Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 9516
Jeg leter etter en veldig bra antispyware program for å fjerne spywere for godt fra pcen vis det er noe spyware på pcen.

Da er spørsmåle mitt, hvilken er den beste antispyware programen jeg kan skaffe meg?



Takk på forhånd
Sist endret av Kyrios; 16. juni 2009 kl. 19:34.
Malwarebytes' Anti-Malware.
Jeg bruker 4 programmer i følgende rekkefølge når jeg skal fjerne spyware, virus etc fra pcer som er virkelig godt infisert;
I sikkerhetsmodus: SDFix
Etter at SDFix har gjort seg ferdig og rebootet; Combofix.
Når Combofix er ferdig kjører jeg en runde med Anti-Malware
og til slutt for å virkelig renske opp i resten; SUPERAntiSpyware

Hvis det ligger igjen noe spyware etter at disse har fått kjørt ferdig så blir jeg imponert

Etter å ha ryddet opp i saker og ting så holder det med Anti-Malware som regel
Sist endret av n00man; 16. juni 2009 kl. 19:56.
Kyrios's Avatar
Trådstarter
Takk skal se på de programene
Jeg mener da at spyware doctor er best.
Prøv Prevx (google)
Du bør også sjekke ut remove it.

De andre som er nevnt er 1 must, mener jeg...




TCSP
Dr web cure it (gratis standalone av) Ingen install + att den oppdaterer signatur
Databasen flere ganger i løpet av døgnet....
Anbefales på det sterkeste(google)

TCSP
Etter at SDFix har gjort seg ferdig og rebootet; Combofix.
Vis hele sitatet...
Combofix er egentil et program man bør få hjelp til og tyde loggen.
Er ikke noe vanlig scanne program,jeg tydet disse logger daglig i flere år.
Man kan gå inn og lage CFscript for og få fjernet vanskelig malware,dette krever at en har satt godt i i dette teamet.
Samme gjelder SDfix det skal brukes utfra hva man tyder i andre logger,gjør såklart ingen skade kjøre den.

Malwarebytes' Anti-Malware er i dag det sterkeste antispyware/malware programmet.
Tett fulgt av superantispyware.
Dette basere jeg på erfaring fra dette feltet.
Det er mange dårlige tester som finnes der ute som gjøres av personer som ikke har greie på dette.

Norbat har gjort en de beste tester på antispyware/malware programmer,han vet hvertfall hva han prater om inne dette feltet.
De dårligste er som forventet Adaware og Spybot,disse er ikke mye verdt var bra for en 2-3 år siden.
Nå tar dem bare plass og gir falsk trygget.

Dr web cure it
Vis hele sitatet...
Dr web er sterkt programme dette bruker vi til infekesjoner i Virut-familien + noen andre infeksjoner.
Dette er noe av det verste man kan få og må noen tilfeller bare gi opp.
Virut familien infiserer exe, scr, script-filer (.PHP, .ASP og .HTML), xml, zip og rar.

Her er Dr web et av de sterkeste programmer til og fixe denne typen infeksjoner.
Problemet er at selv om filene kan bli renset for viruskode, så vil det i mange tilfeller være slik at desinfiseringen ikke klarer å bli gjort skikkelig
fordi viruskoden skaper ikke-fungerende filer etter reparasjonen.
De kommer litt hvor langt infeksjonen har spredd seg og hvor mange,systemfiler som er berørt.
Sist endret av snippsat; 20. juni 2009 kl. 00:02.
Om man googler forskjellige tester, finner man ut at det er ganske variabelt mellom de som vinner testene. Etter min hukommelse har SUPERAntiSpyware og Ad-aware vunnet flere forskjellige, men også SpyBot har blitt anbefalt.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg har en helt grei bærbar pc fra Fujitsu Siemens som jeg bruker til å surfe og laste ned filmer med siden jeg ikke kan så mye om dataen generelt.

Lurer på hvilket spyware burde jeg bruke og antivirus (gratis)? det beste men det enkleste
Microsoft Security Essentials er et veldig godt program, kommer med en oppdatering snart som har med mange flere funksjoner. Hvis ikke er også Avira en veldig god kandidat. De fleste anti-virus programmer er veldig gode, og de tar forskjellige virus etc alle sammen. Så det går mest på hva du liker.
Sist endret av SemiColon; 26. juli 2010 kl. 20:04.
▼ ... flere år senere ... ▼
Prøv spyhunter.no De hjalp mig!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Lurer på hvilket spyware burde jeg bruke og antivirus (gratis)? det beste men det enkleste?? og eventuelt hvor jeg kan finne downloadlink?
Sist endret av 240turbovo; 27. desember 2014 kl. 05:29.
Microsoft Security essentials er gratis og funker.
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Microsoft Security essentials er gratis og funker.
Vis hele sitatet...
MS Security Essentials vil ikke fjerne malware/spyware.


EDIT: Så siste spørsmål nå.

Legg til Malwarebyte og CCleaner og kjør regelmessig så bør du være innafor.
Sist endret av flexx; 29. desember 2014 kl. 13:20.