Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1282
Etter å ha vært vitne til en ganske farlig forbikjøring, som jeg er 100% sikker på hadde havnet feks på VGTV om den ble filmet, bestemte jeg meg for å kjøpe meg dashcam. Jeg kjører en del bil, og dette er ikke første gang jeg har opplevd noe jeg skulle ønske jeg hadde fanget på film.

Typisk nok kommer jeg nok aldri til å oppleve noe slikt igjen etter kamera er montert, men om jeg en dag plutselig sitter på et filmklipp av en syk forbikjøring, eller kanskje en alvorlig ulykke som skjer rett forran meg, hva tror dere slike klipp kan være verdt for aviser?

Tenker feks VGTV, de må da tjene fett på populære videoer med all den reklamen de har, så om vidoen er interessant nok kan det vel være penger å tjene?

Noen som har erfaringer med dette?
Det ligger vel på rundt 500kr for vanlige bilder/tips som havner på trykk.

En video skal ha ganske mange tusen visninger før det blir noe særlig penger av det.
Full reklame på VG (bakgrunn + bannere) kostet rundt 2-300 000,- pr døgn for noen år siden så hver bruker er ikke verdt allverden med kronasjer.
Sist endret av random105675; 24. april 2018 kl. 20:28.
Trådstarter
2 0
Ser de fleste videoene fra trafikk som ligger på VGTV har flere hundre tusen visninger, enkelte bikker millionen. Vil tro VG sitter igjen med en god del tusenlapper fra reklameinntekter på en video med 1mill visninger
tror nok ikke vg betaler store summene for slike "ten sec viral vids", slike filmer sender lesere inn gratis uansett men sitter du på bra grafisk materiell til en sak/potensiell sak, kan du tjene alt fra 500 kroner til 10.000 kroner.
Sitat av charlesmed Vis innlegg
Ser de fleste videoene fra trafikk som ligger på VGTV har flere hundre tusen visninger, enkelte bikker millionen. Vil tro VG sitter igjen med en god del tusenlapper fra reklameinntekter på en video med 1mill visninger
Vis hele sitatet...
For 5 sekunders reklamene tjener VG 0,18kr pr visning.
Men så har de nok en del utgifter også, samtidig som det ikke er reklame på alle klipp gjennom hele døgnet.
Så i teorien skal 100 000 visninger gi 18 000kr, men jeg har mine tvil på at dette er det reelle tallet.
Dette skal også dekke en del produksjon på vgtv.

Står en del om økonomien rundt her https://www.dn.no/etterBors/2017/07/...tet-tapssluket