Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 11121
Dette er min første post på dette forumet og sådan min første rusrapport så om jeg skriver noe teit så er det bare å si ifra =)

Sitter på kokainrus for første gang nå. Rigget meg til med OL på tv, litt rom&cola ved siden av og en god venn som har vært ute en vinternatt før. Ville prøve ut hvordan rusen av kokain var før jeg legger meg ut på byen med stoffet. Har tidligere kun brukt cannabis i ymse former. Er forøvrig 22 år og klar over hva jeg driver med om det gir noen mening.

Tok omtrent 0.1-0.2 gram med cola, kjøpt av en dealer som ikke selger under 5 gram av gangen, varmetestet til å være rundt 60%+.Smelter på omkring 150-155 grader ifølge kameraten som storbruker. Skulle være ordentlig god cola med andre ord. Jeg har ikke sovet mye natt til i dag, rundt 2.5 til 3 timer og var dødstrøtt før jeg tok stripene. Jeg delte det opp i to doser, en stripe i hvert nesebor i som sagt to omganger. Ikke den største dosen, men fungerte veldig bra. (Tror jeg)

Etter første omgang ble jeg med ett helt edru og helt våken. Alkoholeffekten forsvant fullstendig. Jeg var ikke full, men brisen nok til at jeg kjente at jeg hadde drukket litt. Visste ikke helt hva jeg skulle forvente meg ettersom jeg kun har prøvd cannabioler tidligere.

Ble veldig snufsete og helt "lam" i munnen og gummen samtidig som jeg ble på en måte veldig glad. Glad for å være til, glad i OL, glad i rom&cola, glad i følelsen av å kjenne noe flytende i halsen siden halsen/svelget på en måte krympet litt. Lurte en liten periode på om jeg reagerte allergisk på kokain, men kameraten min forsikret meg om at det var helt normalt og jeg ikke kom til å bli kvelt eller noe i den gaten. Godt å høre synes jeg.

Jeg satt en stund stille i stolen og beundret hvor fort roerne rodde og hvor høyt folk faktisk klarte å hoppe kun hjulpet av en lang pinne. Jeg var overbevist om at jeg kunne klart det samme akkurat da. Etter et par minutter fikk jeg veldig lyst til å rydde vekk glass, hente lader til mobilen, hente lader til laptopen, se om det var noe nøtter i kjøleskapet osv. Fikset ikke helt å sitte stille kan man si.

Jeg blandet meg en ny drink og tok en slurk før jeg bestemte meg for å ta de to siste stripene. Jeg følte at jeg skjønte rusen og var ikke nervøs for den mer som jeg var de første to stripene.

Jeg gikk bort til bordet hvor kokainen lå og fikk det i meg, dog med litt hosteanfall grunnet størrelsen på disse var litt større enn de to første og lente meg tilbake i stolen for å se om rusen forsterket seg. Det gjorde den. Jeg var fullstendig som vi sa i militæret, jeg kunne klart alt. Satt stille og lot rusen skylle over meg som en bølge mens jeg kun observerte alt som var rundt meg. Bildene på veggene ble vanvittig kule å se på, det ene som er et bilde av sanddyner skjønte jeg plutselig at lignet på en pupp, noe jeg fant veldig fasinerende.

Jeg hadde tatt restene som var igjen etter stripene og gnidd det utover tannkjøttet (som jeg har sett på film) noe som resulterte i at jeg fullstendig mistet følelsen i de fremre tennene og tuppen av tungen, ikke ubehagelig i det hele tatt, satt bare og følte på følelsen av å ikke ha følelse. Morsomt.

Var nå så våken som jeg aldri har vært noensinne og fikk en ubeskrivelig trang til å ringe noen bare for å prate. Det var enten dette eller å stikke en tur ut på byen, noe som ikke hadde vært lurt siden jeg skal være på jobb klokken 08.00 i morgen. Kameraten min hadde nå gått og lagt seg så jeg ringte en gammel kamerat og pratet om løst og fast. Deilig å prate. Gikk konstant i åttetall på takterrassen, måtte være i bevelgelse.

Snakket sikkert i 15 minutter og jeg hadde en deilig følselse av at jeg var i fullstendig kontroll over situasjonen, ikke at det var noen situasjon å snakke om, men allikevel. Så opp på nattehimmelen og visste på en måte hvorfor jeg var til. Skjønner helt klart hva folk mener med "kongefølelse" Også deilig. Høyheten, følelsesløsheten gikk gradvis over mens jeg snakket i telefonen, fikk også høre at jeg ikke kom til å ha noen ettereffekt av denne "trippen". Noen som kan bekrefte?

Gikk ned i stuen igjen og følte at jeg måtte skrive om opplevelsen mens jeg fortsatt hadde den i kroppen for å lese om det dagen etter. Mens jeg skriver dette mister jeg mer og mer av fjernheten av kokainen og alkoholen tar over igjen, egentlig deilig siden jeg må komme meg til sengs snart.

Jeg kjederøyker forresten nå, fikk/har en ubeskrivelig trang til å røyke helt vanlig røyk, det er sinnsykt deilig. Smaken, følelsen av å ha noe i munnen (ikke tenk homofilt), følselsen av å holde fast i noe, alt ved sigaretten egentlig. Fantastisk oppfinnelse.

Alt i alt var det en deilig opplevelse, kommer nok til å prøve det igjen i en mer sosial setting og håper at jeg ikke blir alt for glad i stoffet, som kameraten min dessverre er.

Kokain er en skikkelig deilig rus for en som ikke har prøvd noe spesielle stoffer, men vil ikke anbefale noen å prøve for jeg skjønner at dette er noe man fort blir glad i, spesielt om det er god kokain og ikke blandet ut med ymse andre stoffer. (Helt subjektivt og uten sammenligningsgrunnlag fra min side)

Dette er sikkert ikke den sykeste rusrapporten dere har lest om, det var det heller ikke ment å være, måtte bare legge ord på hvordan opplevelsen min var og håper noen har nytte av dette =)

Ser nå at denne posten ble kanskje i overkant lang, men det får jeg bare leve med hehe. Ganske sikker på at det er en liten bivirkning.

Håper på noen tilbakemeldinger om den første posten min, hyggelige såvel som ikke hyggelige.

God natt 8-)

____________________________________

The Saint
Høres ut som du hadde en fet opplevelse. Bra du har innsikt i problemene ved det
Trådstarter
7 24
Det var akkurat det det var, en opplevelse. Merkelig, men fet. Aldri følt noe lignende.

Takk for kjapp tilbakemelding forresten =)
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Ikke misforstå meg som en kvass bedre-viter nå. Men for meg høres det ut som du har blitt fortalt en skikkelig røver historie av din storbruker kamerat. Varme testet og renhetsgrad på hele 60%? "Ikke 57,8% altså?"
Som du kanskje ikke forstår er ofte storbrukere og dealere veeeldig glad i fortelle om hvor bra produktet dem selv bruker er.
;
"Den beste coken siden 19xx" Renhet på hele xx%" Helt ublandet " Beste kvalitet til beste pris" "Trenger bare èn strek som knocker deg rett ut, og trenger ikke justere på 1 og en halv time" "Coken er kanon bra, kjenner du ikke hvor sinnsykt den lammer?"
"Det er kun steiner/rocks og ingen pulver, den beste coken som er ute å går nå."

Dette er standard sitater fra personer som enten er storbrukere av et stoff, eller en dealer. Da spesielt sist nevnte. De fleste dealere, da spesielt de som selger sentralstimulerende har "alltid det beste", uansett hvor dårlig det enn måtte være.
Ikke misforstå og tro at jeg påstår at du har fått i deg dårlig vare. Du har helt sikkert fått helt grei og kanskje til og med god kokain i kroppen.
Men det at kompisen din sier at den er 60% ren bør du ikke tar for god fisk. Og at en dealer ikke selger mindre enn 5'ere er langt i fra noe kvalitets sikkerhet. Gjerne stikk motsatte, eller som oftest en strategisk risiko vurdering. Ettersom det ikke er verdt å få politiet på døra og bli tatt med X antall gram Kokain, fordi man skulle ut å møte en kar med 1 g.

Samtidig når jeg leser rapporten din ser jeg at du allerede ved førstegangs bruk allerede høres veldig "betatt" av stoffet.
Jeg snakker av erfaring da jeg vet at dette er et stoff man absolutt ikke skal undervurdere. Argumentet om at "Det er for dyrt til å bruke ofte, så jeg blir ikke avhengig" holder ikke på grape her.
Miljø, omstendigheter og tilgang spiller en veldig stor rolle rundt dette.
Bare det at du nå sitter med en kamerat som er storbruker burde vel få de små grå til å tenke litt over din ekstase over stoffet.

Men for all del. Jeg skal ikke si at det ikke er mulig å ha det gøyt på Kokain. Faren er at mange har det gøyt litt og alt for ofte og man kommer inn i en sirkel hvor det ofte brukes veldig mye kokain, der dine egne grenser blir tøyd litt ett litt over jo mer du bruker det.
Kroppen er veldig, veldig flink til å lure seg selv til å undervurdere sitt eget bruk.
De psykiske skadene på langtids bruk av Kokain er ikke noe jeg unner en eneste person å gjenomgå.
Når man først har hatt det gøyt på Kokain (gjerne fest, byen, osv) er det veldig lett å klare å ha det like gøyt uten Kokain videre. Jeg snakker da om bruk over litt lenger periode enn å bare prøve det ut, selfølgelig.
Problemet til mange er at man ikke selv klarer å se hvor glad man er i ett stoff, før man pluttselig sitter der og allerede har gjort èn eller flere tabber.

Denne posten ble kanskje en slags moral preken, men det får så være. Jeg snakker desverre ut av erfaring og vet hvor lett det er å bli litt-alt for glad i stoffet. Jeg er ferdig med det jævla dritt kjøret for lenge siden (heldigvis). Jeg klarte å slutte på egenhånd, men det inkluderte også å isolere meg over en 4-6 mnd periode. Der jeg ikke turte gå på fest eller andre sosiale sammenhenger i tilfelle jeg skulle treffe på gamle snorte kompiser som alltid er like gjestfri med en/to liner eller ti.
Jeg vet at Kokain kan være artig og at du sikkert har hatt en fin opplevelse. Men jeg anbefaller deg å tenke godt igjenom hva du driver med, hvem du er med og hvor stor del av din omgangs krets som faktisk bruker stoffet.

For de som klarer å begrense bruket sitt av kokain i et belastet miljø kreves det stor respekt av og det er ikke lett når man først har blitt glad i det. Ei heller etter å ha brutt barrieren fra å si nei noen ganger til først å si ja.
Stoffet i seg selv er ikke livsfarlig ved et par forsøk. Problemet er at forsøkene som oftest blir mer enn et par eksperiment.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Ikke misforstå meg som en kvass bedre-viter nå. Men for meg høres det ut som du har blitt fortalt en skikkelig røver historie av din storbruker kamerat. Varme testet og renhetsgrad på hele 60%? "Ikke 57,8% altså?"
Som du kanskje ikke forstår er ofte storbrukere og dealere veeeldig glad i fortelle om hvor bra produktet dem selv bruker er.
;
"Den beste coken siden 19xx" Renhet på hele xx%" Helt ublandet " Beste kvalitet til beste pris" "Trenger bare èn strek som knocker deg rett ut, og trenger ikke justere på 1 og en halv time" "Coken er kanon bra, kjenner du ikke hvor sinnsykt den lammer?"
"Det er kun steiner/rocks og ingen pulver, den beste coken som er ute å går nå."

Dette er standard sitater fra personer som enten er storbrukere av et stoff, eller en dealer. Da spesielt sist nevnte. De fleste dealere, da spesielt de som selger sentralstimulerende har "alltid det beste", uansett hvor dårlig det enn måtte være.
Ikke misforstå og tro at jeg påstår at du har fått i deg dårlig vare. Du har helt sikkert fått helt grei og kanskje til og med god kokain i kroppen.
Men det at kompisen din sier at den er 60% ren bør du ikke tar for god fisk. Og at en dealer ikke selger mindre enn 5'ere er langt i fra noe kvalitets sikkerhet. Gjerne stikk motsatte, eller som oftest en strategisk risiko vurdering. Ettersom det ikke er verdt å få politiet på døra og bli tatt med X antall gram Kokain, fordi man skulle ut å møte en kar med 1 g.

Samtidig når jeg leser rapporten din ser jeg at du allerede ved førstegangs bruk allerede høres veldig "betatt" av stoffet.
Jeg snakker av erfaring da jeg vet at dette er et stoff man absolutt ikke skal undervurdere. Argumentet om at "Det er for dyrt til å bruke ofte, så jeg blir ikke avhengig" holder ikke på greip i en slik sammen heng.
Miljø, omstendigheter og tilgang spiller en veldig stor rolle rundt dette.
Bare det at du nå sitter med en kamerat som er storbruker burde vel få de små grå til å tenke litt over din ekstase over stoffet.

Men for all del. Jeg skal ikke si at det ikke er mulig å ha det gøyt på Kokain. Faren er at mange har det gøyt litt og alt for ofte og man kommer inn i en sirkel hvor det ofte brukes veldig mye kokain, der dine egne grenser blir tøyd litt ett litt over jo mer du bruker det.
Kroppen er veldig, veldig flink til å lure seg selv til å undervurdere sitt eget bruk.
De psykiske skadene på langtids bruk av Kokain er ikke noe jeg unner en eneste person å gjenomgå.
Når man først har hatt det gøyt på Kokain (gjerne fest, byen, osv) er det veldig lett å ikkeklare å ha det like gøyt uten Kokain videre. Jeg snakker da om bruk over litt lenger periode enn å bare prøve det ut, selfølgelig.
Problemet til mange er at man ikke selv klarer å se hvor glad man er i ett stoff, før man pluttselig sitter der og allerede har gjort èn eller flere tabber.

Denne posten ble kanskje en slags moral preken, men det får så være. Jeg snakker desverre ut av erfaring og vet hvor lett det er å bli litt-alt for glad i stoffet. Jeg er ferdig med det jævla dritt kjøret for lenge siden (heldigvis). Jeg klarte å slutte på egenhånd, men det inkluderte også å isolere meg over en 4-6 mnd periode. Der jeg ikke turte gå på fest eller andre sosiale sammenhenger i tilfelle jeg skulle treffe på gamle snorte kompiser som alltid er like gjestfri med en/to liner eller ti.
Jeg vet at Kokain kan være artig og at du sikkert har hatt en fin opplevelse. Men jeg anbefaller deg å tenke godt igjenom hva du driver med, hvem du er med og hvor stor del av din omgangs krets som faktisk bruker stoffet.

For de som klarer å begrense bruket sitt av kokain i et belastet miljø kreves det stor respekt av og det er ikke lett når man først har blitt glad i det. Ei heller etter å ha brutt barrieren fra å si nei noen ganger til først å si ja.
Stoffet i seg selv er ikke livsfarlig ved et par forsøk. Problemet er at forsøkene som oftest blir mer enn et par eksperiment.
Sist endret av spQ; 19. august 2008 kl. 15:14.
Vil skryte av tråstarter som har skrevet en informativ og god tripprapport. Spennende lesestoff, men jeg kommer nok aldri til å røre slike stoff.

Ellers må jeg si meg enig med speq. Av og til lurer man rett og slett seg selv til å tro at man ikke er noen storforbruker selv om man er det. Moralpreken er viktig i visse tilfeller.

Og ellers: Velkommen til freakforum
Sist endret av connubialis; 19. august 2008 kl. 03:02.
Takk for en opplysende og god rapport! Jeg har alltid lurt litt på hvordan kokainrusen føles ut, og siden jeg ikke har tenkt å prøve selv hjalp denne en del med å sette fingeren på det.
Trådstarter
7 24
Tusen takk for informativt og langt svar speq. Skjønner at rapporten høres i overkant positiv ut og varselsignalene burde begynne å blinke. Jeg har som sagt null, 0 erfaring med stoffet og om det hadde vært 10 eller 90 prosent, kunne jeg ikke kjent forskjellen, men vet at man ikke skal ta alt for god fisk. _Spesielt_ når det kommer til narkotika. Som du leser av posten min skriver jeg ikke beskrivelsen av stoffet som fakta, men hva kompisen fortalte meg. Vanker heller ikke i et belastet miljø, kjenner kun han ene som driver med dette på regelmessig basis.

Jeg undervurderer absolutt ikke stoffet og skjønner at det kan skape problemer jeg ikke har lyst til å takle ved gjentatt bruk.

Tingen er at jeg sitter ikke igjen med en følelse av savn etter mer cola. Dette var nok for denne gangen og jeg hadde ikke lyst på mer selv om det var tomt om du forstår tankegangen min. Jeg skrev rapporten mens jeg var høy/på vei ned, noe som gjenspeiles i euforien muligens.

Jeg har heller aldri hatt noen avhengihetssymptomer med tanke på hasj/gress. Prøvde første gang da jeg var 15 år og har i snitt kanskje tatt det 1-2 ganger i måneden siden da. Dette er i snitt, har hatt opphold på over to år. På grunn av dette tror jeg ikke at jeg er spesielt disponert for avhengighet, men man vet jo aldri med sterkere stoffer og gjentatt bruk av disse.

Jeg har forresten ikke kommet med argumentet at det er for dyrt, dermed blir jeg ikke avhengig. Det høres ut for meg mer som en unnskyldning enn et argument. Uansett er jeg i en jobb som gjør at jeg fint kunne brukt cola hver helg uten å gå under av den grunn så det faller på en måte litt bort.

Men du har sannsynligvis rett i det meste du skriver, jeg har som sagt ingen erfaring med denne typen narkotika. Uansett, tusen takk for at du tok deg tid til å skrive et utfyllende og godt svar, jeg skjønner at det er i aller beste mening og at du ikke vil at noen skal havne ut i narkohelvete. Man trenger en moralpreken en gang i blandt =)

(Litt problemer med å sovne)
Sist endret av The Saint; 19. august 2008 kl. 03:22. Grunn: Skrivefeil
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Neida, som skrev innledende ville jeg påpeke at du ikke måtte misforstå meg som kvass. Det var ment som en opplysning, ikke at du har sagt noen av de sitatene jeg skrev ned.
Samtidig, det jeg skrev ang at du ikke ville bli avhengig fordi det er for dyrt kunne vært omformulert litt anderledes fra min side. Jeg mente ikke at _du_ mente det. Det som du sier; Mer en unskyldning enn et arrgument.

Jeg misforstod deg gjerne litt ut i fra rapporten. Men uansett, velkommen til forumet og creds for god beskrivelse av stoffet. Som noen har komentert var det savnet en god rapport for å kunne sette seg inn i hvordan kokain rusen påvirker kroppen.
Sist endret av spQ; 19. august 2008 kl. 03:35.
Trådstarter
7 24
Opplevde ikke svaret ditt som at du er kvass. Jeg ville også advart og forklart om stoffet til en som prøvde cannabis for første gang så det er helt forståelig.

Og takk for velkomsten fra begge to =)
Glemte det viktigste. Var bra skrevet rusraport eneste jeg har å utsette på det du skrev er renheten, har mine tvil på at det er 60%. Alle vet det at for hvert ledd colaen går igjenom så blir den blandet ut
60 prosent er rimelig rein cola egentlig fordi cola er ikke rent utifra "fabrikk" engang
Sist endret av Dodecha; 19. august 2008 kl. 12:44. Grunn: Fjernet søppel
Sitat av shiftyexclusive
At man ikke blir avhengig av å prøve/eksperimentere narkotika blir alt for feil å si, beklager. Avhengighet er vel heller et annet ord for en person med svakere psyke enn en som ikke klarer å holde seg unna dopet eller hva det nå enn måtte være. Det er liksom ikke umulig at jeg tar feil og alt det der. Men kokain er ikke noe man burde fucket med, period.
Vis hele sitatet...
Jeg vet om mennesker som _MÅ_ ha en 6-pack hver fredag; hvis ikke blir det ikke helg for dem, og ofte en 6-pack til på lørdag... Da er man i prinsippet alkoholiker, iom at stoffet har blitt en forutsetning for at forventningene til de dagene som kommer og går skal stemme. Om stoffet er sukker( sjokolade etc ), alkohol, kokain / østblokkkola( amf ), heroin, LSD, hasj eller gokart kjøring blir da et fett.
Sist endret av fxxked; 19. august 2008 kl. 09:25.
Alt er farlig! Spise for mye sukker, du er feit. Drikke for mye alkohol , alkis. Trene for mye se på vekta, spise for lite osv, du har bulemi/anoreksia.

Uansett hva du tester Kokain, amf, hero, hasj osv. Så er det balansen du må finne. Lytte til egen kropp, ikke kun lysten som kommer etter ett positivt første møte med det gitte stoffet.

Ha respekt for alt ! Alt kan komme tilbake å bite deg i ræva.
Mitt inntrykk er dog at kokain ikke gir noen rus i så måte; ingen halliser, ikke på en snurr,
men som du skrev der oppe, på sekunder følte jeg meg klink edru.
Joa alt kan være farlig. Men moralpreiken til "shiftyexclusive", klarer jeg meg fint uten. Uansett om man har sterk eller svak psyke; Missbruker man sentralstimulerende stoffer, havner man på en psykisk knekk før eller siden. Men det vil ikke si at man er ødelagt for alltid.

Selv har jeg proppa i meg mye faenskap over en del år, og ja, psyken går til hælvette. Noen gjemmer seg på rommet sitt, går til psykolog, og andre blir tvangsinnlagt. Men da missbruker man faktisk disse stoffene ganske sterkt. Så til kjære "shiftyexclusive", selv om det gikk til hælvette med deg, trenger det ikke å gå sånn med alle andre.

Tilbake til rusrapporten:
Likte å lese det her jeg, du beskriver colarusen veldig bra.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av shiftyexclusive
At man ikke blir avhengig av å prøve/eksperimentere narkotika blir alt for feil å si, beklager. Avhengighet er vel heller et annet ord for en person med svakere psyke enn en som ikke klarer å holde seg unna dopet eller hva det nå enn måtte være. Det er liksom ikke umulig at jeg tar feil og alt det der. Men kokain er ikke noe man burde fucket med, period.

Keef og weed, som er å finne over alt her omkring nåtildags er ikke noe man burde røyke uten å tenke på at til og med det, som kostet deg og en tjommi 50 kr hver skulle skade psyken din uansett hvor perfekt den hadde vært? At det skulle være med på å bryte ned hjernecellene dine? Man skulle vel heller ikke tro at om man hadde røykt hasj 3-4 uker ca hver dag skulle det klare ødelegge immunforsvaret ditt for resten av livet? Til og med barna dine får lese og skrivevansker, kompis..

Hør meg si dette:
Hasj fucker med psyken din. Og en med svakere psyke enn en med sterk psyke lar seg fucke mye lettere med, og dermed er det større sjanse for personen å overføre livet sitt inn i hardere misbruk mens de samtidig forsvinner i seg selv.

Hasj er farlig. Alle som røyker hasj røyker noe farlig. Hvorfor? Fordi det er mote nå om dagen..? Nei. Fordi de betalte 50 kr og røykte hasj for aller første gang. Ser du ikke den?

Uansett hvor sterk psyken din er lar den seg fucke med, men noen må alltid falle før resten klarer å få øynene opp. Og som oftest er det for sent i det øyeblikket en falt utpå og stakk den sprøyten du nevnte under. Bare la meg få sagt det: Dette er ikke overdramatisering.
Vis hele sitatet...

For det første, vi her inne på nFF er ikke glade i påstander om farmakologien av stoffer uten hardfaste bevis.
Hasj bryter ikke ned hjerneceller, interaksjonene mellom Delta-9-THC og hjernen vår er ganske mer kompleks enn det.

Jeg har skrevet et tidligere innlegg med en brukbar forklaring:
http://www.freakforum.nu/forum/showp...&postcount=182

Dog er det noen forsøk som tyder på at for mye cannabisrøyking kan svekke immunforsvaret, på lik linje med all annen røyk man innhalerer på lungene, men å ødelegge det helt? Det er vel å ta i.

Ikke overdramatisering? Du lynsjer ut påstander om Cannabis som ikke hører hjemme annet enn i statens propagandakrig, folk kommer hit for saklig og objektiv (ikke alltids like lett, men vi prøver) informasjon, ikke for
en copy&paste fra Ungdom mot narkotika heftene.

Edit: Sist men ikke minst, er dette en tråd om en ruserfaring med kokain, cannabis har ingenting i dette emnet å gjøre, man skal alltid holde seg på tema.
Sist endret av Dodecha; 19. august 2008 kl. 15:54.
Immunforsvaret er ikke fucked for life om du slutter å røyke keef da.

Synd å høre at du har problemer med det, men du trenger ikke bullshitte oss for det.
Veldig god rusrapport, du var flink å beskrive følelsene
Ellers her har samtaleemnet sklidd totalt ut. Get back on track ppl.
Har aldri prøvd kokain og har ingen tanker om å prøve det men synes du beskrev dens rus på en veldig bra måte, creds for det !
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av torekunde
jeg bare fremhever at det ikke er LOV og moralisere nff !
Vis hele sitatet...
Jeg må bare få fremheve at det faktisk er lov til å moralisere på nFF. Men ubegrunnet moralisering er ikke lov og vil bli slettet med engang det oppdages.
Moralisering som er basert på erfaring, enten egen erfaring , andres erfaring eller igjenom teori (helepersonell) er mulig på nFF.
Dog, da bør det være en god sak og brukeren må vise til at hxn vet hva det preikes om. Slik at det ikke blir svada som har endt opp i evt. denne tråden her.
Det finnes flere grader av moralisering. Man har folk som roper ut;
"SLUTT, DU KOMMER TIL Å DØ. NARKOTIKA ER FARLIG." "FETTEREN TIL KUSINA TIL TANTA MI DØDE AV EN SPRØYTE HASJ, SÅ IKKE RØYK HASJ" osv.
Dette er moralisering vi ikke tilater.
Moralisering basert på grei info og gjerne ikke en enveis kjørt tankegang er lov. Det må kunne være mulig å advare folk om bruk eller fortelle om sine egne erfaringer uten at det blir moralisering. Folk med erfaring generelt setter vi stor pris på er på forumet.

(Du hadde foresten litt rett, inntill før jul var det _ikke lov_ å moralisere. Men den fjernet vi av åpenbare årsaker.)

Men nok om det..
Tråden her handler om en rusrapport om Kokain og ikke moralisering eller ikke. Jeg kan heller ikke se poenget i "ta opp en kamp" shiftyexclusive, da jeg allerede skriv en hel del om Kokainens feller og skadevirknigen. I tilegg til svar fra trådstarter.
Trådstarter
7 24
Jeg lagde denne rapporten for nettopp det den var, en rus/tripprapport for lesere som ikke har tatt kokain før og som lurer på hvordan opplevelsen av kokain er i en kontrollert setting uten nevneverdig innflytelse av andre rusmidler eller festing og som forhåpentligvis interessant lesing for folk som har tatt det før. Jeg lagde den ikke for å starte en kamp der jeg sitter som forkjemper for kokain eller min utprøving av stoffet shiftyexclusive. Ei heller for å begi meg ut på et veddemål.

Takk for masse svar! Både negative og positive. Trodde ikke det skulle bli så mye oppslutning rundt tråden jeg lagde =)

Kom nettopp hjem fra trening og har en helt normal dag egentlig, ingen psykoser, ingen hodepine, angst eller depresjoner heller.

_____________________________________

The Saint
Veldig bra skrevet rusrapport!
Bra rusrapport. Kjente meg igjen i den fantastiske følelsen. Cola er digg!

Men kjente meg også igjen i det Spuq sa. En følelse som er lett å bli utrolig glad i. Selv om man begrenser det til helger, gjør det noe med deg. Bla. blir ikke like gøy på bare alkohol. Jeg ber deg ta det med deg!!!!! Pass på at gode venner går foran denne rusen.

Har selv klart og holdt meg innen for avhengig grensen (vis den finnes??), ved å holde det til spesielle anledninger. Men jeg har sviktet gode venner for heller være på rusen. Mener det er en psykisk avhengighet.

Heller ikke meningen å være for moralsk, selv om det kanskje ble det, men vet hva jeg snakker om...Og husk ikke sammenlign hasj og cola når det gjelder "psykisk" avhengighet. Hasj er ingenting i forhold synes jeg.

Men kjempe bra rapport.
Takk for en fin rapport.

Jeg har selv lurt på hvordan kokain fungerer med kroppen og sinn, bare vær forsiktig kompis(Jeg var selv på en _WILD_ trip med Cannabis overdose, relativt nylig lagt ut thread som tilogmed jeg føler jeg har lyst å fylle ut mer, for det er MYE MYE mer som kunne blitt skrevet ned).
Selvom du sier: "Tingen er at jeg sitter ikke igjen med en følelse av savn etter mer cola. Dette var nok for denne gangen og jeg hadde ikke lyst på mer selv om det var tomt om du forstår tankegangen min" så er det fullt mulig å ta en stripe du neste gang er på fest der det er tilgjengelig.

Ikke no vondt ment med denne posten, tviler ikke på at du har kontroll, men vær forsiktig uans =)



-=Marius=-
Trådstarter
7 24
Jeg vet, Blake. Det er en terskel som er brutt og det er lettere å gå et sted man har gått før enn å prøve noe nytt..

Takker for svar alle sammen =)
Må si at de erfaringer jeg har hatt med dette stoffet har ikke gitt meg noesom helst. Jeg følte ingen forandring, og så på at de andre ble "tent", "på".. skikkelig pratsomme og en smule egosentriske. Har ikke prøvd så mange ganger, snakk om 1 eller to ganger, men det er jo av den grunn at det ikke gir meg noe.

Har fått forklart at det er mulig atgrunnen til at det ikke virket så godt på meg er fordi jeg har ADD/AHDH. Har ihvertfall også hatt samma uteblivende reaksjon på Amf også. Nå har jeg funnet ut at jeg ikke gidder å prøve slike stoffer flere gang, er urolig nok i kroppen og overaktiv nok i hjernen fra før, så jeg holder meg til Harsjrusen... (som jeg heller ikke har kunnet nytt på 6 mnd pga prøver og utredning )

Det er likevel veldig morro å høre hvordan disse stoffene virker for andre. Kos deg, men kos deg med måte
▼ ... noen uker senere ... ▼
Lurer på en ting tenker på og prøve kokain om et års tid eller lenger er måteholden på alt av rusmidler inkludert cannabis, men har problemer med angst til tider så jeg lurer på hvordan er kokain rusen i forhold til angst. Vet at ''neduren'' kan ha syntomer som angst men hvordan er det under rusen.

Hadde vert evig takknemelig vis noen med litt erfaring kunne svare meg på dette har nemlig googlet en del uten og finne svar.
Sitat av PirateX
Lurer på en ting tenker på og prøve kokain om et års tid eller lenger er måteholden på alt av rusmidler inkludert cannabis, men har problemer med angst til tider så jeg lurer på hvordan er kokain rusen i forhold til angst. Vet at ''neduren'' kan ha syntomer som angst men hvordan er det under rusen.

Hadde vert evig takknemelig vis noen med litt erfaring kunne svare meg på dette har nemlig googlet en del uten og finne svar.
Vis hele sitatet...

Ikke noe å være nervøs for i det hele tatt, kombinert med alkhol har det jo en viss sjarm ;p, merker stort sett ingenting dagen derpå i begynnelsen heller.
Ha det gøy kos deg du =D
Det som er med både coka og amf..i begynnelsen er alt bare nyydelig, men ingen stopper der.

Gidder ikke komme med noen moralpreken, det tror jeg du får erfare selv.
15år siden jeg dro min første stripe med cola, har fremedeles store problemer si nei til den driten der i fylla =D
Amfetamin derimot, etter psykose på det klarer jeg til og med si nei til det i fylla..
kokain er en selvtillits bombe.
sliter og med angst imellom, men på kokain eksisterer det ikke.
nedturen derimot, kommer veldig på hva det er blandet med(100% umulig å finne 100%ren cola)
men jeg har aldri opplevd noe i lignendes som amfetamin(angst bombe på ned turen) på cola
Om du koser deg såpass den første gangen, så tror jeg du skal være forbannet forsiktig. Folk flest skjønner seg ikke på rusen de første 5-20 gangene, og de fleste sier vel rett og slett at de ikke merket noe som helst. I noen tilfeller merker de at de blir litt mer edru i fall de har drukket, men thats it.

Det jeg finner mest skummelt med rusen, er at jeg kan sitte helt alene og ha det helt knall. Om jeg sitter på balkongen og myser utover havet, i godstolen med favorittmusikken, på fest med venner eller bak rattet på bilen mens antiskrenslampen blinker som besatt langs svingete veier i fjellet spiller ingen rolle.

Skummel droge...


Veldig godt beskrevet dog... skummelt bra
Bra rapport m8

Har tenkt å prøve dette selv :P
Men hva er det verste som kan skje? med tanke på rusen ?
Sitat av xazer123
Bra rapport m8

Har tenkt å prøve dette selv :P
Men hva er det verste som kan skje? med tanke på rusen ?
Vis hele sitatet...

Det værste som kan skje? At du får nogenlunde OK varer, og opplever hvor gøy det er.

Vinner du, så taper du. Taper du, så prøver du igjen til du vinner. Som "Joshua" sier i filmen "Wargames": The only winning move, is not to play.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Forman81
Det værste som kan skje? At du får nogenlunde OK varer, og opplever hvor gøy det er.

Vinner du, så taper du. Taper du, så prøver du igjen til du vinner. Som "Joshua" sier i filmen "Wargames": The only winning move, is not to play.
Vis hele sitatet...
Eller blir kvalm og får hodepine, samt spenninger i muskelaturen. Som gjelder for både amfetamin og kokain.
Sitat av speq
Eller blir kvalm og får hodepine, samt spenninger i muskelaturen. Som gjelder for både amfetamin og kokain.
Vis hele sitatet...
Jeg har ennå ikke sett det skje blandt førstegangsbrukere av kokain. Men det kan så klart skje. Det er uansett alt for lite sannsynlig til at det er verdt risken spør du meg
hehe, hørest fint ut :P

Men litt off-topic ;o

Har en veninne som driver å får en del rykninger, er dette pga narkotika? eller er det noen av som bare har det? Hun har dervet på men narko i ca 5mnd, men har ikke tatt noe på over 2år, men får fortsatt en del rykninger, spess når hun sover eller slapper av :s
Hun vil heller ikke si hva hun har tatt.
Noen som har noen tanker?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Tja, det blir umulig å deg noe fasit på dette svaret. Og det vil uanasett bare bli synsing, men ;
Benzodiazepiner og opiater kan gi en slik bivirkning i muskelaturen når man slapper av og sover. Jeg snakker da om regelmessig bruk. Det kan enten vere legalt, som at medisinene kommer fra en lege eller at hun bruker det som selvmedisinering på ulovligvis.
Benzo'er og opiater har en tendens til å fucke med muskelaturen og typiske absitnenser er rykkninger. Dette er en bivirkning som kan vare lenge etter at stoffet er inntatt.. Sentralstimulerende kan vel også gi denne effekten. Men det skjer helst under påvirkning av stoffet.
MEN:
Det er ikke dermed sagt at hun bruker dette. Som sagt blir det bare en vag synsing (eller det blir feil det også). Det behøver ikke være rus relatert i det heletatt, hun kan f.eks ha symptomer til sykdommen Tikks også.
Dermed blir det feil av deg å dra noen forhastede konklusjoner ut i fra mitt svar.
ok, takker : )
Sitat av Forman81
Jeg har ennå ikke sett det skje blandt førstegangsbrukere av kokain. Men det kan så klart skje. Det er uansett alt for lite sannsynlig til at det er verdt risken spør du meg
Vis hele sitatet...
Det funka 100% første gangen jeg prøvde cola(noe jeg har blitt rimelig sikker på i ettertid, hehe..)
Sitat av xazer123
hehe, hørest fint ut :P

Men litt off-topic ;o

Har en veninne som driver å får en del rykninger, er dette pga narkotika? eller er det noen av som bare har det? Hun har dervet på men narko i ca 5mnd, men har ikke tatt noe på over 2år, men får fortsatt en del rykninger, spess når hun sover eller slapper av :s
Hun vil heller ikke si hva hun har tatt.
Noen som har noen tanker?
Vis hele sitatet...
Rykininger når man sover eller er i ferd med å sovne er helt normalt blandt alle mennesker. En teori på dette er at kroppen er mer parat til å reagere en bevistheten, for å si det på en enkel måte. Som et potensielt byttedyr finnes det mekanismer/instinkter som ikke er 100% undertrykket av vår arts "fremgang".

Ticks, som speq nevner er også en god forklaring. For å gjøre det enkelt, så er rykingingene du beskriver mest sannsynling noe som er mer normalt en unormalt.
Jeg husker kun 2-3 av disse kraftige rykningene per år, mens de jeg har delt seng med kan fortelle meg at det skjer minst 2 ganger per døgn. Akkurat i det jeg er i ferd med å sovne.
Det jeg husker er at jeg føler at jeg snubler og er i ferd med å gå RETT på snørra. Fy faen som jeg skvetter til.
Noen mener at det er kroppen som sier ifra at den er i ferd med å miste kontrollen... noe som for så vidt er sant når man sovner.

Disse rykningene er minst like vanlige når jeg er nykter, som når jeg er fjern. Så med mindre dama du snakker om har spist seg så fjern at hun vrir seg av godformen tror jeg nok ikke du skal tenke noe over det.
ok, takker

Men det er ikke sånne rykk som du nevner, at du går rett på snørra :P
Det henter ofte meg også:P men hu får det over alt liksom. Er ca 1-5 rykk per min.. men det er kun når hu sover, har alldri merket noe ellers. ;o
Sitat av xazer123
ok, takker

Men det er ikke sånne rykk som du nevner, at du går rett på snørra :P
Det henter ofte meg også:P men hu får det over alt liksom. Er ca 1-5 rykk per min.. men det er kun når hu sover, har alldri merket noe ellers. ;o
Vis hele sitatet...

Noen snur seg rundt i sengen opptil 200+ ganger i løpet av natten. Andre ligger litt mer stille. Om du er bekymret prater dere med en lege. Uansett hvor lite man måtte ha lyst til å fortelle legen om alle tingene man gjør, så er det så godt som totalt bortkastet om man ikke er 100% ærlig når man prater med egen lege.

Ingen her kan gi deg et svar... selv ikke den mest erfarne lege. For å få svar er dere nødt til å personlig møte opp hos en lege, som evt. henviser dere videre til spesialist.

Det kan være noe så enkelt som drømmer... det er mange som ikke aner at de drømmer i løpet av natten. Jeg er en av dem... jeg husker kanskje 3-4 drømmer per år, selv om jeg har blitt fortalt at jeg kan ha voldsomme drømmer støtt og stadig.
Bra rapport sier nå jeg Husker første gangen jeg prøvde kola, var en helt syk opplevelse uten videre Husker at synet mitt ble klarerere enn noen annen gang, og jeg ble litt speedet for å si det sånn og alt var helt fantastisk, men av og til kjenner jeg suget av å prøve det igjen selv om jeg bare har prøvd det 2 ganger. Kokain er vel det stoffet du blir lettest avhengig av tror jeg. Men er greit å fått prøvd det
du beskriver cola rusen ekstremt godt. er på rusen selv nå for ja vet ikke helt 8ende gang eller noe sånt. halvt år siden sist nå. og det skal det bli til neste gang også. men er langt fra ferdig enda i dag. men ja er en rus man blir jævlig for veldig glad i og eg har en tedens til og ikke klare å stoppe før eg er tom. det finner eg litt skummelt, men er vell derfor eg har begynt og ta det maks 2 ganger i året. og maks 5g på vær tur. og til nå har det systemet holdt meg langt unna noen negative efekter, som eg har merket. men hallo kommer nok en gang det også selvfølgelig. alt posetivt har en negativ side som dukker frem til siden. men ja herre gud eg skriver bare tull. men som sakt god raport. man er ikke ung foraltid, så lev livet men passe på så ikke man gjør dumme ting for ofte.
De gangene jeg har prøvd cola, så har jeg faktisk ikke fått noen særlig effekt. Kjente at hjertet gikk fortere og at jeg våknet litt. Men ikke noe mer liksom.. Den ene gangen kjørte jeg på med masse striper og fikk litt sånn gele i beina og litt godfeeling, kanskje sånn som på knips, men MYE svakere. Sitter liksom ikke som en kule slik som en kvartis med pepper gjør.. Mistenker da at varene har vært godt utspedd alle gangene...Noen som har samme erfaringer??
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2651104.ece

hehe. fant den nå, følte jeg måtte slenge den inn her.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Aftenposten.no
Råd, brukertips, erfaringer, priser og nye blandinger. Amfetamin, metamfetamin og kokain diskuteres i stort omfang på en av Norges største debattsentraler på Internett. Spørsmålene mange. Svarene er mange. Opplevelsene er mange:

"Sitter på kokainrus for første gang nå. Rigget meg til med OL på TV, litt rom & cola ved siden av og en god venn som har vært ute en vinternatt før. Ville prøve ut hvordan rusen av kokain var før jeg legger meg ut på byen med stoffet. Har tidligere kun brukt cannabis i ymse former. Er forøvrig 22 år og klar over hva jeg driver med, om det gir noen mening".
Vis hele sitatet...

Tråden din er sitert av Aftenposten.no. Crazy
Sist endret av Tias; 13. september 2008 kl. 11:59.
Takk for alle svar, jeg har vært i utlandet uten tilgang på PC en stund så har ikke fått sjekket innom, men trodde aldri denne rapporten skulle få så stor oppmerksomhet hehe. Noen som tror jeg kan vriste noen penger ut av Aftenposten for det sitatet? Hehe.

PS. Har forresten ikke tatt mer cola etter den ganske mye omtalte rapporten. Jeg har ikke tatt overdose og dødd hvis noen trodde det

__________________________________
The saint
haha du er kjendis nå hehe


btw utdrag fra artikkelen:

Rusmisbrukernes interesseorganisasjon mener også at produsentene i større grad enn før konsentrerer seg om kokain og amfetamin fordi de har mistet svært mange heroinkunder til Subutex og metadon.


har noen noengang hørt om afgansk kokain eller amfetamin? (tror det er 90% av all heroin prduseres i afganistan). poenget mitt var bare å utpeke å lite peiling de har, det er jo ikke samme produsenter, eller land engang
Sitat av mr.kilmister
haha du er kjendis nå hehe


btw utdrag fra artikkelen:

Rusmisbrukernes interesseorganisasjon mener også at produsentene i større grad enn før konsentrerer seg om kokain og amfetamin fordi de har mistet svært mange heroinkunder til Subutex og metadon.


har noen noengang hørt om afgansk kokain eller amfetamin? (tror det er 90% av all heroin prduseres i afganistan). poenget mitt var bare å utpeke å lite peiling de har, det er jo ikke samme produsenter, eller land engang
Vis hele sitatet...
Det stemmer nok at det neppe produseres mindre heroin i Afghanistan enn før grunnet subutex og metadon. Men at det distribueres mindre til Norge (og mer til andre land) kan jo stemme. Og da er det jo godt mulig at de som vanligvis kjøpte inn heroin for videresalg går over til kokain og amfetamin.

Ikke misforstå meg, jeg liker som regel ikke anti-dop organisasjoner, da de fleste ikke har mye peiling, men i dette tilfellet forvekslet de bare produsentene med de norske distributørene.
ja det var det jeg mente