Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1836
Hei

Jeg jobber i en av de fire store revisjonsselskapene, og har gjort det nå i en del år. Det siste året har jeg imidlertid slitt mye med motivasjonen, og er vel egentlig godt ganske lei av jobben.

Jeg har derfor da i det siste sett litt på andre jobber og også søkt på noen.
Fikk nylig innkalling til intervju i Innovasjon Norge der jeg har søkt på en rådgiverstiling.

I dag fikk jeg imidlertid tilbud om jobb som økonomi rådgiver i Statens vegvesen. Forøvrig en veldig spennende jobb for min del, og noe jeg gjerne kan tenke meg og gjøre. Ulempen her er imidlertid at dette er ett vikariat på ett år. Vil imidlertid være mulighet for fast ansettelse senere dersom de er fornøyd med meg og muligheten oppstår.

Må også nevnes at de trenger svar allerede i morgen og at jeg i utgangspunktet må tiltre ganske asap.

På nåværende tidspunkt er jeg ganske desperat etter og finne meg noe nytt og gjøre siden jeg er så lei.

Men skal jeg takke ja til ett vikariat for så og takke nei til intervju til en stilling som jeg også finner ganske spennede og som i tillegg er fast?`
Takker jeg nei til vikariatet, så er jo fremdeles risikoen der for at jeg ikke får den andre jobben og dermed er stuck i den jeg allerede har en stund til.

Det jeg personlig tenker som er en fordel med vikariatet er jo at jeg får muligheten til og finne ut om dette er en type jobb jeg liker og vil trives i, samtidig som at det nok vil dukke opp nye og spennende jobber til neste år som jeg kan søke på.

Hva synes dere? Ta jobben eller gamble på en fast stilling?
Sist endret av TarAldar1on; 6. september 2018 kl. 14:14.
Hvorfor ikke takke ja til vikariatet, men også dra på intervjuet? Nye impulser er ofte veldig sunt, men trenger du å forplikte deg så voldtsomt ovenfor et vikeriat at du ikke kan se på andre alternativer samtidig?
Du kan takke ja til jobben og si den opp om du får den andre. I vikariatet vil du være i en prøveperiode med kort oppsigelsestid, og vil derfor da ha både sikkerhet og muligheter et annet sted.
Når er intervjuet? Du kan jo takke ja til vikariatet og fortsatt gå på intervjuet så lenge du ikke har skrevet under på kontrakten. Du har egentlig mange muligheter, dog krever noen av valgene en rask høyre-venstre. Om du virkelig vil er det mulig.
Intervjuet til den andre jobben er neste Torsdag. Avgjørelsen på om jeg vil ta vikariatet er idag.
Tenker jo at det fort hadde blitt dårlig stemmning dersom jeg takket ja til viakriatet for 2 uker senere slutte og begynne i ny jobb :P

Men det er absolutt en tanke som har streifet meg.
Sist endret av TarAldar1on; 7. september 2018 kl. 10:28.
Klarer du deg økonomisk i 1-2 år fremover med å ha en jobb kun som vikariat? Hvor mye stillingsprosent er det?
Det er en 100% stilling med varighet i 1 år med mulighet for forlengelse, og jobben vil være noe bedre betalt enn tidligere så det vil ikke være ett problem
Om du skulle rangert jobbene fra en subjektiv 1-10 hva hadde du gitt de tre jobbene du har nevnt i denne tråden?
Da tar du jobben!
Trivsel er mye bedre en alt annet..

Det å gå til en jobb du mistrives i hver eneste dag blir du selv ødelagt av..
Ta heller den jobben som gir deg selv bedre livsglede (Med mindre du tjener millionen i en dritt jobb og klarer å se pengene)
Sitat av Cheeze Vis innlegg
Om du skulle rangert jobbene fra en subjektiv 1-10 hva hadde du gitt de tre jobbene du har nevnt i denne tråden?
Vis hele sitatet...
Uten og enda ha vært på intervju i Innovasjon Norge vil jeg kanskje si at den er en 9'er. Min nåværende jobb er kanskje en 5'er mens vikariatet er noe i mellom ++.

Personlig ønsker jeg i fremtiden og se meg selv i en økonomisjef type rolle, men man må jo jobbe seg opp dit og

Sitat av MrMidget Vis innlegg
Da tar du jobben!
Trivsel er mye bedre en alt annet..

Det å gå til en jobb du mistrives i hver eneste dag blir du selv ødelagt av..
Ta heller den jobben som gir deg selv bedre livsglede (Med mindre du tjener millionen i en dritt jobb og klarer å se pengene)
Vis hele sitatet...
Helt enig. Det å gå på jobb for tiden er ekstremt tungt og det går definitivt utover privatlivet også. Jeg har veldig lite overskudd igjen etter jobb, humøret er dårligere etc....

Det jeg er litt redd for er jo at jeg bare hopper på første og beste mulighet, kun for å komme meg bort. Da kan jeg jo fort ende opp med å være tilbake der jeg er nå dersom den nye jobben ikke står til forventningene.

Men det er vel bare en sjanse man må ta.
Sist endret av TarAldar1on; 7. september 2018 kl. 12:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er nesten en sjanse du må ta ja!
Du veit aldri før du har gjort det.

Er uansett ikke et problem for deg å få deg ny jobb virker det som, så skulle den nye jobben være dridt så søker du bare etter noe nytt igjen!