Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  161 34362
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg så det først da Dr. Allyn Walker holdt er foredrag der temaet var at begrepet pedofil var stigmatiserende og at MAP var et bedre begrep slik at denne gruppen ikke skulle bli utstøtt av samfunnet.
Vis hele sitatet...
Hehe det hjelper sikkert, bare for at noen kaller en kuk for godteristang vil jeg ikke ha den noe nærmere trynet mitt av den grunn.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg begynner å tenke på hvor jeg så dette begrepet første gangen. I et meme skapt av amerikanske høyreorienterte folk. Aldri noe annet sted, kanskje fordi jeg ikke henger like mye på plattformer der slikt skjer, slik høyreorienterte ekstremister gjør.

Bare en tanke.
Vis hele sitatet...
Vil bare presisere at jeg er blodrød og eneste sosiale mediene jeg bruker er freak om det var et hint om at jeg kanskje henger på amerikanske høyreorienterte plattformer. Urk
Sitat av KaiN Vis innlegg
Retter en stor takk til dem som fikk tid til å rippe episodene fra nettet, som også deler det med oss. Jeg ser ingen moralsk problem med "pirat" deling fra NRK sine egne produserte materialer. Vi som har betalt for serien ikke NRK, så vi har rett til den.
Vis hele sitatet...
Jeg ser på det som en borgerplikt å dokumentere der myndighetene sensurerer.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg begynner å tenke på hvor jeg så dette begrepet første gangen. I et meme skapt av amerikanske høyreorienterte folk. Aldri noe annet sted, kanskje fordi jeg ikke henger like mye på plattformer der slikt skjer, slik høyreorienterte ekstremister gjør.

Bare en tanke.
Vis hele sitatet...
Husker ikke kilden men hvordan det så ut det var et flagg med bokstavene LBGTQiAMaP eller noe der omkring, det var regnbuen som fortsatte med babyrosa, babyblå, hvitt og svart, med en trekant i venstresida. Tror det var på tradisjonell kringkasting.

Personlig er jeg møkka lei politikk som går fra venstre til høyre evt visa versa, jeg tenker om at noe politisk ikke er tverrpolitisk vil det endres ved neste korsvei og være et inadekvat valg på et for tynt beslutningsgrunnlag.
Sist endret av ketoDaddy; 30. november 2023 kl. 20:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvor i Midt-Norge Tror dere han befinner seg? Jeg tipper enten i NRKs lokaler på Thyolt eller på sofaen t Strømøy ��
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Hvor i Midt-Norge Tror dere han befinner seg? Jeg tipper enten i NRKs lokaler på Thyolt eller på sofaen t Strømøy ��
Vis hele sitatet...
Strømøya, frøya
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg så det først da Dr. Allyn Walker holdt er foredrag der temaet var at begrepet pedofil var stigmatiserende og at MAP var et bedre begrep slik at denne gruppen ikke skulle bli utstøtt av samfunnet.
Vis hele sitatet...
Interessant, dog aldri hørt om. Om vi skiller på pedofil og overgriper så er jeg vel egentlig enig. Jo mindre stigmatisert de som ikke er overgripere blir, så de føler de kan skaffe hjelp for å bli kvitt denne sykdommen, jo bedre.

Men det er ikke slik memeposterne presenterer begrepet, der vinkles alt mot "normalisering og aksept" av det som tydeligvis er overgripere eller de uten interesse for å bedre seg selv.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Interessant, dog aldri hørt om. Om vi skiller på pedofil og overgriper så er jeg vel egentlig enig. Jo mindre stigmatisert de som ikke er overgripere blir, så de føler de kan skaffe hjelp for å bli kvitt denne sykdommen, jo bedre.

Men det er ikke slik memeposterne presenterer begrepet, der vinkles alt mot "normalisering og aksept" av det som tydeligvis er overgripere eller de uten interesse for å bedre seg selv.
Vis hele sitatet...
Enig i det du sier. Men er det en sykdom eller en legning? Konversjonsterapi?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Enig i det du sier. Men er det en sykdom eller en legning? Konversjonsterapi?
Vis hele sitatet...
Det vet jeg ikke, jeg besitter ikke ekspertise på området og uttaler meg fra et generelt perspektiv, annet enn at det er en lite heldig situasjon og noe vi burde forske på hvordan kan håndteres på best måte for alle involverte.
https://www.nettavisen.no/nyheter/sa...s/5-95-1505712

1 784 personer som ønsket pengene deres tilbake fra Spleisen, av godt over 15 000 personer som i utgangspunktet hadde donert penger. Så de aller fleste bryr seg tydeligvis ikke om noen av opplysningene som har kommet frem om denne Bamse-gutten.
Håper pengene blir satt i noe slags fond som hjelper folk som havner litt utafor systemet og sliter med å få ting til å gå rundt istedet for at han stikker av med alt. Kan ikke gi så mye penger til en som svir det av på et blunk.
Sitat av Fishface Vis innlegg
https://www.nettavisen.no/nyheter/sa...s/5-95-1505712

1 784 personer som ønsket pengene deres tilbake fra Spleisen, av godt over 15 000 personer som i utgangspunktet hadde donert penger. Så de aller fleste bryr seg tydeligvis ikke om noen av opplysningene som har kommet frem om denne Bamse-gutten.
Vis hele sitatet...
Er det like enkelt å be om pengene tilbake som det var å donere dem?

Mistenker at det hadde vært noen helt andre tall hvis man isteden måtte gått inn på siden for å bekrefte donasjonen en gang til for å unngå at de ble returnert.
Leste på VG at han bor på Stjørdal nå.