Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2001
Ok, mens jeg var på LANet her fant jeg ut noe ganske skrekkelig. Jeg tar det fra begynnelsen.

For en tid tilbake var jeg til en kamerat som hadde CC, men hadde brukt opp sine to timer. Siden jeg ikke hadde brukt mine bestemte jeg meg for å bruke opp mine der, slik at jeg fikk brukt dem til noe nyttig. Jeg endret så hans oppkobling slik at den ble min. Dette er ca. 1 måned siden.

Nå nettopp, på dette lanet fant jeg ut at den idioten har brukt min oppkobling i snart 1 måned. Han har sittet ganske mye på internett, og jeg lurer på følgende: Blir jeg eller han nødt til å betale for det han har sittet over? Oppkoblingene ble som sagt gjort med mitt passord/username, men fra hans telefon... Jeg antar at han har brukt opp mine to timer flere dager, og at jeg på denne måten har blitt sittende over en god del, og det blir jeg vel stort sett nødt til å finne meg i, men hvis jeg blir nødt til å betale 2 internett-regninger på 1 måned blir det en økonomisk ruin for meg.
Han får regning på det han har brukt ifra sin telefon. Det kan jo hende at han ikke må betale noe hvis han har brukt opp timene hver dag, og du kommer etterpå og må betale fordi time-antallet er brukt opp... Men han må ihvertfall betale på det han har brukt ifra hans telefon. Og du fra det som er brukt fra din telefon...
Defekt's Avatar
Trådstarter
Er dette noe du tror, eller noe du vet? Ikke meningen å betvile det, men det er kjekt å være sikker!
Ja, det er jeg sikker på
Defekt's Avatar
Trådstarter
Ah, takk.
Det var en lettelse å høre
Har vært litt nervøs ang. den der...
jeg har cybercity 480 .. det er 8 timer til dagen det...

fast pris...

ehh.. noen som har en bra LEECH FTP server oppe ?


Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Originally posted by d34dGh0Zt
Men han må ihvertfall betale på det han har brukt ifra hans telefon. Og du fra det som er brukt fra din telefon...
Vis hele sitatet...
Er du sikker på det.. bruker ikke CyberCity RAS da?
MINST 12år
tore-'s Avatar
RAS?
Defekt's Avatar
Trådstarter
Jau, fikk svar fra CyberCity i dag... alt blir satt på min regning . Blir noe helvette til oppgjør for å få pengene mine nå, da...
*faen*
Originally posted by Defekt
Jau, fikk svar fra CyberCity i dag... alt blir satt på min regning . Blir noe helvette til oppgjør for å få pengene mine nå, da...
*faen*
Vis hele sitatet...
Hum... hvis ikke kameraten din betaler for seg, må han jo være komplett idiot!?!
Defekt's Avatar
Trådstarter
Hehe, veit... han er litt idiot, men ikke så. Han prøver jo selvsagt å gi skylden stort sett til meg, men jeg avviser blankt. Han mener nå at han skal slippe unna fast-pris delen, men han skal bla opp
Patient zero
iblis's Avatar
hmm.. hvis ikke han betaler så send meg en privat melding eller.no.. så skal jeg ta et par telefoner

mye dreier det seg om egentlig?
Originally posted by Defekt
Jau, fikk svar fra CyberCity i dag... alt blir satt på min regning . Blir noe helvette til oppgjør for å få pengene mine nå, da...
*faen*
Vis hele sitatet...
Sorry Defekt. Jeg var bombesikker på at han også måtte betale... Tok utgangspunkt ifra egne erfaringer...
MINST 12år
tore-'s Avatar
anbefaller deg og skaffe deg nytt login og pass...

tviler på han gidder å betale anyway....

Defekt's Avatar
Trådstarter
Kan hende at dette har sett litt anderledes ut enn det egentlig er, siden jeg har vært litt forbanna/bekymra når jeg har posta en del av det. Såvidt jeg vet (og jeg er så godt som helt sikker) gjorde han det ikke med vilje, og han er temmelig vimsete så det er godt mulig at han ikke har merka det. Det jeg gjorde var å endre hans standard-oppkobling til å ha mitt pass/username.

Vi har blitt enige om at han skal betale for sin del, men han prøver (naturlig nok?) å legge skylden på meg. Jeg synes dette er utrolig feigt, men han er som tidligere antydet ikke den "skarpeste kniven i skuffen".

Passet og usernamet mitt vet han ikke, han hadde bare oppkoblinga mi lagra på maskina...

Uansett, sånn er livet... jeg antar det går bra. Har bestemt meg for å si opp CC nå, uansett siden de faktisk er ganske dyre sammenliknet med f.eks. WO. Jeg har regnet ut at 2 t per dag i en måned tilsvarer 300 kr/måned med en pris på 12øre/min... du skal derfor ikke ha mange dager hvor du ikke bruker 2 timer før det ikke lønner seg... Betaler man ikke fastprisen hos CC på forhånd for 2 måneder av gangen? Mener å huske at jeg betalte før første gangen jeg brukte det...

NP, d34dGh0Zt
Å si opp Cyber-Shitty var nok noe av det beste du gjorde
Jeg hadde CC-24timer-så lenge-du-vil-sak Men neida, hvor lenge var jeg i paradis, helt uten varsel dumpet det ned en ny regning i postkassa mi, hvor det i to setninger sto at jeg fra nå av bare kunne sitte på 8 timer pr.dag. frekt.

Jeg ringte inn og spurte hvorfor, da sa dem noe om ICQ???
JaJa tenkte jeg 8 timer er da lenge nok...
Men i ukene som fulgte hadde jeg disconnects hele tida, jævla kjipern egentlig. Sendte inn en mail, fikk svar om at det skulle forbedres yeah right.... Den neste regninga gadd jeg ikke betale, så sendte dem meg et sånt inkasso-varsel, oooohhhh tenkte jeg, så jeg ringte inn for n'te gang og sa at jeg ikke betalte for noe jeg ikke fikk.... bla bla "Vi sender deg regning for de to neste mnd i steden....
Det som skjedde var at jeg fikk neste regning + en sånn derre stygg en med forliksrådet og dårlig betaler registret...
Siden jeg ikke tjener all verden i kassa på kiwi så betalte jeg begge regninge, men ikke faen om jeg brukte CC noe mer, jævla dritt ISP...

btw, når jeg fikk abbonementet, så var detta bindi opp mot tlf. nr mitt. Er det ikke det på den to timer-saken?
Better than thou.
2 timer greia og 4 timer greia har ikke noen fast telefon nummer.. 8 timers greia har dessverre akkuratt det..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Originally posted by tore-
RAS?
Vis hele sitatet...
Remote Access Server

Når du ringer opp CC, ringer de deg tilbake eller no, bytter på oppkoblingen lissom.. sånn at det er de som får de direkte utgiftene... da kommer det på samme hvor du ringer i fra.

Men nummret du ringer fra skal normalt sett være verifisert i CC sin database, og som regel er det bare ditt eget hus nr. som er verifisert opp mot ditt eget nr.

Skjønner?
Defekt's Avatar
Trådstarter
Originally posted by Ond^Sofa


Remote Access Server

Når du ringer opp CC, ringer de deg tilbake eller no, bytter på oppkoblingen lissom.. sånn at det er de som får de direkte utgiftene... da kommer det på samme hvor du ringer i fra.

Men nummret du ringer fra skal normalt sett være verifisert i CC sin database, og som regel er det bare ditt eget hus nr. som er verifisert opp mot ditt eget nr.
Vis hele sitatet...
Okies, men det med å sjekke om det er rett nr går på om du bruker A-nummersperring, og denne muligheten har man ikke hos CC med 1/2-timers...

:I
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Originally posted by tore-
RAS?
Vis hele sitatet...
Remote Access Sserver
Om jeg husker riktig da..

I allefall funker det slik at når du er identifisert, bytter du og CC sin dialupserver på oppkoblingen lissom..

Sånne at det er de som får den direkte kostnaden, slik at det kommer på det samme hvor du ringer fra..

Men, etter det jeg vet, så bruker også CC verifisering av tlf. nr. Det vil si at nummret du ringer fra må verifiseres mot brukernavnet ditt. Det er da kun det hus nr. du oppga i avtalen som vil funke mot ditt brukernavn (Hvis ikke annet er avtalt)

Har prøvd flere CC abb. selv fra min hus-linje, men fikk alltid feil mld. "Protokol ikke tilgjengelig fra dette nummer"