Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 879
Jeg står å vurderer innkjøp av nytt headset, har hørt mye godt om Astro og sitter og vurderer å kjøpe en av disse, men det jeg er usikker på er hvilket, A40 TR MIXAMP eller A50? Hva er forskjellen?
Det ser ut som man trenger MIXAMP til A40 for å bruke dette til PS4, mens A50 kan brukes uten mixamp?
Hei.

Jeg leverte nylig tilbake mitt headset hos elkjøp fordi de har 30 dagers åpent kjøp. Helt perfekt at de har en slik ordning så man kan teste produktet og returnere det. Jeg syns det var utrolig klønete med mix ampen. Grunnen til det er fordi det går en ledning fra headsettet til mix ampen. Den ledningen er 1meter, føler at den er altfor kort men det var ikke det eneste jeg reagerte på. Jeg sleit med å få lyden til å bli krystallklar og jeg syns det var veldig mye å sette seg inn i. Produktet koster i tillegg 2790kr og hvis jeg ikke klarer å forstå med på produktet jeg har skjønt så er det ikke noen god følelse man sitter igjen med.

Headsettet føles deilig på hodet, men jeg klarte ikke å gjøre så kompisene mine på chat hørte meg noe godt. De hørte meg vistnok veldig lavt. Er alt for dyrt. Kjøpte meg elkjøps billigste headset til 499kr, den har innebygd mikrofon og de hører meg fortsatt lavt. Nå skal jeg levere dette også og kjøpe en med uttagbar mikrofon.
Mix amp greia frustrerte meg i hvertfall. Jeg vil tro at A50 er bedre enn A40 fordi det er nyere, du får sjekke det ut
A40 er kablet, A50 er trådløst. Trådløs recieveren som følger med A50 har mixamp innebygd. Skjønner ikke hva han over prater om, hadde ingen problemer med å få noen av disse til å fungere fint. Når de hører deg lavt med to forskjellige mikrofoner kan det vel strengt tatt tenkes at du har noen settings som er bak mål... Det er iallefall ikke noe vanlig problem med headsettet.

Hvis det brukes på PC anbefales det dog å ha lydkort med dolby digital live, da det forbedrer lydkvaliteten betraktelig.
Sist endret av danielsk; 10. mai 2016 kl. 13:02.
Alexulv's Avatar
Trådstarter
Okei, jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg ønsker å bruke headsettet på ps4 eller pc, har ett headset pr idag, Steelseries Elite Prism RAW som fungerer på både ps4 og pc, men kunne tenkt meg ett til for å slippe og flytte headsettet frem og tilbake mellom ps4 og pc.
Så om jeg velger å bruke det gamle på pc eller ps4 har jeg ikke bestemt meg for. Fungere både A40 og A50 på ps4?

Jeg har ikke noe lydkort i pc, så pr idag har jeg brukt USB på PC.
Begge fungerer på PS4 så vidt jeg vet.

Headsettet fungerer forøvrig fint med integrert lydkort på pc også (via digital out), men altså enda bedre lydkvalitet dersom du har dolby digital live.