krigen. (informasjonen kom frem under rettsaken året etter)

(morsomt hvor mye man finner ut om Oslo om man får med seg detaljer her og der)
Sist endret av Ueland; 14. september 2013 kl. 20:51.
Det er ikke et renseanlegg som ligger under Frognerparken, men en pumpestasjon som pumper kloakken til VEAS og Bislettbekken.
"Det er en "kjent sak" at det er et større kloakkrenseanlegg langt under Frognerparken, men det finnes nok mer hemmelig der også. I 1984 ble en hemmelig telefonsentral for NATO under Frognerparken sprengt i fillebiter. Den saken ble naturligvis lagt lokk på , for ingen kunne jo få vite at en nazist hadde klart å sprenge et såpass viktig system midt under den kalde krigen. (informasjonen kom frem under rettsaken året etter)"

Dette har ikke hørt om, selv om jeg var stor gutt 1984. Høres spennende ut, kan du fortelle mer om dette?
Sitat av Delgado Vis innlegg
Dette har ikke hørt om, selv om jeg var stor gutt 1984. Høres spennende ut, kan du fortelle mer om dette?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke funnet så mye mer informasjon om det, enn det NRK har vist til, http://www.nrk.no/spionbyen/?cat=ter...submenu&vnu=92 Forøvrig en veldig interresant side.


Sitat av duddez Vis innlegg
Det er ikke et renseanlegg som ligger under Frognerparken, men en pumpestasjon som pumper kloakken til VEAS og Bislettbekken.
Vis hele sitatet...
Jaggu
Kloakk er det hvertfall, er nok bedre på overflaten.
Sitat av Delgado Vis innlegg
Dette har ikke hørt om, selv om jeg var stor gutt 1984. Høres spennende ut, kan du fortelle mer om dette?
Vis hele sitatet...
Står vel litt mer om det her:
http://www.nrk.no/fordypning/oslos-h...rie-1.10864081