Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5263
Ble stoppet av politiet i går kveld. Politimannen mente jeg hadde kjørt på rødtlys ( noe jeg tildels gjorde, men ikke innrømte). Jeg hadde 2 vitner i bilen og jeg så at politimannen var alene. Han ønsket å gi meg 6 prikker samt 6800kr i bot. Med tanke på at politimannen satt alene i bilen skrev jeg ikke under på samtykke på boten. Han prøvde skremme meg med høye saksomkostninger og rettsak dersom jeg ikke godtok forelegget. Noen som har vært i lignende situasjon før eller vet noe om noe tips eller råd ? Takk
Sist endret av Hankaren; 14. juli 2019 kl. 05:47. Grunn: Skrive feil
Tror ikke politiet kommer noe vei med det siden han var alene og du har to vitner,vist de er villige til og vitne for deg da. Men man vet jo aldri
Hjelper ikke om han er alene når alle politibiler er utstyrt med front kamera uansett. Bedre bevis får man ikke mener nå jeg.

Var han langt unna, kan jo satse på at han ikke fikk det på kameraet sitt
Hadde politiet filma hadde han sagt det og brukt det imot deg for å få deg til å skrive under. Er ikke sikkert du slipper unna men store sjanser for at de henlegger saken.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Et politovitne teller veldig høyt.

Vennene/vitnene dine har all grunn til å lyve.

Politimannen som ikke kjenner deg eller hørt om seg ha ringen grunn til å laste bort tid på å anklage deg for noe som ikke stemmer.


En hver dommer vil dømme deg. Du vil få større straff foran en dommer om du virkelig går inn for å blånelts for det han sa.


Er kjipt altså, men tror du skal ha ganske mange uavhengige vitner (vitner du ikke kjenner eller kan manipulere) for å få vitne til politimannen høres utroverdig ut.


Mister du lappen med 6 prikker??
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Mister du lappen med 6 prikker??
Vis hele sitatet...
Reglene er :

Fører med prøveperiode for førerrett i klasse B, skal registreres med dobbelt antall prikker for hver overtredelse begått i prøveperioden.

Åtte prikker i løpet av tre år = tap av retten til å føre motorvogn i seks måneder

Blir du tatt for flere overtredelser samtidig, får du så mange prikker som overtredelsene gir til sammen

Varselbrev sendes etter fire prikker


Kjøring mot rødt lys =Tre prikker, så TS er i prøveperiode
Sist endret av RapTouR; 14. juli 2019 kl. 15:07.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Iom. at du ikkje godtok forenkla forelegg, vil du få ei ekstrautgift på 3-4000 om du vert dømt. 1500 eller så meir på bota, og tilsvarande i saksomkostninger. I tillegg går du glipp av dei andre fordelane med forenkla forelegg, som at det ikkje havner i bøteregisteret. No har stortsett ikkje ei trafikkbot all verdens å sei, men om du ser for deg på jobbe på områder som krev klarering kan det få konsekvensar.

I tillegg er jo spørsmålet om vennane dine er villige til å avgje falsk forklaring i retten.
Pluss. Nå har du sagt dette skjedde i går, du har innrømmet delvis skyld, og gjort degselv lett og identifisere. Politiet leser disse meldingene. Du skal ikke se bort fra at denne posten kan nøstes opp og kobles til den aktuelle saken om de gidder. Verdt og ha i bakhodet. Har sett andre kommentere dette der veldig spesifikk info/ tidspunkt er nevnt.
Sist endret av Mokkasinen; 15. juli 2019 kl. 12:43.
Dommeren kommer til å se det slik,
Hvorfor skulle en politimann gidde å lyve om at en random person kjørte på rødt lys?

Med mindre du er en kjenning av politiet så har de ingen grunn til å prøve å ta deg med løgn,
er du en kjenning av politiet og har flere saker på deg?
Ja, da kan du slippe unna her med å si du er blitt et mål for politet og derfor lyver de om hva som skjedde.
Ikke det?
Nei, da er det bare å bite i det sure eplet.
Trafikkreglene er der for en grunn.
Har vitnet for en kompis som ble tatt for siksakkkjøring med motorsykkel. Det hjalp fint lite at jeg var i retten, politiet vinner uansett.

i dette tilfellet var kompisen min uskyldig.
Om du faktisk var i grenseland og vennene dine vitnet for deg har du jævli gode venner �� nei nekt nekt nekt!