Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1024
Har en analog telefon med trepolet kontakt, og har tenkt å lage en beigbox.

Vet hva jeg trenger av annet utstyr, men det har seg slik at jeg klipte av den trepolete kontakten på telefonen og under der skjulte det seg fire ledninger 1rød og 3hvite. Saken er den at jeg har glemt hvordan og hvilke av disse ledningene som var festet til den trepolete kontakten, husker bare at det var bare 3 av de 4 som ble brukt.

Det jeg lurer på da er om det går ann å koble noen de ledningene sammen med en annen ledning med vanlige farger.

Better than thou.
Det du kan gjøre er å kople tre av de fire ledningene tilbake på den trepolete kontakten og teste.. Ville tro at den fargede er nødvendig uten at jeg skal si det helt sikkert (hadde examen i det faget idag.. tror jeg strøyk..)
Har prøvd å få de ned i spora igjen, men det var ikke så altfor lett å få de ned i de trepolete festene.

Har noe annet verktøy ligendes, lurte på om det var noen mulighet for å bruke den avkuttede ledningen å feste den til en RJ45-plugg
har tang for å feste RJ45-plugger å det hele, men det jeg lurer på er på hvilken måte kobberledningene skal ligge inni den.

Hadde skjønt det hvis det hadde vært fire farger som det vanligvis er.

Lurer rett og slett på om jeg skal prøve og få festa på den trepola kontakten isteden og heller skaffe meg en overgang.