Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 19659
Kom over nettsiden til noen som kaller seg "Norges Umbralske Forening"; http://umbralsk.org/.

Noen som har kjennskap til dette? Aprilspøk eller seriøst?
Hvordan fant du denne?

Ser seriøst ut, man finner mye rart i dagens samfunn.
Sist endret av SkyMarshal; 2. april 2010 kl. 22:26.
Håper det er Aprilspøk hvertfall, for det de skriver der ser helt på trynet ut.
Teksten på "om oss" referer til moderne media, imens signaturen Sophus A. Bugge er en mann som levde på 1800-tallet, så er nok kødd. Var usikker lenge dog.

Kred til de som lagde sida.
Dette virker ekstremt trangsynt! Hvorfor forby nettsider og skateboard(osv.) når det finnes langt mer skadelige ting her i verden?

Dessuten synes jeg folk flest skal få bestemme selv over egne valg i livet.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av [GC/Betater] Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Vent! Jeg finner ikke freakforum! Det vil da si at Freakforum ikke kan skade utviklingen av de mindre
Jeg håper virkelig for meneskehetens skyld at dette er en spøk. (en dårlig en som sådan) Dette var rett og slett latterlig og tidvis skremmende lesning. Mister litt troen på menneskeheten når jeg leser sånne ting.
Morro at utdanning.no stod på "svartelisten"
"Ja til Brettforbud i det offentlige rom!"
Tror ikke disse folka kan være helt gode i toppen
Hvor kom du over nettsiden, otium?
Domenets whoisinformasjon er også sensurert...
Karius og Baktus: 
Historien tar utgangspunkt i at en liten gutt, Jens, terroriseres og tortureres av to bakterier.

Karius og Baktus er nøye konstruerte propagandafigurer rettet mot barn i den norske sosialdemokratiske stat. Barn som utsettes for Egners fortelling blir hjernevasket til å få sympati med ødeleggende krefter, og når de samme kreftene blir satt på en flåte på et av verdenshavene, gråter barna av sorg og ulykkelighet. “Alle skal med”-parolen til Arbeiderpartiets propagandaingeniører understreker nettopp dette: Moralske ustkudd, avvik og kriminelle må tas hensyn til, dette til tross for at disse ikke tar hensyn til oss.

Følgelig er budskapet i Egners historie: Puss for all del ikke tennene dine, da tar du livet av terroristvennene dine!

Hahah,det var årets!
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Karius og Baktus: 
Historien tar utgangspunkt i at en liten gutt, Jens, terroriseres og tortureres av to bakterier.

Karius og Baktus er nøye konstruerte propagandafigurer rettet mot barn i den norske sosialdemokratiske stat. Barn som utsettes for Egners fortelling blir hjernevasket til å få sympati med ødeleggende krefter, og når de samme kreftene blir satt på en flåte på et av verdenshavene, gråter barna av sorg og ulykkelighet. “Alle skal med”-parolen til Arbeiderpartiets propagandaingeniører understreker nettopp dette: Moralske ustkudd, avvik og kriminelle må tas hensyn til, dette til tross for at disse ikke tar hensyn til oss.

Følgelig er budskapet i Egners historie: Puss for all del ikke tennene dine, da tar du livet av terroristvennene dine!

Hahah,det var årets!
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke legge skjul på at jeg var livredd disse to rakkerene i 6-års alderen, og jeg ville ikke pusse tenner eller gå til tannlegen eller noe som helst, for jeg ville ha absolutt minst mulig å gjøre med karius og baktus! Jeg hadde flere mareritt om den absurde slutten også, der de sitter på en flåte og gråter (skal ikke en gang prøve å gå inn på hva mummidalen gjorde med meg psykologisk sett).

Hvor sprøtt det nå enn høres ut, så stemmer det du siterte på en måte, her i alle fall.. Men er ikke så mye å trekke ut i fra det uansett, små barn med vill fantasi er nok ikke helt uvanlig. Fin off-topic en fredags kveld..
http://www.bt.no/meninger/kronikk/Mi...k-1049148.html

Den godeste Sophus A. Bugge har slengt seg med på en debatt om denne artikkelen.
Siden det er sesong for påskekrim gjetter jeg at det er en lys ide fra et nachspiel som faktisk ble gjennomført. Jeg gjetter også at det er enten filosofi- eller lærerstudenter ved UiO som står bak.
Sophus Bugge er navnet på biblioteket for HF fakultetet ved UiO..
Sitat av [GC/Betater] Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg lo ikke i det hele tatt. Jeg ble forbanna.
Snakk om å ha lite og gjøre a gett når man finner på å lage en slik forening. Nesten så jeg vurderer å anbefale dem frimerke samling eller en studie i tørkende maling på spon vegg.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg lo ikke i det hele tatt. Jeg ble forbanna.
Vis hele sitatet...
Sitat av creavator Vis innlegg
Snakk om å ha lite og gjøre a gett når man finner på å lage en slik forening. Nesten så jeg vurderer å anbefale dem frimerke samling eller en studie i tørkende maling på spon vegg.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen tro på at foreningen er et seriøst foretak - er nok bare tull fra ende til annen
Sitat av [GC/Betater] Vis innlegg
Vis hele sitatet...
De kunne likeså godt ha stengt barn ute fra samfunnet
Hvordan kan www.utdanning.no skade barns utvikling?
Nei nå sender jeg mail, detta må klares opp i.
Ett godt eksempel på et uintelligent maktorgan er mediene, som ser ut til å skape nyheter i takt med sine egne økonomiske behov, stadig blåser liv i usakligheter og regelrett blander fiksjon og virkelighet, slik at vi til slutt får store problemer med å skille disse fra hverandre. Dette er med på å tåkelegge fremgangen. En god journalist, er en styrt journalist.
Vis hele sitatet...
Kan ha et poeng akkurat med det å skape nyheter. Tenker på at Romørens prøvehopp i Kollen var verdens viktigste nyhet (for nordmenn hvertfall) i 2 uker.
Ellers er det varierende vinklinger på show som Oprah og Tyra Banks Show hvor f.eks. en alenemor blir belønnet fordi hun valgte å gi opp studier og heller forsørge barnet blir premiert den ene uka, mens en kvinne i samme situasjonen blir premiert den andre for å saste på en karriere.

Ellers er alt helt tåpelig. Noen som har søkt om medlemsskap bare for fun?
Minner meg litt om DENNE siden.
Sitat av Skogslarve Vis innlegg
Minner meg litt om DENNE siden.
Vis hele sitatet...
Det er noe av det verste jeg har sett.. han Donnie Davies må jo vere helt idiot
Dette kan da ikke være serriøst? Det må være det mest absurde jeg har hørt på lenge!
Mailen jeg sendte:

Hei, jeg kom over siden Umbralsk.org, og leste litt her.



Altså, jeg kom jo over hva man skal holde barna sine unna.

La meg nevne et par syke eksempler.



www.utdanning.no

www.ung.no

www.123spill.no

www.daria.no

www.hemsedal.com

www.hunderfossen.no



Dette er bare noen av dem. Jeg må nok si at jeg egentlig reagerte på alle.



Ærlig talt? Hvordan kan disse sidene skade barn på noen måte?

Jeg håper virkelig og jeg tror vel kanskje at dette er en Aprilspøk.

Jeg mener virkelig ikke å være frekk, men jeg syntes at dette virker litt vel konservatorisk.



Dere har også skrevet at dere vil innføre totalforbud mot rullebrett i Norge.

Hvordan kan et rullebrett være så ille for et barn å eie?

Er det ikke bare bra at barna har noe å drive med på fritiden? Foreksempel å drive med rullebrett.

Ja, man kan falle og slå seg, men man kan da ikke hindre barna sine fra å ha det morro selvom det er litt farlig.

Det er ikke som det er livsfarlig å skate litt.



Det er stor forskjell fra å klatre i trær og skate litt til å hoppe fra en bru på 30 meter.

Forskjellen ligger i farlig - og livsfarlig.

Man kan jo ikke bare stenge inne barna sine siden de kanskje han slå seg eller knekke en arm.



Jeg håper jeg kan få noen svar som klarer opp i dette her.



Med vennlig hilsen

*******************''
Har skrevet et leserinlegg om dette forbundet, utrolig enkel å skrive om.
Vi pleier jevnlig å skrive valgfrie leserinlegg på skolen, så gjorde bare leksa 1mnd tiligere, har også sendt leserinlegget til de
Jeg finner siden verken morsom eller spesielt provoserende, så jeg kan ikke skjønne at dette ikke skal kunne være ment seriøst.
Send linken til nyhetsspeilet, de tror sikkert på hvert eneste ord...

Sitat av Semjuel Vis innlegg
Jeg finner siden verken morsom eller spesielt provoserende, så jeg kan ikke skjønne at dette ikke skal kunne være ment seriøst.
Vis hele sitatet...
Les noen av artiklene. Om du ikke syntes det er morsomt er det nok bare ikke for deg, men du kan da ikke mene at det virker plausibelt?
Sitat av [GC/Betater] Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hmm, nFF står ikke der, betyr det da at det er sunt?

Men når tid ble 123spill.no en "farlig" nettside for barns oppvekst?
Fikk svar i dag, de sa at jeg var stabil tenker, har gode forutsetninger for å lykkes og at jeg er velkommen i Norges Umbralske Forening når som helst.

Får vel se om jeg værver meg
Sist endret av omba; 4. april 2010 kl. 23:52.
Sitat av fetter Vis innlegg
Les noen av artiklene. Om du ikke syntes det er morsomt er det nok bare ikke for deg, men du kan da ikke mene at det virker plausibelt?
Vis hele sitatet...
Altså, det finnes en hel del sprø mennesker i verden og at noen av dem har organisert seg finner jeg ikke spesielt overraskende. Meningene dems er rare og gammeldagse, men helt legitime.

Hva er det du finner humoristisk ved siden?
Sist endret av Gamgee; 5. april 2010 kl. 00:14.
Synes det var en morsom spøk

btw, er det sant at det var ulovlig med brett 1978 til 1989?
Hva er det som er så spektakulert med tanken om at dagens menneske er overstimulert, og at vi ville hatt et mer produktivt samfunn om folk fokuserte på jobb i stedet for underholdning? Jeg kan til en viss grad være enig i standpunktet, helt til hr. Bugge begynner på å fokusere på strengere politi og mer kontroll. Da blir det hele bare litt ekkelt.
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
btw, er det sant at det var ulovlig med brett 1978 til 1989?
Vis hele sitatet...
Ja [COLOR="LemonChiffon"]titegn...[/COLOR]
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Synes det var en morsom spøk

btw, er det sant at det var ulovlig med brett 1978 til 1989?
Vis hele sitatet...
Ja. Husker jeg var såå fornøyd da jeg hadde med meg brett hjem til norge i '88. Var nesten litt skuffa når forbudet opphørte året etter, for da var det jo ikke så kult og spesielt lenger
Sist endret av pidget; 5. april 2010 kl. 00:58. Grunn: når/da
fikk litt INGSOC vibber av ideologien dems. kan hende hele greia bare er en spøk for en liten gruppe folk.
Her er to eksempler på litteratur som ikke hører hjemme i barnas bokhyller:

Karius og Baktus: 
Historien tar utgangspunkt i at en liten gutt, Jens, terroriseres og tortureres av to bakterier.

Karius og Baktus er nøye konstruerte propagandafigurer rettet mot barn i den norske sosialdemokratiske stat. Barn som utsettes for Egners fortelling blir hjernevasket til å få sympati med ødeleggende krefter, og når de samme kreftene blir satt på en flåte på et av verdenshavene, gråter barna av sorg og ulykkelighet.
Vis hele sitatet...
Helt på trynet... Begynte å le når jeg leste dette, og hvis vi skal ta dette seriøst, noe som vi burde gjøre, må jeg bare nevne at når mine barn så Karius og Baktus, ble de sint når de ødela tennene til Jens... Kan ikke se problemet som de umbralske ser? Tror egentlig de har misforstått livet...

Vi på freak.no må starte et antiumbralsk samfunn som skal overta internett og hentrette alle som har hatt kneoperasjoner! Tror ikke det.
Det er faktisk ikke en spøk.

Jeg fikk svar, og sendte tilbake.
Les det den som vil.

Btw: Les nederst for å få riktig rekkefølge.

Hei Herr ********,

Først og fremst ønsker jeg å takke for en god mail;
jeg kan godt forstå hvordan du tenker.

Allikevel handler ikke vårt syn om hvorvidt vi skal sy puter under armene
på våre unge voksne, eller ikke. Det handler om å delta aktivt i våre
barns liv, utifra våre verdier. Det er en grunn til at samtlige av våre
medlemmer har en tung akademisk utdannelse, smykket med de beste vitnemål
fra nasjonale og internasjonale universiteter. Det er også en grunn til at
våre barn høster de samme resultatene. Vår kunnskap og oppdragelse bunner
i at vi er trofaste mot våre forgjengeres erfaringer og reglement, samt
gir oss hen til vår konservative overbevisning.

Det pr. dags dato ingen av våre medlemmers barn eller unge, som f.eks går
på folkeskolen. De går forholdsvis på Den Franske Skole, eller kostskoler
i utlandet. (England/Tyskland/Frankrike) Vi ønsker at norske skoler skal
bevege seg i den retning, og få tilbake det disiplinære fokuset. Det er
altfor mye lek, moro og useriøsitet i dagens skoler. Ja, det er på den
måten vi syr puter under armene på våre unge.

Med ønske om en god kveld!

Morten Jensen
Partisekretær.
Norges Umbralske Forening

www.umbralsk.org


>
> Takker for svar.
>
>
> Jeg må jo si meg enig i at det er mange ungdommer som har en altfor slapp
> holdning til dagens samfunn, og dermed dropper ut av videregående skoler.
> Det er for slapt, det må gjøres noe med, det er det ingen tvil om.
>
>
> Men dette er jo tross alt i mange tilfeller på grunn at at foreldrene har
> overbeskyttet barna, at de aldri har latt barna måtte gjøre noe selv, og
> derfra kommer tanken til barna at de kan flyte gjennom livet og leve på
> foreldrene.
>
>
> Det barn trenger er å få litt kustus ved å måtte ut og oppleve ting selv,
> uten at foreldrene alltid er til stede for å overbeskytte.
> Det som skjer hvis foreldrene overbeskytter barna altfor mye er jo det at
> barna lever inni en boble som de vokser opp i, og følger de for resten av
> livet der de får en urealistisk holdning til livet.
>
>
> Jeg vil på ingen måte fornærme den Umbralske foreningen, jeg respekterer
> alle menneskers livssyn.
> Den eneste jeg vil oppnå er å få litt klarhet i dette, så kanskje jeg kan
> etterhvert si meg enig hvis jeg skjønner litt dypere hva dette går ut på.
> Hvis jeg ikke sier meg enig selv når jeg får vite mer så respekterer jeg
> deres holdning, livssyn, og standpunkter.
>
>
> Mvh
> *************
>
>
>
>> Date: Sun, 4 Apr 2010 16:48:27 +0200
>> Subject: Re: Spørsmål ang. Umbralsk.
>> From:
>> To: ************@hotmail.com
>>
>> Hei ***************,
>>
>> Vi takker for mail, og kan bekrefte at vi ikke er en aprilspøk.
>> Vi er faktisk av den mening, at det er altfor mye spøk og "artigheter"
>> i dagens samfunn og at dette bidrar til at vår kollektive fremgang
>> bremses
>> ned betraktelig.
>>
>> Nettsidene du her nevner ønsker vi ikke å kommentere med andre enn de
>> som
>> drifter disse nettstedene, og vi minner om at dette er sider vi ønsker å
>> beskytte våre medlemmers barn og unge mot.
>>
>> Samfunnet vårt er i ferd med å bli et eneste underholdningsstyrt
>> inferno,
>> og vår oppgave er å bremse/stoppe ned denne utviklingen. Ta en titt på
>> hvor mange som f.eks dropper ut av videregående, så ser du nok en svikt
>> i
>> systemet.
>>
>> Mvh
>> Morten Jensen
>> Partisekretær.
>> Norges Umbralske Forening
>>
>> www.umbralsk.org
>>
>>
>>
>>
>> >
>> > Hei, jeg kom over siden Umbralsk.org, og leste litt her.
>> >
>> >
>> > Altså, jeg kom jo over hva man skal holde barna sine unna.
>> > La meg nevne et par syke eksempler.
>> >
>> >
>> > www.utdanning.no
>> > www.ung.no
>> > www.123spill.no
>> > www.daria.no
>> > www.hemsedal.com
>> > www.hunderfossen.no
>> >
>> >
>> > Dette er bare noen av dem. Jeg må nok si at jeg egentlig reagerte på
>> alle.
>> >
>> >
>> > Ærlig talt? Hvordan kan disse sidene skade barn på noen måte?
>> > Jeg håper virkelig og jeg tror vel kanskje at dette er en Aprilspøk.
>> > Jeg mener virkelig ikke å være frekk, men jeg syntes at dette virker
>> litt
>> > vel konservatorisk.
>> >
>> >
>> > Dere har også skrevet at dere vil innføre totalforbud mot rullebrett i
>> > Norge.
>> > Hvordan kan et rullebrett være så ille for et barn å eie?
>> > Er det ikke bare bra at barna har noe å drive med på fritiden?
>> Foreksempel
>> > å drive med rullebrett.
>> > Ja, man kan falle og slå seg, men man kan da ikke hindre barna sine
>> fra å
>> > ha det morro selvom det er litt farlig.
>> > Det er ikke som det er livsfarlig å skate litt.
>> >
>> >
>> > Det er stor forskjell fra å klatre i trær og skate litt til å hoppe
>> fra en
>> > bru på 30 meter.
>> > Forskjellen ligger i farlig - og livsfarlig.
>> > Man kan jo ikke bare stenge inne barna sine siden de kanskje han slå
>> seg
>> > eller knekke en arm.
>> >
>> > Jeg håper jeg kan få noen svar som klarer opp i dette her.
>> >
>> >
>> > Med vennlig hilsen
>> > *****************'
Fredrik
bestilling Fredrik ble opprettet.
Takk for din bestilling. Vi har mye trafikk på nettbutikken for tiden, så det kan ta en stund før vi får sendt ut produkter. Vi tar kontakt før utsendelse, så du kan bekrefte at du fortsatt ønsker produktet.

//

Jeg bestilte et flagg
Sist endret av shiiit; 5. april 2010 kl. 05:22.
haha :P er noe av det mest konservative jeg har lest i hele mitt liv! merkelig livssyn... Det er for mye lek og gøy i samfunnet , hva feiler det dem ? har respekt for synet dems men syntest den blir for drøy....
Sist endret av jorhys; 5. april 2010 kl. 06:25.
Sitat av OnkelBlå Vis innlegg
Det er faktisk ikke en spøk.

Jeg fikk svar, og sendte tilbake.
Les det den som vil.
....
Vis hele sitatet...
Jeg ser fremdeles ikke hvordan dette ikke er en spøk. Det at denne mannen liksom skal være politisk leder bør være info nok til å fastslå det.
Det jeg lurer på er hva umbral(sk) betyr? Det samme med den latinske frasen de har, har funnet ut sånn nogelunde hva sistnevnte betyr men.
Kom over denne nettsiden for noen dager siden, jeg også.
Helt på tryne om dette faktisk er ment seriøst, noe det etterhvert har begynt å virke som (mpt. mailen han ene her mottok, osv.).

Synd at ikke nFF er på lista deres, da ... vi er mindre farlige enn 123Spill, og det i seg selv er smått provoserende.
Umbralsk.org.... ingen som merker at det minner litt om UMORALSK.org?
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Det jeg lurer på er hva umbral(sk) betyr? Det samme med den latinske frasen de har, har funnet ut sånn nogelunde hva sistnevnte betyr men.
Vis hele sitatet...
Jeg lurte også fælt på hva umbralsk egentlig hva for noe; http://no.wikipedia.org/wiki/Umbra

Sitat av wikipedia.org
Umbra er et latinsk uttrykk, og betyr «skygge». I flertall sier man umbrae eller umbræ. Man kan også omtale et objekt eller et tema som umbralsk, som betyr at det er totalt eller delvis ukjent/tildekket.
Vis hele sitatet...
Navnet oppstod vel i den perioden foreningen arbeidet i det skjulte. De påstår jo at de har eksistert i over 200 år, men først nå kommet frem i lyset.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Jeg ser fremdeles ikke hvordan dette ikke er en spøk. Det at denne mannen liksom skal være politisk leder bør være info nok til å fastslå det.
Vis hele sitatet...
Bugge er ikke et veldig uvanlig navn og selv om Sophus kanskje er litt mindre vanlig, finner jeg det ikke usannsynlig at det har eksistert to Sophus Bugger opp igjennom. Legg óg merke til hvordan den eldre Bugge heter Elseus Sophus Bugge, mens umbralsk-Bugge signerer med Sophus A. Bugge.
Sist endret av Gamgee; 5. april 2010 kl. 16:14.
Sitat av [GC/Betater] Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ånei, hold barna vekke fra ung.no. Og for all del hold dem unna Nasjonalbiblioteket eller Kongsberg Skisenter!

Nei, må nokk vær en spøk detta ja :P
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Bugge er ikke et veldig uvanlig navn og selv om Sophus kanskje er litt mindre vanlig, finner jeg det ikke usannsynlig at det har eksistert to Sophus Bugger opp igjennom. Legg óg merke til hvordan den eldre Bugge heter Elseus Sophus Bugge, mens umbralsk-Bugge signerer med Sophus A. Bugge.
Vis hele sitatet...
Du har et poeng, men iflg. skattelistene finnes det ingen med etternavn Bugge i Norge i dag, så med alt det andre som tilsier en hoax, samt det at det ikke finnes noen hyllest til deres nylige bortgåtte politiske leder, står jeg på mitt.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Du har et poeng, men iflg. skattelistene finnes det ingen med etternavn Bugge i Norge i dag, så med alt det andre som tilsier en hoax, samt det at det ikke finnes noen hyllest til deres nylige bortgåtte politiske leder, står jeg på mitt.
Vis hele sitatet...
Rart, for familien til en venn av meg har Bugge som etternavn.

Her er en tilfeldig Bugge jeg fant på skattelistene..

Edit: Ved nærmere ettertanke mente du kanskje at det ikke fantes noen Sophus med etternavn Bugge, eller?
Sist endret av Gamgee; 5. april 2010 kl. 18:31.