Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6036
har hørrt at viss man tar masse antideppresive medisiner så kortslutter man LSD-trippen...

Noen som har hørt dette eller har prøvt det?
antideppresiva og lsd tror jeg kommer til å kortslutte hodet ditt ganske bra, skal vistnok ikke være serlig smart og blande. om du med "kortslutte" mener å avslutte en tripp tror jeg heller du må prøve deg på enkelte antipsykotiske legemidler, sjekk ut erowid: http://www.erowid.org/psychoactives/...html#antidotes
jepp... var avslutte trippen jeg mente... så viss jeg forstår linken rett så vil benzo-stoffer avslutte trippen etter kort tid? hvor mye trengs? hadde vært kjekt og hørrt fra noen som faktisk har prøvt dette... BTW... har ingen planer om å prøve dette selv:P vil bare ha et konkret svar:P
Hvis du får snust til deg noe valium, så kan vel det iallefall funke som en demper...
'passe på hva du blander med lsd, ,jaa'
Sist endret av sumoivar; 9. september 2008 kl. 02:56.
og dette har du prøvt?

'passe på hva du blander med LSD'... hadde vel ikke vært nødvendig å si til noen:P
Benzoer stopper ingen tripp, men det kan ta "edgen" av den.

Har selv spist Blåvalium på slutten av en trip når det begynte å bli litt vel slitsomt, roet meg ned og gjorde så jeg fikk sove til slutt.
yeah! sånne svar liker jeg
Jeg ville ikke putta i meg for mye antidepressiva, det finnes andre ting som er mer effektive og som du ikke tar skade av. Det skal riktignok en god del til før du dør av antidep, men valium og benzoer generelt er som Forconin sier, det som er vanligst å roe en vill tur ned med.
Jeg søkte litt og fant blant annet NNMP - Norsk Nettverk Mot Psykiatri. Da jeg leste deres artikler bare satt jeg og måpa. Greit, psykiatrien er ikke perfekt, men "psykiske sykdommer finnes ikke"? Det viser bare at du ikke må ta alt du søker fram for god fisk, husk det når du søker deg fram til svar på lignende spørsmål. Det er ikke så vanskelig å vri forskningsresultater slik at de backer dine synspunkter og meninger.
Det beste er å ri bølgen ut. Ikke gå ut på en tur om du egentlig ikke har lyst til å erfare den fult ut. Kommer du til ett punkt hvor du føler at dette er for heftig, ha heller klargjorte scenarioer rundt deg.
Feks lag en en egen spille liste med rolig å dempenede musikk. Bytt til stearinlys, demp lyset på stedet du er.

Ha heller reserver planer enn å putte i seg benzoer. Det å røyke seg ned er også å ikke anbefale. Må du absolutt røyke/knaske, vent så i hvertfall til at du kjenner alt er ute av kroppen.

Men mine tips da, folk gjør som de vil.
Vær forberdet på alt mulig, så får du ingen fæle overraskelser.
Sist endret av Jozeph; 9. september 2008 kl. 08:40.
Så sant det ikke er Benzo' rusen du er ute etter når du begynner å bli sliten, hjelper det for de fleste å bare vite at dem har dem med seg.
Det er ingenting som knekker LSD rusen. Men hvis du hiver i deg nok mengder av et søvndyssende preparat vil det få deg rolig, trøtt og tilslutt få deg til å sove. Men LSD har sin virketid i kroppen uansett, men ubehaglighetene kan man få til å gå bort på sikt med hjelp av Benzo'er.

Jeg vil ikke anbefalle å spise noe benzoer, men prøve som Joseph sier - å bytte setting. Dette har som oftest alt å si under en trip og det er utrolig hvor lite som egentlig skal til for å endre et negativt tankemønster til et mer positivt igjen. Hvis det er skikkelig ubehagelig og jæææævlig over lang tid er det mulig å spise Diazepam (Valium, Stesolid, Vival) til å roe seg ned på. Jeg vil uansett ikke anbefalle å spise mye (mange mg), men ta litt for å så forsette hele turen ut.
Før man inntar LSD bør mann egentlig ha nok kunnskap om stoffet til å forstå hva stoffet er i stand til å gjøre med deg, og hva du kan gjøre for at stoffet kan bli behageligere for deg. Uten hjelpemidler fra legen.
(Selv om det kan være greit for mange å ha en nødløsning til stede.)
Sist endret av spQ; 9. september 2008 kl. 14:07.
Jeg støtter også opp om forslaget til Joseph, og speg. I mine tilfeller er det ofte så lite som å bytte stol, eller rulle meg inn i en MYK dyne, som skal til for å endre tankemønsteret. Kan likevel ikke svare på spørsmålet om jeg vet om noen beroligene eller antideperesive medikamenter som stopper trippen. Kunne nå egentlig ikke tenkt meg å sovne vekk heller etter som jeg føler syredrømmene er mer slitsome en "virkeligheten".
Det er faktisk riktig at SSRI's (antidep) er en slags "motgift" på diverse rusmidler, som ecstasy, RC'er og LSD.
De som går fast på disse medisinene kan hende må ta "mer" ecstasy (foreksempel) for å oppnå effekt.
Men at medikamentene kan stoppe trippen på en-to-tre tror jeg ikke. Noe jeg på en annen side vet er at det kan gjøre at man kommer seg bedre dagen etterpå, om man er sliten osv og noe henger igjen fra kvelden før. I amster blir virkestoff i SSRI'er solgt som noe som kalles "After Ex", som gjør at hodet skal bygge seg opp igjen, og vet om flere her i Norge som tar antidep kun etter tripper osv for at hodet skal stabilisere seg litt fortere.
Benzo og alkohol har hjulpet meg litt når det har begynt å bli slitsomt på LSD, grønne sukkerbiter, osv.
Akoholen krevde desverre en ikke så ubetydelig mengde, ihverfall for meg som ikke reagerer spesielt bra på alkohol.... lenger. Så ikke tro at syrerusen gjør kroppen i stand til å tåle høyere blodkonsentrasjoner av alkohol en normalt.

Men om du føler at du sliter, så ligg for guds skyld unna røykings. Det blir bensin på bålet, og selv om virkningen kanskje ikke er så ekstrem som det høres, gjør det faktum at du ikke lenger ønsker rusen saken mye værre. Det finnes ikke noe hyggelig ved at farten blir satt opp, når du prøver å bremse. Det er noe som kjører hodet ditt hardt selv om du er nykter.


Jeg har som sagt at det hjalp litt, ikke noe mer. De som har nevnt setting gir deg et mye bedre råd. Et råd du burde ta med deg fra begynnelsen av trippen neste gang, om det er mulig.
Den lille fine dråpen er point of no return. Har ikke hørt om noe som egentlig hjelper annet enn å røyke mye hasj, men det hjelper ikke det heller.

Men for å si det. Jeg er glad jeg ikke har gått feile veien på syre. Det må være ett forbanna mareritt uten like.
Sitat av NyMaskin
Den lille fine dråpen er point of no return. Har ikke hørt om noe som egentlig hjelper annet enn å røyke mye hasj, men det hjelper ikke det heller.
Vis hele sitatet...
Har de gått fra vettet? Noe av det dummeste man gjør hvis man er på vei til å badtrippe er å røyke cannabis. For mange vil dette være den siste dytten som får folk til å tippe helt fullstendig.

Vil på generelt grunnlag fraråde folk å røyke skikkelig potent weed på tripp egentlig. Ja, det går ofte bra, men det er ikke så fryktelig gøy hvis man plutselig ender med å badtrippe. Det føles ut som om alle musklene skal gå i oppløsning, som om du skal klikke hvert minutt etc. Noen takler ikke den følelsen og ender med å bli psykotiske på et vis.
Sitat av NyMaskin
Den lille fine dråpen er point of no return. Har ikke hørt om noe som egentlig hjelper annet enn å røyke mye hasj, men det hjelper ikke det heller.

Men for å si det. Jeg er glad jeg ikke har gått feile veien på syre. Det må være ett forbanna mareritt uten like.
Vis hele sitatet...
Å røyke hasj på syre, flein, what evr psykedelias er,har aldri vært, vil aldri bli en måte å komme ned
på fort, ikke tro dette er en snarvei for og roe ned hue ditt, SNARERE TVÆRT IMOT!
Kan skrive under på at Cannabis på LSD-tripp definitivt ikke gjør ting bedre hvis du er på vei til en badtrip

Eneste som funka for meg når jeg holdt på å "dette ut" var en blåvalium (1 funka VELDIG bra), tok vekk den værste noiaen, altho, var nok vissheten om at jeg hadde noe som "kunne hjelpe" som gjorde susen.
Er HELT enig med andre her, Psykedeliske midler og cannabis er en lite god ide dersom man holder på å få en bad tripp..på en annen side, når jeg føler meg på topp kan jeg godt ta en forsiktig joint for å runde det hele av litt.. "Makes good feel better, makes bad feel worse "
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Har for 4-5 år siden "avslutta" sopptripp med amfetamin.
Det går, slutter helt å trippe.
Sitat av Alphanio
Har for 4-5 år siden "avslutta" sopptripp med amfetamin.
Det går, slutter helt å trippe.
Vis hele sitatet...
Og jeg kjenner folk som har hatt det helt jævlig etter å sette en smell amf. på syre, så ikke vær sikker på at dette funker hver gang.