Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2015
Noen som har vært borti "Phreaking" av telefonbokser ? De som står rundt om kring i gater osv. I så fall, hvordan koble seg på? Hvordan fungerer systemet i disse boksene (er jo et virrvarr av kabler)?
Mange av telefon kioskene som står innendørs er ganske legg og phreake. De har ofte telefon ledningen synlig og tillgjengelig. Disse beige boxes ganske lett.

Har sjekket litt og det går nokk ikke ant og "ladde opp igjen" telekort.. Men har tengt og bestille en smart card leser/skriver og forsøke og kopiere telekort...

Burn Hard
Better than thou.
Det burde vel ikke være vanskeligere burde det? Det er jo vanlige smartkort.. eller? hakke peil på dette jeg.. please teach me some!!
Uhmm.. smart kort leser/skriver finner du her:

http://www.crownhill.co.uk/itmidx7.htm

Virker ikke så dyr... de selger tomme kort også så jeg tror jeg skal brenne vekk litt penger på å teste ut det der.. har litt mye regninger for tiden. det er derfor jeg ikke har bestillt ennå

Burn Hard
du kan få kjøpe min..med kort..mail meg for info
Hvor mye skal du ha?
Tror ikke at det funker så bra å bare "kopiere" telekort ;(

Men hvis du ser i threaden om:
Telekort til telefon automater

så finner du masser av info

Free6
Telekortene har vel et magnetfelt som ikke finnes på smartkortene du kjøper. Det er enklere å nuke de i microen og slette minnet...
Trådstarter
80 0
Uhm, de boksene jeg tenkte på var faktisk de som står langs gater osv, telefon-sentraler eller whatever. Disse har gjerne et nummer på seg også. Er farget grå osv osv. Ikke TelefonAutomater mao. Noen som har vært borti disse?
Jepp... Skrev nettopp en artikkel om Beige Boxing i BPV... BPV sia er ikke oppe får øyeblikke (satans kvalito har ikke sendt brukernavn og passord til ftp ennå), men kommer kanskje opp i dag eller i morgen.. kan komme tilbake med URL når sia er oppe

BurnHard
Kjapt fortalt :

De "nye" boksene (med skikkelige låser) er et helvete å åpne, du må bruke brekkjern og en god porsjon muskelkraft. De gamle (med en "firkant" som må vris på) lar seg enkelt åpne, enten med en passende tang, eller hvis du er litt fin på det, baksiden av et bit fra et skrallesett.

Inni boksen står det noe som heter "plinter" som er koblingspunktene som sprer de forskjellige linjene ut til husene rundt. Disse er lagt opp parvis, og med litt vett ser du hvilke som hører sammen. Da er det bare å koble seg på med en skjøteledning.

Se ellers artikkelen min : http://www.iblis.nu/artikler/radikal/rad-047.html som du sikkert finner interresant..
Trådstarter
80 0
Hvaslags straff kan man risikere å få hvis man blir tatt for noe slikt ?
Jeg fikk kjeft den gangen jeg ble tatt.. hehe.. Nede i kjellern til bestemora mi mens jeg bodde der.. Hu hadde ikke telefon kontakt der nede så jeg hooka opp beige boxen min der (den første jeg bygde)... har ikke blitt tatt noen andre ganger..

BurnHard
Var det der ment som en spøk, eller?
Har du noen gang fått dette til å funke? Jeg har faktisk lest andre steder at det skal det, bare du finner riktig mengde stråling, osvosv...


Originally posted by dephic:
<STRONG>Telekortene har vel et magnetfelt som ikke finnes på smartkortene du kjøper. Det er enklere å nuke de i microen og slette minnet... </STRONG>
Vis hele sitatet...
Trådstarter
80 0
hmm, var ute i kveld for å teste litt, men fikk overhode ikke summetone. Det er snakk om de små skapene (G3-1 f.eks).

Inne i skapene befinner det seg to tykke (sorte) kabler som går ett stykke opp i boksen å begge sider, disse inneholder en hel haug av små kabler lagt parvis, som går ut av kabelene i toppen, og spleises sammen med ett par kabler fra den andre (store sorte) kabelen.

Vi gjorde følgende:
-Koblet oss på 1 tynn liten ledning fra ett par som kom ut fra den ene store sorte kabelen,
og 1 tynn liten ledning fra ett par som kom ut fra den andre store sorte kabelen.

-Vi fikk IKKE summetone. Vi prøvde flere par, men fikk ikke summetone på noen. Gjør vi noe galt?
Vel, hvis du ikke ser noen plint der inne er du nok på villspor. Mest sannsynlig er det bare en boks som skjøter en eller flere linjer videre til en annen boks.

Husk også at linjen kan være ISDN, og at spenningen på de kan være litt høyere enn du har lyst til å ha nærkontakt med..

Videre er det ikke spesielt lurt å oppgi nummeret til boksene, siden telehor kanskje også leser disse sidene..
En ting til, du skal koble deg på ett par i paralell, slik du forklarer det har du koblet deg på seriellt.. det kommer du ikke lang med..
Trådstarter
80 0
Hvordan gjenkjenne en slik "splinter", og hva skal skje dersom linjen vi kobler oss opp mot er ISDN ? (Boksnummeret var et eksempel)
splinter og splinter... jeg ville ikke akuratt kalle det det... Jeg ville heller ha sakt "firkanti-metall-dings-med-skrue-som-holder-en-ledning-på-plass", som er det korrekte fag uttrykket...

Burn Hard
Better than thou.
Burn Hard: Nå heter de jo faktisk splinter da.. Hvis du går på skole (VGS) har de sikkert en elektro avd. Gå ditt og spør om noen er gode i KSA, og forklar hva du vil gjøre.. Orker ikke å ta det nå.. Kan evt. prate med lærern på mandag, eller se på et av brettene vi har koplet sentral på, så poste en liten how-to her..

Karma: Tror ikke du skal være redd for at det er noen store spenningen i disse boxene.. Tror det er 90 V DC.. Ikke noe særlig mer.. Kan undersøke saken litt nærmere..

Kunne sikkert undersøkt alt dette nu, og kommet med en meget bra how-to (bra ihvertfall), men de bøkene vi har i dette faget produseres ikke lengre..
Forsto jo at det het splinter da :P

BTW... trur det er runt 40 volt i en analog telefon ledning... husker ikke helt nøyaktig. Men jeg fikk vite det av den som kan sånn en gang etter jeg hadde prøvd og avisolere en telefon ledning mens den andre ennen sto i kontakten.. hehe

Avisolerte med munnen/tennene

BurnHard
a.k.a. Scha of the BPV

[ 18 May 2001: Message edited by: Burn-Hard ]
Trådstarter
80 0
Hmm, har tegnet en rask skisse over hvordan innsiden i den boksen vi prøvde oss på så ut.

http://home.no.net/phreak85/boks.gif

Er det mulig å koble seg på en linje i en slik boks, eller har vi driti oss skikkelig ut ?

[ 19 May 2001: Message edited by: Phreak ]
Better than thou.
Dette ser ut som en fordelings box for meg.. Er det bare de fire lederne der?
uhmm de skal være MANGE splintere inne i boksen.. di ser du som det jeg kalder det "firkanti-metall-dings-med-skrue-som-holder-en-ledning-på-plass".

Til disse er det koblet parrvis ledninger. Du må koble telefon din til ett tilfeldi par og vist dem ikke har ISDN skal du få summetone.

Scha
Trådstarter
80 0
Carlo: Det er mange slike par.

Hard-Burn: Det finns ikke en jævla metallbit i det skapet, bare masse par som bli skjøta slik som på tegningen. (ved skjøten er det en gulaktig gummi sak som har stivna rund en metallbit da, men den bare skjøter vel?)
Better than thou.
Ja det er bare en skjøt.. Sannsynlighvis fra 3M uten at det har noe å si..
Trådstarter
80 0
Skal jeg da forstå det slik at dette ikke er boksen å koble seg opp mot?
Better than thou.
Du kan jo gjøre det.. Men bare hvis du har et sentralapparat..
Trådstarter
80 0
hmm, vil en beig box fungere ? (telefon med to krokodille klips istedefor jack module)
Bruker da den røde og den grønne kabelen.
Better than thou.
Nei vil nok ikke det.. Imorgen skal jeg prøve å få til en finfin liten forklaring på det hele..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har noen peiling på hvordan man finner ut om noen av plinterne i tlf kabelskapene er ISDN?

Er det noen måte man kan se det på?