Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  100 28957
Sitat av Louie
Jeg bruker ikke tobakk, alt røykes rent, så skrapene smaker ikke like hest som når jeg brukte tobakk.
Vis hele sitatet...
Kan du dele med oss hvordan måte du røyker skrapet rent? Det har jeg aldri prøvd.
Sitat av rbt
Kan du dele med oss hvordan måte du røyker skrapet rent? Det har jeg aldri prøvd.
Vis hele sitatet...
Har hørt at det skal smake balle..
Jeg trodde noe av ideen var å gjøre trekkene så digge som muligt jeg? Jeg røyker kun i vannis og noen ganger i lum, men da med avis for å få bort noe av guffa. Hvordan klarer dere å trekke det ned lurer jeg på! Om man røyker "pipegugge", så er man vel på vei i gal rettning?
nesh da... sånn brun gugge er jo kjempe godt, gleder meg vær gang jeg skal ta meg et trekk
Sitat av MartinB
kækk som det heter her jeg kommer fra, ihvertfall i min venne krets
Vis hele sitatet...

haha vi kaller asken etter bongtrekk for kækk!

men er dette bare kødd for å lure noen eller blir man fjern på det?
Nja, både og. Du blir ikke direkte super høg vil eg tru, men du får den gode avslappende følelsen. Røyket "pipegugge" seinest i dag. Trenger ikke vere på "feil spor" ved å la vere å kjøpe meir av det. Trenger kun vere litt lat. Blandet med litt oregano. Prøvde å få det så reint som mulig. Men er ikke av det letteste å trekke ned.

Når det gjelder å røyke det reint må du tørke det litt først visst det er nesten flytende. Det gristrer og spraker litt, men det funker hehe.
Sist endret av itZsaiN; 13. mars 2008 kl. 23:09.
"Man tager hva man haver". Jeg er også av den kjipe typen som lager alle piper selv. Ekte håndverkere gjør det sjæl.

PS. kan poste bilder hvis ønskelig.

atlef.
Sitat av Louie
"Man tager hva man haver". Jeg er også av den kjipe typen som lager alle piper selv. Ekte håndverkere gjør det sjæl.

PS. kan poste bilder hvis ønskelig.

atlef.
Vis hele sitatet...
Ja, vi er interessert
Sitat av Bundy
Ja, vi er interessert
Vis hele sitatet...
For your viewing pleasure:



atlef.
Det der var bare jævlig bra laget Louie
selv har jeg faen ikke tolmodighet nok til å lage min egen bong
Selv har jeg bare ikke lyst til å røyke noe på plastikk, men hver sin smak..


Sitat av -steff1-
haha vi kaller asken etter bongtrekk for kækk!

men er dette bare kødd for å lure noen eller blir man fjern på det?
Vis hele sitatet...
Det er ikke kækket, altså asken det er snakk om, men all oljen som klistrer seg fast i pipa over en viss tid. Skrapings kan man kalle det om man absolutt skal høres ut som en stoner, men olje duger også fint.
Du får det til å virke som at det er noe galt med å være en stoner
Helt ærlig, det er ikke noe galt i å røyke hasj, men jeg synes ikke no særlig om det å være en stoner. Nå har jeg engang vært det selv, så jeg snakker av erfaring =)

Det blir det samme som at det er greit å ta seg en pils i ny og ne, men rimelig stusselig å faktisk være en alkoholiker.

Men men, tilbake til topic..
Skrapings både lukter og smaker helvete, samt at det er noe klin å håndtere. Om man kommer til å søle noe noe av den driten på f.eks et lyst tekstil er det bare å glemme å få det rent igjen. Men er man nøden og sitter der uten noe annet så funker det. I nødens time spiser fanden fluer.
Sist endret av Trubadurix; 17. mars 2008 kl. 01:39.
du kunne ikke sagt det bedre Trubadurix.
yo...de som sir at skrap smaker dritt kan seriøst ikke mekke det...
mange gjør feil med at de bruker evig mye tobakk... og røyker fuktig klissete skrap
Får å få skrapet til å smake så og si null... så har du mekket på et blad....så varmer du med en lighter under hovedsida der du har mekket... litt å litt, slik som du roaster en sigg... helt til det er NESTEN helt tørt...røyk å enjoy...funker som bared d.....hvis du har mye kan du røyke deg dødstein uten problemer...
men trur det er heller vi i nord som driver med den skrapinga...tørketider ofte her... skrap på joint er bare å glemme forrestn
Jeg har engang vært "skrap-kongen" men de dager er så og si over.

Det er ikke mere THC i skraptrekket ditt enn i bønna di, det er helt sikkert for etter alle de skrap-trekka jeg har tatt tidligere har jeg aldri blitt fjern særlig lenge. Seff har jeg fått bedre "kick" enn vanlig trekk(noe jeg tror er det såkalte nikotinsjokket) men det har vært på topp i kanskje 2-4min... Når jeg røyka masse skrap var jeg det omtalte "bønnehue" som satt og røyka konstant, og livet var bare bønne. Hadde da flere bonger, samt bongen som alltid var i lomma og skraping skjedde en god del siden ikke vi hadde hasj 24/7..

Jeg pleide alltid klippe & toaste(brenne) tobakken en god del (fjerne ører, og lignende med tobakk) før jeg deretter blanda dette i skrapet jeg allerde hatt tatt vekk fra bongen med saks/skrutrekker/skje/fingern - younameit.

Noen ganger varmet jeg skrapet jeg hadde tatt ut på f.eks en saks før jeg gnei det inn i tobakken.. Som oftest er skrapet fuktig, eller klissete og dermed kan gnis i en ball, det har også endel og si hvor mye skrap man har til tobakken, og om tobakken er klipt, brent o.l

Om man har mekket det mange ganger, blir det bare "bedre og bedre" hver gang og det smaker ikke jævlig selvom ikke akkurat flimmerhåra dine er i adam's paradis for øyeblikket.. Det er mange som ikke klarer dette men min bønnehue-gjeng var flinke...

Nå føler jeg meg(jeg er bare 18år) litt for bønnehodet om jeg røyker skrap.. Er ikke så HOL lenger, har altså ikke så stort behov for og bli fjern, og har som oftest, eller skaffer bønne om jeg føler det sånn..

For et par helger siden mekket jeg meg 2skrap og trakk det og blei små uggen og smaken var jævlig.. Er 5mnd siden sist iallefall og jeg var ganske ute på andre ting. nok om det!
Jeg har røyka " krakk " 1gang, ble helt sykt fjern! Vi kjørte et askebegeret som var fullt av brent pipemekk, gjennom en rist så fant vi masse hasjklumper og kjørte det i bongen. Fyrte opp og fyttihelvete som det smakte.. Men så sjukt deilig rus herlig! Men synes det er litt shitty og røyke rester egentlig. Men denne gangen var en nødsituasjon
Røyka rester i helga,funka bra men rusen forsvant litt for fort.
gravde ut av pipa til en kompis(som ny var gul),den var blitt helt blå ;O
fikk ut ganske mye,funka jævla bra =D
Hvis folk kunne lest postene som allerede er postet så ville dere funnet ut at hvis at ikke rusen funker lenge, så er det pga du har fått ett nikotinsjokk(!!), ikke skrap rus!
Sist endret av rbt; 17. mars 2008 kl. 23:52.
▼ ... noen uker senere ... ▼
For rundt en uke siden røkte jeg skrap i joint for første gang og effekten var overraskende bra.
Skrapet kom fra rundt 20g myk og feit pollen røkt i maispipe. Tok bare kniven langs kanten på innsiden av maisa og skrapte med meg skrapet. Det var veldig fuktig så jeg skrapa det av kniven i en fyrstikk eske. Lot skrapet ligge og lufte seg i kanskje ett døgn, mens jeg fyrte opp resten av godrøyken.
Neste dag var skrapet tjukt og fint, oljelignende. Trengte veldig lite av det skrapet i mekket, og når jeg mekka så varma jeg det på kniv før jeg smurte det inn i tobakken, helt likt vanlig mekking. Slang i ett filter og rulla den sammen. Det var -ingen- skrapsmak, men en mild og god hasjsmak av jointen. Delte en halvlang joint på 3 personer, og alle 3 ble overraskende god og stein. Fikk ingen effekt før rundt 10minutter etter.

Lærte dette fyrstikkeske trikset fra en kompis av meg som bruker og skrape på denne måten, og han bruker også og røyke skrap i joint. Når du lar skrapet ligge i fyrstikkeska, så trekkes masse av fuktigheta inn i fyrstikkeska. Han sa til meg at nikotinoljen ble trekkt inn i eska også, men det vet jeg ikke om er sannhet eller bare en myte.
Sist endret av rbt; 10. april 2008 kl. 10:58.
Takker for tipset greit og ta med seg
▼ ... over et år senere ... ▼
Har siden jeg var 15 år prøvd å røyke skrap men aldri fått effekt! Trodde dette var oppskrytt å at bare de som var skikkelig misbrukere fant på å røyke rein tjære og thc. Men nå jeg må bøye meg! Jeg kommer rett fra røykerommet mitt nå og er i sinnsyk god form:P igår kveld skrapte jeg av skrap inne i en flaske som jeg bruker til bøtte. I å med at jeg skifter vann og gruve til bøtta hele tiden, blir det lenge mellom flaskebytte. Igår kveld skrapet jeg av ca 1-2 g ut av denne flaska og røyka 2/3 av dette. Resten sparte jeg på blekka. Det som hadde skjedd idag tidlig var at det hadde tørket, og det luktet noe sinnsykt i å me at jeg hadde smørt d inn i noe tobakk osv. (dere skjønner hva jeg mener:P hjeg er bare så skeiv nå at det er vanskelig å skrive:P) Så jeg brukte følgende framgangsmåte:

1. Skrap av flasken, bongrøret, pipa etc. med en kniv, legg kniven til side så ikke noe kommer borti skrapet på kniven.
2. VENT MINST 10 min!! (viktig)
3. Brenn tobakk i passe mengde. (1 cig pr 0.4-0.8 avhengig av hvor god flis som er blitt røyka på ditt utstyr)
4.Dryss tobakk over kniven der skrapet er. (gjerne dytt tobakken ned i skrapet og gjør dette flere ganger til skrapet på kniven ikke er så klissete lengere.
5. bruk tommel og pekefinger og dra skraptobakken av fremmerst på spissenden av kniven og ned på en blekke, ned i en boks på litt sølvpapir etc. (Dette blir litt klissete på pekefinger og tommel, men salo og varmt vann gjør susen:P håper alle har det;P)
6. NÅ KOMMER DET STORE TRIKSET! Form en liten skål med alufolie og legg alt du har skrapet av fra kniven oppi denne "skålen" NÅ!! Finn KANEL! JA kanel.. dryss et par klyper over så det får en fin og lysebrunfarge. (ikke for mye kanel, det blir vondt i halsen. så bare et par småe klyper, her må du prøve deg frem tror jeg:P). varm dette opp med en lighter i bunnen ca 3-6 ganger, nå skal du tydelig se at skraptobakken har forkullet seg litt og ser mye svartere ut og at kanelen er kokt inni skrapet. (hver gang du varmer med lighteren under så tar det bare 3-4 sek til du må ta bort lighteren igjen. Vist ikke koker du bort all thc men litt kan du koke )
7. Brett oppe aluskålen du har laget og dryss ned på en mekkeblekke. nå ser du tydelig at det har en mere fastere, tørrere og porøs form. Mekk gjerne litt med fingra etterpå vist du merker at den er litt våt/seig/ikke tørr/klumpete enda.
8. Dryss mekk i røyke supplyen din og røyk!!! EN GOD MILD SMAK! FUNKER MED EN GANG, og er BEDRE enn den flisen du har røyka på tingen din! DET ER HELT UTROLIG!:S

TAKK FOR DETTE INNLEGGET! TAKK TIL VISE FOLK DER UTE! PRØV DETTE Og du vil ikke bli skuffa. Jeg røyker som oftest bøtte, og vanligvis når jeg har prøvd å røyke skrap så har jeg bare fått vondt i halsen, blitt kvalm, og får sinnsykt hetetokter!.. DET SMAKTE INGEN VERDENS TING:S Bare litt tobakk og litt hasj..

KOS DERE Det skal jeg nå!
trur heller det har noe med oksygen du tar til deg når du røyker skarap. at hjernen inne for nok oksygen eller noe. trur det er veldig usundt med skrap siden det er all dritten som er igjenn etter forbrenningen og masse dritt fra røyken/tobakken sitter sikkert igjenn i all skjære og thc'en
Ha med noe å drikke, det smaker ik akkurat digg
Sist endret av thomasav; 1. mars 2010 kl. 16:07.
Sitat av shue Vis innlegg
Ta en piperenser, rens pipa og røyk piperenseren smaker garanter helt for jævlig, men vill tro man får funk

*host host*
Vis hele sitatet...
tror nok det er passe farlig å røyke en piperenser. Er nok en del
gasser du innhalerer som kan være meget skadelig:P

Sitat av atlef Vis innlegg
For your viewing pleasure:



atlef.
Vis hele sitatet...
bøtte i mugge:P vanlig mcgyver pipe, en wiperizer:P teit:P alle har jo dette i hus som har røyket mere enn 1 år i strekk:P men cred for bra gjennomførelse + rent og pent
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg bruker å blande skrap og tobakk til en ball også river jeg ballen opp i småbiter som jeg hiver i loomet på bøtta og fyrer løs. Blir som regel skev som faen om skrapet stammer fra god tjall.
Ikke ofte dette skjer, men i nøden ryger stoneren skrap..
Skrap fungerer greit det.. men foretrekker Hasj framfor.. Men man blir høyere av skrap.. Pleier kun og ta skrap i bøtta jeg da.
Det som er har veldig mye å si er hvilken hasj man har røykt på det røykeutstyret man har tar skrap fra.

Har vært stoner en del år nå og har prøvd å røyke skrap en del ganger i de tidligere faser av stoner livet, uten noe særlig tilfredstillende virkning. Så jeg ga opp helt å røyke skrap. (I desperate tider)

Men for ikke så lenge siden så fikk jeg lyst å røyke etter mange måneders fravær men fikk ikke ordnet meg noe så jeg prøvde å røyke meg litt skrap.
Jeg ble meget oversaket over virkningen jeg fikk ut av noen trekk med skrap og ble mye mer tilfredstillt enn hva det meste av hva den gjennomsnitllige hasjen her til lands kunne gi meg.

Forskjellen på de første gangene jeg prøvde å røyke skrap og nå sist var at det var for det meste røykt skikkelig godis på røykeutstyret. Det at skrapet var mange måneder gammelt gjorde tydeligvis ingenting med hvos potent det var.

Når det kommer til å mekke skrap så gjorde jeg det på samme måte som jeg mekker hasj til bonge/pipe. Tok biter av skrapet å lå det utover en del tobakk og varmet opp under i fra for så å gni det sammen med tobakk.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Type1: Rester av "mekk" (tobakk og hasj) <- Smaker ikke noe spesiellt
Type2: Svart, klissete tjære søl.. <- Smaker helvette
Vis hele sitatet...

Jeg mener at det er mye pga tobakks /-smaken /-rushet at smaken & opplevelsen blir annerledes ved "vanlig" røyking.

Den svarte gørra er "heaven". Bare synd med det klisset på fingrene.

Absolutt ikke å anbefale for ungdommer som må gjennom evt. foreldres lupe, før de trygt kan legge seg i horisontalen å drømme videre
Om skrapet smaker dritt så har du enten ikke tørka det nok, eller så har du tatt for mye tobakk.
Skrap trekk smaker ingenting syntes jeg hvertfall, om jeg skulle valgt hadde jeg heller gått for skrap istedefor vanlig mekk, da det oftere har en lei tendens til å såre halsen min.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
har slutta med å røyke skrap fra bøtte-flaska, men tar GJÆRNE skrapet som ligger i lumen, da jeg har den erfaring at det faktisk kan være like bra som bønna du røyka.

men da må man kunne tilberede det rett!!

jeg selv pleier å ta en liten klype tobakk å kni guffa inn i å legger det i stekovnen på ca 60 grader i 20 min. da er det bare å fingre litt på klumpen så er den helt knust å det ligner et solid mekk.
skal prøve med kanel neste gang tror jeg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitter med skrap med masse med endel hvite prikker på (Fra syntetisk hasj jeg prøvde som jeg prøvde på bongen en gang) og litt tobakk, smaker egentlig lite og rus var det å hente :P
▼ ... over et år senere ... ▼
Skrap er helt okey å røyke. Bare å mekke riktig!
1. Skrap bongen (skikkelig, for mest mulig)
2. Ta passelig mengde tobakk (etter mengde skrap)
3. Mekk sammen
4. Ta aliminiumsfolie (10cmx5cm), brett en gang
5. Legg mekket i folien
6. Pakk sammen og begynn å brenn
7. Brenn til folien er helt svart på utsiden av mekket

enjoooy, all you stoners out there!
Jeg røyker bare ved hjelp av joint/spliff. Så når man er fri for godsaker, så går jeg bare i askebegeret og tømmer alle sneipene for det lille av innhold de har igjen. Ferdigmekk, med litt "brent" smak. Mye bedre enn å røyke 3 måneders gammel tjære.
Sitat av Martinsh Vis innlegg
Sjekk dato på tråd før dere poster a
Vis hele sitatet...
Hvorfor lage en ny tråd om nøyaktig det samme?

Å røyke skrap virker.. skikkelig desperat for meg..
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
røyke skrap er en fin ting det pleier å tømme bongen for olje og gni det inn i tobakk, uten varme, og røyke, null stress. funker best i joint, men fordi det smaker rævhår å røyke olje foretrekker jeg bong
  • Samle skrap fra alle plasser (Lum, piper, flasker, askebeger etc).
  • Anslå nødvendig mengde tobakk. Om den ikke er tørr vet du hva du skal gjøre.
  • Samle skrapet på en knivsegg, og varm opp med lighter mens du holder dette over tobakken. Skrapet bør begynne å dryppe ned i tobakken, og blander seg godt inn.
  • Når alt er blandet inn, går du over det en runde til med lighteren, og når du føler at det er rett tidspunkt gnir du det skikkelig inn. OBS: Forvent klissete fingre. Gjerne bruk noe for å skrape dette av fingrene, da det er perfectly fine mekk, og røykbart.
  • Du skal nå ha en seig, klissete masse med tobakk og svart guffe. Da mesteparten av fuktigheten skal være varmet vekk, skal dette brenne bra i et lum eller joint.

Gratulerer, du er nå fjern.
Sist endret av PairADice; 15. februar 2012 kl. 18:15.
Sitat av PairADice Vis innlegg
  • Samle skrap fra alle plasser (Lum, piper, flasker, askebeger etc).
  • Anslå nødvendig mengde tobakk. Om den ikke er tørr vet du hva du skal gjøre.
  • Samle skrapet på en knivsegg, og varm opp med lighter mens du holder dette over tobakken. Skrapet bør begynne å dryppe ned i tobakken, og blander seg godt inn.
  • Når alt er blandet inn, går du over det en runde til med lighteren, og når du føler at det er rett tidspunkt gnir du det skikkelig inn. OBS: Forvent klissete fingre. Gjerne bruk noe for å skrape dette av fingrene, da det er perfectly fine mekk, og røykbart.
  • Du skal nå ha en seig, klissete masse med tobakk og svart guffe. Da mesteparten av fuktigheten skal være varmet vekk, skal dette brenne bra i et lum eller joint.

Gratulerer, du er nå fjern.
Vis hele sitatet...
Vil bare legge til at for og tørke det skikkelig så kan du bare varme opp saksen med lighter, så klippe igjennom til du når ønsket konsistens på mekket, går kjapt og det er med på å fjerne endel smak skrapet har.
Sist endret av Aaatcho; 15. februar 2012 kl. 18:41.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kordan vi skrape i nord (vi e vant me dårlige tider å dårlig sjit)
1.skrap flaske,bong,Lum osv, bland dette med tobakk
2.Tilsett kanel! (Har prøvd mye rart i mine 12 år som knarker les:vademekum, tannkrem osv)
3. Varm det opp i søllis
4. Mens skrap/tobakks blandinga enda e varm å sticky tilsett enda mer kanel
5. Hiv i bøtta å bank det i hode ett BRA skrap mekk svinge som fan å smake helt kurant å vest det e gjort rikti w d enklere å trekk ned enn vanlig mekk.
Sitat av noössphere Vis innlegg
Noen som har prøvd å ekstrahere THC fra skrapet?
Vis hele sitatet...
Jeg synes at noössphere kom med et ganske bra spørsmål, jeg lurer nemlig akkurat på det samme. Noen som har peiling på ekstrahering av THC og om det er mulig å utføre på en enkel måte? Personlig har jeg ingen erfaring i det hele tatt..
er litt nybegynner hva er skrap
ArbeidsledigProletar
Sitat av økel Vis innlegg
er litt nybegynner hva er skrap
Vis hele sitatet...
Olje, thc og tjære og andre ulumskheter som du ikke vil ha i lungene dine som noen tyr til å røyke når de ikke har tilgang på ordentlig røykings. Heller dropp røykingsen enn å ende opp med skrap.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
sitter her med 3gram tjære, fra tobakk/cannabis røyking... selve klumpen kunne jo fylt 1/20 del av lunga mi... hvor farlig er dette å røyke? det burde jo være nok til å dekke hele lunga
Bare lukta av skrap frastøter meg... Lurer på hvordan det fortsatt kan være igjen thc&shit i det, levde i trua på at alt ble tatt ut/opp når du røyka det første gang jeg og ikke at det lå igjen etterpå nei.

Kan ha noe med at det er blanda med tobakk å gjøre, når jeg vasker ut av stuff mi så lukter det faen meg så ille at nei, kjøper heller real deal og lar det som ligger igjen i rør og brønn forsvinne i ei nydelig søppelbøtte.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Lurer på hvordan det fortsatt kan være igjen thc&shit i det,
Vis hele sitatet...
tror ikke det er så mye igjen, mesteparten tror jeg blir omgjort til andre stoffer(men heey, stoffer er da stoffer )


Jeg så at det jeg lurte på ikke kom så godt frem i forrige post...
det er jo ca 10mg med tjære i en sigarett, og folk påstår at disse er dårlig for helsa..
hvor ekstemt vil da de helse-farene fordobles om man tar 1g tjære i en "sigarett"?
Sitat av Novice Vis innlegg
tror ikke det er så mye igjen, mesteparten tror jeg blir omgjort til andre stoffer(men heey, stoffer er da stoffer )


Jeg så at det jeg lurte på ikke kom så godt frem i forrige post...
det er jo ca 10mg med tjære i en sigarett, og folk påstår at disse er dårlig for helsa..
hvor ekstemt vil da de helse-farene fordobles om man tar 1g tjære i en "sigarett"?
Vis hele sitatet...
Det er da vel egentlig bare en måte å finne ut det på ...
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bland skrap me bittelitt kanel så snakket de papp hasj eller hasj som har blitt blanda ut med kanel feel me ?
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av MartinB Vis innlegg
kækk som det heter her jeg kommer fra, ihvertfall i min venne krets
Vis hele sitatet...
Kækk er jo aske, noobs..
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Åja fy faen, så gammel tråd ja..