Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9261 1063806
Hei igjen, hadde satt stor pris på en second opinion på disse her om noen har lyst. Funnet på golfbane.
Mange takk

God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Gigafoot Vis innlegg
Hei igjen, hadde satt stor pris på en second opinion på disse her om noen har lyst. Funnet på golfbane.
Mange takk

Vis hele sitatet...
Det er flein, men nr 13 er enten feil type eller litt råtten. Jeg ville ikke gått god for nr 13.
Fant en gresslette på et kubeite med en hel hau av sopp. er det flein ? Hva med den siste på bilde?

Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Vet ikke om du ønsker identifisering eller ei, men alle på bildet ditt er flein
Vis hele sitatet...
Takk alle de i hånden vet jeg er flein, tenkte mest på den store (95, bilde er litt lenger oppe)

Hørt at det er flein fra norshroom, men en lenger oppe her sa det var "dassflein". Har du noe erfaring på området?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Okayda Vis innlegg
Fant en gresslette på et kubeite med en hel hau av sopp. er det flein ? Hva med den siste på bilde?

Vis hele sitatet...
Du burde nummerert. Men bortsett fra den helt til høyre har du funnet flein.

Vis hele sitatet...
Ikke den mest erfarene, håper noen retter om jeg tar feil.

Alt ser ut som flein, men usikker på den helt til høyre så kan ikke bekrefte den.
Ta bilde av skivene også, skriv nr ved siden av de.
Tidløs Herre
3 0
Hei, fant disse på en gress-slette. Kunne noen være så snille å hjelpe meg å identifisere disse 100% sikkert? Tusen TAKK
Sitat av ArkIvar Vis innlegg
Vis hele sitatet...
fant noen gigantiske sopp som ligner på flein. Kan det være det ? har også noen mindre som trengs å identifiseres

Her er de mindre soppene

TAKK FOR HJELPEN!!
Sist endret av Okayda; 3 timer siden kl. 16:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
fant noen gigantiske sopp som ligner på flein. Kan det være det ? har også noen mindre som trengs å identifiseres

Her er de mindre soppene

TAKK FOR HJELPEN!!
Vis hele sitatet...
Kan du nummerere på nytt? Ark 1 er ikke flein, mens du har noen flein på et annet ark. Men disse er nummerert likt.

Det kan føre til at noen id'r feil, og det kan fort bli veldig feil.
nei det har jeg ikke men jeg kaster de som er på ark 1 og så legger jeg ikke i spisekurven før jeg får det bekreftet at det er nederste ark det er snakk om. På de to nederste bildene, de små soppene så ser jeg selv at nr 1,2,3 er flein, ser du noen fler på de to nederste bildene?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
nei det har jeg ikke men jeg kaster de som er på ark 1 og så legger jeg ikke i spisekurven før jeg får det bekreftet at det er nederste ark det er snakk om. På de to nederste bildene, de små soppene så ser jeg selv at nr 1,2,3 er flein, ser du noen fler på de to nederste bildene?
Vis hele sitatet...
Ja på ark 2 er 1,2 og 3 flein. Er for usikker til å si noe om 4 og 5.
Noen som vil ta en liten titt. Tror alt er flein, men er litt usikker på 30. 11, 19, 26 og 31 er jeg ganske sikker på er flein, men ble litt usikker pga 30. Resten er flein, men tar jeg feil så bare rett meg opp All sopp er funnet på beitemark for ku og sau.

https://imgur.com/a/zVq3z7R (best å bla helt ned og så gå oppover)

Takk for hjelpen
Oppsummering av regler som gjelder for denne tråden:
  • Les post#1 før du spør om hjelp.
  • Soppen må være fersk (ikke tørr).
  • Bildene må være nærbilder, og må vise soppen fra siden og skivene under hatten.
  • Ved mer enn 3 sopp i hvert bilde må soppen nummereres.
  • Spre individene utover på et ensfarget, nøytralt underlag.
  • Ta flere bilder med riktig fokus, godt lys og i god oppløsning.
  • Bildet skal ha oppløsning på minst 5MP, og filstørrelse over 1MB.