Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1749
Har vært en såkalt hobby alkis i flere mnd/år, alltid vært ute hver eneste helg, evt fredag og(gjerne 10-12 øl), og dagen deretter er formen helt jævli, hvor jeg bare spyr. Men når jeg drikker der og da så elsker jeg jo følelsen, dra på byen osv.

Hvilken positiv effekt har dere merket? Er dere mer stabile i hodet, mindre angst? Bedre treningseffekt?
Generelt mer stabil og har lettere for å komme meg ut å f. eks møte venner eller holde på med ting jeg liker.
Mye mindre angst, men igjen tærer det på psyken og holde seg unna det man elsker. Spesielt når samtlige man kjenner holder fortsatt på ukentlig.
Ingen helsefremmende effekter. Sparer litt penger er det eneste
Har Borderline personlighetsforstyrrelse. Har ikke mistet noen venner siden jeg sluttet å drikke.
Føler meg mye bedre på alle måter.
Alkohol tar helt knekken på meg
Ingen andre som legger merke til at man generelt sett har jævla mye mer tid og energi?
Det er vel dette som er "kjedsomheten" mange merker først--etter hvert innser man at det ikke bare er kjedsomhet men også muligheter til å drive med ting som faktisk betyr noe litt mer enn å dekke tørsten.
Sist endret av supranaut; 10. desember 2023 kl. 14:33.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Ingen andre som legger merke til at man generelt sett har jævla mye mer tid og energi?
Det er vel dette som er "kjedsomheten" mange merker først--etter hvert innser man at det ikke bare er kjedsomhet men også muligheter til å drive med ting som faktisk betyr noe litt mer enn å dekke tørsten.
Vis hele sitatet...
Masse mer tid, energi, bedre søvn. Mer penger og mye mer interessert for ting
Sitat av Opponent Vis innlegg
Mindre angst.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte? En helg med drikking, og du får angst hele uken?

Sitat av NokErNok Vis innlegg
Generelt mer stabil og har lettere for å komme meg ut å f. eks møte venner eller holde på med ting jeg liker.
Vis hele sitatet...
Samme her, men merkelig og beskrive hvorfor det er slik? Føler du at alkholen sitter lenge?
Sist endret av klattus; 10. desember 2023 kl. 14:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av klattus Vis innlegg
På hvilken måte? En helg med drikking, og du får angst hele uken?



Samme her, men merkelig og beskrive hvorfor det er slik? Føler du at alkholen sitter lenge?
Vis hele sitatet...
Ja den sitter noen dager ja. Tar bort det meste av «driv». Kan sitte å glo i tven på noe helt uinteressant å føle meg ganske død. Jeg føler at rusmidler generelt ikke bare demper negative ting men også de gode tingene i livet. Nå er ikke jeg 100% avholds men sikkert godt under snittet til den gjennomsnittlige nordmann.
Etter 2 helger uten alkohol begynner kroppen min å bli en speedfreak. Toppturer, trening, aktivt jobbing med hobby, men også dårlige sider. Sliter meg totalt ut, klare ikke å sitte i ro nesten. Fokuset er overalt, får en trang å bli konge på haugen.. Må ha noe å gjøre 24/7 fuckings 7.

Hvis jeg tar en 6 pakning i helgen, klare jeg å holde hodet i sjakk til neste helg. Er smått avhengig i hangover for å funke best optimalt uten at hjernen min tar kontroll over meg.
Sist endret av justastonedhuman; 10. desember 2023 kl. 16:27.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Etter 2 helger uten alkohol begynner kroppen min å bli en speedfreak. Toppturer, trening, aktivt jobbing med hobby, men også dårlige sider. Sliter meg totalt ut, klare ikke å sitte i ro nesten. Fokuset er overalt, får en trang å bli konge på haugen.. Må ha noe å gjøre 24/7 fuckings 7.

Hvis jeg tar en 6 pakning i helgen, klare jeg å holde hodet i sjakk til neste helg. Er smått avhengig i hangover for å funke best optimalt uten at hjernen min tar kontroll over meg.
Vis hele sitatet...
Jeg også har vært borti i arbeidssammenheng å fungere bedre fordi hodet ikke gidder å jobbe på høygir i bakrus. Snedig greier.
Helga blir jo en hel dag lengre, og jeg har mer energi å bruke på helga som plutselig er to dager!
Sitat av KaiN Vis innlegg
Etter 2 helger uten alkohol begynner kroppen min å bli en speedfreak. Toppturer, trening, aktivt jobbing med hobby, men også dårlige sider. Sliter meg totalt ut, klare ikke å sitte i ro nesten. Fokuset er overalt, får en trang å bli konge på haugen.. Må ha noe å gjøre 24/7 fuckings 7.

Hvis jeg tar en 6 pakning i helgen, klare jeg å holde hodet i sjakk til neste helg. Er smått avhengig i hangover for å funke best optimalt uten at hjernen min tar kontroll over meg.
Vis hele sitatet...
Samme her, jeg er usikker på hva det er. Føler at hodet blir kontra-produktivt om jeg ikke er fyllesyk eller lignendes. Jevnlig bruk av cannabis demper forøvrig dette også, som selvsagt er å foretrekke over alkohol.
Har dere merket noe på testosteronnivåene deres? Høyere libido feks uten alkohol?

Mener og ha lest at alko ødelegger testonivåene opptil 30% etter en kveld.
Sist endret av klattus; 10. desember 2023 kl. 18:47.
Sitat av klattus Vis innlegg
Har dere merket noe på testosteronnivåene deres? Høyere libido feks uten alkohol?

Mener og ha lest at alko ødelegger testonivåene opptil 30% etter en kveld.
Vis hele sitatet...
Vet ikke antall % men testosteron synker gjerne mens kortisol øker.
Sier OsloUS
Enkelte opplever økt libido dagen derpå som en reaksjon på at kroppen fortsatt er noe påvirka/sedert av alkohol. Dagen derpå-kåt er vell et kjent fenomen mener jeg.
Sist endret av NokErNok; 10. desember 2023 kl. 18:52.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Vet ikke antall % men testosteron synker gjerne mens kortisol øker.
Sier OsloUS
Enkelte opplever økt libido dagen derpå som en reaksjon på at kroppen fortsatt er noe påvirka/sedert av alkohol. Dagen derpå-kåt er vell et kjent fenomen mener jeg.
Vis hele sitatet...
Stemmer. Men vet du hvor mye % alkohol minsker testo? Evt øker estrogenet/kortisolen?
Sitat av klattus Vis innlegg
Stemmer. Men vet du hvor mye % alkohol minsker testo? Evt øker estrogenet/kortisolen?
Vis hele sitatet...
Står ingenting om det, heller ikke at det påvirker østrogen. Tror ikke det er snakk om mange %. Er det snakk om helgefyll er det nok ikke noe man merker men på daglig bruk vil det kanskje bli lettere å legge på seg samtidig som man sliter med å holde på muskelmasse. Men ved daglig bruk er det kanskje ikke det største problemet heller sånn sett.
Hvor hardt man blir påvirka er sikker veldig individuelt da man har forskjellige hormonnivåer. Noen ligger kanskje i nedre skalan på testosteron mens andre ligger tett oppunder høyeste nivå (S-testosteron 8-35 er referanseverdien om jeg ikke husker galt)
Sist endret av NokErNok; 10. desember 2023 kl. 19:15.
Jeg sover mye bedre, får derfor mer energi, og ikke så mye vondt i hodet og kroppen, og mye mindre angst livet er generelt bedre uten alkohol
Man føler seg mindre forgiftet
Merker absolutt ingen forskjell. Bortsett fra at jeg savner en skikkelig fest etter noen uker edru, så merker jeg ikke noe som helst til alle disse positive endringene folk mener å få etter et par uker uten alkohol.
Savner bare smaken, men er mye god alkoholfri øl for tiden.
Savner ingenting annet. Fortsatt gøy å dra ut edru, har ikke noe problem med å slå meg løs, danse, etc, har blitt spurt av fremmede om de kan få noe av det jeg er på fordi folk ser jeg koser meg så mye, selv når jeg er klink edru.
Er også mye lettere å få følge med en jente etter byen. Sexen er også bedre når man ikke er "numbed out" av alkoholen. Eneste minuset er at stort sett alle drikker da, så du får den ekle alkohol-smaken og ånden fra jentene når du driver og kliner.
Digg og våkne uthvilt og fresh dagen etterpå og stelle litt for hu du våkner med. Lage god frokost og bare være gem og jovial mens hun er redusert.
Sist endret av Revbatim; 14. desember 2023 kl. 09:48.