Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4292
Iløpet av inatt så har jeg bltt besøkt 2 uforklarelige skapninger, poppet 2mg xanax klokken 19:30 og sovnet av som en grls men våknet 23:00 av en høy tynn ekkel dame som dro meg ut av sengen og at
stakk handen sin i munnen min men jeg bet fingrene hennes og våknet i sengen i samme posisjon, våknet og laget meg mat så poppet 2mg og la meg rundt 01:00 og sovnet av men nå nylig hørte noen valset forbi senga og satt seg på senkanten og legger hånden over ansiktet mitt og sier "my precious" så våkner jeg igjenn.. min tilstand begge episoden er at jeg sover men klarer ikke å bevege meg og halvsover men opplever disse episodene som dem er ekte men vet obvioisly at det er fantasi og det er ingen her bortsett fra megselv. Sist fredag droppet jeg molly og 2 cb og i seg selv har jeg en sunn livstil og ruser meg lite men har noia for og legge meg til sovn igjenn..har det klikket for meg eller hva kan grunnen være?
Sist endret av Mysterio16; 27. august 2018 kl. 04:52.
Det høres ut som at det er søvnparalyse du har opplevd. Jeg får det en gang i blant selv. Det er ikke farlig, men meget ubehagelig. Spesielt de første gangene før man blir vant til det.
Det du beskriver er velkjent for mange som bruker sovemedisiner, eller innsovningstabletter. Xanax kjenner jeg ikke til, men er det mot angst? For da kan det vel kanskje være noe av samme virkemidler eller virke på samme område i huet?
Som nevnt over høres dette ut som søvnparalyse ja.

Skjer meg kanskje en gang i året.

For meg så går dey i enorme edderkopper på størrelse med soveromstaket (22kvm). Ingen spesiell frykt for edderkopper og tenker ikke på de i hverdagen så ikke godt å si hvor dette kommer fra.

Ekstremt ubehagelig da det er så ekte. Man er jo faktisk i sitt eget soverom og ser klart med sine egne øyne, men hjernen måker på med fantasier.

Ingenting å bekymre seg over hvertfall. Lang periode med dårlig søvn og eller stress?
Sist endret av Source; 27. august 2018 kl. 10:21.
jeg har også søvnparalyse innimellom.

hos meg er det noen som står i enden på senga å presser meg hardt ned i senga. det er aldri lyd. kun at noen står i enden av senga å presser meg nedi. varer somregel bare noen få sekunder. jeg har ingen sjangs til å stritte i mot når det skjer heller men får en føleslse av ekstrem aggresjon i det det skjer.
så våkner jeg og alt er bra igjen.

skjer forøvrig kun når jeg ligger på ryggen (noe jeg skjelden gjør)

det skjer kun noen få ganger i året. og da som regel fler dager etter hverandre

bruker ikke knark eller sterke medisiner
Begynn å rør på en tå, så til slutt klarer du kanskje å røre på mer av kroppen å riste deg ut av det. funker som regel på meg.
Den som bare er der
Fy faen gruer meg til å legge meg
Trikset er å bare slappe av, være positiv og flyte med. Jeg pleier å få en intens aufori, som går over til ubehagelig risting om jeg begynner å stresse.
Greier man å slappe av, så kan man prøve å late som om man reiser seg fra senga, eller tenke at man gjør noe annet. Før man vet ordet av det så er en fri.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Når man har hatt nok søvnparalyser gjennom tidene så gir frykten seg, og man lar seg heller fascinere Jeg kan nå, kontrollere en søvnparalyse, og det skjer svært ofte at jeg går rett inn i en full-blown lucid dream om jeg ikke våkner av selve paralysen. Det vil si at jeg visuelt kan endre paralysen til det bedre, sist det skjedde, som dessverre er en stund siden begynte jeg å tenke på verdensrommet, og hele rommet ble plutselig et svært detaljert deep-space, det kunne minne om en slags dmt-opplevelse, før jeg driftet videre inn i en lucid dream.

Men jeg kan også huske første gang da det skjedde, på denne tiden ante jeg ikke at dette engang eksisterte. Det som skjedde var at jeg "våknet" Og en gigantisk zombie-aktig ting satt face 2 face med meg, bare noen millimeter fra ansiktet mitt, kan fortsatt huske hvor ille den luktet, råttent kjøtt, og hvor forstyrrende det var å se inn i de tomme øyehulene. Prøvde så hardt jeg kunne å rope av frykt, men det kom ingen lyd ut, usikker på hvor lenge det varte. Det som også var spesielt var at jeg kunne føle vekten til dette vesenet oppå meg, jeg ble trykket ned i sengen.

Men som nevnt over klarte jeg å bevege på tær/foten og skapningen forduftet plutselig og ble borte.
Dere som kontrollerer det og sier at dere nyter det osv :

Hvordan vet dere at det ikke er ekte? Det skjer jo faktisk rett foran øya på deg as real as it gets.

Lucid dreaming er jo en ting, men da utfører man jo planlegging og har "sjekker" osv man utfører i drømmen. Dette blir jo noe helt annet? Man har jo øyne åpne med en hjerne som ikke samarbeider
Sist endret av Source; 29. august 2018 kl. 15:04.
Slenger meg på med at dette er søvn-paralyse, jeg har dem selv av og til, men jeg har dog aldri sett ting under en søvn-paralyse. Det som går igjen for meg er at jeg hører kamerater spy som griser mens det står på en slags dårlig felemusikk i bakgrunn xD. Utrolig køddig å ikke kunne bevege seg tho
Dette er helt klart søvnparalyse. Det er ikke farlig.
Sov du på ryggen? Har hørt at det øker sjansen for søvnparalyse betraktelig. Usikker på om man i det hele tatt kan få det uten å sove på ryggen.
Sitat av Conflicted Vis innlegg
Sov du på ryggen? Har hørt at det øker sjansen for søvnparalyse betraktelig. Usikker på om man i det hele tatt kan få det uten å sove på ryggen.
Vis hele sitatet...
Jepp 👀
Skjedde noe lignende med meg engang på paralgin, var en tidligere kompis som lukket opp døra og gikk inn på rommet mitt og gikk ut igjen sånn 10 ganger iløpet av perioden jeg sov. Jeg våkna til slutt av at jeg reiste meg opp i senga og sa høyt "nå gir du faen" Dette var supervirkelig men heldigvis bare irriterende
Sist endret av freebird; 30. august 2018 kl. 00:53.
Jeg har søvnparalyse ett par ganger i uken, det som skjer er at jeg blir klar over at jeg drømmer, deretter blir det svart. Noen ganger kan jeg åpne øynene og se rundt meg og se "skapninger", typisk hører jeg en jævlig høy metall lyd eller stemmer som snakker til meg (Mens jeg er paralysert altså, ikke til vanlig) Det som alltid hjelper for min del er å trekke pusten så mye jeg kan og holde den, kroppen får panikk og våkner fort etter.