Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 4180
Sitat av robhol Vis innlegg
Kanskje selvmordsrisikoen har noe med å gjøre at den man er plutselig får en hel gjeng idioter til å hate en, utelukkende på grunn av hvem man er.

Homofile har også drastisk større risiko for selvmord. Om det er fordi homofili og transhet er "farlig", utover at andre personer er rasshøl og velger frivillig å gjøre det farlig, er det ingen som har greid å bevise det.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at hat er en del av det men tror ikke det er hele bildet.
Jeg tenker at så lenge personen fortsatt har en penis så er det en mann og må i mannefengsel. Hvis de har operert seg så kanskje kvinnefengsel
Sitat av celtseus Vis innlegg

Hvorfor skriver du på engelsk? Øh, men okey. Nå skal det sies at det omtales som "svært sjelden" at det har vært transkvinner i norske kvinnefengsler i følge en besøksrapport fra Sivilombudsmannen, men generelt vet man at den fangevolden som skjer er først og fremst mellom cis-kvinner og cis-kvinner i kvinnefengsler, og fra cis-menn mot cis-menn og cis-menn mot transpersoner i mannsfengsler. Det er et mye større problem at transkvinner blir utsatt for vold og overgrep i mannsfengsler av cis-menn enn at transkvinner begår vold og overgrep mot cis-kvinnelige innsatte.

Det er påfallende hvordan så mange av de cis-mennene som har sterke meninger og pusher holdningskampanjer mot transpersoner og som begrunner det med cis-kvinners sikkerhet, aldri ellers er engasjert i cis-kvinners sikkerhet eller med i kampen for holdningsarbeid og tiltak mot vold og overgrep fra de som virkelig er en trussel for kvinner, nemlig cis-menn. Da er det tyst og da blir det tydelig at det ikke handler om bekymring for kvinners liv og sikkerhet, men om hat, transfobi og diskriminering av transpersoner.
Vis hele sitatet...
If we're talking only about Norway then you have a point, but global cases exist and are well documented. I think the victims of the edge cases you speak of wouldn't appreciate being hand waved away to appease an ideological dogma.

I don't hate trans people, I don't agree with some in this thread that say they're all sick in the head, and I agree that they should thrive and have the care they need including while incarcerated. I just think society at this point in time does not have the capacity to handle the new gender discourse. We have to be realistic about how we discuss these issues, rather than emotive. I don't mean to sound like Ben Shapiro with his 'facts don't care about your feelings' schtick, but in some cases the bleeding heart narrative only does a discussion harm. I don’t view all trans people as a homogenous group, they’re not all victims or all predators, but there are victims and predators in the group, and we have to understand that. Maybe a case-by-case review?

I also agree with what you say regarding men using women as a human shield in these discussions, bringing their safety and wellbeing in only when it benefits their point. On the other hand, when a woman herself brings up her concerns she should be listened to, because let's be honest here, a transman is not as much of a 'danger' for cis-men as a transwoman is to cis-women and children. Once again you'll say 'trans people are much more likely to be the victims rather than the perpetrators of violence!' but that is statistically not true when it comes to sex-based crimes, and I'm not equipped enough to speak on why that may be.

And circling back, yes it's not happening in Norway yet because the population is miniscule comparatively - and Norwegian prison conditions are rather humane (like I said, can of worms). But that is exactly why the conversation must be had (clearly not on freak, don't know what I was thinking tbh), because it's absurd to think similar things won't happen here - and every prisoner should have their basic rights met. Yes, that includes trans prisoners.
Sitat av dashcam Vis innlegg
If we're talking only about Norway then you have a point, but global cases exist and are well documented. I think the victims of the edge cases you speak of wouldn't appreciate being hand waved away to appease an ideological dogma.

I don't hate trans people, I don't agree with some in this thread that say they're all sick in the head, and I agree that they should thrive and have the care they need including while incarcerated. I just think society at this point in time does not have the capacity to handle the new gender discourse. We have to be realistic about how we discuss these issues, rather than emotive. I don't mean to sound like Ben Shapiro with his 'facts don't care about your feelings' schtick, but in some cases the bleeding heart narrative only does a discussion harm. I don’t view all trans people as a homogenous group, they’re not all victims or all predators, but there are victims and predators in the group, and we have to understand that. Maybe a case-by-case review?

I also agree with what you say regarding men using women as a human shield in these discussions, bringing their safety and wellbeing in only when it benefits their point. On the other hand, when a woman herself brings up her concerns she should be listened to, because let's be honest here, a transman is not as much of a 'danger' for cis-men as a transwoman is to cis-women and children. Once again you'll say 'trans people are much more likely to be the victims rather than the perpetrators of violence!' but that is statistically not true when it comes to sex-based crimes, and I'm not equipped enough to speak on why that may be.

And circling back, yes it's not happening in Norway yet because the population is miniscule comparatively - and Norwegian prison conditions are rather humane (like I said, can of worms). But that is exactly why the conversation must be had (clearly not on freak, don't know what I was thinking tbh), because it's absurd to think similar things won't happen here - and every prisoner should have their basic rights met. Yes, that includes trans prisoners.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skriver du på engelsk
Hvorfor kverulerer du over et betimelig spørsmål?
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Hvorfor skriver du på norsk?
Vis hele sitatet...
Fordi det her er et NORSK forum? TS starter med å skrive norsk og går så over til engelsk var bare nysgjerrig på hva som var grunnen
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Fordi det her er et NORSK forum? TS starter med å skrive norsk og går så over til engelsk var bare nysgjerrig på hva som var grunnen
Vis hele sitatet...
Det er øving til engelsktentamen tenker jeg.
Det skal sies at i den studien Astroman trakk frem var det også funnet en 80% bedring blant de som hadde fått operasjoner. Og selvfølgelig vil ikke plagene man har pådratt seg i mange år med å ikke passe inn, kanskje føle seg utstøtt og bli mobbet ikke automatisk bli bedre av operasjon, kun dysforien. Og den blir ganske umiddelbart bedre av den fysiske behandlingen.
Sitat av MadameFraulein Vis innlegg
Det skal sies at i den studien Astroman trakk frem var det også funnet en 80% bedring blant de som hadde fått operasjoner. Og selvfølgelig vil ikke plagene man har pådratt seg i mange år med å ikke passe inn, kanskje føle seg utstøtt og bli mobbet ikke automatisk bli bedre av operasjon, kun dysforien. Og den blir ganske umiddelbart bedre av den fysiske behandlingen.
Vis hele sitatet...

Hvis man antar at samfunnet aldri har vært så aksepterende ovenfor transpersoner som nå. Hvor er bølgen av selvmord av transpersoner som ikke ble validert på den de virkelig er på 90, 80, 70, 60, 50, 40, 30, 20 tallet og århundrene før? Det virker jo som om jo mer de blir møtt jo mer suicidale og psykiske utfordringer får de. Var vel ikke lett å være trans på 1600 tallet i Halden for eksempel. Men det er jo nå 40% av de har suicidforsøk. Det er noe som ikke stemmer her.

Men dette blir jo på siden av OP.
Må jeg virkelig forklare hvordan mørketall fungerer?
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Må jeg virkelig forklare hvordan mørketall fungerer?
Vis hele sitatet...
Hadde antall suicid hengt sammen med manglende aksept i samfunnet hadde man sett en nedsving når aksepten øker uansett mørketall.

Men vi kommer aldri til å klare å overbevise den andre her så dette blir som å bruke en bæsj som luftfrisker. Jo mer vi prøver, jo mer stinker det. Jeg hopper av karusellen her.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Det er øving til engelsktentamen tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Han er opprinnelig fra Russland om jeg husker riktig.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
hadde man sett en nedsving når aksepten øker
Vis hele sitatet...
Har du sett etter? Eller stiller du bare spørsmål du burde klare å finne svaret på selv som vanlig?
I retningslinjene (pkt. 6 Hovedregel om plassering) heter det at hovedregelen er at innkalling til og innsettelse i fengsel skjer på bakgrunn av personnummer. Deretter følger:

I de tilfeller hvor siktede/domfelte har endret juridisk kjønn, kan det gjøres unntak fra hovedregelen, dersom det kan være fare for dennes eller øvrige innsattes sikkerhet, eller en slik plassering fremstår som åpenbart uheldig. Dersom innsattes kjønnsidentitet og/eller kjønnsuttrykk ikke samsvarer med juridisk kjønn, kan det etter en individuell helhetsvurdering gjøres unntak fra hovedregelen.

Med andre ord kan det foretas en skjønnsmessig vurdering hvis noen opplever seg som et annet kjønn enn det som nå heter fødselskjønn.
Er dette et seriøst spørsmål? Menn soner for menn og kvinner soner for kvinner.

Hvordan finner man dette ut? Er det så enkelt som å dra av buksene? Jeg sier ja.

Enkelte har argumenter der de vil høre og forstå individet og det er greit nok. Har du en kun eller en fitte som deg naturlig er pålagt, så sa da er du av det kjønn. Hvor herlig er det ikke å havne som mann i et fengsel for kvinner, eller enda bedre å lyve om dette da svært mange menn utgir seg for å være en dame?

Det må være en drøm å knulle hardbarkede kvinner når du sitter inne? Du er enten mann eller kvinne og du går etter et som tilfredstiller deg seksuelt.
Skal jeg identisk ønske at jeg er kvinne så er det greit, men jeg er det ikke. Skal myndighet få lov til å trekke ned buksene dine og se hva de ser? Da er svaret kort.

Står du for det du sier så kan du ta en dag, med egne organer og innhold så er det i dag heldigvis ikke vanskelig. Du er enten en mann eller en kvinne, ferdig snakket
Sist endret av noguhso; 8. desember 2023 kl. 02:38.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
"stilte jeg et spørsmål?"
Vis hele sitatet...
Ja, her:
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hvor er bølgen av selvmord ...[i]... århundrene før?
Vis hele sitatet...
Men du har et poeng, for du slenger også ut mange løse påstander som om de var fakta.

Så la oss ta dette spørsmålet. Om 0,5% av befolkningen er trans, og de har 5ganger høyere selvmordsrate enn snittet vil det utgjøre ca 2,5% av selvmord. Selv en halvering av dette vil være nesten umulig å identifisere.

*og svisj så var han ute av tråden/karusellen*
Vis hele sitatet...
Det er vel på høy faens tid. Kan du holde deg borte nå eller skal du komme med mer piss?
Sist endret av Prof. Vrøvel; 8. desember 2023 kl. 11:03.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
@astro lott sent svar men hva i all verden er det du sier her legger jeg frem argumenter så han jeg svarte selv skal komme frem til at han driver trans hat. Han tror jo faen meg kjønns identitet er det samme som kjønn. Nå må du roe deg ned. Jeg er en forkjemper for trans rettigheter
Sitat av noguhso Vis innlegg
Kan ikke de den minste vedkommende har argumentert for eller over, rett heller spørsmålet til deg selv, hvorfor er du så opptatt disse "rettighetene" og hvorfor tar du deg bryet med å svare? For meg så kan du suge så mye kull eller sleike fitte du bare ønsker. Det som dog irriterer meg er folk som deg, som dingler etter hva enn du har mellom benene, for å bevise at vi alle ikke hater transpersoner så snart du ikke er overbevist over at de støtter din sak 100%? Du gjettet riktig, jeg liker det ikke men kan likevel støtte din sak, det jeg ikke støtter er individer som aldri blir enig, selvom du støttes 100% jeg håper du klarer å klassifiseres som en monster, og motvirker alt av andre sine meninger
Vis hele sitatet...
Hvorfor bry seg om menneskerettigheter? Kanskje fordi... de er mennesker?

Å være trans har da ingenting med legning å gjøre, isåfall burde vel ikke homofile være i fengsel. Kanskje man skal sette folk i fengsel etter legning heller da, hvis planen er å unngå sex mens de er inne.

Du sier i en tidligere post at det bare er å dra ned buksene. Så, hvis personen har fått operasjon er det et reelt kjønnsskifte? Enn de som pga ulykke eller andre faktorer ikke har synlige kjønnsorganer?
Ja, det er få av de, men de eksisterer fortsatt.

Med det systemet vi har i Norge nå, hvor det er pålagt lang tid psykiatrisk behandling får man i det hele tatt får begynne prossessen med kjønnskorrigerende behandling vil jeg si det er svært få som klarer å lure systemet i den grad at de får lurt seg inn feil plass...
Sitat av MadameFraulein Vis innlegg
Hvorfor bry seg om menneskerettigheter? Kanskje fordi... de er mennesker?

Å være trans har da ingenting med legning å gjøre, isåfall burde vel ikke homofile være i fengsel. Kanskje man skal sette folk i fengsel etter legning heller da, hvis planen er å unngå sex mens de er inne.

Du sier i en tidligere post at det bare er å dra ned buksene. Så, hvis personen har fått operasjon er det et reelt kjønnsskifte? Enn de som pga ulykke eller andre faktorer ikke har synlige kjønnsorganer?
Ja, det er få av de, men de eksisterer fortsatt.

Med det systemet vi har i Norge nå, hvor det er pålagt lang tid psykiatrisk behandling får man i det hele tatt får begynne prossessen med kjønnskorrigerende behandling vil jeg si det er svært få som klarer å lure systemet i den grad at de får lurt seg inn feil plass...
Vis hele sitatet...
Jeg har en følelse av at personen du svarer er en smule psykotisk.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
På samme måte som at sola er en smule varm eller Marianergropen er litegrann dyp.
Sitat av Bjarnebekjent Vis innlegg
Jeg har en følelse av at personen du svarer er en smule psykotisk.
Vis hele sitatet...
Jo da men noen her inne må da ta ta på seg ansvaret for å lage litt liv og røre her inne, er du ikke enig? Tenk hvor dødt og kjedelig det hvertfall om vedkommende hadde for oss alle vært uten?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av noguhso Vis innlegg
Jo da men noen her inne må da ta ta på seg ansvaret for å lage litt liv og røre her inne, er du ikke enig? Tenk hvor dødt og kjedelig det hvertfall om vedkommende hadde for oss alle vært uten?
Vis hele sitatet...
Hvis valget står mellom dødt og kjedelig og dritten du gulper opp, tar jeg heller dødt og kjedelig. Det går an å lage liv og røre uten... dette.