Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  837 94310
Til dere som har kjøpt iPhone, er dere fornøyd med den?
Har hørt flere sakt den er av dårlig kvalitet...


Vurderer å kjøpe meg en men vetikke hvor jeg skal få bestilt en (helst billigst mulig).
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Veldig fornøyd. Så langt i alle fall.
Dårlig kvalitet er hvertfall ikke sant. Har aldri opplevd noe med større kvalitetsfølelse enn apple-produktene jeg har kjøpt de siste månedene (svart MacBook og iPhone). Når det gjelder iPhone så må jeg ærlig si at jeg aldri har vært mer fornøyd med en mobiltelefon, hvertfall ikke til den prisen (jeg betalte 3000). Jeg kan virkelig anbefale den! Sjekk eBay eller finn.no f.eks. Men du må nok regne med å punge ut ganske mye for å få en som er brukbar i Norge.
Nå som FW 1.1.3 har kommet, så hvorfor ikke skrive en guide til hvordan man nedgraderer til 1.1.1?

Det første du må gjøre er å finne ut av hvilken firmware du har, og for tiden er det antageligvis 1.1.2 eller 1.1.3. Jeg skriver guiden utifra at du har 1.1.3, siden det er den siste og antageligvis den du har oppdatert til når itunes foreslo det.

Hvis du skulle ha 1.1.2 så se lengre opp i tråden her:

1. Finn tak i 1.1.2 firmwaren. Den finner du med litt leting på nett, mener jeg fant min på ipodtouchfans.com wikien. Men er litt vanskelig å finne ut av siden den har database feil akkurat nå(typisk )

2. Finn tak i 1.1.1 firmwaren: http://www.megaupload.com/?d=V7H8X2QQ

3. Plugg i ipod touchen til pcen, gå inn på itunes. Sjekk at ipoden din viser skrivebordet, og at den dukker opp i itunes. Vi skal nå sette den til "Device Firmware Upgrade", ved å gjøre følgende:

* Press og hold nede Power og Home knappen.

* Gi slipp på Power knappen når du ser at ipoden kobler fra og forsvinner fra iTunes. Tar ca 10 sekunder.

* Slipp Home knappen når du ser ipoden kobler til og vises i iTunes. Dette tar også ca 10 sekunder.

4. Pakk ut 1.1.1 firmwaren som du lastet ned ved punkt 2. Plugg ipoden til pcen, gå inn på itunes.
Hold inne Shift mens du trykker på Restore, da vil du få opp en fil-dialog hvor du kan peke
til 1.1.1 firmwaren. Gjør det og velg Ok. Da vil iTunes restore ipoden til 1.1.1(alt du har innpå FORSVINNER)

5. Når den har rebootet og er klar til bruk, så åpne Safari og besøk http://jailbreakme.com
Safari vil så krasje, og det vil komme opp noe sånt som downloading % osv. Husker ikke helt.
Men til slutt så vil den reboote, så er det bare å "slide to unlock".

6. Du vil nå merke at det har dukket opp noen nye programmer på "skrivebordet"(på touchen altså).
Gå inn på det som heter Installer, og velg "Install", scroll ned til du finner Tweaks (1.1.1). Gå inn der
og velg oktoPrep, så velg install.

7. Når det er ferdig installert, så kan du oppdatere ipoden til 1.1.2 via iTunes. Først pakk ut 1.1.2 firmwaren. Så holder du inne shift mens du trykker Update(viktig at du ikke velger restore her), og peker til 1.1.2. Etter den er oppdatert til 1.1.2, så lukker du bare itunes(ikke koble fra ipoden).

8. Så gå inn på Taskmanager og avslutt følgende prosesser. iPodService.exe og AppleMobileDeviceHelper et eller annet.

9. Når du nå har en "vanlig" 1.1.2 touch. Så skal du laste ned: http://rapidshare.com/files/7162642...lbreak.rar.html
Pakk bare filene ut på skrivebordet feks.

10. Med ipoden koble til, itunes stengt og de .exe filene avsluttet. Så kjører du windows.bat.
Skulle du få problemer med at windows.bat ikke finne ipoden, så kan det hjelpe å koble den fra og så koble den til(hvis itunes spretter opp, så gjennomfør nummer 8 på nytt).

Trykk "Jailbreak", og vent til det kommer en melding som ber deg om å reboote ipoden(ikke trykk ok på den ennå!) så rebooter du bare ipoden ved å holde inne knappen oppå til den slår seg helt av. Så slår du den på igjen. Så "slide to unlock". Og nå kan du trykke OK i programmet.

Så skal programmet slå seg av, og touchen skal reboote.
Når den da kommer på igjen skal du ha en JB 1.1.2, med Installer på skrivebordet

Skal se om jeg finner 1.1.2 firmwaren, poster sikkert det i et innlegg under her, hvis ikke noen andre gjør det før meg

Anbefaler iPhysics, et genialt fysikkspill til itouch/iphone:
http://youtube.com/watch?v=uv2MKqd7-8s
http://youtube.com/watch?v=h7-kPTCplb4&feature=related
Finner det på installert i Games.
Sist endret av Stigern; 18. januar 2008 kl. 05:43.
MÅ man ha en annen type simkort for å bruke iPhone?

Hvilket, hvor kjøpe, pris?
Hvis du kjøper 1.1.2 OTB må du pr. i dag ha et juksesimkort i tillegg til ditt eget simkort for å ringe med iPhone. iPhonesimfreer er populært, og koster rundt 400.- Får du eventuelt tak i 1.1.1 trenger du ikke dette kortet, da telefonen kan software-unlockes.

Men de fleste forventer at det kommer en softwareunlock av 1.1.2 OTB i løpet av ikke så veldig lenge, men det er bare gjetninger, siden iPhone Dev Team holder kjeft om hvor langt de er kommet.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Ipod Touch Firmwares:

1.1.1

1.1.2

1.1.3
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Nå er jeg ferdig med å jaibreake ipoden. Tok litt tid, men funker fett.

Et par spørsmål:

*Har jeg forstått riktig hvis jeg sier at Installer er et program som gir meg aksess til en database med masse greier til ipod touch/iphone? Er det godt for noe annet?

*Hvordan sletter jeg apps?

*Hvilke spill er best? Hvilke programmer er nyttigst?
Jeg har følgende problem/spørsmål:
Jeg bruker itunes 6.0.2 mot min ipod photo på pc. Her ligger mange tusen låter.
Jeg har nå kjøpt en itouch som trenger en nyere versjon av itunes for å synce. Kan jeg laste ned itunes 7.6 uten å erstatte versjon 6.0.2 hvis jeg laster ned som annen bruker på pc'en? itouchen er på 16 gb og vil derfor ikke ha plass til halvparten av alt som ligger i itunes nå.
Jeg har forøvrig to versjoner av 6.0.2 på pc'en; en linket til juniors ipod nano - den andre til min photo. Hva kan jeg gjøre??? Jeg vil jo heller ikke oppdatere itunes og kanskje risikere alt hele biblioteket slettes i prosessen!!! Hjææælp!!!
En venn av meg kjòpte nettop en Mp3spiller som heter Clix2. Selv fòler jeg at à betale 2000 kroner for noe som har mindre funksjoner enn Itouch virker litt dròyt. Men det var en funksjon som jeg ble helt forelsket i, muligheten for à laste ned bòker og lese dem pà Mp3spilleren. Jeg spòr nà fòr jeg muligens kjòper Itouch, er dette ogsà en mulighet der ogsà?
Sitat av Kal87
Til dere som har kjøpt iPhone, er dere fornøyd med den?
Har hørt flere sakt den er av dårlig kvalitet...


Vurderer å kjøpe meg en men vetikke hvor jeg skal få bestilt en (helst billigst mulig).
Vis hele sitatet...
Jeg er svært fornøyd

Jeg fant ingenting om dette: hvordan er det å oppgradere TIL 1.1.2 fra 1.1.1 ?
Jeg kan vel legge inn OktPrep, oppgradere og deretter 1.1.2-jb, så vil den funke som normalt igjen? right?
En ting jeg ikke helt får klarhet i: Noen har tydeligvis klart å jailbreake 1.1.3 nå, men de venter med å slippe dette til offentligheten, til Apple slipper sin SDK for iPhone i slutten av Februar.

Har dette noe som helst med en software unlock til 1.1.2 å gjøre, eller er det to helt forskjellige ting? Det er "offisielle" rykter som sier at en unlock til 1.1.2 er nært forestående, men betyr den nye jailbreaken til 1.1.3 at denne unlocken blir forsinka?
Sitter med en iPhone as we speak, og har fulgt denne guiden. Foreløpig er jeg på step 2-3 hvor iPhonen har fått rød skjerm etter iBrickr. Etter dette kommer Applelogoen opp, og viser etterhvert et stillestående loadingikon. Greia er at denne sekvensen restartes om og om igjen. Skal jeg fortsatt vente på activationscreenen, eller trykke på Mainscreen-linken på iBrickr?

EDIT: Den har nå stått i en times tid. What to do?

Bump*

Telefonen har nå stått i en og en halv time. Har også restartet den, med samme resultat. Hva har gått galt? Fulgte guiden til punkt og prikke.
Sist endret av TheShit; 20. januar 2008 kl. 23:16.
jeg vil anbefale deg å resette telefoenen med iTunes, og prøve på nytt igjen..
hvis det ikke går, så klikker du på mainscreenlinken på iBrickr

Sitat av DonTomaso
En ting jeg ikke helt får klarhet i: Noen har tydeligvis klart å jailbreake 1.1.3 nå, men de venter med å slippe dette til offentligheten, til Apple slipper sin SDK for iPhone i slutten av Februar.

Har dette noe som helst med en software unlock til 1.1.2 å gjøre, eller er det to helt forskjellige ting? Det er "offisielle" rykter som sier at en unlock til 1.1.2 er nært forestående, men betyr den nye jailbreaken til 1.1.3 at denne unlocken blir forsinka?
Vis hele sitatet...
Wow. Jeg vil ha 1.1.3 på telefonen min
Ifølge filmene på youtube, så virker 1.1.3 litt kulere enn kjedelige 1.1.1
Den kommer hverken opp i iTunes eller iBrickr. Hva gjør man?
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stigern
iPod touchen har jo ikke noe mic. Så hvordan voip vi
funke lurer jeg på.

Og, hvordan slår man av den jævla stavekontrollen?
Vanskelig når touchen foreslår og skifter pa allt jeg
skriver.
Vis hele sitatet...
Sitter og leker litt med å koble pc'n til ipoden via ssh.
Fant System-mappen til ipoden. Under mappen "Library" ligger det en mappe som heter "Keyboard Dictionaries". Der fant jeg alle ordlistene på ipoden. Tysk, Engelsk, Fransk og Italiensk.
Hvis du går inn og sletter disse ordlistene, går jeg ut ifra at du blir kvitt problemet ditt. Hvis ipoden gir feilmelding, kan du gå inn i .dat filene "ordlistene" med notepad og fjerne all teksten i filene. Det skal nok funke.

Den Norske ordlisten, derimot, ser jeg ingen ting til, og den opprettes ved at du skriver på ipoden. Vet ikke hvilken mappe den finnes i, men du kan gå inn på "innstillinger" på ipoden og trykke på "Nullstill" helt nederst og velge "Nullstill tastaturordlisten". Dette må da gjøres regelmessig ettersom det lages en ny ordliste når du skriver noe.
Sist endret av Pope; 24. januar 2008 kl. 19:32.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av RandomiZed
jeg vil anbefale deg å resette telefoenen med iTunes, og prøve på nytt igjen..
hvis det ikke går, så klikker du på mainscreenlinken på iBrickr


Wow. Jeg vil ha 1.1.3 på telefonen min
Ifølge filmene på youtube, så virker 1.1.3 litt kulere enn kjedelige 1.1.1
Vis hele sitatet...
Nå er ikke jeg proff på iphone, men er det ikke da ennå bedre med jaibreaket 1.1.2? Skjekket nettopp litt på google for å se om dette faktisk var mulig, men det ser labert ut. Er 1.1.1 den eneste FW til iphone som kan jaibreakes HELT problemfritt?
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Jeg har et problem. GTKpod fjerna libaryet. og nå klarer ikke itunes og lese den, noen som vet hvordan fikse ? (Uaktuelt og resette).
1.1.3 Aktivert og jailbreaket...

http://cre.ations.net/blog
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av comi
Jeg har et problem. GTKpod fjerna libaryet. og nå klarer ikke itunes og lese den, noen som vet hvordan fikse ? (Uaktuelt og resette).
Vis hele sitatet...
Hvis du vil, så kan jeg rar'e libraryet mitt og sende det til deg. Du får selv endre det som trengs å endres.

edit: Det eisval sa, svarte vel egentlig på det forrige spørsmålet mitt
Sist endret av Pope; 25. januar 2008 kl. 00:50.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Takk fint hvis du gidder.
Sitat av eisval
1.1.3 Aktivert og jailbreaket...

http://cre.ations.net/blog
Vis hele sitatet...
Jeg skal teste dette senere og fortelle hvordan det gikk.
Håper det går bra, for jeg har ikke AT&T-kort jeg kan bruke hvis noe går feil
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av comi
Takk fint hvis du gidder.
Vis hele sitatet...
Jeg lover at det blir det første jeg gjør i morgen...
Lørdag altså...
Sist endret av Pope; 26. januar 2008 kl. 00:46.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Jaokei. Du har 1.1.2 sant?
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av comi
Jaokei. Du har 1.1.2 sant?
Vis hele sitatet...
Sorry! Glemte det.. Men nå har jeg funnet libraryet og .rar'et det.
PM meg e-maiden din, så sender jeg det..
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Emne: Lage "stylus"/touch pen til iPod Touch.

Den berøringsfølsomme skjermen til iPod Touch fungerer kjempebra for meg, men av og til hadde det vært greit med en penn man kan trykke med. Har lest litt på nettet hvorfor en ikke kan trykke med hva som helst og fant en forklaring på howstuffworks.com men skjønte ikke helt hvorfor en ikke kan trykke med hva som helst.

Noen som vet hvordan jeg kan lage en slik penn og hvorfor jeg ikke kan trykke med hva som helst?
Flere spm. ang. iPhone!

Jeg har en jailbreaket 1.1.2 og Windows OS på pc'en.
Så da lurer jeg på:

1: Noen som vet hvordan man fikser ringelyder uten å måtte kjøpe de? På google fant jeg kun et program som var til MAC og et annet program som var til 1.1.1. Har hørt om et program som heter SendSong(?) som gjør at jeg kan bruke mp3'ene som ringelyder, men jeg vet ikke hvor jeg finner det og om det i det hele tatt funker.
Noen som kan hjelpe meg med dette?

2: Mener å ha lest et sted at det finnes en app som gjør at man kan bruke kameraet til videokamera, vet dere noe om dette, og i såfall hvor jeg kan finne den?

3: Jeg vil sende MMS! Fant et program på Installer som påstår at det gjør så jeg får sendt mms med iphonen min. Noen som har testet ut dette, og isåfall, hvis det funker, gi meg noen tips til hvordan jeg får satt opp riktige innstillinger til dette (jeg har telenor)?

Blir veldig glad hvis noen kunne hjulpet meg litt med dette!
1: Noen som vet hvordan man fikser ringelyder uten å måtte kjøpe de? På google fant jeg kun et program som var til MAC og et annet program som var til 1.1.1. Har hørt om et program som heter SendSong(?) som gjør at jeg kan bruke mp3'ene som ringelyder, men jeg vet ikke hvor jeg finner det og om det i det hele tatt funker. Noen som kan hjelpe meg med dette?
Vis hele sitatet...
Du kan bruke iBrickr til å overføre ringelyder med, 0.91 er vel siste versjon. Og hvis jeg ikke husker feil må du gjøre om mp3 til m4a i itunes og kanskje rename m4a filen til m4r(ringtone).

2: Mener å ha lest et sted at det finnes en app som gjør at man kan bruke kameraet til videokamera, vet dere noe om dette, og i såfall hvor jeg kan finne den?
Vis hele sitatet...
Har jeg ikke funnet enda, men det er noe som heter CameraPro som du kan installere for å få noen flere funksjoner

3: Jeg vil sende MMS! Fant et program på Installer som påstår at det gjør så jeg får sendt mms med iphonen min. Noen som har testet ut dette, og isåfall, hvis det funker, gi meg noen tips til hvordan jeg får satt opp riktige innstillinger til dette (jeg har telenor)?
Vis hele sitatet...
Dette har jeg ikke fått til å virke på Tele2, noen sier at det virker og andre sier at det ikke virker. Men for å få det til må du ihvertfall bruke de manuelle innstillingene fra din operatør.


En liste over programmer du kan installere finnes bla her: http://pxl.ibrickr.com/ <-- Disse kan installeres med iBrickr...
Ellers ligger det jo en del på installer hvis du legger til noen bra sources
Hvilke nettverksprotokoller kan iPhone bruke?
Vi had WPA eneprise paa skolen, 802.1x
Kan man innstallere stotte for WPA?

Et annet sporsmaal: hvilken Norsk spraakpakke of Norske tastatur er best as bruke?
Finnes dette "native" ?
Sist endret av Turbolego; 29. januar 2008 kl. 14:56.
[EDIT:]

Noen som har prøvd anySIM 1.2.1u?
anySIM 1.2.1u survives after upgraded to iPhone 1.1.3


Fått meg psx4all men aner ikke hvor jeg skal begynne å lete etter roms.




Noen som har prøvd dette programmet?
Sist endret av Turbolego; 29. januar 2008 kl. 16:20.
Sitat av Turbolego
[EDIT:]

Noen som har prøvd anySIM 1.2.1u?
Vis hele sitatet...
Var vi ikke enige om at du hadde 1.1.2 OTB? I såfall kan du ikke bruke anySIM.
2
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Turbolego:
Jeg har psx4all og har fått det til å virke. Spillene hakker en del, men de funker fett.
Du trenger en psx emulator bios for å bruke emulatoren. Har du det eller skal jeg sende deg den?

Vet om en bra side for roms, men husker ikke adressen. Kommer tilbake til deg når jeg har funnet den.

Her var den! http://roms.zophar.net/sony-playstation/all

edit: Sikkert mange som grubler over hvordan en skal få spillene over på iPoden/iPhonen, så jeg lager en enkel guide. (Vet at det finnes mange på nettet, men denne er norsk og jeg skal gjøre den enkel å forstå...)

To be continued....
Sist endret av Pope; 29. januar 2008 kl. 16:44.
Sitat av DonTomaso
Var vi ikke enige om at du hadde 1.1.2 OTB? I såfall kan du ikke bruke anySIM.
2
Vis hele sitatet...
Joda, er klar over dette, men hvis dette har fungert for de som har 1.1.1 kan det hende at en ny versjon vil fungere for 1.1.2?
Sitat av Pope
Turbolego:
Jeg har psx4all og har fått det til å virke. Spillene hakker en del, men de funker fett.
Du trenger en psx emulator bios for å bruke emulatoren. Har du det eller skal jeg sende deg den?

Vet om en bra side for roms, men husker ikke adressen. Kommer tilbake til deg når jeg har funnet den.

Her var den! http://roms.zophar.net/sony-playstation/all
Vis hele sitatet...
Ja takk!
Tusen takk for siden!
Sitat av Sanne87
Flere spm. ang. iPhone!

3: Jeg vil sende MMS! Fant et program på Installer som påstår at det gjør så jeg får sendt mms med iphonen min. Noen som har testet ut dette, og isåfall, hvis det funker, gi meg noen tips til hvordan jeg får satt opp riktige innstillinger til dette (jeg har telenor)?

Blir veldig glad hvis noen kunne hjulpet meg litt med dette!
Vis hele sitatet...
MMS instillinger for telenor:

MMSC: http://mmsc/
Proxy: 10.10.10.11:8080

Det andre kan bare være blankt.
[quote=Turbolego]Joda, er klar over dette, men hvis dette har fungert for de som har 1.1.1 kan det hende at en ny versjon vil fungere for 1.1.2?/QUOTE]

Nei, du er ikke klar over dette. Det fungerer ikke, bare glem hele greien.
Sitat av Turbolego
Joda, er klar over dette, men hvis dette har fungert for de som har 1.1.1 kan det hende at en ny versjon vil fungere for 1.1.2?
Vis hele sitatet...
Det er omtrent tjue millioner mennesker som venter i spenning på en softwareunlock til 1.1.2 OTB, og du kan være sikker på at man har prøvd dette allerede. Mulighetene pr. i dag for å ringe med en 1.1.2 OTB er et hacka simkort (turbosim, e.l), eller en hardware-unlock. Software-unlocken kommer før eller siden.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Dette er en komplett guide som forklarer hvordan du kan spille playstationspill på iPod Touch/iPhone.
(Jeg vil heretter kalle iPod Touch og iPhone for "enhet")

Hvis du ikke har åpnet firmwaren på enheten din, må det gjøres. Dette kalles "jailbreaking" og det finnes mange guider som forklarer hvordan en gjør dette. Selv brukte jeg guiden til Stigern som du finner tidligere i denne tråden (iPod Touch).

Dette trenger du:

-Tilgang på wifi nettverk.

- psx4all (playstation-emulator til enheten din) Lastes ned med Installer.app på enheten.

-scph1001.bin (Bios som du trenger for å bruke emulatoren).

-CuteFTP Pro (Program som du bruker for å sende ting fra PC til enhet.)

-Playstation roms (spill) (Jeg skal forklare hvor dette kan lastes ned senere i guiden.)

Ikke gjør dette før du evt får problemer med tilkobling mellom pc og enhet:
- Du kan kanskje også komme til å trenge en app som heter openSSH for å åpne SSH protokollen på enheten hvis den ikke allerede er åpen (Det var den på min iPod). (Lastes ned fra Installer.app)
Da vil du også trenge NetServices.app som er gjør at du kan åpne og lukke protokoller.


Da kan vi begynne:

Installer CuteFTP Pro. Legg filen som heter patch.exe i CuteFTP Pro mappen som antakelig har blitt installert under "Programfiler". Kjør patch.exe og velg "Register" og "Patch".
Åpne programmet, trykk på File > New > SFTP (SSH2) Site.
På Label kan du skrive hva du vil. Host address finner du ved å gå inn på innstillinger på enheten din og velge Wi-Fi. Når du har koblet deg til nettverket du ønsker, trykker du på den blå pilen til høyre. Host Address er er IP-adressen enheten din har blitt tildelt. (Eks. 192.168.0.6 som er min).
Viktig:
Username: root
Password: alpine
Nå kan du koble til. Går det ikke, må du kontrollere at openSSH er aktivert på enheten din.

Når du har koblet til, vil du befinne deg under /private/var/root i enheten. Gå tilbake tre mapper for å komme til "rotmappen" (Der du finner mappen "/private" mm.) og klikk på Applications.
Der vil du finne en mappe som heter psx4all.app. Du skal laste over scph1001.bin i den mappen.
Når det er gjort, høyreklikker du på scph1001.bin og velger "Properties". Endre "Permissions" til 755 og klikk OK.

Åpne webbrowseren på pc'n din og gå til http://roms.zophar.net/sony-playstation/all
Her kan du laste ned Playstationspill. (Det finnes mange slike sider, men dette er det beste etter min erfaring.) Mange andre sider er fulle av popups, addbanners og annet drit. Noen sider krever at du besøker bestemte linker før du kan søke etter eller laste ned spillene. Det tar tid og er ikke noe moro.

Når du har lastet ned spillet du ønsker og pakket det ut, åpner du CuteFTP Pro igjen.
Koble til enheten din og under /private/var/root/media skal du opprette en mappe som heter ROMs.
Åpne mappen du nettopp opprettet og lag en ny mappe i den som heter PSX .
Til den mappen skal du laste opp spillet ditt. Når det er gjort, må du høyreklikke på spillfilen og endre "Permissions" til 755.

Restart enheten og Game On!


Hvis du har problemer med å koble til eller andre problemer med å få dette til å fungere, så er det bare å spørre.

OBS! Det er ikke alle roms som virker på iPod Touch og iPhone, men de fleste kan kjøres.
GTA 1 funker!
Sist endret av Pope; 29. januar 2008 kl. 18:11.
Bra Guide, får teste ut når jeg kommer meg hjem fra jobb
hei jeg har et spørsmål, mer hva dere synes jeg burde gjøre. Jeg har kjøpt meg ipod touch for noen uker siden, men lurer på om jeg skal selge den for å kjøpe meg en iphone, fant en iphone til rundt 3500 kr men må kjøpe sim selv ( ca 500 kr). Vurderer da og selge min mobilen og ipod touch å kjøpe denne iphonen...
hva synes dere jeg burde gjøre?

hei jeg har et spørsmål, mer hva dere synes jeg burde gjøre. Jeg har kjøpt meg ipod touch for noen uker siden, men lurer på om jeg skal selge den for å kjøpe meg en iphone, fant en iphone til rundt 3500 kr men må kjøpe sim selv ( ca 500 kr). Vurderer da og selge min mobilen og ipod touch å kjøpe denne iphonen...
hva synes dere jeg burde gjøre?
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Jeg ville ikke gjort det.
iPhone har ikke engang kommet til Norge, så jeg ville hvertfall ha ventet til det kommer en europeisk utgave av telefonen.
Du må jailbreake den for å kunne "fornorske" telefonen med norsk språk og tastatur og jailbreaking er jo ikke lov og det går utover garantien hvis du gjør det.
Tenk deg om. Er det verdt det?


Det kommer litt ann på hvilken telefon du har også. Har du en ganske ny telefon ville jeg hvertfall ikke gjort det.
Sist endret av Pope; 29. januar 2008 kl. 20:11.
mm du har et godt poeng, har en nokia n73 atm. Den er helt grei får solgt den for ca 800 og ipoden jeg har nå regner jeg med å få rundt en 2900 for. Må ca ut med en "egenandel" på 300 kr for å få den fornorsket. Er i tvil, er ikke mange ekstra funskjoner jeg får, men har virkelig lyst på den.. men som du sier, er den verdt det? :P

takk for raskt svar ;D
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ogroos
mm du har et godt poeng, har en nokia n73 atm. Den er helt grei får solgt den for ca 800 og ipoden jeg har nå regner jeg med å få rundt en 2900 for. Må ca ut med en "egenandel" på 300 kr for å få den fornorsket. Er i tvil, er ikke mange ekstra funskjoner jeg får, men har virkelig lyst på den.. men som du sier, er den verdt det? :P

takk for raskt svar ;D
Vis hele sitatet...
Du kan nok få solgt telefonen din for ca 800, ja, men iPoden kan du bare glemme å få 2900 for.
Jeg går selvfølgelig ut ifra at det er 16GB, og den koster rundt 2900 i butikkene nå.
Etter du åpnet emballasjen sank nok verdien på iPoden din med hvertfall 600kr. Om ikke mer.

Du kan selvfølgelig ta litt mer for den hvis den er jailbreaket, som mange reklamerer for når de skal selge den og satse på en en dum fjortiskjerring gidder å betale for å ha mistet garantien.
Sitat av Pope
Åpne webbrowseren på pc'n din og gå til http://roms.zophar.net/sony-playstation/all
Her kan du laste ned Playstationspill. (Det finnes mange slike sider, men dette er det beste etter min erfaring.)
GTA 1 funker!
Vis hele sitatet...
Svært treg server :P :P
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av RandomiZed
Svært treg server :P :P
Vis hele sitatet...
Jasså? Pleier ikke å være spesielt treg.. En viktig fordel med zophar-serveren er at svært få eller ingen spill er pakket i delarkiv, men i et stort. Jeg testet noen sider hvor alle spillene var pakket i delarkiv og jeg kunne ikke laste ned mer enn ett delarkiv av gangen. Det tok tid...
Bare søk etter "psx roms" på google. Den som finner en side som er bedre enn zophar, får creds langt opp i ræva..
Sitat av RandomiZed
Bra Guide, får teste ut når jeg kommer meg hjem fra jobb
Vis hele sitatet...
Funka!
Gikk litt tregt å spille, da :/ men
Kult nok.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av RandomiZed
Funka!
Gikk litt tregt å spille, da :/ men
Kult nok.
Vis hele sitatet...
Fint!
Ja, det hakker dessverre en del på mange spill. Noen er lettere for enheten å drive enn andre.

Har lest at du visstnok kan forbedre flyten i spillet ved å bruke andre bioser og ved å endre "permissions" til andre verdier.
Skal ikke si for sikkert at det stemmer, men det kan jo sikker sjekkes opp..

Og ved å, på en eller annen måte endre "frame skip" til noe annet. Det sier seg jo selv at det både er fordeler og ulemper ved dette uansett om du setter frame skip opp eller ned.
Vet ikke hva standarden for psx4all er..
Sist endret av Pope; 1. februar 2008 kl. 00:51.
Hei!

Hvis jeg kjøper meg en iPhone i USA, så får jeg vel den med 1.1.3 ? Går det da an å bruke den i Norge?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vil bare informere om at en software unlock som unlocker BL 4.6 dvs. 1.1.2 otb og 1.1.3 otb er nå ute! http://iphonejtag.blogspot.com/

Det finnes guider både på ipod1.no, hackint0sh.org og mange andre sider.
Sitat av SkyLine
Hei!

Hvis jeg kjøper meg en iPhone i USA, så får jeg vel den med 1.1.3 ? Går det da an å bruke den i Norge?
Vis hele sitatet...
Ja, du vil nok få 1.1.3 på den, men, det er ikke noe problem å hacke den :-)
1.1.3 Jailbreak
Jeg har googlet litt rundt på internett, men har ikke klart å finne ut hvordan jeg starter med en TOM ordbok. Hvordan kan jeg fjerne alt innholdet i den norske eller engelske ordboken?

I want to start with a new blank sheet!