Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 6748
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har lurt på dette lenge. dersom man skal levere urinprøve hos lege eller lignende hvor du ikke blir overvåket i like stor grad som hos eks politi. Burde det ikke være mulig å ha med en kompis sitt piss og skvette det oppi koppen?

Det er jo ikke DNA i urin og bakteriekoloni identifisering finnes finnes ikke enda. For å bli tatt for dette må det jo komme a at en kan se om urinen er gammel, har blitt forurenset fra beholderen man oppbevarer urinen i og temperaturen på urinen.

Men disse tingene er kan man jo forhindre. Hvis man oppbevarer urinen kaldt vil det hindre bakterievekst i urinen og den vil virke ny. I tillegg kan man ha pisset inntil kroppen noe før man skal pisse så den får kroppstemperatur. Å vaske beholderen til urinen vil jo hindre forurensing. Har noen noe erfaringer med dette? Noen som vet noe om prosessen hvor urinen blir testet? Er i hovedak cannabis jeg tenker på, men det vil jo være det samme med andre urinprøver.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er jo ikke DNA i urin [...].
Vis hele sitatet...
Urin er ikke nødvendigvis DNA-fri. Det er ikke uvanlig med epitelceller i urinen, sædceller hos menn, og i visse tilfeller finnes også hvite blodceller. Faste sekvenser vil dermed kunne amplifiseres vha. eksempelvis PCR.

(En annen sak er at det neppe gjøres.)
Sist endret av Pengui; 12. mai 2017 kl. 00:13.
Har det ikke blitt bedre kontroll nå mtp. prøve hos lege, etter at det har blitt mye strengere med sertifikat og rus?

Kan ikke si at det er mye forskjell på legekontoret jeg går hos nå VS avdeling for klinisk farmakologi.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg ser at du vet hva du snaker om når det kommer til DNA profilering, Pengui. Men vet du noe om hvordan en kan finne ut om urinen er gammel?
Ja, gammel urin lukter veldig sterkt i romtemperatur, og når den når kroppstemperatur så lukter den enda verre.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvis en oppholder urinen kjølig, ca kjøleskapstemperatur. For så å varme den opp til kroppsemperatur før prøven. Tror du det vil lukte like sterkt som om man oppholder utinet varmt, dronepungen?
Discoloration

The sample must be collected fresh and stored in a sealed container in the refrigerator. Even then it must be used within twenty-four hours. If you intend to store the sample for longer, then it is appropriate to freeze the sample as urine darkens with time.

Odor

The smell of stale urine is unmistakable and if the sample has been incorrectly stored – in a dirty container or at the incorrect temperature – the testing authorities will disqualify the sample.

Bacteria

If the sample is not for immediate submission then it should be stored at a temperature of approximately 39F in the refrigerator for up to a day or frozen in the freezer otherwise the bacteria in the sample will multiply affecting test results.

Temperature

The sample must be at the appropriate temperature at the time of submission which requires that it be heated to roughly body temperature within the 96F to 99F range. If the sample is too cold then using hand warmers a few minutes before submission can bring the sample into the correct temperature range.

Sterile Containers

Vacuum sealed plastic bags or sterile glass jars like the ones used for baby food are ideal containers to store samples. The sterility is important to ensure that bacteria do not proliferate in the sample.
▼ ... noen uker senere ... ▼
For at det skal fungere så må kompisen din pisse i den koppen like før du skal inn å avgi urinprøve. Tviler på at dem sjekker DNA, har ikke vært borti det før ihvertfall. Urinen må være fersk. Gammel urin har en helt annen pH balanse enn helt ny urin. Det beste hadde vært å fått kompisen din til å pisse i en beholder like før du selv skal avgi urinprøve også kan du bruke en sånn her: http://www.thewhizzinator.com/
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har gjort det. Da leverte jeg utvidet test (laboratorietest) hos legen min, vi hadde en spesiell avtale om at jeg fikk levere på legekontoret fordi jeg alltid forsover meg til å levere urinprøve kl 08:00 på farmakologisk avdeling v/ st. olavs.

Legekontoret er tilfeldigvis kombinert med et kjøpesenter, så jeg og kompisen min gikk inn på offentlig WC, han pissa i en kopp, jeg tok en sprøyte og sugde opp urinen hans. Vel framme på toalettet, hvor døra er ca 2-3 meter fra toalettet, og det kun er et lite vindu ved toalettet de observerer meg gjennom, tok jeg frem en kopp fra rett ved døra, sprøyta urinen oppi koppen og gikk frem til toalettet og latet som jeg tisset i koppen.

Gjort 2 ganger, god suksess.
Anonym bruker
"Klar Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Leverte sammenhengende pisseprøver 1 gang i mnd i et ett år. Hadde frosset ned 1-2 dl urin i små plastflasker som tinet i varmt vann og holdt tempen kroppsvarm i armhulen under legebesøket. Fylkesmannen fikk labsvar/rapport om at de mente at prøvene kunne ha vært manipulerte, men at de ikke kunne bevise noe. Fikk derfor lappen tilbake av Fylkesmannen..
▼ ... over et år senere ... ▼
Er hjemmeprøver temperatur sensitive?
Ikke i det faen hele. Men den kan slå ut "invalid" vet ikke ka det hetter på norsk. Men jeg har myyyye erfaring med hjemmeprøver. Du trenger ikke tenke på om pisset er 1-2 dager gammalt. bare det ikke er klomsete og uklart. Det funker fortsatt men den som tar prøven kommer til og bli misstenksom. Og ingen som tar urinprøver av meg sjekker særli ph elle kreatin. Tror ikke de har temperaturmåler engang. Jeg har brukt appelsinjuice med varmt vann og litt rævgammalt piss oppi. og politie såg på prøven som god og negativ
Men i min kommune er alle jævli dumme. har blanda ut piss med vann før til og med. Men gud i helvete aldri piss bare litt engang oppi noe man skal bruke på urinprøve. venner har dommet seg ut myyye derr. Og ikke ha noe som har med thc og gjer i det du beholder det oppi.
Hmu meugeir for hvilken type urinprøver det var. Jeg vil bare si det var standard prøver. hele kommunen bruker jo hjemmetester
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, har hatt førerkort i 1år å den har nå gått ut pga rus, må fornye det. Legen sa til meg for 1 år siden at jeg måtte bli testet når jeg skakl få helseattest hoss legen for å få fornyelse er. Men tingen er at jeg har snakket med politiet og de sa at jeg ikke trenger å ta urinprøver med tanke på førerkort pga jeg har fullført program osv, kan jeg si dette til legen eventuelt vise meldinger eller kommer jeg til å bli testet uansett? Takk på forhånd
Tar jeg ikke helt feil er det fylkesmannen som avgjør det etter søknad/dialog med fastlege.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 30. oktober 2018 kl. 18:26.
Sitat av eyecandy654 Vis innlegg
Ja, gammel urin lukter veldig sterkt i romtemperatur, og når den når kroppstemperatur så lukter den enda verre.
Vis hele sitatet...
Kan slenge meg på denne, jobbet på en institusjon hvor en av beboerne hadde pissa i flasker som sto igjen i et skap, disse luktet så ekkelt og kvalmt at man brakk seg bare man åpnet skapdøra, trengte ikke åpne flaskene engang som forøvrig var gulaktige og grumsete.