Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 860
Valorant Mannen
Grodluss's Avatar
3 0
Hei. Er helt ny her og svært imponert over alle her. Har noe jeg lurer på rundt meg selv og rus.

I sommer så ble jeg utbrent av eget rusbruk og vanskene som kom med dette. Har vært sykemeldt siden juli og fra juli til oktober trakk jeg meg unna dette da jeg ikke ønsker å bruke rus lenger. Har fast jobb, to biler, leilighet og et barn.

Etter mange samtaler med fastlegen min rundt livet mitt og frykten min og at jeg vil endre meg å slutte med rus, så kom DPS opp som et tema da vi mistenkte Bipolar 2.

Har AD HD fra før og søkte om hjelp til utredning på Dps.
Kom inn etter kort tid og begynte å snakke om livet og hvorfor jeg ønsket hjelp. Kviet meg og sa til dps at jeg vil ikke åpne meg til myndigheter eller normale folk om problemene mine fordi jeg føler folk flest egentlig ikke forstår. Fikk mange betryggende ord fra hun om at hun hadde taus og ikke var ute etter og gjøre ting vanskelig så jeg åpnet meg om Rusbruket mitt, Amfetamin og hasj. Forklarte henne hele historien og hun virket veldig forståelse full og sa mange ganger at hun så ikke på dette som noe grunn til å ta førekort eller barnevern. Har vært på 11 timer totalt før jeg sprakk og innrømmet at jeg hadde en dårlig periode hvor jeg trakk meg unna familie og barn å røyket hasj, forklarte at jeg angret veldig på dette og sa det til hun med engang samt at om hun ønsket så kunne vi ta urin og blod, hun satt pris på det og så på meg som veldig samarbeidsvillig. Dro til legen men fikk ikke til å tisse da det stod to damer sammen med meg, hun var helt ok med å droppe urin vis det var ubehagelig så lenge jeg var ærlig vis det skulle oppstå et tilbakefall.

Nå den siste tiden har jeg brukt mye tid på å finne ut av ting og ordne opp og være bare en normal person, være med Barnet mitt og samboer, I denne perioden har jeg ikke fått lønn av nav på 3 mnd, bilen min gikk i stykker og følte verden straffet meg egentlig. Men har prøvd å håndtere det best mulig, ble veldig sliten av disse legetimene og dps så ringte inn 2 timer syk og glemte de to andre timene mine. Plutselig så fikk jeg en epikrise om at hun avslutter hjelpen og mistenker rus problem igjen fordi jeg ikke møtte til 2 timer. Hun skriver i krisen at hun ønsker at fastlege starter full screning og førekort. Og kontakte barnevern om det oppstår at det er noe på prøvene. Hun skriver at hun har sendt brev om å avslutte hjelp noe jeg ikke har fått. Jeg ble så redd, skuffet og sint fordi jeg ville aldri åpne meg om problemene mine.

Har vært litt uærlig med henne og røyket 10g bønne i en periode på maks 2 uker nå. Dette er da snart en uke siden, borte fra barnet seff. Regner jo med at fastlegen vil kontakte meg idag angående dps. Hva faen gjør jeg for å komme best ut av dette for alle sin del? Angrer som faen på at jeg røyket og er liv redd sykemeldingen min skal stoppes pga av dette og barnevern kommer i bilde.

Aldri vært i problemer før. Ruset meg fra ung alder og holdt det skjult for alle. Kan jobben finne ut av dette?

Håper det er noen som forstår hva jeg i det hele tatt skriver 😁 Ha en fin dag hilsen redd mann 25
Det er utrolig viktig at du holder deg helt rusfri. Da har de ikke noe å ta deg på. BV er ikke noe å spøke med. Jeg kjenner mange som lider i stillhet og aldri får hjelp på grunn av frykt for bv. Nå har jo du tatt første steg. Det kan du benytte til din fordel hvis du spiller kortene rett. Jeg vil råde deg til å søke om langtidsbehandling for rus. Bipolar og sånt er mest sannsynlig bare symptomer på din ruslidelse. Ta tyren ved hornene og hopp i det.
Sist endret av FriFugl; 26. februar 2024 kl. 08:41.
Det er helt vanlig at DPS tar fra deg førerkortet eller mulighet til å ta det før man har bevist man er clean med urin prøver. Det at de kontakter BV er faktisk skummelt og kommer kun til å gjøre at folk som trenger hjelp ikke tør å gjøre det. Veldig rart du mister plassen så fort? Meldte du forfall i forkant eller lot du bare være å møte opp?
Hver gang jeg sprekker sier jeg alltid i fra til hun at jeg trenger noen uker før jeg orker å møte opp igjen og det har aldri vært noe problem.
Sist endret av YoungAlkis; 26. februar 2024 kl. 09:14.
Valorant Mannen
Grodluss's Avatar
Trådstarter
3 0
Hva tenker du eller ville du anbefalt og gjort? 1 uke siden jeg har røyket nå. Ikke røyket fast på 1 år periode jeg røyket for en uke siden er det et løp på Cirk 2 uker så fra 05.02 til en uke tilbake. Cirka 10g
Legg kortene på bordet overfor psykolog og lege.
Ta kontakt med de selv og forklar situasjonen.
Ta initiativ umiddelbart, og forplikt deg til rusbehandling.
Rus og unger hører virkelig ikke sammen, så du må velge mellom rusen eller ungene.
Anonym bruker
"Snill Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når du ikke møter på fire timeavtaler og to av dem uten å gi beskjed så avslutter de samarbeidet med deg siden du ikke samarbeider. Da får noen andre som er mer motivert plassen på dps.
At bilen gikk i stykker er en tynn grunn til å ruse seg mens du er under kontroll av barnevernet og risikerer å ofre vekk omsorg for ungen din for å være skækk istedet. For en prioritering..

Nei dps melder ikke fra til jobben din men de kan melde til bv.

Hva vil du med livet ditt og med barnets liv? Vil du fortsette som den du er og unne deg litt weed i blandt? Er det mest ideellt for deg? Eller vil du endre den du er og leve rusfritt og gi ungen din gode forutsetninger for å få et bra liv?
Jeg jobber med barn, og har opplevd den andre siden av barnevernet. At du ser barn som lider, og alle rundt sender bekymringsmelding, uten at noe skjer. Foreldrene får sjanse etter sjanse, mens ungenes barndom og fremtid smuldrer vekk...

Husk, og dette gjelder både ts og alle andre, at bv faktisk er ment å skulle hjelpe og beskytte barn. Hvis du ruser deg, så har de helt legitimt grunn til å være bekymret og følge opp dette videre.

Men folk flest gjør sitt beste, eller? Så hvis du tar kontakt med fastlegen eller dps og bare er ærlig, så vil det helt sikkert ordne seg. Ta imot hjelp og få livet på stell igjen, så slipper du å angre når du tenker tilbake på ungen din, og hans eller hennes veldig viktige barndom.