Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4904
Hei.

Jeg kjøpte meg nylig (2-3 uker siden) en vapeKIT, (https://ismokeking.se/?s=350).

For et par dager siden la jeg merke til at den begynte å bli sort øverst i hjørnet på skjermen/displayet, men tenkte ikke noe mer over dette siden det ikke var et stort problem. Dagen etter var hele skjermen svart.
Jeg kunne fint bruke den, men bestemte meg for at jeg måtte dra ned på butikken jeg hadde kjøpt den og få den byttet.

Sendte derfor samboer ned, som kom tilbake og fortalte at de hadde sett at det var litt juice på tanken, som videre hadde rent ned, og mente derfor at dette var grunnen til at skjermen var ødelagt. Han fikk derfor beskjed om at det var en brukerfeil, og at dette ikke ble dekket av garanti.

Så her sitter jeg, med en 2-3 uker gammel vape, som jeg betalte nærmere 1500kr for, som ikke virker...
Ei får jeg byttet den, og jeg kan heller ikke forstå at de ikke kan hjelpe meg når det tydeligvis er så lite som skal til for å ødelegge den.
Det er jo klart det blir søl, og jeg forventet helt klart at den skulle tåle mer enn dette.

Så det jeg egentlig lurer på er :
Har jeg noen som helst rettigheter her? Eller er det de sier riktig, at dette er en brukerfeil og at garantien bortfaller?

: Må også legge til at jeg har vært veldig nøye på å tørke bort juicerester etter påfyll.. Tydeligvis ikke godt nok, men...

Beklager evt. skrivefeil #trøttitrynet
Takk på forhånd
Sist endret av prodigy420; 1. mai 2017 kl. 00:04.
"Øko-Terrorist"
Meld deg inn i Norsk Dampselskap og NDS - Dampetorget på Facebook, skriv om opplevelsen der. Dampebutikkene pleier å være ganske kjappe med å rydde opp så fort det dukker opp en negativ post om dem der.
Sist endret av tr80r; 1. mai 2017 kl. 04:27.
Jeg er ikke kjent med e-sigaretters egenskaper, men dersom det ikke er avtalt noe annet, og produktet ikke svarer til det man "har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting", foreligger i utgangspunktet en mangel i forbrukerkjøpslovens forstand. Du har da krav på avhjelp i form av retting eller omlevering (i visse tilfeller prisavslag eller heving). (Selv om jeg ikke vet hvilken garanti som er avtalt, kan en garanti ikke begrense disse rettighetene.)

Gitt at det du beskriver er en mangel (hvilket jeg ikke kan uttale meg om), vil jeg foreslå at du skriftlig klager til selger. Hvis det ikke fører frem til noen løsning, kan du klage selger inn for Forbrukerrådet. Ta vare på eventuell korrespondanse mellom deg og selger.
Tusen takk Skal se hva jeg kan få til!