Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1592
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Heihei folkens! Skal snart gi ut en EP med dubstep/elektronikaprosjektet mitt som heter Skeetonez!. EPen skal hete "Wired", og jeg har prøvd å virkelig finne frem de dypeste tankene og følelsene i meg for å kunne virkelig gi et eget liv og en egen historie til denne EPen.

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/293651_223596931022986_145427442173269_610003_1874275_n.jpg

EPen handler om hvor liten grensen mellom genialitet og galskap er, og hvor lett det er å komme over på "feil side" hvis man ikke er forsiktig. Det skal være lite vokal på EPen, så å forstå dette er ikke noe jeg forventer akkurat, men jeg liker ikke å lage musikk uten å ha en mening eller et budskap bak det.

Skal prøve å få den publisert på Spotify og iTunes og sånt, og lurer litt på om noen vet hva som er den beste/enkleste måten å få det til? Hadde vært kult om den kunne blitt lagt ut for salg også, for de som eventuelt vil støtte meg (man skal såklart kunne laste den ned gratis også, jeg gjør ikke dette for cash).

Alt jeg egentlig mangler er å bli ferdig med én låt, og å få redigert ferdig album arten! Så om et par uker blir den nok publisert!

Blir nok å informere dere her i denne tråden om fremgangen min i den siste fasen som jeg er i nå, og så skal dere såklart få være de første som skal få høre EPen når jeg gir den ut!

Facebooksida til Skeetonez kan dere finne her! Her blir jeg også å skrive oppdateringer underveis!

Jeg har også noen sanger ute fra før av, men de er ikke på langt nær like bra kvalitet som det jeg jobber med nå. Men for de som vil høre så ligger de her!

Håper folk ser frem til dette, for det gjør hvertfall jeg!
Sist endret av Dongerino; 29. august 2011 kl. 21:19.
likte bildet
For salg ville jeg brukt bandcamp.
Der kan du velge at laveste pris er 0, og la folk bestemme prisen selv. Eller sette en pris. Der får man også FLAC og ikke bare mp3 som de fleste nettbutikker.

Skal du ha det inn i Spotify tror jeg egentlig det bare er å ta kontakt med dem og si at du er en uavhengig artist (eller om du har en liten label, bruk det) og vil ha musikken inn der. Har sett flere, både smålabels (DFTBA) og bittesmå artister (Robinerd, FantomenK) som er der.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Heihei folkens! Skal snart gi ut en EP med dubstep/elektronikaprosjektet mitt som heter Skeetonez!. EPen skal hete "Wired", og jeg har prøvd å virkelig finne frem de dypeste tankene og følelsene i meg for å kunne virkelig gi et eget liv og en egen historie til denne EPen.

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/293651_223596931022986_145427442173269_610003_1874275_n.jpg

EPen handler om hvor liten grensen mellom genialitet og galskap er, og hvor lett det er å komme over på "feil side" hvis man ikke er forsiktig. Det skal være lite vokal på EPen, så å forstå dette er ikke noe jeg forventer akkurat, men jeg liker ikke å lage musikk uten å ha en mening eller et budskap bak det.

Skal prøve å få den publisert på Spotify og iTunes og sånt, og lurer litt på om noen vet hva som er den beste/enkleste måten å få det til? Hadde vært kult om den kunne blitt lagt ut for salg også, for de som eventuelt vil støtte meg (man skal såklart kunne laste den ned gratis også, jeg gjør ikke dette for cash).

Alt jeg egentlig mangler er å bli ferdig med én låt, og å få redigert ferdig album arten! Så om et par uker blir den nok publisert!

Blir nok å informere dere her i denne tråden om fremgangen min i den siste fasen som jeg er i nå, og så skal dere såklart få være de første som skal få høre EPen når jeg gir den ut!

Facebooksida til Skeetonez kan dere finne her! Her blir jeg også å skrive oppdateringer underveis!

Jeg har også noen sanger ute fra før av, men de er ikke på langt nær like bra kvalitet som det jeg jobber med nå. Men for de som vil høre så ligger de her!

Håper folk ser frem til dette, for det gjør hvertfall jeg!
Vis hele sitatet...

Kan jeg bare komentere bilde ditt.. ?
jeg likte det veldig godt men blodet i øye til karen til venstere ser ikke bra ut, det må du endre på syns jeg. Det ser ikke ekte ut og det skulle kanskje fulgt graviteten ?
Jeg vet ikke helt hvordan det er med og få lagt ut sangene dine på Spotify og Itunes osv, men det jeg ville gjort er og prøv og sende den til noen Labels (Dub Police, Play Me 2 osv osv) du kan også sende den til promotør grupper, viss det er bra materialet så blir den definitivt promotert, men jeg er også veldig interissert i og hjelpe deg med og promotere EP'n viss du er interissert i det da, men det kan vi vel ta over noen PM's, men det hadde vært drittfett for meg viss jeg kunne fått hjulpet til og promotere EP'n din
Hvis du vil ha omfattende digital distribusjon på plata anbefaler jeg deg http://www.cdbaby.com/. 39 dollar så har du plata på Spotify, iTunes, Amazon og MYE mer.
Sist endret av Pinneknurk; 30. august 2011 kl. 09:03.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av DingoXo Vis innlegg
Kan jeg bare komentere bilde ditt.. ?
jeg likte det veldig godt men blodet i øye til karen til venstere ser ikke bra ut, det må du endre på syns jeg. Det ser ikke ekte ut og det skulle kanskje fulgt graviteten ?
Vis hele sitatet...
Har et veldig stramt tidsskjema for tiden, så fikk ikke bannern 100% perfeksjonert. Takk for feedback btw, kan forandre på det om jeg får tid, men foreløpig vil jeg heller fokusere på selve album arten, da den er viktigere!

Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
SNIP
Vis hele sitatet...
Har sendt den til et par labels og større artister, men det var når den var uferdig. Skal prøve å sende den til et par større labels når jeg begynner å nærme meg slutten! Sender deg en PM!

Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Hvis du vil ha omfattende digital distribusjon på plata anbefaler jeg deg http://www.cdbaby.com/. 39 dollar så har du plata på Spotify, iTunes, Amazon og MYE mer.
Vis hele sitatet...
Dette var faktisk planen min! Jeg visste bare rett og slett ikke om cdbaby var noe bra, men da føler jeg meg mer sikker på å velge cdbaby. Har du brukt det selv?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Har prata med et plateselskap nå, og de var kjempeinteresserte i å gi ut EPen min. Har ikke forstått om de vil gi ut selve EPen, eller å slenge noen av sangene på sånne store "oppsamlinger". Men det var gode nyheter hvertfall!
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Har prata med et plateselskap nå, og de var kjempeinteresserte i å gi ut EPen min. Har ikke forstått om de vil gi ut selve EPen, eller å slenge noen av sangene på sånne store "oppsamlinger". Men det var gode nyheter hvertfall!
Vis hele sitatet...
Kjempefint og høre! Da får jeg bare si lykke til i karrieren din og håper du når langt.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Er kjedelig å ikke ha gitt noe ut på alt for lenge, men er temmelig fullbooka for tida så det er vanskelig å få laga noe.
Men klarte å snekre sammen en litt mindre seriøs sang. Enjoy!
http://soundcloud.com/skeetonezmusic...ez-love-poetry
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Lanseringsdato er nå offisiell; 11 Oktober!
▼ ... noen uker senere ... ▼
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Pga publiseringsgreier så har lanseringsdatoen nå blitt pushed til 1 November!
▼ ... over en måned senere ... ▼
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
For de som kanskje ikke har fått det med seg så er EPen nå utgitt! Den er å finne på mange forskjellige steder, som feks spotify og beatport! Håper folk liker den