Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4740
Bruker Dolcontin 160 mg x 2 (morgen og kveld) pga smerter, og lurer på om det er noe jeg kan gjøre for at dette kan bli litt gøy av og til? Bruker også en korttidsvirkende til dette, enten OxyNorm 10 mg x 2 inntil 6/dag eller Morfin Takeda 30 mg x 1 inntil 6/dag. Er ikke vant til å ruse meg på medikamenter, men tenker at jeg kunne tenkt meg hva jeg evt. skulle gjøre om jeg fikk lyst til å prøve det ut?

Sitat av NuffiPi Vis innlegg
Bruker Dolcontin 160 mg x 2 (morgen og kveld) pga smerter, og lurer på om det er noe jeg kan gjøre for at dette kan bli litt gøy av og til? Bruker også en korttidsvirkende til dette, enten OxyNorm 10 mg x 2 inntil 6/dag eller Morfin Takeda 30 mg x 1 inntil 6/dag. Er ikke vant til å ruse meg på medikamenter, men tenker at jeg kunne tenkt meg hva jeg evt. skulle gjøre om jeg fikk lyst til å prøve det ut?
Vis hele sitatet...
Huffda! Ser at dette ble noe klønete formulert! Er som sagt ikke noe særlig vant til å ruse meg på medikamenter. Men hva kan jeg gjøre om jeg skulle få lyst til å prøve det ut?
Sist endret av NuffiPi; 29. april 2017 kl. 21:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Som helsepersonell anbefaler jeg deg å ikke tukle med morfin. Spesielt med tanke på at du er på en svært høy dose med morfin. Hva er grunnen til bruken av Dolcontin? Ved overdosering av morfin kan du oppleve pustestopp og da i verste fall døden til følge.
Trådstarter
Sitat av Jokkefanten Vis innlegg
Som helsepersonell anbefaler jeg deg å ikke tukle med morfin. Spesielt med tanke på at du er på en svært høy dose med morfin. Hva er grunnen til bruken av Dolcontin? Ved overdosering av morfin kan du oppleve pustestopp og da i verste fall døden til følge.
Vis hele sitatet...
Årsaken til bruken av Dolcontin er smertelindring som følge av nyoppdaget og kronisk lungekreft med utbredt spredning til blant annet lever, lymfer, hud mm. Har aldri vært rusmisbruker, men har alltid hatt behov for høye doser for å bli smertestilt. Noe usikkerhet vedrørende endelig epikrise og prognose enda. Går og venter i disse dager. Kjenner på belastningene av usikkerheten vedrørende dette, og føler rett og slett på behovet for å gjøre dagene litt mer "behagelige".. Har angst for døden og føler meg trist ved tanken på at jeg snart skal dø fra familien min.
Sniff 60mg oxynorm, da kan du få ett lite kick. Men siden du har brukbar ''høy'' toleranse, så er det ikke sikkert det kicker. Dolcontin og Morfin takeda er akkurat det samme. En annen måte er å kjøpe det ei 5ml pumpe, og kjøre 60mg norm i rumpa utblandet i vann.
Sitat av Narkotikum Vis innlegg
Sniff 60mg oxynorm, da kan du få ett lite kick. Men siden du har brukbar ''høy'' toleranse, så er det ikke sikkert det kicker. Dolcontin og Morfin takeda er akkurat det samme. En annen måte er å kjøpe det ei 5ml pumpe, og kjøre 60mg norm i rumpa utblandet i vann.
Vis hele sitatet...
Hva faen er det du snakker om?? Snorte 60mg oxy og kanskje ikke få feng/ lite kick? For det første er det bare idoter som snorter oxy, ta det oralt, og dosen er alt for høy.20-30mg er nok i massevis for meg som tar opitaer i ny og ne.

Edit: ikke så hårreisende likevel når jeg ser at vedkommende tar 120mg oxy daglig i tillegg til en høy dose morfin. Min anbefaling er å vente med å ruse deg til du har gått av pillene, du har allerede bygget toleranse.
Selv røyker jeg en joint på toppen av opiatene.
Sist endret av pkk1990; 30. april 2017 kl. 14:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Hva faen er det du snakker om?? Snorte 60mg oxy og kanskje ikke få feng/ lite kick? For det første er det bare idoter som snorter oxy, ta det oralt, og dosen er alt for høy.20-30mg er nok i massevis for meg som tar opitaer i ny og ne.

Edit: ikke så hårreisende likevel når jeg ser at vedkommende tar 120mg oxy daglig i tillegg til en høy dose morfin. Min anbefaling er å vente med å ruse deg til du har gått av pillene, du har allerede bygget toleranse.
Selv røyker jeg en joint på toppen av opiatene.
Vis hele sitatet...
Han bruker ikke 120mg oxycontin. Men 160x2 dolcontin, morgen og kveld.
Les posten før du begynner og diskutere! 60mg oxynorm i nesen vil jeg tro ts får kick av, men folk er forskjellig. Mulig ts trenger mere også for og få feng. Smertelindring - oralt / Rus - nasalt eller rektalt.
Sitat av NuffiPi Vis innlegg
Bruker også en korttidsvirkende til dette, enten OxyNorm 10 mg x 2 inntil 6/dag
Vis hele sitatet...
Jeg tolket det slik.
Trådstarter
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Jeg tolket det slik.
Vis hele sitatet...
Det stemmer! Jeg bruker Dolcontin 160 mg x 2 (morgen + kveld) + 20 mg Oxynorm inntil x 6 pr.dag.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du er åpen for cannabis er det en fin ting å krydre morfin rusen med, trist med kreften god bedring mr å ha en fin 1 mai
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du er åpen for cannabis er det en fin ting å krydre morfin rusen med, trist med kreften god bedring mr å ha en fin 1 mai
Vis hele sitatet...
Tusen takk for det!

Lurer på om du kan gi råd om hvordan trappe ned Dolcontin til 150 mg x 2 pr. dag og klare meg fullstendig uten korttidsvirkende som smertelindring? Mange som henviser til at jeg bruker veldig høye doser, men har lite greie på dette med toleranseutvikling. Hadde vært flott med gode råd ..
Toleranse utvikler du ved bruk av medikamenter over lang tid. Feks hvis du bruker 30mg oxynorm hver dag i 2 uker og for god funk disse ukene, så vil du trenge høyere doser de neste to ukene for å få samme effekt som de to første ukene. Medikamentet blir konsentrert i kroppen ved daglig bruk. Dette gjelder ALLE medisiner. At du går ned 20mg dolcontin vil ikke ha noe reaksjon hvis du er ute etter rus.
Sånn som jeg sa lengre opp i tråden, sniff en god dose oxynorm, eller kjøp deg pumpe og ta blandingen med lunket vann og oxynorm rektalt. Da slipper du metabolismen. Vær forsiktig!

Har det desverre ingen gode råd å gi deg angående nedtrapping av dolcontindosen din. Men du kan trappe ned mg for mg hver dag til du er nede på 150mg.
Sist endret av Narkotikum; 1. mai 2017 kl. 18:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.