Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4173
Ok, jeg vet det har allerede blitt laget mange trådet om dette temaet. Grunnen til at jeg lagde ny er at de fleste tråder er gamle og de innholder ikke nøyaktig det svaret jeg set etter.

Jeg trenger hjelp når det kommer til toll og frukt tobakk, har tenkt til å bestille fra ebay og be selgeren om å skrive at det er ''herbal'' miks bare elns uten tobakk/nikotin. Tror dere pakka går gjennom tollen?

Er det noen med slik erfaring her?
Kommer an på avsenderland. Har kun bestilt frukttobakk uten nikotin selv fra utlandet.
kan jo prøve et forsøk, men trur nokk de vil bli beslaglagt av tollen om de ikke er en nybegynner toll som har lite erfaring med frukt tobakk
Jeg kjøpte frukttobakk med nikotin på eBay for noen uker siden, det gikk helt fint. Tollen verken gidder eller har kapasitet til å sjekke alle pakker fra utlandet, men hvis du har uflaks så kan pakken selvfølgelig bli plukket ut i en stikkprøve - da blir den sannsynligvis ikke sendt videre til deg. Men jeg tror sjansen for det er liten.

Jeg tenkte ikke på å be selgeren om å skrive noe annet (kan hende han gjorde det uoppfordret; mange som selger ting i gråsonen vet av erfaring hvordan de skal sende ting), men det skader neppe å be selgeren unngå ordene tobakk og nikotin.

Jeg kjøpte for øvrig avdenne selgeren. Han virket seriøs, og prisene var en god del under gjennomsnittet sist jeg sjekket - ikke minst takket være gratis frakt. Pakken kom også overraskende kjapt tatt i betraktning at den ble sendt fra Ukraina.

Prisen for en åttepakning er dessuten under 350 kroner, slik at pakken ikke vil utløse moms eller tollbehandlingsgebyr. Vet ikke om det øker sjansene for at den skal gå videre eller ikke (vil tro at pakker som er over grensen vil bli behandlet manuelt, og kanskje ha større sjanse for å havne i søkelyset av den grunn??), men det er uansett fint å slippe de sure kronene
Bestilte selv en åttepakning for noen dager siden. Blir spennende å se om det kommer gjennom tollen. 317 kr for 400 gram.
gi beskjed hvordan de gikk da til dere som bestiller! jeg er en person som faktisk ikke røyker tobakk men "Samler" på visse type sigaretter, kan hende jeg bestiller kun 4-6 pakker fra ebay! disse er riktignok 3 år gamle sigaretter så smaker sikker ikke "fresh" uansett, men tenkte å ha de i samlingen min
Trådstarter
13 2
tusen takk for all svar

Sitat av Ammoniac Vis innlegg
Jeg kjøpte frukttobakk med nikotin på eBay for noen uker siden, det gikk helt fint. Tollen verken gidder eller har kapasitet til å sjekke alle pakker fra utlandet, men hvis du har uflaks så kan pakken selvfølgelig bli plukket ut i en stikkprøve - da blir den sannsynligvis ikke sendt videre til deg. Men jeg tror sjansen for det er liten.

Jeg tenkte ikke på å be selgeren om å skrive noe annet (kan hende han gjorde det uoppfordret; mange som selger ting i gråsonen vet av erfaring hvordan de skal sende ting), men det skader neppe å be selgeren unngå ordene tobakk og nikotin.

Jeg kjøpte for øvrig avdenne selgeren. Han virket seriøs, og prisene var en god del under gjennomsnittet sist jeg sjekket - ikke minst takket være gratis frakt. Pakken kom også overraskende kjapt tatt i betraktning at den ble sendt fra Ukraina.

Prisen for en åttepakning er dessuten under 350 kroner, slik at pakken ikke vil utløse moms eller tollbehandlingsgebyr. Vet ikke om det øker sjansene for at den skal gå videre eller ikke (vil tro at pakker som er over grensen vil bli behandlet manuelt, og kanskje ha større sjanse for å havne i søkelyset av den grunn??), men det er uansett fint å slippe de sure kronene
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar, hjalp veldig.
Lurer på hvor lang tid pakka brukte på å komme fra ukraina
Sist endret av memes; 2. oktober 2017 kl. 20:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg fikk 200 gram i posten i dag. Venter 200 gram til som ble bestilt samtidig. Ikkenoe problemer med tollen. Gjenstår å se om det faktisk er ordentlig tobakk da. Skal fyre opp ei pipe nå for å smake
Sitat av memes Vis innlegg
Tusen takk for svar, hjalp veldig.
Lurer på hvor lang tid pakka brukte på å komme fra ukraina
Vis hele sitatet...
Sjekket nå. Den kom faktisk frem på mindre enn en uke! Bestilte den 4. august og pakken var i postkassa den 10. Positivt overrasket over det ukrainske postvesenet, må jeg si.

Edit: Men pass på å følge instruksene om å gi beskjed om hva slags smaker du vil ha, det står i beskrivelsen at du må sende melding til selgeren og spesifisere.

Sitat av Kamma Vis innlegg
Jeg fikk 200 gram i posten i dag. Venter 200 gram til som ble bestilt samtidig. Ikkenoe problemer med tollen. Gjenstår å se om det faktisk er ordentlig tobakk da. Skal fyre opp ei pipe nå for å smake
Vis hele sitatet...
Bestilte du to firepakninger da eller? Siden det står over at du bestilte en åttepakning til 317 kr? Tror tobakken er ordentlig, men det er Al Fakher da. Er mange som liker merket, men jeg er ikke så begeistret - selv sverger jeg til Nakhla. Dessverre er det vanskelig å oppdrive til en fornuftig penge
Sist endret av Ammoniac; 3. oktober 2017 kl. 01:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
13 2
Sitat av Kamma Vis innlegg
Bestilte selv en åttepakning for noen dager siden. Blir spennende å se om det kommer gjennom tollen. 317 kr for 400 gram.
Vis hele sitatet...

Kom pakken gjennom eller?
Kan dette brukes til å rulle og røyke som sigarett?
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Annet tips er å dra innom lokale persirske eller tyrkiske resturanter. Der vi kjøpte fra når vi drev med vannpipe.
Sitat av PetrovRusk Vis innlegg
Kan dette brukes til å rulle og røyke som sigarett?
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke. Ville ikke så mye som puttet frukttobakk på noen form for rullepapir da det er alt for fuktig og klissete.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av memes Vis innlegg
Kom pakken gjennom eller?
Vis hele sitatet...
Jepp, null stress. Bestilt flere ganger, det samme har en kompis av meg. Alt har kommet trygt frem.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
13 2
Sitat av Kamma Vis innlegg
Jepp, null stress. Bestilt flere ganger, det samme har en kompis av meg. Alt har kommet trygt frem.
Vis hele sitatet...
Pakken min ble åpnet av tollen, det var sånn teip på den og det var en merkelapp der det sto ''Frukt Tobakk Retur'' men pakken kom likevel gjennom på en eller annen måte. De må har gjort en eller annen feil.
Sitat av memes Vis innlegg
Pakken min ble åpnet av tollen, det var sånn teip på den og det var en merkelapp der det sto ''Frukt Tobakk Retur'' men pakken kom likevel gjennom på en eller annen måte. De må har gjort en eller annen feil.
Vis hele sitatet...
Tollerne kastet den i feil container, han sikta på "Return to sender" hehe
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
13 2
Sitat av SpecialWeirdo10 Vis innlegg
Tollerne kastet den i feil container, han sikta på "Return to sender" hehe
Vis hele sitatet...
men fremdeles, til i dag så har jeg ikke fått noen melding fra tolletaten