Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 5225
Hei, jeg kjeda meg så jeg lagde en rap! Tok meg en halvtime så det er ok visst du hater den
http://www.rappad.co/rap/65867

Vet engelsken suger men enjoy!
synes den var ganske bra, jeg
minner litt om Bansh33
http://www.mattgalligan.com/genre_Hi...My_Shadow.html
Kødder du? Dette var dritfett, minner meg om gamle rawkus tapes fra nittitallet,em,high and mighty etc.
dalken's Avatar
Trådstarter
Tusen takk mann, det var det jeg prøvde å gå for! Jeg elsker personlig gammal old school rap!
Kult, mye potensiale i det her! Litt old-school vibe, som andre sier. Engelsken kunne vært bedre, men det sier du jo selv så det virker som om du har kontroll over hva du må gjøre for å bli bedre. Stå på!
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Fett! Enig med folk over her!
Kongen av web'n!
steinolav1's Avatar
Dette var jo faktisk ganske fett! Stå på!
dalken's Avatar
Trådstarter
Her er den oppdaterte versionen jeg lagde i dag! Hadde vert kult om dere hørte den, Prøve å legge til litt effekter og forskjellige innspill så den ikke blir så kjedelig! http://www.rappad.co/rap/65867
Ville holdt meg til nummer 1. Var noen gode effekter på 2ern, men enkelte var utrolig dårlige, dessverre.
dalken's Avatar
Trådstarter
Åh, okay. Har ikke mikrofonen atm, så jeg brukte pc micen til å recorde effektene XD Den er fittedårlig.
Sitat av dalken Vis innlegg
Åh, okay. Har ikke mikrofonen atm, så jeg brukte pc micen til å recorde effektene XD Den er fittedårlig.
Vis hele sitatet...
Ja, følte dessverre ikke det funket særlig bra. Men nummer en var en killer!
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Veldig dårlig. Teksten var dårlig, flowen var dårlig, produksjonen var dårlig. Dessuten ljuger du jo gjennom hele sangen.
dalken's Avatar
Trådstarter
Jaså så du tror jeg lyger ja, er jo ikke en seriøs sang da haha hva faen xD Produksjonen suger fordi jeg er 15 år gammel og lagde denne sangen på mitt eget romm. Men di andre her likte det så jeg lar ikke din kommentar ødelegge livsgleden min!
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Hvis man er flink så klarer man å lage sanger med bedre kvalitet enn det der på sitt eget rom. Hvor gammel du er har vel ikke så mye å si. Du legger ut en rappesang, så jeg tenkte du ville ha tilbakemeldinger. Jeg synes det var veldig dårlig.
dalken's Avatar
Trådstarter
Sitat av alltidvandrer Vis innlegg
Jeg synes det var veldig dårlig.
Vis hele sitatet...
Takk. Jeg mente ikke vere frekk
Sitat av dalken Vis innlegg
Jaså så du tror jeg lyger ja, er jo ikke en seriøs sang da haha hva faen xD Produksjonen suger fordi jeg er 15 år gammel og lagde denne sangen på mitt eget romm. Men di andre her likte det så jeg lar ikke din kommentar ødelegge livsgleden min!
Vis hele sitatet...
Da må du bytte sjanger kompis!


Man kan enten la seg bli trykket ned av negative tilbakemeldinger, eller man kan bruke det som fuel. Personlig har jeg ikke kommet noen vei i livet med positive tilbakemeldinger, negative derimot...

"Send me to hell, i think heaven would be whack
Religious people up there, so i think i'll pass"

Utrolig dårlig gjennomtenkt.
dalken's Avatar
Trådstarter
Du har rett det var faktisk jævla dårlig gjennomtenkt :P
Sitat av dalken Vis innlegg
Du har rett det var faktisk jævla dårlig gjennomtenkt :P
Vis hele sitatet...
Hørt denne: https://www.youtube.com/watch?v=mRqOaC-2oOE ?
dalken's Avatar
Trådstarter
Fet den der as
Vel, du har stemmen og beaten relativt på plass, grei tekst også, ikke noe å peke ut hverken positivt eller negativt.

Når det kommer til rap, så er det to ting jeg iallefall legger veldig godt merke til, det første er ende rima og generelt rim. Du har fått på plass noen av dem, men mangler fortsatt rim de fleste steder, det er helt greit det, men syntes tekster får mye bedre flow når det er mye rim.

Det andre er innlevelse, jeg har hørt mange med mindre innlevelse enn deg, men jeg savner fortsatt mer. Det er ganske personlig og fra person til person, men jeg syntes at når det rappes med innlevelse (se DRM) så er det mye enklere å leve seg inn i sangen og få en veldig god feel.

Jobb mer med tekstene dine, kanskje litt klisje den teksten her akkurat, men den funker. Pass på hvis du prøver å få ting til å rime at du unngår nødrim, de fleste bruker nødrim, men det så ekstremt mye bedre å høre på sanger der det ikke er noe. Syntes selv at det er bedre å ikke rime enn å komme etter eller annet wack nødrim.
dalken's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for god feedback, Jeg burde jobbe mer med tekstene vet jeg. Føler som om jeg har hastverk hver gang jeg skriver noe :P
Ta deg pauser, la det være i hue litt, så kommer du på bedre rim. Les gjennom det et par ganger, eller mer så du husker mesteparten av teksten på kvelden, mens du er på skole/jobb neste dag vil du nok komme på mye bra da du får mye død tid til å tenke på andre ting og da kommer rima frem Skriv de ned da btw, er ikke alltid du husker de.
Sist endret av Ekvivokk; 1. november 2014 kl. 23:42.
Halla Dalken!

Jeg syns det var bra det du hadde skrevet.

Jeg har laget en beat. Den er ikke ferdig på noen som helst måte.
Du kan sette på den høyt å se om du kan bruke snaresa til å sette opp enderim : )

Download link: http://speedy.sh/U2xnK/newtunes-by-Langemann.mp3

Hvis du bestemmer deg for å ta utfordringen så kan du jo komme tilbake til meg

Lykke til videre, kar'n! Stå på
Sist endret av Hypotalamus; 2. november 2014 kl. 13:43.
Sitat av Hypotalamus Vis innlegg
Halla Dalken!

Jeg syns det var bra det du hadde skrevet.

Jeg har laget en beat. Den er ikke ferdig på noen som helst måte.
Du kan sette på den høyt å se om du kan bruke snaresa til å sette opp enderim : )

Download link: http://speedy.sh/U2xnK/newtunes-by-Langemann.mp3

Hvis du bestemmer deg for å ta utfordringen så kan du jo komme tilbake til meg

Lykke til videre, kar'n! Stå på
Vis hele sitatet...
Tusen takk @Hypotalamus! den beaten var råtøff, eneste den trenger er at den blir høyere!! da blir den perfekt! Tusen takk for støtten og ja, Jeg tar utfordringen din!
Sist endret av dalken; 2. november 2014 kl. 13:54.
Hei igjen og takk for tilbakemelding :-)

Fint at du likte den. Er på ingen måte proff, men liker å pusle med kreativiteten min.
Jeg sitter pr nå ved et helt latterlig tregt nett, hvilket jeg trenger for å laste ned et program for å øke volumet.
Jeg kan komme tilbake til deg på denne når jeg har fått gjort det
Imens kan du jo maxe lyden på pcen (det ødelegger ikke høyttalerne da lydfilen har et lavt volum i utgangspunktet).

Lykke til med utfordringen Skal si jeg gleder meg til å høre hva du klarer

Nyt søndagen. Imorgo e da mandag ^^
Sist endret av Hypotalamus; 2. november 2014 kl. 14:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.