Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 5307
Så jeg har fått snusen på noen ganesh lapper som tydeligvis skal være the shit.
Han som selger dette er en jeg stoler på ettersom han hat aldri levert annet en av beste kvalitet.

Han sier til meg at det skal bære mellom 150-180 mikrogram, han sier også at han vet hvem kokken er og at det er samme fyr som lager mdma'n jeg kjøper som btw er helt sinnsyk!

Så spørsmålet mitt er burde jeg ta en halv eller hel lapp?
Greia er at jeg har tatt det en gang før men fikk ikke så mye funk og endte med en ganske kjip opplevelse hvor jeg ikke kom meg opp til peaken.
Om det er så mye som han sier burde det jo være mer en nokk til å få meg tura på en halv lapp!

Har endel erfaring med sopp fra før av så er ikke helt fersk innen psykedelia, men er hypp på å ta første møte med lucy litt forsiktig slik at jeg kan bli kjent med rusen før jeg går helt tipping balls.!
Er så skeptisk til at han liksom kjenner kokken.. men for all del, jeg vet jo ikke.

Noen folk deler opp lappen, men det er visst en fare for at du får en halv del med mere på en den andre halvdelen. Jeg personlig begynner ikke å trippe balls av en lapp på 150ug, men nå kan jeg heller ikke være sikker på hvor mye som virkelig var i den.
Har aldri skjønt meg på folk som skal drive å klippe og styre, jeg hadde tatt hele, mener de som absolutt må drive å klippe lappen i 2 eller 4(lol) kanskje ikke er helt klare for å ta lsd i det hele tatt, du sier du har litt erfaring fra før så burde ikke være noe problem. Også er en underdosering på lsd bare kjipt, våken i en evighet og bare slitsomt imo...
Det er jo risk man alltid tar med syre at man aldri vet hvor mye det er.
Men om det faktisk er 180 burde en halv i prinsippe en lapp holde. Det er jo så induviduellt, folk har forskjellige resistans når det kommer til drugs.

Joda har erfaring men er ganske sensitiv, så tar ofte veldig lite sopp for å ture. Dessuten om jeg ikke har misforstått så kan man vell egentlig ikke sammenligne sopp og lsd? Lsd'en er mere konstant mens soppen er mere i bølger? Men har faktisk lest at sopp skal være mere aggressivt en syre stemmer dette?
Å ja, jeg trodde han du hadde kjøpt at kjente kjemikeren? Jeg synes man kan sammenligne lsd og sopp, litt i hvertfall.

lsd gir meg alltid en futuristisk og digital følelse mens på sopp er man mer i "naturens verden" eller hva jeg skal si, og jo sopp kommer mye mer i bølger i allefall hos meg, i ett sekund føler man seg helt fin, neste sekund ligger man å vrir seg på bakken å tripper balls. At sopp er mer hissig enn lsd vet jeg ikke helt.. men på sopp kan man komme til nivå 5, mens lsd max strekker seg til nivå 4(såvidt jeg vet)
Ta en 3 kvart lapp f.eks. Da er det max 135 - noe som bør være håndterlig og passelig styrbart. Eventuellt at du tar en halv også venter en time til du blir litt mer komfortabel - så hiver innpå en kvart.

Har man noenlunde ide om hva slags dosering lappene er på - og hvor man vil komme. Er det som regel ingen problem å klippe i i lappen. LSDen er som regel jevnt distribuert på lappen.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Har aldri skjønt meg på folk som skal drive å klippe og styre, jeg hadde tatt hele, mener de som absolutt må drive å klippe lappen i 2 eller 4(lol) kanskje ikke er helt klare for å ta lsd i det hele tatt, du sier du har litt erfaring fra før så burde ikke være noe problem. Også er en underdosering på lsd bare kjipt, våken i en evighet og bare slitsomt imo...
Vis hele sitatet...
Noe off topic.
Nei, men da har ikke du hørt om mikrodosering og er like uerfaren som folka du ikke skjønner deg på.
Og ikke bare nok med det, men når man kjøper lsd fra irl. dealere og ikke vendors så vet man faktisk aldri hva man får så det kan være greit å ta en liten smakebit før man går for en full blown tripp.
Det er vel riktig at sopp oftest går i bølger sammenlignet med syre. Men ellers, som jeg har påstått før på forumet, man kan ha forventninger som blir selvoppfyllende profetier. Det ser ut som om mange forventer at sopp er mer magisk enn LSD, lettere å få spirituelle opplevelser osv, forventinger som nok har sammenheng med organisk vs. syntetisk kjemi.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du kan syntesere organiske stoffer i kjemi, men det er ingenting som heter syntetisk kjemi, det heter organisk kjemi. På tide at vi får den myten om naturlig vs syntetisk til å dø snart. Det er f.eks ingen forskjell på naturlig psilocybin ekstrahert fra en sopp og syntetisk psilocybin fra et laboratorium.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Ta en 3 kvart lapp f.eks. Da er det max 135 - noe som bør være håndterlig og passelig styrbart. Eventuellt at du tar en halv også venter en time til du blir litt mer komfortabel - så hiver innpå en kvart.

Har man noenlunde ide om hva slags dosering lappene er på - og hvor man vil komme. Er det som regel ingen problem å klippe i i lappen. LSDen er som regel jevnt distribuert på lappen.
Vis hele sitatet...
Det syntes jeg hørtes ut som en bra idee, men er det ikke slik at det å fylle på trippen bare forlenger den men ikke styrker selve trippen? Eller er den innenfor så lenge jeg hiver ned på det siste innen en time etter inntak?
Det er innafor så lenge du ikke venter for lenge, etter egen erfaring. Tar du en ekstra kvart lapp etter en time så vil du merke den ekstra funken. Venter du for lenge, til etter peak (ca 2 timer etter inntak) f.eks, så er det riktig at du ikke vil merke så mye til ekstra påfyll, annet enn forlenget tripp.

Noen ganger kan det være greit å få litt følelse med syra før man hiver innpå mer. lykke til
Sist endret av Bearass; 14. august 2015 kl. 08:44.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Noe off topic.
Nei, men da har ikke du hørt om mikrodosering og er like uerfaren som folka du ikke skjønner deg på.
Og ikke bare nok med det, men når man kjøper lsd fra irl. dealere og ikke vendors så vet man faktisk aldri hva man får så det kan være greit å ta en liten smakebit før man går for en full blown tripp.
Vis hele sitatet...
Jo jeg har hørt om mikrodosering, og nei jeg er ikke uerfaren med lsd. kan huske min første gang da jeg tok alt for liten dose, endte bare med å være våken i 30 timer og var dritstressa hele tiden, husker jeg tenkte: hvorfor gidder folk å ta det drittet her? så for min del er det bedre med 50µg for mye, enn for lite... men bare mitt synspunkt vi er alle forskjellig
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er f.eks ingen forskjell på naturlig psilocybin ekstrahert fra en sopp og syntetisk psilocybin fra et laboratorium.
Vis hele sitatet...
Husker en på freak.no som visstnok hadde anskaffet syntetisk psilocybin. Men produksjonen er nok begrenset. Det vokser jo fritt, og det er evigheter siden farmasytene produserte det til psykiatrien der det nå kan få en liten rennesanse.

Man har jo også syntetiske analoger av psilocybin, men det er jo et annet stoff.
Sitat av screptick Vis innlegg
Det er jo risk man alltid tar med syre at man aldri vet hvor mye det er.
Men om det faktisk er 180 burde en halv i prinsippe en lapp holde. Det er jo så induviduellt, folk har forskjellige resistans når det kommer til drugs.

Joda har erfaring men er ganske sensitiv, så tar ofte veldig lite sopp for å ture. Dessuten om jeg ikke har misforstått så kan man vell egentlig ikke sammenligne sopp og lsd? Lsd'en er mere konstant mens soppen er mere i bølger? Men har faktisk lest at sopp skal være mere aggressivt en syre stemmer dette?
Vis hele sitatet...
Er vel vanskligere å dosere sopp enn syre etter min mening men.
150-180 er ikke spesielt mye. En halv lapp er bare waste imo.

Med mindre man ikke ønsker å trippe da selvsagt.
Sist endret av mentalmelt; 15. august 2015 kl. 13:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
150-180 er ikke spesielt mye. En halv lapp er bare waste imo.

Med mindre man ikke ønsker å trippe da selvsagt.
Vis hele sitatet...
Ja smak og behag. Og erfaring.

Personlig aldri skjønt hva som er så forferdelig med lavere doseringer. Oshugon beskriver 30 timers våkenhet og "dritstressa følelse" som jeg synes høres meget merkelig ut. Jeg har eksperimentert mye med mikrodoseringer (anbefales!) og også erfaringer i "sub-tripp" doseringer (50-80 mcg), og har aldri opplevd ubehag som enkelte mener å føle ved slike doseringer.

90 mcg (halv lapp) er f.eks ikke waste om man ikke ønsker en fullblown trip. Jeg kunne fint delt en 180mcg lapp med en kompis og hatt en strålende dag i lett psykdedelisk landskap.

For en nybegynner som bare ønsker å bli kjent med rusen og ikke ønsker å "trippe balle" så tenker jeg mellom 100-150mcg er passende. 150mcg + regnes som en "strong dose" på erowid. Og om lappen virkelig er på 180mcg kan det være i sterkeste laget for den uerfarne.
Sist endret av Bearass; 15. august 2015 kl. 14:39.
Jeg har tidligere vært borti biter som nettopp skulle være angitt til 150-180, og en halv av disse var definitivt nok til en "god kveld". Nei, total hjernesmelt og reiser inn i parallelle univers ble det ikke - om det er dette som skal regnes som tripping - men syra var veldig tilstedeværende med sine psykedeliske mønstre på overflater, pulserende vegger og musikalske og følelsesmessige indre opplevelser…

Tror ikke man nødvendigvis skal ta det som noen selvfølge at inntak av en hel bit alltid er ønskelig, da det faktisk finnes skikkelig sterk syre der ute. Jeg har spist biter som skal ligge på 200-250 "genuine mikrogram", og disse tar man ikke lett på. Ja bare en halv har vært mer enn nok til veldig solide opplevelser for meg og andre jeg kjenner, og selv det å spise en kvart (som blir gjort litt narr av oppi tråden her) har resultert i typisk trippelandskap og dype følelsesmessige opplevelser med stort potensiale for selvutvikling.

Så er vi også forskjellige i henhold til sensitivitet, motiv, måten vi tripper på og slikt. Selv ser jeg uansett ingen skam i å spise en halv bit for å sakte bygge bekjentskap med LSD.
Bearass: har en ganske stressa personlighet, kan ha noe med det å gjøre men når jeg tar for lave doser så føler jeg mer ubehag enn behag, kjenner også folk som tripper totalt balle av bare 120+ - micro, skal snart sette meg ned å skrive en tripprapport på den gangen jeg tok 4mg(!) det var en opplevelse for seg selv...
Jeg vil si heller litt for mye enn litt for lite og heller alt for lite enn alt for mye
IRC entusiast
dach's Avatar
Sitat av screptick Vis innlegg
Så jeg har fått snusen på noen ganesh lapper som tydeligvis skal være the shit.
Han som selger dette er en jeg stoler på ettersom han hat aldri levert annet en av beste kvalitet. Han sier til meg at det skal bære mellom 150-180 mikrogram.
Så spørsmålet mitt er burde jeg ta en halv eller hel lapp?
Vis hele sitatet...
Hva slags setting har du, og hva er du ute etter?

Hvis du vil ha det fett som fjell og kan låse deg inne og har 2 dager til gode tar du 7-900 uq! Det røsker hardt! Intenst og helt sykt! Man er gjennom mye sterke inntrykk!

Hvis du vil bli kjent med rusen, tar du 2-300 uq. Og 3-400 uq etter et par turer.

Men hvis du er på stranden hele dagen og bare skal chille og kose deg; ta 125 uq.

Øl blir utrolig godt når man ser stjerner.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, og beklager for sen respons.
Jeg endte opp med å ta en halv først også siste halv del 40 min senere ettersom jeg var litt nervøs for at det ikke skulle funke
Ble alt i alt en fin tur, og må si lsd er langt i fra det jeg trudde det skulle være!
Vil også påstå å si at en del folk overdriver når de forteller hvordan det er å ta lsd men igjen så kan jeg ikke akkurat uttale meg for jeg aner jo ikke hvordan vært enkelt individ opplever lsd..
Absolutt et veldig interessant Psykedelia men føler jeg fint kunne håndtert to lapper!
Bare lurer : Er disse lappene fra darknet, Norwegian eller Drammen viking?

Har prøvd 4 lapper i sommer, en på 160 og 3 på 180. Null funk på meg?
kjapt spørsmål, hvilket marked er drammen viking på?
Han er på agora. Lappene hans er på 160 sist jeg sjekka
ja fant det nå, rart jeg ikke har kommet over han før:P
Han har vert av og på i sommer, grunnet tilgang regner jeg med
noe som faktisk irriterer meg med agora er at man ikke kan vise alle Norske listings i en liste al alle typer dop til salg slik man kunne på SR.

hmm er nok derfor, han hadde ikke de beste prisene da :P
Sist endret av K93; 17. august 2015 kl. 11:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor jeg ikke får funk på lsd da.

Venter heller på at jeg får et lass med flein snart, så kan jeg møte moder natur igjen. Litt av ei dame/entitet

Nei sant det. Mulig Norwegian har bedre priser. og lappene er på 180
Sist endret av BrewGrow; 17. august 2015 kl. 11:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Bare lurer : Er disse lappene fra darknet, Norwegian eller Drammen viking?

Har prøvd 4 lapper i sommer, en på 160 og 3 på 180. Null funk på meg?
Vis hele sitatet...
Nop ganesh lappene fikk jeg kjøpt fra min faste fyr jeg alltid kjøper slikt fra.
Jeg tok en lapp og ble definitivt veldig tura, syntes dog at det visuelle som folk prater om var litt oppskrytt.
Men nå er det mulig det ikke var så sterk syre han skulle ha det til....
Men ble absolutt jævlig tura
Det er ekstremt store forskjeller fra tur til tur på lsd etter min erfaring. Har vært på turer hvor jeg ikke har hatt halliser i det hele tatt, men veldig introspekt og masse energi. En følelse av å vibrere og flyte med energiene rundt. Har også hatt turer hvor jeg har sitti å stirra på et tre i flere timer og bare sett på hvordan treet danser rundt. Tror det har mye med både syra og dosene og gjøre. Men selvfølgelig også set og setting.