Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 484
Hei! Jeg går siste år på ungdomskolen og har 2 søsken på første året. Broren min blir ertet så mye at jeg begynner å bli redd for livet hans. Mobberene har også slengt kommentarer om at de skal voldta søstra mi. Disse er flere år yngre enn meg og mye mindre. Hva gjør jeg? Broren min vil ikke ta det vidre fordi da blir han kaldt «snitch»

Trenger bare litt veiledning av eldre og mer erfarne. Hvordan løser jeg denne situasjonen? Prøver jeg å skremme de? Blir jeg fysisk?

Ver så snill å hjelp, jeg er desperat.
Sist endret av user010384; 14. desember 2023 kl. 19:54.
Kinkig situasjon.

Gå å spør de rett frem hva som er greia. Si de kan mobbe deg istedenfor.

Hadde noen sagt at de skulle voldta lillesøsteren min hadde jeg knust de så får konsekvenser komme som de vil. Sier ikke at det er riktig eller lurt men der hadde reptilhjernen slått inn. Begrenset hva du får av konsekvenser i den alderen hvis oppførselen din er ok ellers. Er barnevern elns inne fra før av må man være mer forsiktig.
Sist endret av Astro Man; 14. desember 2023 kl. 20:00.
Har du et par kamerater, gjerne litt tøffe og bøse, du kan diskutere situasjonen med?

Om noen hadde oppført seg slik mot mine søsken hadde de ligget svært tynt an.
Tusen takk for begge svar, jeg har alerede snakket med han ene på snap for å prøve å skremme litt. Jeg får gå med noen kamerater å ta det face to face imorgen.
Vet ikke helt om skolegården er det beste stedet da..
Ikke gjør det i skoletiden for da blir det mer styr. Husk å ikke skade noen alvorlig. En høy stemme og en ørefik kan holde lenge.