Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3067
Hei, som overskriften min sier, så lurer jeg på om det er mulig å skjule aktiviterer jeg gjør på Facebook (like, kommentere bilder osv), men at en spesiell venn ikke kan se dette?

På forhånd takk for svar.
Jeg har ikke funnet en måte å endre det for feks en enkelt venn ennå, men er nesten rart om det ikke finnes. Det nærmeste forslaget jeg har som en slags midlertidig fiks kan være å gå på activity log når du har gjort noe på facebook du vil skjule. Du finner loggen på din egen profilside i nedre høyre hjørne på cover fotoet ved siden av update info-knappen.

Eventuelt: https://www.facebook.com/dittbrukernavnX/allactivity

Alt du foretar deg på facebook kommer opp her. Folk du blir venn med og bilder du liker og kommenterer, etc. Herifra kan du skjule hendelsen fra tidslinjen, da for alle og enhver. Det vil likevel vises på tidslinjen til den andre personen...
Det eneste jeg ser som gjør at du kan blokkere feks én person i å se noe, er når du legger ut noe selv. Da trykker du på knappen der du bestemmer hvem som skal få se (public, friends, friends of friends etc) og der kan du lage en custom liste der du ekskluderer dem du vil.

Visste egentlig ikke særlig mye av dette før jeg leste tråden din, ble nysgjerrig selv - har bruk for det jeg også. Mulig det går an å bruke en slik liste på et annet vis, som når du filtrerer ut enkeltpersoner fra chatten feks. Synes det er veldig rart om det ikke går. Er det mulig regner jeg med noen her vet det. Men håper jeg var til hjelp likevel, om enn ikke for annet enn å bumpe tråden din.


Lykke til, følger med på denne.

Edit: Det finnes jo lister for venner, som feks family og alt mulig. Står "Restricted" som et alternativ der. Men jeg kom ikke lenger, beklager. Kan lage egne lister der men jeg fant ikke noe settings på det.

Joda, hvis du legger dem på restricted ser de ikke en dritt hva du gjør... Nesten i mål nå.

Siste fra meg nå: Jeg tror siden det går an å lage egne lister, så bør du også kunne lage egne innstillinger for personene som er på listen. Men facebook er jo blitt så lite intuitivt... Hvis noen ikke skjønner hava slags lister jeg mener, trykk på en venn og så hold musa over Friends knappen, så står det der. *Kaste stafettpinnen til helvete*
Sist endret av TrippyKing; 22. oktober 2015 kl. 16:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Legg alle venner inn som -nære venner-.
Fjern personen fra denne listen. Når du skriver status og deler ting så velger du "Del med nære venner"
Veit ikke om dette funker med hva du liker o.l.

Det definitivt enkleste er vel bare å ikke være venn med vedkommende (?)

Gått i fella og blitt venn med sjefen kanskje?
Jeg vet du kan skjule innleggene dine for enkeltpersoner værtfall.

Når du skriver en status, legger ut bilder etc så er det bare og trykke der det står venner -> Flere alternativer -> Egendefinert.
Så er det bare å skrive inn navnene til personene du ikke vil at skal se det.
Venner - > Legg til i en annen liste - > Begrenset


Da er dere fortsatt venner men vedkommede kan ikke se noe av det du poster/liker sålenge du ikke deler alt offentlig.
Trådstarter
Takker for svar folkens, setter pris på det! Jeg mener også å huske at det finnes en eller annen utvidelse på Google chrome som tok seg av slike ting, men har glemt navnet på den..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sikkert helt ok å sette slike innstillinger i Chrome, men hva skjer med de innstillingene om vennen din bruker Opera eller ff?
Sitat av CharlieDog Vis innlegg
Sikkert helt ok å sette slike innstillinger i Chrome, men hva skjer med de innstillingene om vennen din bruker Opera eller ff?
Vis hele sitatet...
tror ikke du helt forstår greia.