Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  105 21767
Sikkert en eller annen luring som har stått bak deg når du sto i baren, sett koden din når du handlet alkohol, for så å snike til seg kortet ditt fra lomma du la det etterpå.

Lettjente penger for sleipe kriminelle, fulle mennesker er ikke akkurat de smarteste når de er i siget.
Om de ikke nødvendigvis sjekke kameraene pga ditt tilfelle kan det være greit å raportere det.
Dukker opp flere tilfeller fra samme helg er de plutselig mer hypp på å sjekke det.
Søsteren ble utsatt for akkurat samme skjebne i går. Kontoen hennes ble tappet for 8000kr. Først 1500, så 5000 og så 1500. Hun husker ikke om hun har tatt ut noen penger. Men det som er litt rart her er at hun fortsatt har kortet.

Mistenker at det kan være skimming?
Ville ligget lavt en liten stund om jeg var deg..
Gå i banken og si at du ikke har tatt ut disse pengene, og at kortet har blitt misbrukt.
De behandler saken så får du pengene tilbake.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Jeg og han karen her vertfall.
Vis hele sitatet...
... og generelt de fleste, untatt kidsa som nettopp har fått sitt første kort, tenker jeg Halveis on topic; dette er en av de bedre popcorn-trådene denne uka
Sitat av Pagle Vis innlegg
Gå i banken og si at du ikke har tatt ut disse pengene, og at kortet har blitt misbrukt.
De behandler saken så får du pengene tilbake.
Vis hele sitatet...
Er ikke bare å gjøre det. Så sjekker banken overvåkningsvideoen for å se hvem som tok ut disse pengene, så var det TS likevel, og dermed blir han anmeldt for forsøk på svindel.
Vet om en kompis som hater å dra på fylla når han har penger.. Ender alltid med at han bruker de opp iløpet av natten.

Han gir kortet sitt til en kompis, og sier "ikke gi meg kortet, uansett hva jeg gjør!"
Endte med at han ga han kortet etter ett slag mot ansiktet...
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Er ikke bare å gjøre det. Så sjekker banken overvåkningsvideoen for å se hvem som tok ut disse pengene, så var det TS likevel, og dermed blir han anmeldt for forsøk på svindel.
Vis hele sitatet...

Med mindre TS har vært i buksa på noen profesjonelle piker, tviler
jeg på at han selv står bak uttakene. Noe sier meg at denne tråden
ikke hadde eksistert dersom det var egne uttak.

Teorien om slepphendt omgang med kortet i fylla parret med en
klåfingret opportunist virker helt klart mest sannsynlig. Slike
hendelser har jo også vært beskrevet i pressen flere ganger.
Det er jo ikke uten grunn av det står "skjul pinkoden" på de fleste
minibanker og terminaler.

Dopingteorien er mulig, men litt vel eksotisk og også en lite diskret
ransmetode. Skal man vente til offeret lapser i stolen?
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Med mindre TS har vært i buksa på noen profesjonelle piker, tviler
jeg på at han selv står bak uttakene. Noe sier meg at denne tråden
ikke hadde eksistert dersom det var egne uttak.

Teorien om slepphendt omgang med kortet i fylla parret med en
klåfingret opportunist virker helt klart mest sannsynlig. Slike
hendelser har jo også vært beskrevet i pressen flere ganger.
Det er jo ikke uten grunn av det står "skjul pinkoden" på de fleste
minibanker og terminaler.

Dopingteorien er mulig, men litt vel eksotisk og også en lite diskret
ransmetode. Skal man vente til offeret lapser i stolen?
Vis hele sitatet...
Kan være enig i det, men og bare si at man har blitt svindlet/robbet til banken tror jeg ikke er noen god ide, i og med at TS ikke husker noe. Da er det bedre å forklare at han ikke husker noe, selv om det kan regnes som svært uaktsomt. For som jeg sa, hvis han kun sier at noen har tatt kortet hans og deretter pengene, så kan det til syvende og sist utrolig nok være TS selv som har tatt ut pengene, og da kan han ende opp med å få en smekk fra både banken og politiet.
Er jo tatt ut akkurat 9900.-, det er maks uttakgrense per 4 dager på visa. Veldig typisk stjålet kort det der, sikkert noen som har sett deg drita i baren eller noe, så sett når du slo inn koden og tatt kortet.
Sitat av dvs Vis innlegg
Er jo tatt ut akkurat 9900.-, det er maks uttakgrense per 4 dager på visa. Veldig typisk stjålet kort det der, sikkert noen som har sett deg drita i baren eller noe, så sett når du slo inn koden og tatt kortet.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ta ut to beløp fordelt på to ganger da? Mindre riskitabelt å ta alt ut på en gang..
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Hvorfor ta ut to beløp fordelt på to ganger da? Mindre riskitabelt å ta alt ut på en gang..
Vis hele sitatet...
Er ikke helt sikker, men tror kanskje du får maks 5000.- per uttak, men hvorfor 400+500 er jeg ikke helt sikker på. Men jobber i bank, og synes det der ser veldig kjent ut fra når folk ringer inn etter å ha blitt frastjålet kortet.
Sitat av Oulie Vis innlegg
Mistenker at det kan være skimming?
Vis hele sitatet...
Jeg tipper også at dette kan være det som har skjedd. Det var sikkert en minibank som slukte kortet til trådstarter. Er sinnsykt mye av det for tiden.
Finnmarking
Trådstarter
Huff...

Ja jeg har hvertfall fått meg en dyr lærepenge. Kansje jeg må begynne og ta ut kontanter før jeg drar ut. Sparer penger OG har litt mer kontroll på hvor mye jeg drikker, eventuelt at jeg begynner og overføre lønninger og diverse vekk fra brukskontoen.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Kan være enig i det, men og bare si at man har blitt svindlet/robbet til banken tror jeg ikke er noen god ide, i og med at TS ikke husker noe. Da er det bedre å forklare at han ikke husker noe, selv om det kan regnes som svært uaktsomt. For som jeg sa, hvis han kun sier at noen har tatt kortet hans og deretter pengene, så kan det til syvende og sist utrolig nok være TS selv som har tatt ut pengene, og da kan han ende opp med å få en smekk fra både banken og politiet.
Vis hele sitatet...
Ts kan jo bare si at han mistenker at han ble lurt full av droger.
Det forklarer jo hvorfor han ikke husker noe og samtidig fritar det jo han evt. ansvar for å ha opptrådt uansvarlig. Ikke kan de bevise at ingen har lurt noe smart i en av drinkene hans heller. Pluss at når han har en slik tilnærming til forklaringen så er det jo helt umulig å gå seg fast i forklaringen til politiet. For han husker jo faktisk ikke. Han kan gjerne si at han ikke kan utelukke 100% at han selv har tatt ut pengene fordi han ikke husker noe. Det blir jo også da muligens et incentiv for politiet til å sjekke opptakene fra minibanken.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ts kan jo bare si at han mistenker at han ble lurt full av droger.
Det forklarer jo hvorfor han ikke husker noe og samtidig fritar det jo han evt. ansvar for å ha opptrådt uansvarlig. Ikke kan de bevise at ingen har lurt noe smart i en av drinkene hans heller. Pluss at når han har en slik tilnærming til forklaringen så er det jo helt umulig å gå seg fast i forklaringen til politiet. For han husker jo faktisk ikke. Han kan gjerne si at han ikke kan utelukke 100% at han selv har tatt ut pengene fordi han ikke husker noe. Det blir jo også da muligens et incentiv for politiet til å sjekke opptakene fra minibanken.
Vis hele sitatet...
urin/blodprøve
Høres ut som du har en jævli dårlig søndag. God bedring og lykke til!

For 8-10 år siden var jeg i Sverige på noe som hette noe alla Student ski-weekend. Var sikkert 2000 studenter og andre festglade folk der.
Ei kjerring i naborommet på hotellet hadde fest, jeg og noen andre fra rommet mitt joinet festen der i håp om å få lurt noen av de kvinnfolkene der. Etter en stund kom det en drita bygdetulling stupende inn på rommet og ble veldig forelsket i en av kvinnfolka der...faktisk så forelska at han dro frem mastercardet sitt og ba henne om å stikke i baren å kjøpe et brett drinker (hvisket koden i øret).

Kjerringa kom tilbake med et brett tequila og mye annet jævelskap. Bygdetullingen insistere på å spille en kombinasjon av klespoker og shotte kortspill. Greit nok. Kjerringene lurte han noe jævli, så det tok 30 minutt så var han naken og helt wasted, hadde faktisk problemer med å sitte på en stol. Ikke noe særlig trivelig syn, men men.
Etter kun kort tid så tryna han ut av stolen og ligger naken på gulvet og sover. Kvinnfolka hadde det kjempeskøy med å ta bilde av pikken hans og helle øl på han, festen begynner å bli virkelig nasty og jeg er keen på å stikke.

Syntest synd på den nakne tullingen, så jeg dro han etter fotene inn på et soverom, la han i stabilt sideleie og la et pledd over han. Samlet også det av klær og eiendeler jeg fant, pakket i en pose og la det bakom hodet hans. Så stikker jeg ut av det hotellrommet og videre på en annen fest. (klokken var bare såvidt rundet 22)

Ender opp på nattklubben på hotellet etter mye om og men, og treffer på jentegjengen over gangen. De hadde et satans show i baren, og bestilte brett etter brett med jeger og tequila som ble delt ut til alle der, veldig høy sigarføring!
På nach endte jeg opp i en hytte nærmere skibakken, en medium stor utleie hytte med sikkert 40 stykker i.
Kvinnfolkene var også på samme nach. Folk begynte å bli sulten etterhvert, så var en av tøsene som bestilte taxi og kom tilbake etter en time med sikkert 20 pizzaer.

Jeg hooket opp med ei random kjerring på festen der, og etter litt klabb og babb satte vi kursen for hotellrommet mitt i 06-07 tiden på morran. Når vi kommer ut av heisen så ligger faen ta bygdetullingen under et pledd i enden av gangen, noen hadde dratt på han klærne men han var fortsatt helt totalt ødelagt (kanskje han hadde kviknet til å kledd på seg, og dratt på en annen fest i samme etasje for så å sovne en gang til - jeg har ikke peil) jeg dro han nok en gang i stabilt sideleie og stikker til hotellrommet mitt.

Søndag kommer, vi får ryddet hotellrommet og satte kursen mot Norge.
Helgen etter så får jeg høre en historie fra en kompis i nabobyen med at det var en kis fra bygda der som hadde brukt 28k på lørdagen der - å han kunne ikke huske en dritt av noe som helst. Fikk se et bilde av kisen fra bygda, og joda..vist faen er det tullingen jeg måtte legge i stabilt sideleie to ganger.

Hva hadde skjedd ?
Kortet og koden beholdte kjerringa..var der alle brettene med shotter og all pizzaen kom ifra + taxi for nesten 3k.
Når hun kom tilbake til hotellet pakket hun kortet i baklommen hans.
Vet ikke hva som skjedde i ettertid, men jeg tror ikke at det ble levert noen anmeldelse på dette.
Fylla kan svi både i pengepungen og på pungen!
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
urin/blodprøve
Vis hele sitatet...

Ja men vi VET jo ikke om ts ble dopet ned, det kan jo være. Og avhengig av hva slags dop som ble brukt kan det sikkert være ut av systemet.

sålenge han claimer blackout som jo er sant så er det bedre å si at han mistenker at noen lurte droger i ham enn å si at han drakk så mye brennevin at han mistet hele kvelden. For da er det jo nesten garantert at politiet bare vil si at når han drakk seg så drita får han ta skylda sjøl.

Om noen derimot har lurt noe i drinken hans er det jo ikke hans feil at han ikke husker noe som helst, og dermed får han helt sikkert litt ekstra goodwill hos snuten.
Sist endret av ompapa; 19. november 2012 kl. 01:03.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
urin/blodprøve
Vis hele sitatet...
Om ingen har lurt i han noe kommer han ikke langt.

Derimot kan han jo "lure" i seg noe selv så prøven slår ut positiv, og dermed støtter hans påstand om at han ble dopet ned. Kanskje uetisk, men 10 lapper er en del.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Om ingen har lurt i han noe kommer han ikke langt.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på det? Hvor lang tid er det mulig å spore forskjellige stoffer uten håranalyse? Sikkert ikke så veldig lenge. Blir jo minst mandag før han reiser til politiet og han kan jo drøye til tirsdag også før han "oppdager" at det mangler penger på konto å reiser til snuten. Eller sitter alle typer droger så lenge i systemet?

Sitat av Paradigm Vis innlegg
Derimot kan han jo "lure" i seg noe selv så prøven slår ut positiv, og dermed støtter hans påstand om at han ble dopet ned. Kanskje uetisk, men 10 lapper er en del.
Vis hele sitatet...

Jo det er jo faktisk også en løsning.
I utgangspunktet er du selv ansvarlig for hva som skjer når du er berusa, men kan skjønne at du har stilt deg i en vanskelig situasjon. Jeg ville nok tatt kontakt med politiet og sett om det er noe de kan gjøre. Det kan jo ligge et kriminelt forhold bak, selv om jeg tror det er usannsynlig, og selv om jeg tror det er lite de kan gjøre med saken.

Du får bare anse det for å være en svært dyr lærepenge. Regner med at du klarer deg selv om du er 10k fattigere.
Kjipt om han anmelder og det der, så viser det seg at han har brukt alt på horer.
Så får han 25000 i bot oppå det han allerede har mista
Finnmarking
Trådstarter
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Om ingen har lurt i han noe kommer han ikke langt.

Derimot kan han jo "lure" i seg noe selv så prøven slår ut positiv, og dermed støtter hans påstand om at han ble dopet ned. Kanskje uetisk, men 10 lapper er en del.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er ganske uaktuelt for min del og dope meg skjøl ned for og prøve og få pengene tilbake. Jeg tror ikke jeg har blitt dopet, er nok bare jeg som har vært altfor full(dum) og enten fått noen til og hente drikke med kortet mitt eller at noen har fått med seg koden og kortet mitt på andre måter. Men det er rart siden jeg har en kortmappe hvor jeg alltid putter tilbake kortet og har det i lomma på buksa.

Det jeg lurer på nå er om det er vits og gå til politiet og melde kortet stjelt, vist det er liten sjangs for og få pengene tilbake lurer jeg på om jeg orker og ta meg bryet. Det er klart at 10 laken er en del penger men jeg er ikke i en økonomisk krise om jeg ikke får dem tilbake, det bare er jævlig surt. Jeg får drite i og gå på byen 2-3 måneder fra nå av så har jeg spart inn det beløpet og vell så det
Det skader vell ikke å melde kortet stjålet
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Om ingen har lurt i han noe kommer han ikke langt.
Vis hele sitatet...
Ser ikke helt den - hvis noen har sett koden og tatt kortet er det
fremdeles et tyveri.
Kjipt for det at du har «blackout».
1)Sjekk om du har kort.
2) Hør med eventuelle bekjente du var med på hva dette er
3) Sjekk hvor pengene er tatt ut, er de i nærhete, har du vært der? Har du blitt skimmet?
Sitat av homoludens Vis innlegg
I utgangspunktet er du selv ansvarlig for hva som skjer når du er berusa, men kan skjønne at du har stilt deg i en vanskelig situasjon. Jeg ville nok tatt kontakt med politiet og sett om det er noe de kan gjøre. Det kan jo ligge et kriminelt forhold bak, selv om jeg tror det er usannsynlig, og selv om jeg tror det er lite de kan gjøre med saken.

Du får bare anse det for å være en svært dyr lærepenge. Regner med at du klarer deg selv om du er 10k fattigere.
Vis hele sitatet...


Poenget her er jo at dersom feks videoopptak viser at han ble trua til å ta ut penga, eller det avslører at noen stjeler kortet så får han jo tilbake penga gjennom forsikring eller at banken må ta tapet.

om han bare har vært drita og ukritisk så må han betale selv og taper 10K.
Anmeldt til politiet, og gi beskjed til banken at du har blitt svindla!

Latterlig lite arbeid for å få igjenn 10k!
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Hvem er det som ikke har 10k på brukskontoen?
Synes det virker mye merkeligere enn å ikke ha det.
Vis hele sitatet...
Da er det på tide å lære seg å -ikke- ha det, blant annet i tilfeller som dette. Og i tilfeller hvor kortet blir stjælt etc. Ja, du får penger tilbake, men tiden til du får de tilbake kan være kjip.

Jeg har en egen "tilgodekonto" hvor jeg trekker alt av utgifter fra, setter lønn inn til etc. På brukskonto har jeg kun nok for en ukes tid, dvs et par tusen.
Sitat av Syncmaster95 Vis innlegg
Anmeldt til politiet, og gi beskjed til banken at du har blitt svindla!

Latterlig lite arbeid for å få igjenn 10k!
Vis hele sitatet...
Eller lattelig mye arbeid for å bli en svindler? Husk at 'noen' må svi hver gang du svindler bank / forsikringsselskap!
Regner med at TS betaler forsikringer og bank-gebyrer selv og kanskje er intressert i at disse ikke stiger for mye for ofte!
Finnmarking
Trådstarter
Sitat av Syncmaster95 Vis innlegg
Anmeldt til politiet, og gi beskjed til banken at du har blitt svindla!

Latterlig lite arbeid for å få igjenn 10k!
Vis hele sitatet...
Jeg har tatt en telefon til banken og fortalt at kortet er borte og at jeg muligens er blitt svindlet.
Problemet mitt er at jeg ikke kan garantere at det ikke er jeg som har tatt ut pengene da jeg var overstadig beruset når dette har tatt sted. Jeg venter på at det skal komme opp tidspunkt og sted i nettbanken. Men banken sa at det kunne ta ett par dager. Er spent på nårtid utakene har tatt sted.

Jeg vet av erfaring at jeg kan finne på fryktelig mye rart i fylla. Og at jeg kan bli veldig ukritisk til pengebruken når jeg blir full. Hadde vært jævlig flaut for min del vist politiet eventuelt sjekker video og det er jeg som kommer ravende til automaten og tar ut tusenvis av kroner i flere omgangen :P
Sitat av woff Vis innlegg
Eller lattelig mye arbeid for å bli en svindler? Husk at 'noen' må svi hver gang du svindler bank / forsikringsselskap!
Regner med at TS betaler forsikringer og bank-gebyrer selv og kanskje er intressert i at disse ikke stiger for mye for ofte!
Vis hele sitatet...
Denne saken er jo soleklar, noen har sett pin koden til TS for så å stjele kortet fra han. Om det resulterer i at han ikkje har rett på noen erstatning er godt mulig, men det bør anmeldes og gi beskjed til banken!
Sitat av Syncmaster95 Vis innlegg
Denne saken er jo soleklar, noen har sett pin koden til TS for så å stjele kortet fra han. Om det resulterer i at han ikkje har rett på noen erstatning er godt mulig, men det bør anmeldes og gi beskjed til banken!
Vis hele sitatet...
Unskyld meg, åssen kan du vite dette så sikkert?

[COLOR="Wheat"]Bezzewizzer...[/COLOR]
Saken er ikke soleklar, jeg er derimot enig i at han bør gi beskjed til banken. Å misbruke politiet ved en eventuell grunnløs annmeldelse er derimot idioti. Husk at det er videoopptak av det som har skjedd her. Dette har banken full kontroll på.
Sist endret av woff; 19. november 2012 kl. 17:23.
Sitat av vonSkien Vis innlegg
Unskyld meg, åssen kan du vite dette så sikkert?

[COLOR="Wheat"]Bezzewizzer...[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Det er den mest sannsynlige forklaringen.

- Maxbeløpet på 9900kr ble tatt ut, først 5000kr, 4000kr, 500kr, 400kr
- Ts har verken kortet eller pengene, eller noe han har kjøpt for pengene
- Hvis TS skulle ha svidd av en del penger, hvorfor akkurat 9900kr? hadde det vert 6000kr eller en annen rund sum hadde det vert mer troverdig.
- TS var fra en liten plass der det ikke er mye å bruke 9900kr på?
Sitat av Syncmaster95 Vis innlegg
Det er den mest sannsynlige forklaringen.

- Maxbeløpet på 9900kr ble tatt ut, først 5000kr, 4000kr, 500kr, 400kr
- Ts har verken kortet eller pengene, eller noe han har kjøpt for pengene
- Hvis TS skulle ha svidd av en del penger, hvorfor akkurat 9900kr? hadde det vert 6000kr eller en annen rund sum hadde det vert mer troverdig.
- TS var fra en liten plass der det ikke er mye å bruke 9900kr på?
Vis hele sitatet...
Kan du lese?

- TS sier at han kan finne på mye tull i fylla.
- Jeg spør hvorfor du kan vite det sikkert.
- Vi vet ikke om denne maksgrensen gjelder TS heller.


Jeg sier ikke at det ikke stemmer, men jeg lurer noe jævlig på hvordan du kan mene det så sikkert.
Sist endret av Snålingen; 19. november 2012 kl. 17:31.
Sitat av Syncmaster95 Vis innlegg
Det er den mest sannsynlige forklaringen.

- Maxbeløpet på 9900kr ble tatt ut, først 5000kr, 4000kr, 500kr, 400kr
- Ts har verken kortet eller pengene, eller noe han har kjøpt for pengene
- Hvis TS skulle ha svidd av en del penger, hvorfor akkurat 9900kr? hadde det vert 6000kr eller en annen rund sum hadde det vert mer troverdig.
- TS var fra en liten plass der det ikke er mye å bruke 9900kr på?
Vis hele sitatet...
-Hvordan skal en tyv vite nøyaktig hvor mye han kan ta ut? Han vet jo ikke hva TS har tatt ut før han.
-Han kan ha mistet det, og hvor mange sitter igjen med det de har kjøpt på byen dagen før?
-Fordi det var maksbeløpet han kunne ta.
-Det er da ikke noe problem.
Sitat av lihku Vis innlegg
Jeg har tatt en telefon til banken og fortalt at kortet er borte og at jeg muligens er blitt svindlet.
Problemet mitt er at jeg ikke kan garantere at det ikke er jeg som har tatt ut pengene da jeg var overstadig beruset når dette har tatt sted. Jeg venter på at det skal komme opp tidspunkt og sted i nettbanken. Men banken sa at det kunne ta ett par dager. Er spent på nårtid utakene har tatt sted.

Jeg vet av erfaring at jeg kan finne på fryktelig mye rart i fylla. Og at jeg kan bli veldig ukritisk til pengebruken når jeg blir full. Hadde vært jævlig flaut for min del vist politiet eventuelt sjekker video og det er jeg som kommer ravende til automaten og tar ut tusenvis av kroner i flere omgangen :P
Vis hele sitatet...
Ja ikke bare flaut men om du legger frem saken slik du nå sier så kan du bli straffet for falsk forklaring eller forsøk på svindel om det viser seg å være deg. Det er jo derfor du må si at du mistenker at noen har lurt droger i drinken din. Da er du home free, det forklarer hvorfor du ikke husker noe. Om det skulle vise seg at det er du selv som tar ut pengene så forklarer det fortsatt saken, du har vært så ruset på droger som noen lurte i deg at du ikke viste hva du gjorde og du husker heller ingenting av det så da vil dem ikke ta deg for forsøk på svindel. Det tror jeg de kan gjøre om du bare fronter saken slik du har fortalt her.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ja ikke bare flaut men om du legger frem saken slik du nå sier så kan du bli straffet for falsk forklaring eller forsøk på svindel om det viser seg å være deg. Det er jo derfor du må si at du mistenker at noen har lurt droger i drinken din. Da er du home free, det forklarer hvorfor du ikke husker noe. Om det skulle vise seg at det er du selv som tar ut pengene så forklarer det fortsatt saken, du har vært så ruset på droger som noen lurte i deg at du ikke viste hva du gjorde og du husker heller ingenting av det så da vil dem ikke ta deg for forsøk på svindel. Det tror jeg de kan gjøre om du bare fronter saken slik du har fortalt her.
Vis hele sitatet...
Eller bare si det som det er at han drakk så mye at han ikkje husker noe?
Det er jo fortsatt ikkje lov å stjele 9900kr fra noen bare fordi han er drita full?

Det verste som skjer er at du ikkje får igjenn pengene, men han kan ikkje bli straffet for å si sannheten.
Finnmarking
Trådstarter
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ja ikke bare flaut men om du legger frem saken slik du nå sier så kan du bli straffet for falsk forklaring eller forsøk på svindel om det viser seg å være deg. Det er jo derfor du må si at du mistenker at noen har lurt droger i drinken din. Da er du home free, det forklarer hvorfor du ikke husker noe. Om det skulle vise seg at det er du selv som tar ut pengene så forklarer det fortsatt saken, du har vært så ruset på droger som noen lurte i deg at du ikke viste hva du gjorde og du husker heller ingenting av det så da vil dem ikke ta deg for forsøk på svindel. Det tror jeg de kan gjøre om du bare fronter saken slik du har fortalt her.
Vis hele sitatet...
Jeg fortalte bank dama at jeg ikke husker at jeg har tatt ut masse penger og at jeg ikke har sett noe til pengene jeg angivelig skal ha tatt ut. Jeg mistenker overhodet ikke at noen har dopet meg ned.

I mine øyne blir det og si at jeg mistenker at noen har dopet med ned falsk forklaring. Vist jeg blir straffet for og fortelle hva jeg vet og hva jeg husker fra kvelden er det noe som er galt.
Sitat av Xernox Vis innlegg
-Hvordan skal en tyv vite nøyaktig hvor mye han kan ta ut? Han vet jo ikke hva TS har tatt ut før han.
-Han kan ha mistet det, og hvor mange sitter igjen med det de har kjøpt på byen dagen før?
Vis hele sitatet...
En tyv i besittelse av kode og kort ville selvsagt bare se saldoen
og maks uttak (som er 9.900 kroner). Hvis han allerede var overstadig
beruset og tok ut alle disse pengene, regner jeg med at det er umulig
at han kan ha brukt så mye på drikke. Barpersonale har stort sett
en viss vurderingsevne i forhold til hvor mye de serverer en full
person.

Hadde TS blåst disse pengene selv, tipper jeg det hadde blitt gjort
ved å bruke kortet i en bar, og ikke i via uttak minibank.

Dessuten: et tyveri er et tyveri, selv om offeret er beruset.
Sitat av lihku Vis innlegg
Jeg fortalte bank dama at jeg ikke husker at jeg har tatt ut masse penger og at jeg ikke har sett noe til pengene jeg angivelig skal ha tatt ut. Jeg mistenker overhodet ikke at noen har dopet meg ned.

I mine øyne blir det og si at jeg mistenker at noen har dopet med ned falsk forklaring. Vist jeg blir straffet for og fortelle hva jeg vet og hva jeg husker fra kvelden er det noe som er galt.
Vis hele sitatet...


Lykke til ts. Håper det går din vei.
Sist endret av ompapa; 19. november 2012 kl. 17:58.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
En tyv i besittelse av kode og kort ville selvsagt bare se saldoen
og maks uttak (som er 9.900 kroner). Hvis han allerede var overstadig
beruset og tok ut alle disse pengene, regner jeg med at det er umulig
at han kan ha brukt så mye på drikke. Barpersonale har stort sett
en viss vurderingsevne i forhold til hvor mye de serverer en full
person.

Hadde TS blåst disse pengene selv, tipper jeg det hadde blitt gjort
ved å bruke kortet i en bar, og ikke i via uttak minibank.

Dessuten: et tyveri er et tyveri, selv om offeret er beruset.
Vis hele sitatet...
Det er da fullt mulig å blåse penger på andre ting enn drikke.
Det skal heller ikke være noe problem for TS å vite hvor mye han kan ta ut, selv om han er full. Det kommer jo litt an på personen, men man klarer mye mer enn det man skulle tro. Selv om du vingler og vaier så har du full kontroll over hva som skjer.

Jeg klarte å huske et greit langt passord (generert av LastPass, masse rare tegn og tall) når jeg var både full og høy. Skrev feil et par ganger, men klarte å skrive riktig opptil flere ganger, og nå er jo et passord litt vanskeligere enn en pin kode og å se hvor mye du har igjen.
Sist endret av Xernox; 19. november 2012 kl. 18:35.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det er da fullt mulig å blåse penger på andre ting enn drikke.
Vis hele sitatet...
Naturligvis. Men på kveldstid på et lite tettsted med to utesteder
blir det nok enten drikkevarer, kebab, eller pølse på benner'n.

Kan jo forsåvidt hende han har spandert grillpølser på hele bygda.

At TS skulle hatt problemer med å huske sin egen kode har vel
egentlig ikke vært tema i tråden.
Finnmarking
Trådstarter
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Naturligvis. Men på kveldstid på et lite tettsted med to utesteder
blir det nok enten drikkevarer, kebab, eller pølse på benner'n.

Kan jo forsåvidt hende han har spandert grillpølser på hele bygda.

At TS skulle hatt problemer med å huske sin egen kode har vel
egentlig ikke vært tema i tråden.
Vis hele sitatet...
Ja, det er det som er greia. Her er det såvitt jeg vet ingenting og bruke penger på midt på natta en drikke i baren. Har ikke sett noen kebabvogn eller nattåpen kiosk. Stekte meg kyllingfilet før jeg la meg.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Poenget her er jo at dersom feks videoopptak viser at han ble trua til å ta ut penga, eller det avslører at noen stjeler kortet så får han jo tilbake penga gjennom forsikring eller at banken må ta tapet.

om han bare har vært drita og ukritisk så må han betale selv og taper 10K.
Vis hele sitatet...
Hvis han har forsikring, ransforsikring eller noe sånt, så kan det hende han får tilbake pengene, om videoopptaket klart viser at han blir lurt eller truet til å ta ut pengene.

Såvidt jeg vet så er pengene dine tapt om du blir ranet. Ingenting som heter at banken gir deg tilbake pengene dine etter at du har blitt rana. Du kan derimot kreve pengene dine tilbakebetalt om visakortet ditt blir misbrukt.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Er ikke bare å gjøre det. Så sjekker banken overvåkningsvideoen for å se hvem som tok ut disse pengene, så var det TS likevel, og dermed blir han anmeldt for forsøk på svindel.
Vis hele sitatet...
Da har de ingen sak.

Ts sier jo bare at han ikke har tatt ut pengene, og etter hans hukommelse så er jo det helt sannt. Man kan ikke straffes for å huske feil på blackout fylla.

Også burde man jo være litt strategisk med ordvalgene da. F.eks ikke si "jeg ble svindlet" da det anntyder at du husker en spesifikk handling som skjedde, men heller altså "dette har ikke jeg tatt ut".
Sist endret av JRF; 26. august 2019 kl. 13:20.
Fant du ut av det?
Sist endret av SkammeligNykter; 26. august 2019 kl. 15:02.