Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1687
Ok, poster denne her siden jeg ikke har tid til å lete etter noen bedre plasser. Jeg stikker på LAN i dag, aprox. klokka 17:00. Det er en kamerat av meg som 'hoster', og vi har tenkt å dele internett. Siden vi er 5 stk satser vi på å bruke dual isdn. Jeg lurer på hvilket proggy som er best for å dele dette? Jeg har prøvd sygate før, og er ganske fornøyd, men jeg vil seff ha mest mulig ut av det. Noen forslag ? Bør helst støtte dual ISDN, siden vi er så mange som fem (såfremt ingen vet hvordan 5 stk kan spille cs lagfritt på ei isdnlinje )

Som sagt så stikker jeg i dag, så jeg trenger svar ASAP!
Defekt's Avatar
Trådstarter
Og hvor kan jeg laste ned ?
hvis noen av dere windows 2000 så er det noe som heter internet connection sharing eller no sånn
du bare trykker på isdn greia som dere bruker til oppringning og så enabler du en check box som sier noe som enable internet sharing bare leit litt så finner du det hvis ingen av dere bruker win2k så er det er program som heter sygate som dere kan bruke.... ligger på www.sybergen.no/com tror jeg eller bare søk på tucows eller no sånn
Defekt's Avatar
Trådstarter
Originally posted by sanders
hvis noen av dere windows 2000 så er det noe som heter internet connection sharing eller no sånn
du bare trykker på isdn greia som dere bruker til oppringning og så enabler du en check box som sier noe som enable internet sharing bare leit litt så finner du det hvis ingen av dere bruker win2k
Vis hele sitatet...
Hmm... router det ?
Går det fort, lissom ?
=)
jepp det er routing du oppgir bare ipen til maskinen som deler ut internetten som gateway og jeg har aldri merka no ytelse tap... men det kan være litt probs med å få det til å virke mot 98 maskiner... de må avog til reboote og styre masse
MINST 12år
tore-'s Avatar
Hvis noen av dere har noen av de os'ene kan dere bare søke på internet connection sharing i help filene...

bør finnes noe der...

ja, det er raskt..

tore-
prøvde det ei gang fikk det ikke til i win98 men nå bruker jeg bare linux servern min til det mye kjekkere...
MINST 12år
tore-'s Avatar
Funker kun på Win98_SE_ , second edition...
Defekt's Avatar
Trådstarter
Alle vi har win2k, så det skulle ikke være noe problem.

Er det raskere enn dele-progs, som f.eks. sygate ?
ja delinga i win2k er mye raskere iallefall raskere en sygate.... men jeg vet ikke hvordan det funker med dual isdn... sikkert på samme måte
MINST 12år
tore-'s Avatar
jeppers har aldri hatt noen probs med det selv... men nå bruker jeg bare en linux server til det så slipper alle å være avhengig at maskinen min er på hele tia... men sånn for små lans funker den metoden helt perfekt...


håper dere har det morro
rekylvinyl.no
internet connection sharing bruker vanvittig mye mer resusser og er nok litt tregere ja, spesielt hvis lanet du skal route er stort, ville valgt et annent prog, hvis ikke du har tilgang på en linux boks
MINST 12år
tore-'s Avatar
de er 4 pluss host, og siden alle hadde win2k tror jeg at alle har en ganske god pc...