Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  118 18264
Røyker et par ganger i løpet av dagen, alene eller med noen spiller ingen rolle.
Sitat av Weili
Jeg synes det er fullt mulig å sammenligne alkohol og hasj hvis man sitter alene og ruser seg på det ene eller det andre over lengre tid. Som sagt; et glass vin, et par trekk, hvorfor ikke? Full eller grisefjern alene og ofte ... noe er galt. Det som ofte kjennetegner en med alkoholproblemer er jo nettopp at personen drikker MYE og gjerne alene, vil tro det er det samme med hasj. Det er forskjell på å bruke og på å misbruke, okke som rusmiddel.
Vis hele sitatet...
Så er langtids effektene av alkohol verre enn hasj og da. Jeg har røyket bønne daglig de siste årene av mitt liv, og det har hendt jeg har prøvd meg på pause bare for å se hvor lenge jeg orker, eneste som skjer er at jeg kaldsvetter litt de første nettene og at jeg konstant tenker på hasj. Men det forsvinner relativt fort og jeg sitter ikke igjen med en veldig herja kropp, slik som en alkoholiker ville gjort.
Om man røyker ofte er det veldig vanskelig å finne folk som faktisk er verdt å røyke med. De første gangene (og selvfølgelig innimellom) er det jævla gøy å f.eks glo family guy, munche noe snop og ha latter som det overordnede målet for kvelden.

Men de som blir sittende å gjøre det hver dag synes jeg bare synd på. Derfor er det relativt vanskelig å finne noen som er verdt å bruke krefter på selv om både vedkommende og du selv røyker. Folk har en tendens til å bli irriterende, ignorante idioter.

Så ja, jeg røyker heller alene enn med idioter.
Det å ta seg en tur i skogen med en joint i ny og ned er veldig befriende. Man opplever mye og tenker sykt fritt, men personlig syns jeg det er artigere å dele det med andre.
Sitat av pannekake2k Vis innlegg
Så er langtids effektene av alkohol verre enn hasj og da. Jeg har røyket bønne daglig de siste årene av mitt liv, og det har hendt jeg har prøvd meg på pause bare for å se hvor lenge jeg orker, eneste som skjer er at jeg kaldsvetter litt de første nettene og at jeg konstant tenker på hasj. Men det forsvinner relativt fort og jeg sitter ikke igjen med en veldig herja kropp, slik som en alkoholiker ville gjort.
Vis hele sitatet...
Alkohol brytes faktisk relativt fort ned i kroppen. Herja kropp... en 'skikkelig' alkis har intet problem med 2 liter brennevin om dagen, da blir man jo herja etter en stund. Men de 2 liter brennevina tilsvarer noe helt annet enn at du røyker et par bønner om dagen. Det blir mer som om du skulle sittet konstant med en joint i kjeften. Da tror jeg nok du hadde blitt rimelig herja selv. hvem har ikke en bekjent som har røyka i alle år og som ser forjævlig ut/sluttet å gå ut av huset? Mange er dessuten mer mottakelige for psykiske lidelser og disse er som regel lettere å utløse ved å røyke enn ved å drikke. Siden de er rusrelaterte er det ofte vanskelig å kunne dra nytte av kognitiv terapi da det ikke nødvendigvis er en annen grunn til angsten/depresjonen enn rusbruket. Når det er sagt så forsvarer jeg egentlig ikke alkohol her heller, langvarig alkoholkonsum er bevist skadelig for den mentale helsen. Man dreper jo hjernen med alkohol, ikke like kjapt og effektivt som med lim/lightergass/bensin, men heller sakte og sikkert, skremmende.

Alt med måte folkens. Vi kjenner kanskje oss selv (og våre grenser) best, men vi må også sørge for å tørre å tuppe oss selv i rævva av og til
Sitat av Geiten Vis innlegg
Du kan kalle det hva du vil.

Spør du en lege så vil han gi deg et annet svar.
Det svaret folk virkelig vil vite og ikke det som står i boken.

80% av mine leger vet at jeg røyker og de er takknemlige for at jeg fortalte det slik at de vet om det hvis jeg noengang skulle trenge medisin som kræsjer med røykinga. Ellers har de ikke noe problem med det. Det at røyk skader lungene får være mitt problem.



Du kan se på det som uvitenhet hvis cannabis er på narkotikalista.
eller løgn?

Sitat fra norsk wikipedia:

Frem til 1965 ble cannabis solgt lovlig på norske apotek som middel mot søvnløshet, nervøsitet, astma og diverse smerter. Cannabispreparater ble også solgt som kosttilskudd og frokostdrikk, og ble spesielt anbefalt til barn.

men hvis boken sier det så, da må det jo være sant.
For gudskyld ikke ha egene meninger når noe virker ulogisk.
Vis hele sitatet...
Slutt å ro! Det er forskjell på definisjon og mening. Du kan ha så mye egne meninger du bare vil, men definisjonen på narkotika vil forbli den samme.

"Jeg syns ja betyr nei, så blæ!"

Det er nok du som må endre dine egne fordommer om ordet narkotika. Ting er ikke svart hvitt, og selv om både heroin og cannabis er narkotika, betyr ikke det at stoffene er like.

Sitat av Weili Vis innlegg
Jeg synes det er fullt mulig å sammenligne alkohol og hasj hvis man sitter alene og ruser seg på det ene eller det andre over lengre tid. Som sagt; et glass vin, et par trekk, hvorfor ikke? Full eller grisefjern alene og ofte ... noe er galt. Det som ofte kjennetegner en med alkoholproblemer er jo nettopp at personen drikker MYE og gjerne alene, vil tro det er det samme med hasj. Det er forskjell på å bruke og på å misbruke, okke som rusmiddel.
Vis hele sitatet...
Skjønte du ikke posten min?
Prøv å si det samme om kaffe:

"Jeg syns en kopp kaffe i lystig lag er greit, men å drikke kaffe alene blir det samme som å drikke alene"

Du kan ikke påstå at det å røyke en joint eller to alene hver dag er like ille som å drikke seg full alene hver dag, nettopp pga. at stoffene og virkningen, både på korttids- og langtids-basis, har så vidt forskjellig effekt.

Om du syntes det er en grei leveregel for deg selv skal jeg ikke si noe, men ikke kom å påstå at jeg og en alkis er like ute å kjøre fordi jeg røyker jointer alene hver dag. Det blir for dumt!
Jeg røyket alltid i selskap med folk før.. Men etter mange lange dager på amfetamin nedtur + hasj klarer jeg ikke lenger å røyke med andre. hjelper ikke å være møkk dritings en gang

klarer ikke se noen i øynene, klarer ikke ha en samtale, konsentrere meg eller nyte øyeblikket i det hele tatt! supernoia.. alltid! er ganske latterlig i grunn.. røyking alene er best!

cannabis er en plante. hvem bryr seg vel om hva myndigheter sier :--)
Sitat av Verilon Vis innlegg
Det er nok flere "muligheter" for å nyte en thc-rus enn det du aner.
mange benytter anledningen til å gå skogsturer, sport og liknende mens andre foretrekker å sitte plantet i sofaen mens de har maraton med filmer og dytter usunn mat i snakkehullet.

og når det kommer til trappetrinnsteorien kan jeg bare si fuck you.. den funker ikke.

du begynte kanskje med morsmelk som ung, og nå sitter du på fest og drikker øl og sprit?
Farlige greier den der morsmelka..

Jeg har all sympati for deg selvsagt, det samme skjedde med meg, men nå har jeg til gode å dytte heroin i årene mine selv om jeg er fullstendig kapabel til å nyte en god joint, da helst med grønne varer i, siden det brune har vært oppi rassen på minst 5 afrikanere før det når kjeften din.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du missforstår :P han mener ikke at man lett begynner med sterkere stoffer. Men han mener at når man røyker er det ikke noe stress å være med ut å spille fotball f.eks. Man blir ikke så isolert som når man drikker




Jeg liker å røyke alene, andre rusmidler er kjekkere sammen med andre
Det enkle er ofte det beste. Og aleine er det enkleste. Har en liten spot i skogen rett bak huset, sykt digg å sitte der. Må innrømme at jeg føler meg litt som den knarkern iblant, men det får gå.
Sitat av fetter Vis innlegg

Skjønte du ikke posten min?
Prøv å si det samme om kaffe:

"Jeg syns en kopp kaffe i lystig lag er greit, men å drikke kaffe alene blir det samme som å drikke alene"

Du kan ikke påstå at det å røyke en joint eller to alene hver dag er like ille som å drikke seg full alene hver dag, nettopp pga. at stoffene og virkningen, både på korttids- og langtids-basis, har så vidt forskjellig effekt.

Om du syntes det er en grei leveregel for deg selv skal jeg ikke si noe, men ikke kom å påstå at jeg og en alkis er like ute å kjøre fordi jeg røyker jointer alene hver dag. Det blir for dumt!
Vis hele sitatet...
Har du lest innleggene mine? Jeg påstår ikke at det å røyke seg en joint hver kveld er verre enn å drikke seg dritings. Jeg påstår derimot at det å røyke seg grisefjern hver kveld alene er like ille som å være en såkalt hobbyalkis, noen som gjerne drikker seg full hver kveld alene. Vil du ha en pils eller en joint om kvelden, hva så? Det er ikke et problem. Problemet er når du MÅ drikke hver kveld eller MÅ røyke deg helt fjern hver kveld.
Drikker du deg full hver kveld er du en alkiss. Røyker du en joint hver kveld, er du en stoner. Går ikke ann å snakke seg ut av det med å sammenligne rus. Ja selvom alkohol er farligere og du er mer rusa når du er full enn når du er stein. Drikke 1 pils blir vel å sammeligne ett trekk på jointen, det sier hvor lite det går ann å sammenligne rusmidlene i den fortstand.
Det er chill å røyke aleine.. man får mer frihet til å høre på den musikken man vil, gjøre det man vil, osv Men det er like digg å gjøre det med bare èn god kompis! Helst med litt av de samme interessene. Personlig synes jeg ikke det er noe galt i å røyke aleine... det det kan komme an på er hvor ofte du gjør det. Hvis du røyker hver kveld, så er det ikke like kult, liksom. Utover det lurer jeg på om det er en tråd her fra før som omhandler 'når man røyker og hvor ofte', eller noe slikt? Hadde vært interessant å sjekke ut hvor ofte andre her røyker.. selv prøver jeg å begrense det til kun helger helst, noen synspunkter?
Èn god kompis med samme interesser,
ellers røyker jeg like gjerne alene
Liker det godt selv
Så og si alle vennene mine bor et stykke unna, så det kan bli litt ensomt. Så du får si ifra om du er keen på selskap i parken
jeg liker og røyke alene og med venner.. men er syykt digg og koble av alene og ta seg et par trekk fra pipa og ligge og slæææp'n på sofaen og se på film osv.. gjerne ha dame besøk som og røyker.. (da er du nesten garantert betan den dagen!)
Sitat av Weili Vis innlegg
Har du lest innleggene mine? Jeg påstår ikke at det å røyke seg en joint hver kveld er verre enn å drikke seg dritings. Jeg påstår derimot at det å røyke seg grisefjern hver kveld alene er like ille som å være en såkalt hobbyalkis, noen som gjerne drikker seg full hver kveld alene. Vil du ha en pils eller en joint om kvelden, hva så? Det er ikke et problem. Problemet er når du MÅ drikke hver kveld eller MÅ røyke deg helt fjern hver kveld.
Vis hele sitatet...
Nå må du lese hva JEG skriver. Jeg skrev aldri at du påstod at det var værre, men at det var like ille, noe jeg er totalt uenig i!

Jeg røyker meg grisefjern hver kveld. Jeg føler ikke at jeg MÅ, men at jeg VIL. At du mener jeg er like ille som en "hobbyalkis" (hva nå enn det måtte bety) tyder på at du ser bort ifra at stoffene er totalt ulike og har totalt forskjellig effekt på kroppen og hjernen.

Det finnes ingen "gylden grense" som gjelder for alle rusmidler, men heller for hver enkeltperson. Siden alkohol virker tilnærmet likt på de fleste, kan man trygt si at å drikke seg full hver dag er et potensielt problem. Samtidig reagerer hver enkelt person rimelig forskjellig på å røyke mye, så man kan ikke si at alle som røyker hver dag har et problem. Get it?
Sist endret av fetter; 20. april 2010 kl. 11:47.
dazed's Avatar
Trådstarter
Hyggelig å høre at det er flere som setter pris på å røyke alene

Er man oppgående nok har man styr på sitt eget bruk. Jeg har hatt perioder hvor jeg har røyket altfor mye (daglig basis) alene, og da blir det noe helt annet... Liker ikke å misbruke hasj, men det kan fort bli til en vane når jeg ikke har så mye å gjøre.

Bruk huet og ta det stille og rolig i noen uker/måneder
Anbefaler å røyke i helgene med kompiser hvis man først skal røyke, mye artigere og sosialt.. Føler at jeg ikke får noe ut av å røyke alene, men det er jo min personlige mening.
Sitat av fetter Vis innlegg
Nå må du lese hva JEG skriver. Jeg skrev aldri at du påstod at det var værre, men at det var like ille, noe jeg er totalt uenig i!
Vis hele sitatet...
Ok, nå kan jeg si at jeg ikke sier at det er like ille å drikke seg dritings som å ta en joint osv osv osv. Min mening: MISbruk er ille for meg uansett rusmiddel, mens du synes at det er bedre å bruke hasj enn alk. Det er fair enough for meg, vi er uenige, men det er jo bare interessant.
mange sir at det er ikke koselig å røyke alene, men jeg sier det motsatte!
det er ingen mas eller tjas, og du kan gjøre akkurat som du vil.
jeg liker å høre på syremusikk når jeg har tatt noen trekk, men alle vennene mine ikke er så fan av den musikken

http://open.spotify.com/user/stikken...bBcgrfavOGMGXa
listen min som jeg hører på når jeg loker
Sykt chill å røyke aleine. Noen bong trekk når en ikke gidder å gjøre noe fornuftig er utrolig chill synes nå jeg. så mye mer frihet enn får da. kan gjøre akkurat som jeg vil, når jeg vil, hvor jeg vil og vist jeg vil.

jeg liker å røyke nesten hver dag, men alt for mange av vennene mine hatter gresset, de liker å drikke, noe jeg ikke gjør. så da røyker jeg ofte alene siden de er så imot weeden.

Å dele bongen med folk er også sykt fett, så lenge en har nok til at alle blir fjerne som faen =) Det jeg hater mest med å røyke med mange folk, er at vi ofte går tomt for gress før jeg blir fjern på onklig. mange som møter opp for å blaze uten å ta med noe og da ødelegger det for alle andre.
Det å røyke alene er så chill. Bare sette seg ned i sofaen med et par joints rullet ferdig, masse munch og ikke minst FIFA 10 på PS3. Ferdighetene synker drastisk, men er utrolig deilig fordet
Er kos å røyke med andre også, men om man blir 3 eller mer er det nesten bare stress.

Hvorfor må ALLE tråder ang røyking og cannabis spammes ned av kjipe diskusjoner om det er et narkotikum eller ikke! Begynner å bli lei. Finn en egen tråd å ta det der!!
Det å røyke alene er sykt digg. Men all rus er jo sykt digg.

Men ikke for å høres ut som en Pappa figur her.

Når du starter å røyke ( drike, any rus ) alene. Og dette fortsetter er du godt på vei til å bli "avhengig". Og selv har jeg gått gjennom dette. for 6 år siden. Får ikke sove uten å røyke 1 g på gurgle , bang. Hvis ikke lys våken og svetter.

Det er dyrt og unødvendig, toleranse nivået stiger hele tiden. Så gjør som man vil, men hold en liten tanke på at selv om man VIL røyke hver kveld. Betyr ikke dette at du MÅ. For VIL blir veldig raskt over til MÅ, før en er klar over det selv. Noen rus midler skjer dette raskere med enn andre. Men det skjer med alt.


Men jeg dømmer ingen, da jeg selv har gått gjennom dette. Er bare utrolig kjipt å ligge 1 uke i senga uten å få sove.. Svette, bytte laken om morgene.. osv. hehe

Men enjoy hf, husk naturen er det beste stedet. Ikke på rommet før natte tid
Sitat av Jozeph Vis innlegg
Det å røyke alene er sykt digg. Men all rus er jo sykt digg.

Men ikke for å høres ut som en Pappa figur her.

Når du starter å røyke ( drike, any rus ) alene. Og dette fortsetter er du godt på vei til å bli "avhengig". Og selv har jeg gått gjennom dette. for 6 år siden. Får ikke sove uten å røyke 1 g på gurgle , bang. Hvis ikke lys våken og svetter.

Det er dyrt og unødvendig, toleranse nivået stiger hele tiden. Så gjør som man vil, men hold en liten tanke på at selv om man VIL røyke hver kveld. Betyr ikke dette at du MÅ. For VIL blir veldig raskt over til MÅ, før en er klar over det selv. Noen rus midler skjer dette raskere med enn andre. Men det skjer med alt.


Men jeg dømmer ingen, da jeg selv har gått gjennom dette. Er bare utrolig kjipt å ligge 1 uke i senga uten å få sove.. Svette, bytte laken om morgene.. osv. hehe

Men enjoy hf, husk naturen er det beste stedet. Ikke på rommet før natte tid
Vis hele sitatet...

Jeg er helt enig i det du skriver ,men har en liten kommentar.

Det kan være det ikke gjelder alle, men jeg føler dette med vil/må når det gjelder cannabis er veldig hva du gjør det til. Jeg har røyket hver dag i mange år nå, men føler fortsatt ikke at jeg MÅ røyke for å få sove. De kveldene jeg ikke har noe å få på, merker jeg at mye er annerledes, og jeg er kanskje litt mer "klar" i hodet enn vanlig, men det hindrer meg ikke i å sove. Det gjorde det tidligere, men har funnet ut en måte å bare overbevise meg selv om at det kun er et oppheng man kan gi slipp på.

Prøv det selv, så vil du finne at overaskende mye av "abstinenser" man får av cannabis er til en viss grad selvpåført.

(svetter om natten om jeg ikke røyker, men det er det eneste jeg ikke kan si er psykisk)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av r0adkill Vis innlegg
Det der hørtes jo bare helt forferdelig ut Men det er da vitterlig ikke verre enn å be kompisen din la vær å invitere masse folk, er det ikke det? En ting er jo hvis man sitter hos en kompis og det ramler noen inn døra, men at kompisen din skal invitere folk du ikke kjenner for å røyke opp din femmer! Da må det vertfall gå begge veier synes nå jeg.

Etter å tidligere ha bodd i kollektiv en stund (hvor min hybel fungerte som stue, gjesterom osv.) setter jeg stor pris på å kunne røyke for meg selv, men har selvfølgelig ingen problemer med å røyke med andre av og til
Vis hele sitatet...

hehe, sant det . men som sagt, røyker for tiden alene, om det er med kompiser så er det KRAV at de har egen shit!
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av imba Vis innlegg
hehe, sant det . men som sagt, røyker for tiden alene, om det er med kompiser så er det KRAV at de har egen shit!
Vis hele sitatet...
What goes around, comes around.
Sitat av Bravehammer Vis innlegg
What goes around, comes around.
Vis hele sitatet...
Fant ut for lenge siden at cannabis er noe som passer best alene(evt. en god kompis).
Så vil dere røyke KJØP DERES EGEN JÆVLA HASJ, ikke forvent å få hele tia som så alt for mange gjør, dere bringer vell egen drikke på fest/kjøper på utestedet eller går dere på fest å sitter og tigger også?
Sist endret av Aaatcho; 12. mai 2010 kl. 00:36.
Jeg liker både å røyke aleine og med venner, begge har sine positive deler. Men må nok si jeg liker faktisk best å røyke aleine, selv om jeg røyker mest med venner.
Min konklusjon etter mye tenking er at det hele avhenger enormt mye av hva slags folk man røyker sammen med.

Er det folk som kan sitte og slappa av, småprate litt og som klarer å oppføre seg på en behagelig måte så er det veldig hyggelig å ta seg en røyk i sosiale lag.
Men det evige kakkofoniet man må gjennomgå hver jævla gang i visse kretser i det bongen er "ledig" mens folk hyler ut at det er deres tur, at vi må huske å spare litt slik at det blir nok til kveldstrekket som er totalt nødvendig for at søvn skal intreffe, folk som sitter som gribber og betrakter chipsposen du sitter og koser deg med, folk som "bryter runden" og ikke gidder å tømme lumet etter seg osv. osv.

Skal man ha en behagelig opplevelse når man røyker så skal man sitte i en krets der man følger normer og regler innenfor det å røyke.
Hvis man er av den typen som liker å ha det slik, selvfølgelig.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Min konklusjon etter mye tenking er at det hele avhenger enormt mye av hva slags folk man røyker sammen med.

Er det folk som kan sitte og slappa av, småprate litt og som klarer å oppføre seg på en behagelig måte så er det veldig hyggelig å ta seg en røyk i sosiale lag.
Men det evige kakkofoniet man må gjennomgå hver jævla gang i visse kretser i det bongen er "ledig" mens folk hyler ut at det er deres tur, at vi må huske å spare litt slik at det blir nok til kveldstrekket som er totalt nødvendig for at søvn skal intreffe, folk som sitter som gribber og betrakter chipsposen du sitter og koser deg med, folk som "bryter runden" og ikke gidder å tømme lumet etter seg osv. osv.

Skal man ha en behagelig opplevelse når man røyker så skal man sitte i en krets der man følger normer og regler innenfor det å røyke.
Hvis man er av den typen som liker å ha det slik, selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Fasit imo!
Synes det er herlig å sette seg til i skogen og fyre en pipe. Bare la tankene gli og føle seg i ett med verden og alle dyrene som lusker rundt. Når jeg er alene kan jeg høre på akkuratt den musikken jeg vil høre på og røyke så mye jeg vil i mitt eget tempo, fantastisk!

Det å fyre med venner kan dog være veldig herlig. Å sitte med gode venner en varm vårdag og røyke litt mens vi hører på musikk er megachill og sosialt samtidig!
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Min konklusjon etter mye tenking er at det hele avhenger enormt mye av hva slags folk man røyker sammen med.

Er det folk som kan sitte og slappa av, småprate litt og som klarer å oppføre seg på en behagelig måte så er det veldig hyggelig å ta seg en røyk i sosiale lag.
Men det evige kakkofoniet man må gjennomgå hver jævla gang i visse kretser i det bongen er "ledig" mens folk hyler ut at det er deres tur, at vi må huske å spare litt slik at det blir nok til kveldstrekket som er totalt nødvendig for at søvn skal intreffe, folk som sitter som gribber og betrakter chipsposen du sitter og koser deg med, folk som "bryter runden" og ikke gidder å tømme lumet etter seg osv. osv.

Skal man ha en behagelig opplevelse når man røyker så skal man sitte i en krets der man følger normer og regler innenfor det å røyke.
Hvis man er av den typen som liker å ha det slik, selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Enig! Får jeg tilsendt en joint med hard sideburn blir den sendt rett tilbake.
Maser du om at det er din tur røyker jeg bare lengere.

Har faktisk opplevd å sitte på roskilde, med kilovis tilgjengelig, og en irriterende fjott ved min side som maser "spar litt til meg", uten å ha kjøpt så mye som en femtiper av egen lomme.. Uhørt!
det og røyke alene er helt greit, når det passer seg er det utrolig chill. bestemme seg for å gjøre noe rart ute\inne eller bare ligge og flyte i soffaen med noe bra på øre

syntes det og røyke med flere folk bare er uchill i grun, kommer helt sikkert ann på meg selv men blir litt inn i meg selv og får ikke sakt et ord.. blir litt awkward selvom man er helt "med"
er ikke akkurat noe stereotypisk stoner..

5 kompiser i mørket med en J midt på natta etter en heftig tur på byen kan også bli interesant, men jeg har kun 99%* kontroll alene\med kamerat

ser tråden blir tatt over av mengde bruk, røyke mye og mere = dyrt, digg med konsekvenser, men svetten og huet kommer ned igjen til slutt
null stress untatt noia


*aldrig heeeelt kontroll da
Føler meg nesten litt alene her men jeg liker best å røyke med folk. Samme om de røyker eller ikke egentlig. Blir ikke spesielt innesluttet eller noe sånt når jeg er fjern. Kan røyke alene en sjelden gang på kvelden før jeg sovner, men ellers liker jeg best å være i selskap med andre. Blir fort kjedelig å sitte å loke alene synes nå jeg, så det ender alltid med at jeg ringer opp noen om jeg gjør det.
Sist endret av Googæl; 14. mai 2010 kl. 23:45.
der jeg kommer fra røyker alle alene dagen lang men vi sammles jo selfølgelig på kveldene å koser oss med film å div. men er mest chill når man har bøtta for seg selv med god å loud musikk
nattings og en ronk.
The lucky one
PairADice's Avatar
Noe av det diggeste som finnes er å ta seg en liten tur ut midt på natta med maispipa og ei klype! Blir ikke riktig stein, men får den godfølelsen, den buzz'en, og av og til er det ikke mer som trengs for at man skal ha det bra ;-)
Trives best i eget selskap når jeg røyker. slipper og tenke på stresset rundt seg, og bare nyte jointen med no god musikk på øra!
gå tur i skogen og fyre er også chill. blir litt "spennende"
Selv om jeg har fyra mye en stund, har jeg aldri røyket aleine. Det har nok en sammenheng med at 95% av omgangskretsen fyrer. Det er utrolig chill å røyke med de vanlige gutta, de nærmeste kompisene mine. Vi har en "ideologi" om at vi skal være rasta. Det er alltid noen som er blakke, og da er det veldig hyggelig at de andre spanderer på deg. Alle jointene blir også sendt rundt slik at alle får røyket.

Likevel synes jeg det hyggeligste er å røyke med én kamerat (ikke en spesiell kompis, men én om gangen). Da sitter vi og sender jointer rolig fram og tilbake uten noe mas. Det virker som begge skjønner når "det er på tide" å sende jointen til andremann uten at vi trenger å be om den. I påskeferien satt jeg og en kompis og delte en svær fatty i over en halvtime. Vi røyket i et perfekt tempo, ikkeno' varmrøyking og vi ble begge balle fjerne.

Tror nok det blir litt aleinerøyking på meg i sommer siden jeg skal være aleine hjemme i flere uker. Ser litt fram til det også, blir sikkert chill, men det ender nok med at jeg har 10 stonere over og vi røyker tullete mye :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg synes det er kos å røyke mens jeg lager mat, altså, når jeg står og rører i grytene. Og så får man munchies, og da er maten klar Gjør det enten alene, eller med nære venner.

Det er også digg å ta seg en etter trening.
Men det var i gamle dager Har flytta til en liten by, og får ikke tak i noe.

Jeg anser det som mye verre å drikke alene enn å røyke, fordi alkohol har en mye mer dramatisk virkning på meg enn cannabis. Kunne aldri tenkt meg å drikke alene, bortsett fra hvis jeg har tenkt meg ut på byen etterpå, og det skjer ikke så ofte. Røykings blir noe helt annet.
Helt klart best alene,slipper alt det stresset. Klarer heller ikke konsentrere meg.

Gjerne med Saga (gruppe) på full guffe,er jævlig deilig stemme på den dama,deilig!
Synes selv det er best alene, trives best i eget selskap som mange her sier.
Alene eller sammen med andre, begge deler er kos. Men hvis man skal på byen er det greit å bare røyke LITT, ellers blir man sittende og fly i sin egen verden, uten å kunne få fram et ord
i starten likte jeg best å røyke aleine, men nå så liker jeg best å gjøre det med kjente... er nesten som om jeg blir mye mer fjern når jeg er med andre.

heldigvis så røyker jeg med en rolig gjeng og vi har noen regler som vi alltid følger!
Mekkern trekkern og bongen(e) går på rundgang, og når en ikke orker mer så hopper vi bare over han.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Det og røyke alene er rett og slett helt fantastisk på dager der kjedsomheten holder på og ta over. Alle har slike dager, men alle velger selv hvordan de vil takle den. Jeg for min del fyrer opp en joint eller et par drag i pipa, slik at jeg kan sitte i ro og høre på musikk, lese tegneserier, se film, tegne, spise, spille i mangfoldige timer uten og merke at jeg blir rastløs og lei i det hele tatt.

Jeg prøver og holde "alene røykinga" på et visst nivå, slik at det ikke blir alt for ofte.. ser for meg at viss jeg gjør det til en fast vane, vil jeg prioritere det framfor å finne på andre ting som kunne gjort hverdagen min interessant! Derfor gjør eg det kun når jeg kjenner at alt annet er kjedelig, og det er heldigvis ikke så altfor ofte..
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Det og røyke alene er rett og slett helt fantastisk på dager der kjedsomheten holder på og ta over. Alle har slike dager, men alle velger selv hvordan de vil takle den. Jeg for min del fyrer opp en joint eller et par drag i pipa, slik at jeg kan sitte i ro og høre på musikk, lese tegneserier, se film, tegne, spise, spille i mangfoldige timer uten og merke at jeg blir rastløs og lei i det hele tatt.

Jeg prøver og holde "alene røykinga" på et visst nivå, slik at det ikke blir alt for ofte.. ser for meg at viss jeg gjør det til en fast vane, vil jeg prioritere det framfor å finne på andre ting som kunne gjort hverdagen min interessant! Derfor gjør eg det kun når jeg kjenner at alt annet er kjedelig, og det er heldigvis ikke så altfor ofte..
Vis hele sitatet...
Samme her. Det er utrolig digg hvis man er i godt humør fra før, men skjeder rææva av seg.
Må si meg enig i at det kommer veldig an på selskapet, og ikke minst i hvilket land med hver sin røyke kultur, du befinner deg i.
Må si at jeg liker godt å røyke med folk, treffe nye folk, høre på nye historier, ikke stress-røyke med youngsters og ha god jazztobakk, helst av en sativa-dominert plante. Og selvfølgelig meg selv som monopoliserer dj-inga slik at det ikke blir no tull med musikken, som skal være av afro-amerikansk opphav.
røyker ganske sjelden men for min del vil det alltid være situasjonsbestemt. hvis jeg skal bare slappe helt av og lytte til god musikk/se film så er det som regel best alene uten forstyrrende elementer som NitroFis var inne på i sitt innlegg
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg liker best å røyke for meg selv som oftest, men med godt selskab er det mye mer "gang"
Er man flere blir det ofte mer stress, og hvis du røyker med en gjeng der en av de tilstedeværende har en tendens til å bli paranoid, ødelegger det ofte for resten av gjengen. Røyker du ene og alene kan du tulle rundt og gjøre akkurat det du vil, det er mye som skal til for å toppe det
Får inntrykk av at de fleste her bor alene, noe som foreløpig er en ønskedrøm for meg. Er ikke vant til å røyke mye alene, men det kommer vel mest av at jeg bor hjemme med mor, far og resten av familien. Så pleier som oftest å dra ut en tur og fyre. Men ser for meg at jeg røyker en del for meg selv når jeg omsider får meg en leilighet, for jeg trives meget godt i eget selskap
Ser ikke hvorfor det skal ses på som "nærkis", pot gjør deg jo bare mer avslappet, noe som er deilig når man er alene.

Angående "ritualer" når flere personer er involvert gjelder det for min del bare å slappe av, og passe jointen i et rolig tempo. Blir irritert på de som gjør håndbevegelser og ber om at jeg skal gi den fra meg, gjør stemningen litt mer anspent. Små ting kan gjøre store forskjeller når man er fjern
Blir til at jeg røyker aleine endel ganger, nættingsen klokka 2 på natta er fin den. Men jeg syns at det er myyye kulere å ha noen å fyre med, liker å ha selskap.