Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 17801
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Flere som har vært borti dette? Snus poser som revner...





Gjelder hovedsaklig Nick & Johnny - Crushed Ice, for min del... Opplevde dette først i høst og skjer både med svensk og norsk snus, men skjer stadig oftere... har for øyeblikket VELDIG dårlig råd men tok meg etter noen bort prioriteringer råd til en crushed ice boks.... så åpner jeg den så er ca. HALVPARTEN av snusene revna, eller så er de "halveis" revna i kanten.

Ble så forbanna at jeg sendte e-post til N&J nå, faen as..
Får snus på klær, møbler, i bil og IKKE MINST så søles det over på alle de andre snusene i boksen så hele KJEFTEN FYLELR SEG MED LØSSNUS!
Sist endret av deGrønne Skoger; 30. januar 2013 kl. 20:10.
Jepp, opplevd det med veldig mange crushed ice bokser, samt en god del fra thunder. Ta bilde, send en sinna mail - gå tilbake til butikken å få bytta inn boksen. Samt en liten kompensasjon fra Swedish match..
Aldri skjedd med meg før, men jeg har sett en video av en kar på youtube som hadde kjøpt en boks general hvor posene revnet i det han klemte litt på dem. Kan mene han sendte en e-post hvor han forklarte situasjonen til produsentene og fikk en boks eller to i posten. Gratis.
Tror han var fra USA, så det kan kanskje bli tollpris hvis det sendes fra Sverige til Norge (skyt meg om jeg tar feil), men du kan nok være heldig.
Er på mobilen nå, så jeg kan ikke finne link.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Trådstarter
Det som er greia er at som regel så er det 1-3 stykker som er revnet ideet jeg åpner boksen.

Men ALLTID før jeg putter prellen i leppa så vrir jeg den frem/tilbake på midten så det blir jevnt fordelt med snus på sidene av posen og ingenting i midte, før jeg legger prellen over fortenna i munn.

Så når jeg gjør rulle bevegelsen på prellen(gjør det forsiktig selvsagt..), så skjer det at mange i tilleg revner.

Så sånn som nå har jeg kjøpt en kliss ny boks så ser jeg det er mørk flekk/tynn posedel på MINST 90% av prellene jeg har i den nye boksen, så om de ikke har revnet gjør de det bare jeg så vidt er borti de....kjipt og få munnen full av snusrester ææææsss ! :P
Har aldri sett noe lignende før. Jeg kondolerer!

Crushed Ice er en av mine favoritter, trist å se at det er skjedd noe feil med den. Kanskje den har vært fryst/varmet opp på en eller annen måte?
Hender noen ganger at de "lekker" i form av et lite hull, ikke like mye som de bildene du viste. Har vel merket det mest med General Ekstra Sterk og Skruf Stark.
Du kan klage/reklamere på snus i butikken som et hvilket som helst annet produkt. Husker eksen min hadde kjøpt noe røyk, hvor noen av sigarettene bare var halvfulle av tobbak, resten var bare tomt papir. Gikk til butikken, fikk en ny pakke, og fikk beholde den gamle som det var noen hele sigaretter i. Så det er bare å dra på butikken å fortelle/vise fram snusen, så får du nok en ny boks ganske uten noe fuzz.

edit: har forresten aldri opplevd at noen av mine snusposer har revnet. Dette var rett og slett noe nytt.
Sist endret av trauMa; 30. januar 2013 kl. 20:29.
har opplevd det selv med flere 06 bokser. send en sint mail hvor du dokumenterer snusen så får du god kompensasjon
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Trådstarter
Sendt email istad med masse bilder og laang tekst om hvor stor fan jeg er og hvor skuffa jeg er

Krysser fingrene for 2-3 tårn med N&J i posten tilbake nå...hvis ikke bytter jeg til Thunder Frost Ultra Strong...
Sist endret av deGrønne Skoger; 30. januar 2013 kl. 20:45.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Opplevd samme med akkuratt samme type snus.

Løsning? Bytt snustype.
Var et veldig stort problem på et parti ei lokalsjappe her i nærheten hadde. Gjaldt 99% av skruf stark org. Har ikke sitt mye av det siden tho
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Trådstarter
Gikk gjennom boksen nå.

Totalt 9-10 snus var allerede revnet, menst noen få til var veeeeldig tynne i kanten så tok vare på de bare for nikotin abstinensen skyld.

Kjipe greier, hadde det vært engangs tilfelle så...jæu...men har skjedd med annahver boks jeg har kjøpt sist halvåret med N&J Crushed Ice så det blir jo utvilsomt ett lite "tap"...
Sist endret av deGrønne Skoger; 30. januar 2013 kl. 21:07.
Dere er heldige som ikke har opplevd det før.
Skjer så og si i hver boks her i gården.
Sitat av Maglii Vis innlegg
Aldri skjedd med meg før, men jeg har sett en video av en kar på youtube som hadde kjøpt en boks general hvor posene revnet i det han klemte litt på dem. Kan mene han sendte en e-post hvor han forklarte situasjonen til produsentene og fikk en boks eller to i posten. Gratis.
Tror han var fra USA, så det kan kanskje bli tollpris hvis det sendes fra Sverige til Norge (skyt meg om jeg tar feil), men du kan nok være heldig.
Er på mobilen nå, så jeg kan ikke finne link.
Vis hele sitatet...
dette hadde fungert ja . men nå er vi i Norge. du kan bare glømme å få noen bokser i posten, toll eller ei. det må vær norske advarsler på boksene for at det skal komme inn i norge. det er derfor vi ikkje kan bestille fra nett lenger. desverre.. men så klart hadde det vert USA eller sverige vet eg om flere som har fått et tårn i posten for å ha klaget på dette. det verste er at dei gjorde det fake. men til TS: gå til butikken å få en ny
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Lest flere ganger her på forumet at folk reklamerer på snus, og får som en komposisjon en rull med snus i posten en uke etter. Velger du å gå til butikken hvor du kjøpte snusen, skal du få mulighet mellom å få penger tilbake eller ta ei ny boks.
Jeez. Hull i et par av posene. Grin litt mer. Snus løs.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Jeez. Hull i et par av posene. Grin litt mer. Snus løs.
Vis hele sitatet...
Jeez, han velger å snuse posesnus. Opp til han, å han forventer selvsagt å få det han betaler for uten at du skal komme her å whine like a little biatch.

Jeez.
Sist endret av A-haja; 31. januar 2013 kl. 07:27.
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Flere som har vært borti dette? Snus poser som revner...





Gjelder hovedsaklig Nick & Johnny - Crushed Ice, for min del... Opplevde dette først i høst og skjer både med svensk og norsk snus, men skjer stadig oftere... har for øyeblikket VELDIG dårlig råd men tok meg etter noen bort prioriteringer råd til en crushed ice boks.... så åpner jeg den så er ca. HALVPARTEN av snusene revna, eller så er de "halveis" revna i kanten.

Ble så forbanna at jeg sendte e-post til N&J nå, faen as..
Får snus på klær, møbler, i bil og IKKE MINST så søles det over på alle de andre snusene i boksen så hele KJEFTEN FYLELR SEG MED LØSSNUS!
Vis hele sitatet...
Opplevd det samme, og faktisk, stort sett med forskjellige typer nick and jhonny.. Selvom jeg sjeldent snuser det merket.
Sist endret av random42099; 31. januar 2013 kl. 07:41.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Trådstarter
Hej



Tack för att du kontaktat oss !



Vi har mottagit din reklamation och beklagar det inträffade. För att vi ska kunna analysera produkten och fastställa orsaken till felet ber vi dig skicka in hela dosan med kvarvarande innehåll till oss. Vänligen bifoga namn, adress, telefonnummer och reklamationsorsak, så kommer vi med ersättning för dina utlägg.



Om du fortfarande undrar över någonting är du välkommen att kontakta oss via e-post eller telefon.



Swedish Match Division Nordeuropa

Konsumentkontakt reklamationer

Box 77

40121 Göteborg

Tel:0200-113114



Med vänlig hälsning



Sara

Konsumentkontakt

Swedish Match Northeuropa AB



Vill du ha mer information om Swedish Match eller pm våra produkter kan du besöka oss på någon av våra hemsidor

www.swedishmatch.se ellerwww.svensktsnus.se

Ut i søppla og finne de ødelagte snusene da luuul....
Så koster frakten til sverige mer enn en ny snusboks...
Har jo ingenting å si når de dekker frakten.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Trådstarter
Aiit, fikk for et par dager siden brev fra Swedish Match i Sverige om at de beklaget å at jeg ville få noen bokser tilbake, så når jeg kom hjem nå lå dette i postkassen

Sist endret av deGrønne Skoger; 7. februar 2013 kl. 17:01.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Flott att det løste seg, har mange ganger fått snus pakker med ødlagte poser i.

Men ett litt offtopic og relevant spørsmål:
Hvorfor fungerer dette når man ikke kan bestille snus fra utlandet lovlig?
Eller var det norske bokser du fikk ?
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Flott att det løste seg, har mange ganger fått snus pakker med ødlagte poser i.

Men ett litt offtopic og relevant spørsmål:
Hvorfor fungerer dette når man ikke kan bestille snus fra utlandet lovlig?
Eller var det norske bokser du fikk ?
Vis hele sitatet...
han fikk sikkert bokser med norsk helsevarsel (sirkelen under), hvis jeg ikke tar feil er det da greit.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Trådstarter
Som du ser på brevet så er det sendt fra Swedish Match i Norge tydeligvis :O Kanskje jeg hadde fått rør om jeg bodde i sverige dunno.... Snus boksene er nå hvertfall norske med helsedirektorat pisset under boksen
▼ ... flere år senere ... ▼
Hei!
Gammel tråd, men prøver!
Lurer på hvilken mail adresse du sendte klagen inn til?
Håper på svar!
Hva slags snus har du? Og har du prøvd Google? De er veldig hjelpsomme når det kommer til slike spørsmål!
Sitat av johansenx1 Vis innlegg
Hei!
Gammel tråd, men prøver!
Lurer på hvilken mail adresse du sendte klagen inn til?
Håper på svar!
Vis hele sitatet...
Du har vært uheldig med boksen din og fått en boks med produksjonsfeil, det er ikkenoe farlig.
Snus de posene som snuses kan, kast de som ikke kan brukes.
Gå til butikken og kjøp en ny, er jo ikke verre en det.
Dette er noe som kan skje ALLE snustyper uavhengig av type.

Du kan jo forresten finne emailen inne på hjemmesiden til produsenten.
https://www.swedishmatch.com
Det er ikke fra american tobacco?
Har opplevd dette selv med skruf, går da tilbake til butikken da jeg som oftest åpner boksen innen få minutt etter at jeg har forlatt butikken og får da ny boks
Hadde general g3 nr 1.
Syntes det bare hadde vært gøy og fått noen bokser tilbake!
Har send en mail allerede for 2 uker siden, men ingen svar.
Kjøpte 10 bokser med G3 på tax free I sommer, alle boksene inneholdt revnende poser.
sendte klage og fikk 20 bokser i posten!
Skruf har jeg aldri hatt noen problemer med. En her og en der men det går ukesvis til månedsvis i mellom. Skjønner ikke hvorfor jeg egentlig gidder å kommentere dette men er i godformen.
Dere som går å klager, gjør dere det samme når dere ser at ikke all pastaen i pakken er identiske eller noen potetgullflak i posen er knust?
Sitat av Ghettoclown Vis innlegg
Dere som går å klager, gjør dere det samme når dere ser at ikke all pastaen i pakken er identiske eller noen potetgullflak i posen er knust?
Vis hele sitatet...
At noen potetgullflak er knust i posen gjør vanlig og mer eller mindre uunngåelig, at pastaen ikke er helt identisk er heller ikke uvanlig. Felles for begge deler er at det ikke utgjør noen stor forskjell, det kan spises uansett.
Snusposer som har revnet er derimot en temmelig ubehagelig affære. Det smaker høgg når innholdet renner ut i munnen, så praksis er de ubrukelige med mindre du er en selvplager
... og det at en boks snus koster over 90 spenn hjelper heller ikke.
Men det blir jo egentlig akkurat det samme, altså snusen kan jo fortsatt brukes og det smaker ikke noe annerledes om du tror det.
Smaken blir fortsatt den samme om det er hull i posen eller ikke og er du snuser så burde du være godt vandt med å ha snussaft i munn.
Eller er du en av "snuserne" som tar den ut før den begynner å renne?
Det er jo en produksjonsfeil, leverandører kompenserer gladelig dette av frykt for å miste kunder. De vil jo aller helst at de fleste skal være godt fornøyd med produktene deres.

Jeg fikk to bokser i posten når jeg meldte ifra om en boks med flere revnede poser.
Fikk en femtilapp i posten når jeg kjøpte ei vestlandslefse som smakte dårlig, det viste seg at smøret hadde blitt harskt i en batch.
Sitat av Ghettoclown Vis innlegg
Dere som går å klager, gjør dere det samme når dere ser at ikke all pastaen i pakken er identiske eller noen potetgullflak i posen er knust?
Vis hele sitatet...
Hehe, så langt har jeg aldri dratt den

De boksene jeg klagde på har det tydlig vært feil i produksjonen. Alle posene var helt åpne, kunne lik så greit kjøpt løs snus.
Om alle posene er åpne så er det jo forståelig men som regel er det jo bare 1-4 stk i en av de 10-20 boksene du bruker i mnd det er feil med.
Det er jo ikke alltid hullene er så store at det er umulig å bruke de heller.

Dro den kanskje litt langt i innlegget der, men det er jo i teorien akkurat det samme.
Det er en feil på varen og man går å klager, det burde jo ikke ha noe å si om det er tobakk, godis, mat eller gud vet hva annet
Sitat av Ghettoclown Vis innlegg
Om alle posene er åpne så er det jo forståelig men som regel er det jo bare 1-4 stk i en av de 10-20 boksene du bruker i mnd det er feil med.
Det er jo ikke alltid hullene er så store at det er umulig å bruke de heller.

Dro den kanskje litt langt i innlegget der, men det er jo i teorien akkurat det samme.
Det er en feil på varen og man går å klager, det burde jo ikke ha noe å si om det er tobakk, godis, mat eller gud vet hva annet
Vis hele sitatet...
Du kjøper en cola, når du åpner den er den uten kullsyre. Klager du?
Det er ganske stor forskjell på og kjøpe pasta og forvente at alle er like, og det å kjøpe en boks med porsjonssnus der det er hull i 3-4 poser
La oss se på det slik da, for min del ville jeg bytta boksen om ca 5av snusene var ødelagt, dette blir ca 1/4-5 av en snusboks (usikker på hvor mange poser som er i de forskjellige boksene) om du sammenligner med pastaen så ville vell du også byttet pastaen din om 1/4-5 del av den var knust til smuler?