Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 848
Hei!
Jeg har tittet litt rundt på forumet og på webshops generelt. Jeg skal altså kjøpe en 22" (tror jeg) skjerm, slik at jeg kan multitable poker online, surfe, se noe video, men generelt ganske moderat bruk. Skal altså ikke bruke den til gaming, eller kjøre TV på den o.l.

SÅ, hvilken burde jeg velge? ØNSKER ANBEFALINGER! Har vært inn på amentio.no og sett endel, men vet ikke hva jeg burde se etter av specs (og hva som er spesielt viktig ift min bruk/generelt)
F.eks., er det viktig for meg med 2ms responstid, eller er det nok med 5? Hvilke andre viktige ting burde jeg se etter/se opp for? Spesielle merker med godt/dårlig ry?

Håper på bra svar, alt taes imot med stor takk!!

Eivind
Hvorvidt en skjerm har 2 eller 5 ms har absolutt ingenting å si for ditt bruk, (eller for noen som helst sitt bruk). I de fleste tilfeller er det klin umulig å lese spesifikasjonene på en skjerm å se om den er bra eller ikke, da er det bedre å se skjermen selv, og vurdere om farge/svart-hvit balansen er god nok for deg.

Siden du antakelig skal handle på nettet, er det bedre å gå utifra annbefaler. Finnes dusiner av slike tester.

Selv annbefaler jeg Asus VW222U som har et behagelig design, har veldig gode kontrastforhold, perfekt til vanlig bruk, gaming, film.. Rett og slett en nydelig allrounder.

Ellers har vi Samsung som er ledende på denne skjermfronten, og du vil garantert få mange annbefalinger av Samsung
Takk!

Har sett på denne skjermen før, men er litt grønn på hva jeg skal se etter. Men utrolig god pris og mange anbefalinger på den, ser jeg.

Så takk for godt svar Ble litt klokere! Godt mulig jeg går for denne!

Eivind
Samsung t220: )
Har selv en LG Flatron L226WT. Anbefaler LG Flatron L227WT, den har bedre oppgitt
kontrast enn 226, og jeg syns 226 har et utrolig godt kontrastforhold. Så vil nok
tippe at 227en har enda bedre

Også har den 2ms mot 226en som har 5ms. Men etterslep har jeg aldri hatt problemer
med på min 226 så.

http://prisguide.hardware.no/product...roductId=86315
Sist endret av Stigern; 13. oktober 2008 kl. 01:59.
Jeg har nå sett enda mer rundt og har fortsatt ikke bestemt meg hundre prosent. Hundre prosent sikkert er det ihvertfall at jeg bestiller i morgen

MEN, siden alle stort sett anbefaler sin egen 22", såfremt de har gode erfaringer med den, lurer jeg på en viktig ting: Hvordan var innstillinger på skjermen ut av eska? Og var det lett å stille inn dette? Hørt bl. a. at ASUS vw222u er helt screwed up før man stiller inn (og at det ikke er det letteste i verden). ERFARINGER RUNDT DETTE?

TAKK for alle svar hittil Eivind
Kjøpte denne https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347570 selv og er stort fornøyd. Bra bilde og pen å se på.
Sitat av Knowledge
Kjøpte denne https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347570 selv og er stort fornøyd. Bra bilde og pen å se på.
Vis hele sitatet...
Må si meg enig med deg der, er storfornøyd med mine 2 skjermer
Sitat av Knowledge
Kjøpte denne https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347570 selv og er stort fornøyd. Bra bilde og pen å se på.
Vis hele sitatet...
Er ikke denne enda bedre da? Nyere modell, sant?
Fikk skjermen for noen timer siden, kjøpte den og tast/mus gjennom amentio.no.

Har testet den litt og er forløpig veldig fornøyd..!
Bildet er skarpt med gode farger, god kontrast, plenty med lysstyrke og et behagelig design, samtidig som jeg synes det er praktisk med de innbygde høytalerne til vanlig bruk.

Det er få ting å utsette, så det blir noe av det samme som jeg har hørt gjennom andre; f.eks, at stativet er noe ustøtt, men ikke så mye som jeg fryktet. Det er ørlite lyslekkasje fra øverste kant på skjermen når jeg ser film som er svært mørk, men alt lys av rundt meg og persienner nede.

Overall er skjermen svært god. Skjerminnstillingene av litt off i utgangspunktet, men begynner å bli fornøyd nå, etter litt finpuss.

TAKK TIL ALLE for konstruktive innspill og god hjelp!