Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2107
Høres Ut Som Hitler

Ny låt folks, AMP har laget beaten!

https://soundcloud.com/kranky-2/h-re...itler-prod-amp

Setter mega pris på feedback.
Vil ikke høres helt ut som Hitler her, men dette var forferdelig. Jobb litt med selve beaten, den hang ikke sammen med teksten i det hele tatt, og rimene var dårlige. Det er kun min mening, og det er mulig at det kommer frem noen sjeler her som finner dette her rått.

Må legge til at jeg likte den her sangen veldig bra. https://soundcloud.com/kranky-2/kran...om-teller-prod
Sist endret av Relevant; 14. april 2014 kl. 21:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Man... dette var rått!
Syns beaten å teksten passa godt ilag, så keep it coming!
Gjør beaten litt lavere i forhold til vokalen slik at det blir lettere å høre hva du sier, jeg slet hvertfall med det... svært så kaotisk den beaten skulle være og
sampla lyder fra cypress ? bra norsk rap detta
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Synes beaten som de andre her kaller den var bra. Volumet på beaten og vokalen passet bra hos meg. Fin sang!
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Sitat av Relevant Vis innlegg
Vil ikke høres helt ut som Hitler her, men dette var forferdelig. Jobb litt med selve beaten, den hang ikke sammen med teksten i det hele tatt, og rimene var dårlige. Det er kun min mening, og det er mulig at det kommer frem noen sjeler her som finner dette her rått.

Må legge til at jeg likte den her sangen veldig bra. https://soundcloud.com/kranky-2/kran...om-teller-prod
Vis hele sitatet...
Du snakker 100% piss!!!

Meget bra. Du er veldig inne på noe. Hadde jeg vært deg hadde jeg samla enda mer sykt i en låt, både i beaten og teksten, slik at du virkelig overvelder lytteren.

Kanskje du skulle hatt noen lysere toner i beaten en gang i blant? Ikke vet jeg..

Forresten må jeg gi props for at rappen din har et old-school-preg.
Sist endret av alltidvandrer; 14. april 2014 kl. 23:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har sagt det tidligere & sier det igjen, det meste Kranky tar i om dagen blir til gull!
Deff noe av det bedre innen hiphop i dette landet.
Tekst messig syns jeg kanskje ikke dette var en høydare, men beaten likte jeg veldig godt.
Syns du passer utrolig godt på litt dystre/mørke beats, elsker hvordan du bruker stemmen din på den typ beats.
Fordet om den lekne stilen du kjørte på f.eks "Tapetkniv" også var jævlig feit.
Hvordan noen kan mene at beaten ikke passer/henger sammen med teksten på denne sangen får meg til å lure på om noen burde fått sjekket hørselen -_-

PS, "Hule Menn" blir fortsatt spilt med jevne mellomrom her
Makan til sample, tekst & flow.
"kølle Cyphern" din med bl.a Shitrich var også sinnsykt feit

Stå på videre mann!

Btw, har du noen planer om noen sanger på engelsk igjen?
Syns du gjorde det bra på "misery", kunne gjerne tenkt meg høre deg leke deg litt mer på engelsk.
Sist endret av Hightime; 14. april 2014 kl. 23:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Digga den
Syk beat og konge rim, alt passet utrolig bra sammen!
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Ok.. Du vant beefen, relevant.

Siden dette ble off-topic skal jeg spørre trådstarter: Hva er greia med Hitler og ledere? Kan tenke meg at det ligger en historie bak dette? : )
Trådstarter
Sitat av Hightime Vis innlegg
Har sagt det tidligere & sier det igjen, det meste Kranky tar i om dagen blir til gull!
Deff noe av det bedre innen hiphop i dette landet.
Tekst messig syns jeg kanskje ikke dette var en høydare, men beaten likte jeg veldig godt.
Syns du passer utrolig godt på litt dystre/mørke beats, elsker hvordan du bruker stemmen din på den typ beats.
Fordet om den lekne stilen du kjørte på f.eks "Tapetkniv" også var jævlig feit.
Hvordan noen kan mene at beaten ikke passer/henger sammen med teksten på denne sangen får meg til å lure på om noen burde fått sjekket hørselen -_-

PS, "Hule Menn" blir fortsatt spilt med jevne mellomrom her
Makan til sample, tekst & flow.
"kølle Cyphern" din med bl.a Shitrich var også sinnsykt feit

Stå på videre mann!

Btw, har du noen planer om noen sanger på engelsk igjen?
Syns du gjorde det bra på "misery", kunne gjerne tenkt meg høre deg leke deg litt mer på engelsk.
Vis hele sitatet...
Takk for fin tilbakemelding, utrolig kult å høre at Hule Menn fremdeles blir spilt der ute i de tusen hjem as, haha. Kommer uten tvil mer engelsk fremover, har til og med lekt med tanken om å gjøre et helt prosjekt på engelsk.. Men det er foreløpig kun en tanke.. Takk til alle dere andre for kommentarer også, positivt og negativt, setter pris på alt!

Så vil jeg bare nevne igjen at jeg ikke har produsert beaten, yoyo!
Jeg likte teksten men var ikke helt imponert over beaten eller musikken. Den ble ligsom litt rotete og ulogisk. Absolutt verd og finpusse på denne for her var det mye bra.
Trådstarter
Sitat av alltidvandrer Vis innlegg
Ok.. Du vant beefen, relevant.

Siden dette ble off-topic skal jeg spørre trådstarter: Hva er greia med Hitler og ledere? Kan tenke meg at det ligger en historie bak dette? : )
Vis hele sitatet...
Hehe, du har rett i det, den sammenhengen er ikke helt tilfeldig. Ideen kom til meg da jeg satt og så en dokumentar om Tyskland under krigen. Er ikke noe dypere enn det. Låta her er egentlig ganske meningsløs, har skrevet så mye "dyp symbolikk" så lenge nå at det er digg å bare sleppe seg løs og skrive no vissvass om Mister Bean og Hitler.
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Ja, men samtidig virker det som at du har veldig god oversikt over vissvasset. Jeg har alltid hatt lyst til å skrive noe lignende sjæl, egentlig. Noe å pirke på her, men du vet sikkert hva det er selv.

MYE bedre enn Kaveh og drittteksten som kommer opp etter sangen har spilt av på soundcloud.
Trådstarter
Hehe, er en og annen billig løsning her ja, vedkjenner meg det.

Og takk! Struktur er viktig, spesielt når tematikken er så lite gjennomarbeidet, haha
Sist endret av Kranky; 15. april 2014 kl. 00:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bra den, men gikk litt sakte for min smak. Likte teksten, beaten var sånn så som så, men som sakt - gikk litt sakte syns jeg. Har lagt til et par flere sanger fra deg i "Høre på dette"-lista mi så får se om du ikke får konvertert meg

Personlig går det mye i Vinnie Paz, Pharoahe Monch, Snowgoons, La Coka Nostra, Cypress Hill, Jedi Mind Tricks - mest de mer "mørke & dystre" tekstene.
Trådstarter
Sitat av hayer Vis innlegg
Bra den, men gikk litt sakte for min smak. Likte teksten, beaten var sånn så som så, men som sakt - gikk litt sakte syns jeg. Har lagt til et par flere sanger fra deg i "Høre på dette"-lista mi så får se om du ikke får konvertert meg

Personlig går det mye i Vinnie Paz, Pharoahe Monch, Snowgoons, La Coka Nostra, Cypress Hill, Jedi Mind Tricks - mest de mer "mørke & dystre" tekstene.
Vis hele sitatet...
Hehe, mørkt og dystert slår sjeldent feil, i alle fall ikke i min bok. Fant du noe som falt mer i smak?

Mye kul musikk du nevner der altså, no doubt!